Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2013, 21:46
Verwijderd
Hey,

Ik denk dat mijn voorhuid te straks is, het doet vaak zeer als ik me voorhuid naar achter trek als me penis stijf is. Het lukt wel maar het zit heel straks en doet lichtjes pijn. Tijdens het douchen gaat me voorhuid er wel wat makkelijker naar achter.

Is dit normaal en moet ik me niet aanstellen? Wat kan ik doen om het soepeler te maken?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 01-12-2013, 23:20
bloodyb
bloodyb is offline
Het is geen aanstellerij. Tijdens het douchen je voorhuid naar achteren trekken en een tijdje laten zitten. Dit kan je ook doen als je een stijve krijgt. Als het pijn gaat doen doe je hem weer terug. Ik zou ook eens naar je huisarts gaan, die kan je een zalfje geven waardoor je voorhuid uit gaat rekken. Als dat na langere tijd niet helpt kun je gaan denken aan een (gedeeltelijke) besnijdenis.
Oud 02-12-2013, 15:32
Verwijderd
Lijkt me normaal... Had ik vroeger ook, maar toen ik me meer ging aftrekken werd dit losser!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2013, 01:52
Verwijderd
Citaat:
Hey,

Ik denk dat mijn voorhuid te straks is, het doet vaak zeer als ik me voorhuid naar achter trek als me penis stijf is. Het lukt wel maar het zit heel straks en doet lichtjes pijn. Tijdens het douchen gaat me voorhuid er wel wat makkelijker naar achter.

Is dit normaal en moet ik me niet aanstellen? Wat kan ik doen om het soepeler te maken?

Alvast bedankt
Als jij pijn hebt is dat geen aanstellen. Tijdens het douchen gaat het makkelijker schrijf je, in slappe of ook in stijve toestand? Ik geef vaak als tip: ga eerst een tijdje in bad zitten, of onder de douche staan voor je gaat aftrekken, zodat alles alvast een beetje soepel is. Regel iets van babyolie/massageolie of vaseline, smeer dat op je voorhuid en eikel en ga dan gewoon normaal aftrekken en trek dan ook regelmatig je voorhuid helemaal naar achteren. Wel voorzichtig, mag niet teveel pijn doen.
Als je dat nou een tijdje doet en merkt dat het beter gaat, kan je proberen of je 2 pinken in de opening van je voorhuid kan krijgen en dan heel voorzichtig een beetje spanning op je voorhuid zetten door je pinken naar buiten toe te bewegen. (net alsof je een elastiekje uitrekt) net genoeg spanning erop zetten dat je het een beetje voelt, het mag niet echt pijn doen. Met deze oefening kan je hem dan nog wat ruimer krijgen als het nodig is.
Ook kan het zijn dat niet de opening van je voorhuid te strak is, maar dat het toompje (dat "draadje" waarmee je voorhuid aan je eikel vastzit) te kort/strak is, maar daar is weer een andere oefening voor.
Je bent in ieder geval niet de enige met een (te) strakke voorhuid, komt redelijk vaak voor als ik zo de topics voorbij zie komen op dit forum. Sterkte in ieder geval en als je nog aanvullingen/vragen hebt, dan lezen we die wel van je.

Citaat:
Het is geen aanstellerij. Tijdens het douchen je voorhuid naar achteren trekken en een tijdje laten zitten. Dit kan je ook doen als je een stijve krijgt. Als het pijn gaat doen doe je hem weer terug. Ik zou ook eens naar je huisarts gaan, die kan je een zalfje geven waardoor je voorhuid uit gaat rekken. Als dat na langere tijd niet helpt kun je gaan denken aan een (gedeeltelijke) besnijdenis.
Goeie tips. Ook van dat zalfje, dat kan inderdaad goed werken.
Een strakke voorhuid naar achteren trekken en laten zitten kan echter het risico op een Spaanse kraag geven, dus daar moet je voorzichtig mee zijn.

Citaat:
Lijkt me normaal... Had ik vroeger ook, maar toen ik me meer ging aftrekken werd dit losser!
Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe strak het bij hem. Fijn in ieder geval dat het bij jou vanzelf is opgelost!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten