| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan is de vraag weer - moet het per se eerlijk zijn, dan? Nee, niet per se. Dat kan ook helemaal niet, mensen zijn niet allemaal hetzelfde. Maar moet je daarom maar gewoon stoppen met streven naar eerlijkheid? Nee, ook niet. Bovendien vraag ik me af waar de grens ligt. Nu trek ik 'm heel absoluut: als ik met mensen in discussie ben weet ik vaak wel wat ik moet zeggen zodat ze 't met mij eens worden, maar dat doe ik niet. In plaats daarvan ga ik ze heel muggenzifterig en uitgebreid alle feiten voorschotelen, ongeacht mijn eigen mening. Dat is natuurlijk minder leuk, want saai en ze moeten zelf nadenken. Naar een conclusie geleid worden is veel comfortabeler, vooral als de ander slim genoeg is om jou ondertussen te vermaken én je 't idee te geven dat je zelf nagedacht hebt. Zowel voor mij als voor hen is het dus prettiger als ik gewoon lekker voor ze invul wat ze moeten denken. Maar wanneer mag je dat doen en wanneer niet? Het is niet alsof ik de waarheid in pacht heb. M.a.w. ik streef uit een soort ethische voorzorg meestal naar objectiviteit en neutraliteit en die master is daar het tegenovergestelde van. |
|
|
|
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
Verwijderd
|
Ik denk dat mijn conclusie iets gaat zijn als 'wat maakt het ook uit, er is toch niemand die zich hierom bekommert'. Dat is een erg slechte reden om slecht te handelen, maar een erg goede reden om niet moeilijk te doen, en het gaat tenminste niet meer direct over die master, dus terwijl ik afgeleid ben kan ik 'm wel even snel binnenhalen.
|
|
|
|
Verwijderd
|
Paranoide weet zoveel van manipuleren dat ik blij ben dat ze zich er zo van bewust is. Ze heeft alle ingredienten in huis om een dictator te worden, alleen het verschil is dat ze een geweten heeft waardoor dat niet gebeurt.
Alhoewel zij mij wel een keer heeft geprobeerd te manipuleren om haar eigen nieuwsgierigheid te bevredigen
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Een klein kind weet vaak prima als het iets stouts doet, een stoute glimlach nadat het iets wel/niet bereikt.
Maar los daarvan: al heb je moreel besef, je zult daar actief mee bezig moeten zijn, een gedachte aan moeten schenken. Die keuze heb je ook niet, je geweten duikt ook automatisch op, maar stel dat je iets op de automatische piloot doet of met trial and error simpelweg bij die tactiek bent gekomen, dan ben je je niet zo bewust van je manipulatie. |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij had geen tijd voor mij (al maanden niet) en eindelijke vorige week weer wel. Maar, dat heeft hij afgezegd omdat zijn moeder op sterven ligt. Prima reden natuurlijk, ik heb hem gesteund waar ik kon. Krijg ik net een mail dat hij z'n grootste fantasie gaat laten uitkomen met een andere vrouw morgen. Heb ik geen moeite mee, maar wel dat hij wel tijd voor haar vrijmaakt en ook nog in het weekend waarvan hij tegen mij heeft gezegd dat hij dat NOOIT ging doen omdat ie dan altijd de kinderen heeft. Vind het gewoon gemeen, ik heb maanden tijd geinvesteerd en hij zei steeds maar 'ja ik kom langs als [reden x] en als [reden y]' maar er kwam altijd wel wat tussen. Nou ja, ik ben dus sip omdat ik mezelf wel voor m'n kop kan slaan omdat dit zoooo voorspelbaar was maar dat ik toch nog op hem ging 'wachten'. En nu moet ik nog meer van mezelf mijn verhouding met mannen onder de loep nemen, want dat is het laatste verkeerde patroon denk ik dat ik nog heb, wat ALTIJD mis gaat. En ik wil me dus helemaal niet zo laten behandelen door iemand! Maar ik heb het zelf heel erg in stand gehouden. Waarom denk ik steeds! Ik wil hem nog 1 afsluitende mail sturen of hem nog 1x bellen en dan klaar. Voor de closure. |
|
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Hier is het eerste wat ik over hem las, waarna ik prompt mijn hart aan hem verloor:
Spoiler
Citaat:
Of bedoel je toen met dat ik heel graag wilde weten wat je fetisj was maar je nog in de fetisjkast zat? Want toen heb ik 't je gewoon zo makkelijk mogelijk gemaakt om het mij te vertellen. Al kun je dat ook als manipulatie zien, dat is waar.Citaat:
Maar goed, dat is op zichzelf ook een probleem, natuurlijk. Alles heeft wel ergens invloed op, en zodra je je bewust bent van die invloed kun je het al niet meer doen met onwetende onschuld. |
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
De vakken klinken wel minder leuk, dat is meer dit en statistiek enzo. Maar ja, als ik kon studeren wat ik leuk vond ging ik wel naar de kunstacademie. |
|
|
|
|||
|
Citaat:
En oei, die leerdoelen zijn wel een beetje een turn-off ![]() Citaat:
|
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik zat met allebei bij dezelfde vereniging. G en ik zaten bij hetzelfde dispuut, M en ik zitten in dezelfde vriendinnengroep. En van G's vader heb ik les gehad op de uni
|
|
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
En ja, dat was het inderdaad. Later noemde je het zelf ook manipulatie hoor ik vond dat toen wel ver gaan, het feit dat iemand zijn dingen zo kon verwoorden dat ik zoveel vertrouwen kreeg. In niemands handen beter dan in de jouwe, dat zal ik nooit vergeten maar ik schrok er toch van toen je vertelde dat je dat bewust zo had gedaan. Ik had dat dus helemaal niet zo door!! Het ging dan ook niet zozeer om jouw actie dat ik schrok, maar om hoe zoiets te werk gaat.flirten vind ik niet schadelijk, zeker niet immoreel. En daarbij komt nog dat ik vind dat bij flirten je de ander heel erg de keuze geeft om erop in te gaan of niet. Als die ander een starre hork is dan gaat ie er niet op in en werkt het niet. Ik vind het een lieve en vrolijke manier om iemand zijn hand over het hart te laten strijken. Citaat:
maar goed, we wisten al langer dan vandaag dat hij een communicatiestoornis heeft
|
|||
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
bizar!Ik ga niet trouwens maar misschien ontmoeten we elkaar ooit bij de bruiloft dan
|
|
|
|
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Lekker antwoord geven op retorische vragen ![]() Citaat:
Citaat:
Het is zelfs nog erger, want dat ik het manipulatie noemde was ook bewust. Da's het bekennen van schuld, de biecht die mijn geweten afkoopt en jou de mogelijkheid geeft om er alsnog consequenties te verbinden. Dan is de cirkel weer rond. Je snijdt jezelf er wel mee in de vingers natuurlijk, want een slim manipulator neemt nooit het enge woord 'manipulatie' in de mond, maar noemt het gewoon 'persuasive communication' of 'social engineering' of 'overtuigend zijn' of 'inlevingsvermogen' of 'slim zijn' ofzo. Woordkeuze is ook manipulatie.Je bewust zijn van menselijke reacties en processen ook niet uit te zetten, jammer genoeg. Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
Verwijderd
|
Ik kwam vandaag thuis van werk en toen had ik superhonger en toen at ik een stuk rauwe biefstuk dat hier sinds gisteren op het aanrecht lag :') Waarom in godsnaam.
[edit] Hij was niet rauw toen ik hem at, alleen toen hij op het aanrecht lag. Maar dan nog. Laatst gewijzigd op 06-12-2013 om 22:53. |
|
|
||
|
Citaat:
Bijvoorbeeld als je teennagels er één voor één worden uitgetrokken ofzo. Of als de liefde van je leven ineens fan blijkt te zijn van Gers Pardoel.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je teennagels eruit worden getrokken of diegene fan is van gers pardoel, is het gewoon een heel ander persoon en bestaat degene niet waar je van houdt.Als degene waar je van houdt (of anderszins veel om geeft) zegt: laat maar, dan is het dezelfde persoon nog steeds, maar wel FUCKING frustrerend. Laat maar? Laat je hoofd maar. En laat je moeder, laat haar maar gewoon. Dat idee. |
|
![]() |
|
|