Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
wat je kan doen (klinkt eng) is in de pc de brander lospluggen (EERST PC UIT!!) dan aanzetten zonder brander, alleen stroom (kleine stekkertje) erin stoppen, de brede eruit laten, ding open en dicht doen, de eruit (als die derin zit) pc uit, alles vastzetten, en klaar! whoppa! hij doettet weer! en dit werkt ook met scsi branders overigens
![]()
|
Verwijderd
|
okay.. wáár wordt je brander niet herkend.. in Windows, of al in de opstartprocedure van je computer..
Windows ziet een brander namelijk gewoon als een CD-ROM station, niet als brander.. je kunt iig proberen je brandsoftware even opnieuw te installeren, als je brandprogramma geen brander kan vinden (áls hij wel herkend wordt door het BIOS, that is).. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het brandprogramma heb ik al opnieuw geinstalleerd alleen dat hielp niet. het brandprogramma geeft nu ook aan dat hij geen brander kan vinden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
in verkenner zie ik alleen 1 cd-romspeler (van de 2), de cd-rom/cd brander dus niet. die lijkt dus niet te bestaan op de computer (om het zo maar te beschrijven) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als je nou niet weet wat het is, is het zaak om zoveel mogelijk dingen absoluut uit te sluiten, dan moet er vanzelf iets uit komen rollen.. succes ermee! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maak eens een bootdiskette aan met CD-ROM support.. boot hem eens op in DOS, en kijk of je brander het in puur DOS wél doet.. zo ja ligt het probleem in Windows, en dan kun je gaan proberen om de IDE busmaster drivers opnieuw te installeren, en je ASPI-layers up te daten/opnieuw installeren.. trouwens, over welk OS hebben we het eigenlijk? mocht je brander het in DOS *niet* doen, lijkt het me verstandig om de brander in een ander systeem te testen.. zo weet je zéker dat het aan de brander ligt, en kun je daarna naar de winkel teruggaan.. (je kunt dat testen door gewoon een data-CD in je brander te frommelen en hem in DOS proberen in te lezen, door naar het desbetreffende station te gaan, dus als je systeem klaar is met booten vanaf diskette krijg je een A:\ prompt, dan wacht de computer op input van jou.. tik dan het station van je brander in, bijvoorbeeld 'F:', gevolgd door een enter.. uiteraard moet je de '' niet intikken) overigens, ik ga er dus continu vanuit dat je een IDE-brander hebt, en géén SCSI-brander.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik kwam er zelf niet uit en toen heb ik toch maar naar die helpdesk van 1,99pm (ofzoiets) gebeld. Die verwezen me weer door naar een andere helpdesk en uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn: ik moest de computer opnieuw opstarten en gelijk op het eject knopje van de cd-brander drukken.
Ik vond het wel zo'n lullig antwoordje maar het werkte dus wel... Ben blij dat'ie het weer doet (ik kan niet zo lang zonder cd-brander ![]() In ieder geval bedankt voor iedereen die heeft geprobeerd te helpen. [Dit bericht is aangepast door DeeDee85 (17-05-2001).] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
daar was ik dus nooit opgekomen.. zat die CD-R die je aan het branden was op het moment dat je hem uitzette nog steeds in het laatje dan toen je het probeerde? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[pcproblemen] o.a. een verdwijnende cddrive, uitvallende internetverbinding... Verwijderd | 19 | 15-07-2004 20:10 | |
Software & Hardware |
[DVD] Brander herkent geen DVD's meer joelnvt | 6 | 03-07-2004 13:23 | |
Software & Hardware |
Mijn DVD Brander herkent geen dvd's meer joelnvt | 1 | 29-06-2004 13:37 | |
Software & Hardware |
computer kopen. Maurice | 4 | 27-10-2003 14:42 | |
Software & Hardware |
Help, mijn brander leest de cd niet! DEADLOCKED | 15 | 21-02-2003 20:17 | |
Software & Hardware |
Enkele probleempjes Manus J. van Alles | 7 | 15-03-2002 08:09 |