Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2013, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je wel hoor, en ik zou dan wrs ook zeggen dat die persoon lekker de tyfus kan krijgen met z'n 'laat maar', maar ik kan me dus wel behoorlijk wat shittere dingen voorstellen.
Ja natuurlijk zijn er shittere dingen maar dat maakt de dader meteen een vreemde van je. Een vreemde, ik zeg het je. Alsof je een vreemde bent voor elkaar. Hoe vertel je iemand dat de aarde niet meer rond is? Dat de vogels niet meer vliegen? En de zon niet langer schijnt?
Advertentie
Oud 07-12-2013, 01:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oud 07-12-2013, 06:44
Verwijderd
Goedemorgen
Oud 07-12-2013, 06:45
Verwijderd
Het is bijna acht uur en gewoon nog 100% donker
Oud 07-12-2013, 07:04
Miekje*
Miekje* is offline
Goedemorgen! Ik wil niet uit bed, maar toch ook weer wel Leuke dingen op het programma vandaag. Woei!
Oud 07-12-2013, 07:11
Qimm
Qimm is offline
Kortste dag komt er weer aan! Dan wordt het beter!
Oud 07-12-2013, 07:46
Verwijderd
Citaat:
Waar ben je lid geweest, lieveheersbeestje?
Bij een vereniging in Maastricht, en daarbinnen zat ik bij een afhankelijk dispuut.
Oud 07-12-2013, 07:47
Verwijderd
Nu ben ik nieuwsgierig
Oud 07-12-2013, 07:53
Verwijderd
Ah nee, niet nog een link he
Oud 07-12-2013, 07:54
Verwijderd
Mwah, dat verwacht ik niet echt, maar ik ben benieuwd welk verenigingtype je bent. Ik weet je voornaam niet eens dus
Oud 07-12-2013, 11:02
Verwijderd
Al het eten is op, zelfs de melk
Oud 07-12-2013, 11:09
Turk February
Turk February is offline
Melk is geen eten.
Oud 07-12-2013, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Bij een vereniging in Maastricht, en daarbinnen zat ik bij een afhankelijk dispuut.
Oké! Wij hebben nog in een federatie gezeten met iets uit Maastricht maar die is om onduidelijke redenen gestopt...
Oud 07-12-2013, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Melk is geen eten.
Maar wel mijn eerste levensbehoefte.
Oud 07-12-2013, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Maar wel mijn eerste levensbehoefte.
Melk is vies.
Oud 07-12-2013, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Melk is vies.
En het wachten is op de eerste die begint met kristalhelder uitleggen dat melk an sich niet vies is maar dat jij het niet lekker vindt Wie o wie, kom maar naar beneden en SLA JE SLAG!
Oud 07-12-2013, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Melk is vies.
Melk an sich is niet vies, jij vindt het gewoon niet lekker.
Oud 07-12-2013, 13:19
Verwijderd
Oud 07-12-2013, 13:33
Verwijderd
Oke oke, ik vind melk vies.
Oud 07-12-2013, 13:52
Verwijderd
Melk is goed voor elk.
Oud 07-12-2013, 13:56
Verwijderd
maar niet voor piet, die lust het niet
Oud 07-12-2013, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Melk is goed voor elk.
Incorrect. Ik heb een allergie voor melk.

Laatst gewijzigd op 07-12-2013 om 13:59. Reden: verkeerde ww ^^
Oud 07-12-2013, 14:11
Verwijderd
Citaat:
maar niet voor piet, die lust het niet
Mijn opa zei dan altijd: maar niet voor Jan, die stinkt ervan. Misschien was hij wel lactose intolerant
Oud 07-12-2013, 14:13
Verwijderd
Volgens mij kan beide. Wij zeiden altijd Piet en mijn nichtje Jan.
Oud 07-12-2013, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Melk is geen eten.
Wel voeding!
Oud 07-12-2013, 14:19
Verwijderd
Citaat:

De meeste vormen van manipulatie zijn ook niet schadelijk en laten keuzevrijheid grotendeels intact, denk ik. Het is meer kansberekening. Maar als iets manipulatie wordt op 't moment dat je je bewust bent van de uitwerking, dan valt flirten daar ook onder. Want dat is ook een bewust sjoemelen met je kansen.

Blinde sukkel is 'ie. Wat ga je in je laatste mailtje zetten?
ik kom later terug op het thema manipulatie. Ik denk er vaak aan nu.

en dat weet ik nog niet. Ik vraag me steeds meer af of het wel zin heeft. En daar heb ik het antwoord ook al op.
Oud 07-12-2013, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Incorrect. Ik heb een allergie voor melk.
Ik ook! :boks:
Oud 07-12-2013, 14:37
Verwijderd
Ik heb een allergie voor wol
Oud 07-12-2013, 15:20
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline

Citaat:
Melk is goed voor elk.
Nou, ik las juist pas iets, ik weet niet meer waar, over dat mensen die veel melk drinken juist eerder last krijgen van botontkalking en dat 't hele 'melk voor sterke botten' idee dus een fabel is, bedacht door melkfabricanten. [/conspieraasie]
Oud 07-12-2013, 15:26
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Melk is goed voor elk.
Maar niet voor Jan want die piest ervan.
Oud 07-12-2013, 15:28
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nou, ik las juist pas iets, ik weet niet meer waar, over dat mensen die veel melk drinken juist eerder last krijgen van botontkalking en dat 't hele 'melk voor sterke botten' idee dus een fabel is, bedacht door melkfabricanten. [/conspieraasie]
Het zou ook maar raar zijn als we van nature andermans moedermelk dronken. Volgens mij weet die Elk gewoon niet wat goed voor 'm is.
Oud 07-12-2013, 15:28
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wel voeding!
Een waarheid als een koe.
Oud 07-12-2013, 15:29
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Die Elk is gewoon een klootzak.
Oud 07-12-2013, 15:33
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
En over klootzakken gesproken:
Ik had gisteren T-mobile gebeld, omdat ik een sim-only abonnement wou bij een andere provider. Ik bel immer vrijwel nooit en vind het zonde van m'n geld. Nou toen had die kerel een sim-only deal voor me met het minimaal aantal belminuten en onbeperkt internet en dan zou ik bijna 10 euro in de maand minder kwijt zijn. Nou okee, dikke prima, dat wou ik wel...

Dus ik check net m'n online t-mobile gegevens, zie ik dat hij er iets van gemaakt heeft waardoor ik juist meer betaal per maand en ik nóg meer belminuten opspaar. Wat een graflijer.
Nu stap ik dus echt op, want dit is niet tof. Fuk jou, Hakim!
Oud 07-12-2013, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Ik ook! :boks:
He, eindelijk een lotgenoot! Echt erg vind ik het niet, want pannenkoeken eten mag ik dan weer wel

*bokst terug*
Oud 07-12-2013, 15:36
Verwijderd
Citaat:
T-mobile zucht.
Komen ze dan niet je auto wassen ofzo? ;p
Oud 07-12-2013, 15:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Komen ze dan niet je auto wassen ofzo? ;p
Ik heb niet eens een auto, dus helaas niet.
Oud 07-12-2013, 15:54
Verwijderd
Citaat:

Er zijn genoeg recente onderzoeken waaruit blijkt dat ouderen die 400-600 ml zuivel per dag binnen krijgen een hogere botdichtheid hebben en minder botten breken dan ouderen die <300 ml zuivel binnenkrijgen. Het is dan wel weer zo dat boven de 600 ml geen effect op botdichtheid of botbreuken meer heeft en vooral voor een hoger gewicht zorgt.

Het "van melk krijg je juist botontkalking" verhaal heb ik vooral van veganisten gehoord, die meestal als bron niet verder kwamen dan een veganisme-website die dan ook geen bron gaf. Één linkte naar een onderzoek dat in Afrikaanse landen waarin volwassenen geen zuivel gebruiken minder botontkalking zou voorkomen, maar dat was niet gecorrigeerd voor leeftijd en dat is nog altijd de grootste beïnvloeder van je botdichtheid (en dan lichaamsbeweging, vitamine D, gewicht, etc; zuivel heeft geen heel grote invloed)
Oud 07-12-2013, 16:01
Verwijderd
Een minder sterk punt waar het voedingscentrum strak aan vast houdt is dan weer "minstens 40% van je calorieën moet uit koolhydraten komen, ook als je op dieet bent" (je hebt niet zo veel koolhydraten echt nodig, ze zijn vooral een makkelijke manier om wat binnen te krijgen), en "verzadigd vet is slecht" staat ook op losse schroeven (aanwijzingen zijn dat het weliswaar het cholesterol in je bloedtesten verhoogt, maar niet daadwerkelijk je kans op hart- en vaatproblemen vergroot. Maar dat wordt nog verder onderzocht)
Oud 07-12-2013, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Een minder sterk punt waar het voedingscentrum strak aan vast houdt is dan weer "minstens 40% van je calorieën moet uit koolhydraten komen, ook als je op dieet bent" (je hebt niet zo veel koolhydraten echt nodig, ze zijn vooral een makkelijke manier om wat binnen te krijgen), en "verzadigd vet is slecht" staat ook op losse schroeven (aanwijzingen zijn dat het weliswaar het cholesterol in je bloedtesten verhoogt, maar niet daadwerkelijk je kans op hart- en vaatproblemen vergroot. Maar dat wordt nog verder onderzocht)
Van die koolhydraatarme diëten en zulks, ik geloof daar helemaal niet in.
Oud 07-12-2013, 16:21
Verwijderd
Evolution is just a theory

Voedingscentrum is soms akelig noob. Maar Sense ook, dus wat dat betreft.
Oud 07-12-2013, 16:25
Verwijderd
Citaat:
He, eindelijk een lotgenoot! Echt erg vind ik het niet, want pannenkoeken eten mag ik dan weer wel

*bokst terug*
Sojapannekoeken?

Vroeger at ik ook pannekoeken, maar dan plandeik het zo dat ik de rest van de dag ziek kon zijn. Nu doe ik dat niet meer, het is me het gevoel dat ik van binnenuit in stukken word gesneden niet waard. En de astmadingen, bleh.
Oud 07-12-2013, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Sojapannekoeken?

Vroeger at ik ook pannekoeken, maar dan plandeik het zo dat ik de rest van de dag ziek kon zijn. Nu doe ik dat niet meer, het is me het gevoel dat ik van binnenuit in stukken word gesneden niet waard. En de astmadingen, bleh.
Ik word hooguit wat misselijk. Als ik echt gewoon melk drink dan moet ik naast dat ik misselijk ben ook gewoon de hele dag overgeven. Dus dat drink ik echt niet.
Oud 07-12-2013, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Van die koolhydraatarme diëten en zulks, ik geloof daar helemaal niet in.
Het blijft natuurlijk gewoon een trucje om minder te eten
Oud 07-12-2013, 21:07
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik heb net zestien ienimini marsepeinen worteltjes gemaakt ze zijn zo leuk. Morgen gaan ze op een worteltaart.
Oud 07-12-2013, 21:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Pics or it didn't happen Klovor!

@LP en Mutant: Wanneer gaan jullie trouwen?
Oud 07-12-2013, 21:15
Klovorhop
Klovorhop is offline
Om met de immer vertederende orphan Annie te spreken: tomorrow! Als hij af is
Oud 07-12-2013, 22:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar niet alleen het voedingscentrum hamert op het belang van brood, rijst, aardappels etc. voor koolhydraten maar ook vitaminen en vezels.
Oud 07-12-2013, 22:24
Verwijderd
Ja veel voedingsmiddelen met koolhydraten bevatten ook andere dingen natuurlijk. Maar ze hebben ook een puur "minstens 40% koolhydraten" advies. Ik heb niets tegen koolhydraten verder maar als je de vezels uit groenten haalt en ijzer, b-vitaminen etc uit andere dingen, kun je op zich met redelijk weinig koolhydraten toe, als je dat zou willen.
Oud 07-12-2013, 22:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Pics or it didn't happen Klovor!

@LP en Mutant: Wanneer gaan jullie trouwen?
Niet, hoezo?

Regels voor berichten