Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2013, 17:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nog meer dan er al waren? Is Etmakas weg?
Advertentie
Oud 26-12-2013, 17:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wie hebben er nu allemaal hun account verwijderd? Q, Deadlock, Sadye...?
Oud 26-12-2013, 17:50
Verwijderd
Lusi ook.

Etmakas is gebleven. MAAR HOE LANG NOG?
Oud 26-12-2013, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Jij zou een echt een heel ineffectieve leraar zijn, denk ik.

Pip, ik zou gewoon gaan lezen op momenten waarop je niks anders te doen hebt, zoals in de tram. Zoeken naar een diepe oprechte aandacht voordat je aan een boek begint is bewonderenswaardig, maar meestal blijft het boek dan jarenlang onaangeraakt.
Hmm de tram is een goede. Ik had laatst al besloten dat ik daar zinvollere tijdsbesteding in kon verkrijgen. Ik beantwoord mailtjes dan. Maar ik heb niet altijd zoveel mailtjes. Lezen lijkt inderdaad een goede optie voor optimale tijdsbesteding.
Oud 26-12-2013, 18:18
Verwijderd
Ik lees boeken het liefst gewoon in één dag, maar als ik ze verdeel over trams, lunchpauzes en wachttijden lees ik er wel veel meer.
Oud 26-12-2013, 18:21
Verwijderd

Fizzle naamzoek!
Oud 26-12-2013, 18:27
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
awhh super schattig!
Oud 26-12-2013, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Nog meer dan er al waren? Is Etmakas weg?
Nee. Ik ben ook niet meer naar die meet gegaan.
Oud 26-12-2013, 18:46
Verwijderd
Citaat:
'De Boekendief' is echt één van mijn lievelingsboeken
Ik weet het, het was een tip van jou
Oud 26-12-2013, 19:39
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
[afbeelding]

Fizzle naamzoek!
Wat een leuke! Dat je dat kan in zo weinig tijd!
Oud 26-12-2013, 19:40
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Fizzle naamzoek!
Mooi! Wat knap dat je dat kan.
Oud 26-12-2013, 19:41
Verwijderd
Nouja, weinig tijd, ik ben er zeker tien uur mee bezig geweest
Oud 26-12-2013, 19:50
Verwijderd
Maar hij lijkt wel net echt!
Oud 26-12-2013, 19:53
Neko*
Neko* is offline
Hij is zelfs gewoon net echt! En dat vind ik nog niet heel veel tijd. Ik heb voor Neko-man ooit een pet gemaakt met de naaimachine en daar ging echt wel 8 dagen inzitten. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik er ook nog niet zo'n hele grote held mee ben.
Oud 26-12-2013, 19:56
Verwijderd
Je kunt het ook wel beter over meer dagen verdelen, 1 kant van mijn nek is nu helemaal verkrampt van het spelden náást de naaimachine terwijl ik recht voor de naaimachine zit
Oud 26-12-2013, 20:07
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
[afbeelding]

Fizzle naamzoek!
Mooi is hij, Sarah

//Ik las vroeger altijd veel in het openbaar vervoer, omdat mijn reistijd naar school toen langer was. Tegenwoordig is die nog maar 40 minuten en heb ik die tijd bovendien nodig om mijn hoofd een beetje leeg te maken En tussenuren heb ik nodig voor huiswerk, dus van lezen komt niet zoveel meer. Ik probeer nu nog wel tussendoor te lezen of 's avonds in bed ofzo, maar dat schiet ook niet zo erg op. Niet dat dat móet, maar soms heb je gewoon een boek waar je zo goed in zit dat het... tja... uit moet.
Maarja, nu heb ik vakantie en hoewel nog duisent andere dingen te doen, ga ik echt wel even tijd maken om minimaal één boek uit te lezen.
Oud 26-12-2013, 20:10
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik vond het heel leuk dat je op mijn concert was trouwens, Haubenmeise!

En het verrassingsfeestje voor mijn vriend is ook geslaagd.
Ik ga even wat foto's van mijn concert op het forum plempen ^^
Ik vond het ook erg leuk dat ik erbij kon zijn.

Citaat:
Die is niet doorgegaan. Er hebben wel een paar mensen alsnog forumsuïcide gepleegd.
Die is weldegelijk doorgegaan, alleen heeft geen van de aanwezigen haar of zijn account verwijderd.
Oud 26-12-2013, 20:11
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Je kunt het ook wel beter over meer dagen verdelen, 1 kant van mijn nek is nu helemaal verkrampt van het spelden náást de naaimachine terwijl ik recht voor de naaimachine zit
En het was van tevoren niet bij je opgekomen dat dat misschien ook niet heel handig wat?

Al mag ik niets zeggen, want ik heb al wel eens verkrampte vingers gehakt van een haakwerk wat toch echt nog even af moest, 2 uur lang.
Oud 26-12-2013, 20:13
Miekje*
Miekje* is offline
Met naaien let ik altijd wel op dat ik mijn machine even aan de kant zet, tijdens het spelden of knippen ofzo Overigens let ik verder nooit op mijn houding en naai de laatste tijd bij gebrek aan ruimte/goed licht bij de salontafel, terwijl ik zelf op een fauteuil zit, dus eh...
Oud 26-12-2013, 20:58
Verwijderd
Citaat:
(...), alleen heeft geen van de aanwezigen haar of zijn account verwijderd.
Dat noem ik geen verwijdermeet!
Oud 26-12-2013, 21:00
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Tsja.
Oud 26-12-2013, 21:45
Verwijderd
De meet was epic. Ik en klont hebben wel besloten dat we t t forum niet aan kunnen doen te verwijderen.
Oud 26-12-2013, 22:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
ik vind het zo moeilijk om te gaan lezen. In de zin dat ik dat nooit 'mag' van mezelf indien ik niet eerst taak X of ding Y heb gedaan. En dus lees ik nooit, terwijl ik allemaal leuke boeken heb liggen. 7 stuks al. Met lezen kan je ook niet multitasken, dat vind ik vooral lastig.
Citaat:
Jij zou een echt een heel ineffectieve leraar zijn, denk ik.

Pip, ik zou gewoon gaan lezen op momenten waarop je niks anders te doen hebt, zoals in de tram. Zoeken naar een diepe oprechte aandacht voordat je aan een boek begint is bewonderenswaardig, maar meestal blijft het boek dan jarenlang onaangeraakt.
Dit probleem heb ik dus ook, en dat terwijl ik zou moeten lezen voor mijn studie. Juist omdat ik het boek moet 'snappen' en er een tentamen over krijg enzo, kan ik alleen lezen als ik supergefocust ben, wat dus betekent dat ik al heul lang geen boek heb gelezen. Als er teveel druk achter staat kom ik er gewoon niet doorheen.
Vroeger las ik een boek pr dag, gewoon voor de leuk, maar nu pleur ik na een bladzijde al in slaap.
Oud 26-12-2013, 22:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik kom btw net terug van de parental unit, want kerst enzo. Mijn vader doet alsof ik super hulpbehoevend ben en dat er zonder hem helemaal niks van mijn verhuizing terecht komt. Dus hij zit me de hele tijd op te fokken dat ik nog maar tot 5 januari heb en 'er moet nog zoveel en waaaah', terwijl alles wat hij tot nu toe in het huis heeft gedaan is mislukt en over moet (Van het stuk muur dat hij had behangen is al 't behang eraf getiefd en de gordijnen die hij had opgemeten en vandaag had omgezoomd bleken te lang te zijn, omdat hij de lengte vanaf het plafond had gemeten ipv de gordijnrails).
Ik waardeer het supererg dat hij er zoveel tijd in steekt en dat hij helpt, maar hij moet niet doen alsof ik niks kan en er dan zelf een potje van maken. Pfff, vermoeiend.

Aaanyway, morgen nog wat plekjes op de muur verven en wat plinten en dan ist klaar en kan k hopelijk van 't weekend echt verhuizen. Ieek!
Oud 26-12-2013, 23:15
Verwijderd
Ik heb zo'n fijne kerst <3 kerstavond was supertof bij mijn schoonouders, mijn neefje is een dik jankerdje maar wel tof. En mijn schoonmoeder was ineens heel lief toen ze er achter kwam dat ik al anderhalf jaar serieus ben als ik zeg dat de cliënten mij wel eens een tik verkopen gisteravond en vanochtend supersuperrelaxed gewerkt met een hele toffe collega die ik al lang niet meer gezien had. Een van de nieuwe cliënten zocht voor het eerst uit zichzelf toenadering, een van de aandelen heeft gistermiddag de hele middag bij ons gezeten en gister bij ons aan tafel meegegeten en dat was zo fijn en bijzonder want die momenten zijn zo spaarzaam <3 mijn (schoon)familie was superverbaasd maar heel blij met de gekochte cadeautjes. Vanmiddag heb ik heel lang gedoucht en voor het eerst mijn veeltedureshampoo gebruikt, mijn nagels geveild en gelakt. Mijn lief had lekker gekookt en we hebben a christmas carol van the muppets gekeken en Claudia de breij. En we hebben wijn en whiskey. En nu hebben we samen een week vakantie <3
Oud 26-12-2013, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Kerstdiner: spekpannenkoeken, meloen en de allereerste aflevering van dr Who
Graag gedaan ^^ Marco Polo wordt een beetje irritant, die opnames zijn er niet meer, dus dat bestaat uit de geluidsopname en foto's (ingekleurd). Ik zit in Reign of terror waar 2afleveringen dat ook hebben, ik wou meer kijken, maar pa zijn Smart tv maakt ruzie met mijn externe hd, dus ik ben niet opgeschoten.
Ik ga blij zijn als het wat minder langdradig en de vrouwen wat minder hysterisch worden.

Ik heb een kikker gegeten vandaag. Ik ben niet onder de indruk.
Oud 26-12-2013, 23:25
Miekje*
Miekje* is offline
Smaakt het echt naar kip, Cat? Mijn vriend is nieuwsgierig.

Klinkt ook als een goede Kerst, Ingegerd!
Oud 26-12-2013, 23:25
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Aww, dat klinkt allemaal superfijn. Maar,
Citaat:
mijn neefje is een dik jankerdje maar wel tof
ik moest zo hard lachen hierom.
Oud 26-12-2013, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Smaakt het echt naar kip, Cat? Mijn vriend is nieuwsgierig.
Enigszins wel. Taaiig wit vlees, spillebeentje, echt een paar mm vlees van een flinterdun botje knagen. Nou ja, ik weet dat ik het zal eten als ik het krijg, maar om het nu te bestellen...

Nu heeft ons ma ze wel gemaakt, eerste keer in haar leven, misschien dat de een of andere topchef daar een indrukwekkend sappig (mini)stukje vlees van kan maken...
Oud 26-12-2013, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Aww, dat klinkt allemaal superfijn. Maar,
ik moest zo hard lachen hierom.
Het is wel zo. 4,5 maanden en 8,5 kilo aan bijna constant huilende baby. Mijn schoonzusje raakt er soms lichtelijk van in paniek. Maar hij is wel tof en het schijnt wel minder te worden.

Maar ik moet er stiekem ook wel om lachen
Oud 27-12-2013, 09:11
Verwijderd
Gister was echt de leukste dag van alle kerstdagen. We zijn gaan uiteten ergens in Duitsland. Ze hadden heerlijke champignonsoep met wilde paddenstoelen en zwijn. Ik wist niet dat zwijn zo lekker en mals kon zijn Daarna hebben we nog wat gewandeld.
Oud 27-12-2013, 12:10
Neko*
Neko* is offline
Dat klinkt echt supergoed Odette!
Oud 27-12-2013, 12:42
Verwijderd
Ik heb volgen smij ook nog nooit zwijn gehad. Klinkt goed

Mijn jongste zusje gaat ook op kamers, met als gevolg dat mijn ouders écht alleen wonen. Ik ben benieuwd. Maandag komen ze hier op bezoek en eigenlijk heb ik daar niet eens zoveel zin in.
Oud 27-12-2013, 13:03
Miekje*
Miekje* is offline
Waarom heb je daar geen zin in, Ingegerd?

Ik heb zojuist ontbeten met quiche en apple crumble en nu lig ik op bed. Eigenlijk was ik van plan om vandaag misschien wel mijn kamer op te gaan ruimen enzo, maar in plaats daarvan luister ik Avenged Sevenfold en zit ik op 9gag Ach ja, vakantie, ofzo.
Oud 27-12-2013, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Waarom heb je daar geen zin in, Ingegerd?
We zijn veel in Limburg geweest de laatste zes weken en we hebben ze regelmatig gezien. Nu hebben vriend en ik eeen paar dagen vrij en ik geloof dat ik die paar dagen liever samen had doorgebracht. Mijn ouders zijn wel tof, en het wordt zeker wel gezellig, maar voor mij had het niet zo gehoeven. Ach. Ik krijg al de hele week sms'jes van mijn moeder dat ze er zoveel zin in heeft, dat is wel schattig.
Oud 27-12-2013, 13:23
Verwijderd
Dat is wel lief
Oud 27-12-2013, 13:25
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
We zijn veel in Limburg geweest de laatste zes weken en we hebben ze regelmatig gezien. Nu hebben vriend en ik eeen paar dagen vrij en ik geloof dat ik die paar dagen liever samen had doorgebracht. Mijn ouders zijn wel tof, en het wordt zeker wel gezellig, maar voor mij had het niet zo gehoeven. Ach. Ik krijg al de hele week sms'jes van mijn moeder dat ze er zoveel zin in heeft, dat is wel schattig.
Logisch dat je dan even samen wilt zijn, ja. Maar wel schattig, idd
Oud 27-12-2013, 13:30
Neko*
Neko* is offline
Ik ken dat 'probleem' een beetje. Ik had mijn twee weken vakantie ook best graag grotendeels samen doorgebracht, maar met onze sociale kring zit/zat dat er ook niet echt in. Achja, ook best gezellig. En ik heb sowieso meer tijd met hem dan ik normaal heb, dus eigenlijk ben ik al lang blij.
Oud 27-12-2013, 13:33
Neko*
Neko* is offline
Ik ben een lijstje aan het maken met allemaal lekkere hapjes voor oud&nieuw die niet al te moeilijk zijn/veel tijd kosten maar wel erg lekker zijn. Ik heb al: gehaktballetjes, nacho's, mini appelflappen, wrap met zalm, sla en kruidensmeersel & wrap met monchou, ham en ui. Hebben jullie nog meer goede ideeën?
Oud 27-12-2013, 13:34
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ben een lijstje aan het maken met allemaal lekkere hapjes voor oud&nieuw die niet al te moeilijk zijn/veel tijd kosten maar wel erg lekker zijn. Ik heb al: gehaktballetjes, nacho's, mini appelflappen, wrap met zalm, sla en kruidensmeersel & wrap met monchou, ham en ui. Hebben jullie nog meer goede ideeën?
Gevulde eieren zijn ook niet zoveel werk en erg lekker
Oud 27-12-2013, 13:37
Verwijderd
Citaat:
stokbrood met kruidenboter
Oud 27-12-2013, 13:38
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Gevulde eieren zijn ook niet zoveel werk en erg lekker
Dat heb ik echt nog nooit gemaakt, heb je een goed recept voor mij?

Citaat:
stokbrood met kruidenboter
Altijd goed.
Oud 27-12-2013, 13:42
Verwijderd
http://www.leukerecepten.nl/gerechten/hapjes

Hier is van alles te vinden, misschien wel lekker.
Oud 27-12-2013, 13:44
Verwijderd
Lage quiche en dan in puntjes snijden! Bv met basilicum en paprika en geitenkaas (basilicumblaadjes plukken, paprika in dunne reepjes snijden. Twee eieren klustsen, zachte geitenkaas erdoor roeren, twee volle eetlepels bloem erdoor mixen, zout en peper. Quichedeeg uit de diepvries in de taartvorm. Basilicum in de vorm, paprika in de vorm, eimengsel in de vorm, eventueel wat geraspte kaas, half uur in de oven.
Oud 27-12-2013, 13:47
Neko*
Neko* is offline
Quiche, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Wat een goed idee.
Oud 27-12-2013, 13:52
Verwijderd
Ook altijd een succes: daneroles met cocktailworstjes
Oud 27-12-2013, 13:57
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat heb ik echt nog nooit gemaakt, heb je een goed recept voor mij?
Het is heel snel te maken

Eieren hard koken, in de lengte halveren en eigelen eruit halen. De eigelen prakken met mayonnaise, bieslook, zout, peper en een beetje curry of kerriepoeder of paprikapoeder of mosterd en klaar ben je. Je kunt er ook andere kruiden door doen, natuurlijk, net wat je lekker vindt. Ik heb er ook wel eens een fijngesneden pepertje door gedaan voor meer pit.

En vervolgens spuit je de vullling dus weer terug in de eieren. Klik!
Oud 27-12-2013, 14:16
Verwijderd
Gevulde eieren met een oranjekruid erop
Oud 27-12-2013, 16:20
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ook altijd een succes: daneroles met cocktailworstjes
Dat doen we hier nog wel eens bij het ontbijt! Ik had het eigenlijk nooit gezien als random hapje, maar kan natuurlijk ook best.

Volgens mij gaat dat helemaal goed komen zo. Iedereen dank voor de suggesties.
Oud 27-12-2013, 16:21
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
http://www.leukerecepten.nl/gerechten/hapjes

Hier is van alles te vinden, misschien wel lekker.
Oh, deze had ik helemaal gemist! Ik ga sowieso de gevulde champignons er nog bij doen, die zien er echt lekker uit. En ik denk dat ik dan ook wel genoeg heb. Zeker als het bezoek ook nog het een en ander mee wil nemen.

Regels voor berichten