Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2014, 16:55
aaaap
aaaap is offline
Lieve allemaal,

Ook ik ben in mijn laatste jaar belandt en moet een profielwerkstuk maken. Ik heb het over het onderwijs in finland, maar ik loop nu al vast. Ik weet gewoon echt niet hoe ik moet beginnen. Heb me genoeg georiënteerd maar geen flauw benul hoe ik moet beginnen.
I need help.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2014, 16:56
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Schrödinger/Vowel naamzoek!!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 17:04
dcjdnc
Citaat:
Lieve allemaal,
begin met:
ik hou mijn profielwerkstuk over Finland. Ik heb voor dit onderwerp gekozen omdat...

daarna geschiedenis?

xxxxxxx meisje (18)
veel succes!

PS. ik was zo ook begonnen en moest toevallig ook een profielwerkstuk maken over Finland. Daar kreeg ik een 10- voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd op 02-01-2014 om 17:46.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 17:45
aaaap
aaaap is offline
hahaha ja de introductie van het onderwerp en het voorwoord heb ik al. Ah wat goed! waar had je het over? Finland in het algemeen?
Ik ben nu inderdaad begonnen met de geschiedenis van Finland en ga zo door met de uitgangspunten qua onderwijs van Finland. Hoop dat ik zo de flow erin krijg.
Toch bedankt!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 17:56
Verwijderd
Waar loop je precies vast dan?

Je hebt je al georiënteerd, dat is heel goed. Bedenk goed wat je in je pws wilt zetten, wat wil je precies doen? Maak een hoofdvraag en deelvragen. Dat zijn meteen je hoofdstukken en als je deze hebt gemaakt, ben je al een heel eind!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2014, 19:37
Verwijderd
Je moet nu nog beginnen?

Ga eerst maar eens een opbouwstructuur maken. Dus begin met een behapbaar aantal deelvragen. Ga dan per deelvraag bedenken wat je moet onderzoeken om een antwoord te krijgen op die deelvraag. Schrijf dat op. Verdeel dat eventueel ook weer onder. Schrijf dit allemaal op een enigszins overzichtelijke manier op een papiertje, of typ het uit. Ga daarna gewoon beginnen aan een deel van een deelvraag. Maak dat af. Daar doe je als het goed is niet al te lang over. Ga daarna naar een ander deeltje. Ga zo verder tot je alle dingen die je voor die deelvraag wilde onderzoeken af hebt. Geef antwoord op de deelvraag. Ga aan een volgende deelvraag werken. En dan zo tot je alle deelvragen gehad hebt. Schrijf dan een inleiding en een conclusie, doe er hier en daar een leuk plaatje bij, maak een voorkant, lever het in en ga de slaap inhalen die je hebt gemist door zo laat te beginnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Te weinig uren + Vak profielwerkstuk
Roflsaurus
7 21-08-2016 13:55
Algemene schoolzaken Vraag profielwerkstuk
N G
15 11-04-2014 16:21
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk
maxime141
17 17-04-2009 22:33
Eindexamens 2004 profielwerkstuk te laat, nu geen examen meer doen?
Trisia
46 25-05-2004 15:14
Huiswerkvragen: Exacte vakken Profielwerkstuk...wie weet een onderwerp??
Carlie
15 24-01-2004 11:06
Algemene schoolzaken profielwerkstuk N&G waarschijnlijk bio
liefschatje
8 02-07-2003 21:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.