Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2014, 21:37
Verwijderd
Ik zou ook wel biografiegesprekken willen afnemen.
Advertentie
Oud 08-01-2014, 21:38
Verwijderd
Alleen het uittypen is een bitch
Oud 08-01-2014, 21:41
Verwijderd
Volgens mij gaat dat niet zo simpel... Ik heb hele stukken die best interessant kunnen zijn. Maar als je mij neerzet en vraagt 'vertel nu eens over je leven', dan sla ik garanti de helft over terwijl die best belangrijk kan zijn, invloed heeft uitgeoefend enzo.
Oud 08-01-2014, 21:42
Verwijderd
Ik heb daar nu ook nog last van, in de dagelijkse beleving vertellen tegen een psych. Dan begin ik een verhaal en dan moeten daar 500 zijwegen bijgehaald worden om uit te leggen waarom het nou zo'n merkwaardig iets was...
Oud 08-01-2014, 21:44
Verwijderd
En het moment dat je de ene kant uitdiept, dan ben je zo ver aan het lullen dat je de andere kant vergeet terwijl die óók belangrijk is.
Oud 08-01-2014, 21:45
Verwijderd
Maar de gesprekken zelf zijn leuk. Ik had er een vragenlijst voor, die ik niet gebruikte.
In plaats daarvan gebruikte ik alleen een frame: ik vroeg over kindertijd, tienertijd, jongvolwassentijd en eventueel volwassen periode en pensioenperiode; en voor elke periode vroeg ik naar familie, school/werk, sociaal leven, vrijetijdsbesteding en andere belangrijke gebeurtenissen; en dan gewoon verder vragen wat je maar wil, geen enkele vraag is te nieuwsgierig want je wil immers alles weten dat belangrijk is.
Bij sommige mensen moet je het er echt uit trekken, maar veel gaan helemaal los en vertellen je alles, supertof.
Oud 08-01-2014, 21:46
Verwijderd
Ik vind biografiedingen ook altijd interessant. Ik hoop ook altijd op zoveel mogelijk info over cliënten in de dossiers, maar dat valt vaak genoeg tegen. Laatst vond ik klappers met foto's en verhalen van drie cliënten twintig/dertig/veertig jasr terug. Super tof vond ik dat.

Ik heb kruidnagels in sinaasappels geduwd en nu ruikt het naar winter hier in huis.
Oud 08-01-2014, 21:47
Verwijderd
En ook mee gemaakt dat mensen die normaliter te depressief waren om in volle zinnen te praten, ineens naar aanleiding van doorvragen van mij een anekdote van vroeger oprakelden en daar glimlachend over vertelden.
Oud 08-01-2014, 22:28
Verwijderd
Voor wie Jeroen Willems zingt Brel de vorige keer gemist heeft: ned 2, daar is ie weer <33333
Oud 08-01-2014, 23:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
En ook mee gemaakt dat mensen die normaliter te depressief waren om in volle zinnen te praten, ineens naar aanleiding van doorvragen van mij een anekdote van vroeger oprakelden en daar glimlachend over vertelden.
Komt dat door depressie!
Jee, ik vroeg me al af waarom ik het afgelopen halfjaar zo vaak halverwege mijn verhaal overging in 'weet ik niet' en dergelijken.
Oud 09-01-2014, 08:28
Verwijderd
Zo stil opeens ^^
Oud 09-01-2014, 08:34
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Maar de gesprekken zelf zijn leuk. Ik had er een vragenlijst voor, die ik niet gebruikte.
In plaats daarvan gebruikte ik alleen een frame: ik vroeg over kindertijd, tienertijd, jongvolwassentijd en eventueel volwassen periode en pensioenperiode; en voor elke periode vroeg ik naar familie, school/werk, sociaal leven, vrijetijdsbesteding en andere belangrijke gebeurtenissen; en dan gewoon verder vragen wat je maar wil, geen enkele vraag is te nieuwsgierig want je wil immers alles weten dat belangrijk is.
Bij sommige mensen moet je het er echt uit trekken, maar veel gaan helemaal los en vertellen je alles, supertof.
Voor een cliënt is het vaak weer fijn als er iemand tegenover hen zit die daadwerkelijk de tijd neemt en geïnteresseerd is.
Oud 09-01-2014, 08:41
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Komt dat door depressie!
Jee, ik vroeg me al af waarom ik het afgelopen halfjaar zo vaak halverwege mijn verhaal overging in 'weet ik niet' en dergelijken.
Misschien omdat je door de depressie niets meer interessant genoeg vindt om te vertellen? Of dat je heel lang moet wikken en wegen of en hoe je iets vertelt en je uiteindelijk geen keus kan maken en maar niets zegt? Dat kan ik me herinneren van depressief zijn. Elke minikeuze was iets om uren over na te denken. Dat ik in mijn bed lag en ik naar de wc moest en dat ik dan een uur ging piekeren of ik per se nu moest gaan. Of als ik dan al een keer de energie had gevonden naar de supermarkt te gaan, dat ik daar dan een uur ronddwaalde en alles pakte en weer terug legde en dan toch maar zonder iets de winkel weer verliet. Dat had ik ook in gesprekken. Ik kon geen keus maken in wat ik zou zeggen en hoe ik dat wilde formuleren. En dan ging ik maar janken
Oud 09-01-2014, 08:47
Verwijderd
Zoals ik het geleerd heb is het deels je niet kunnen concentreren op wat je zegt/doet/etc en deels dat het je ook gewoon niets kan schelen "want het is toch zinloos". Soms geven mensen in een ernstige depressie überhaupt geen antwoord op vragen waarop ze het antwoord niet in een woord kunnen geven.
Oud 09-01-2014, 09:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Misschien omdat je door de depressie niets meer interessant genoeg vindt om te vertellen? Of dat je heel lang moet wikken en wegen of en hoe je iets vertelt en je uiteindelijk geen keus kan maken en maar niets zegt? Dat kan ik me herinneren van depressief zijn. Elke minikeuze was iets om uren over na te denken. Dat ik in mijn bed lag en ik naar de wc moest en dat ik dan een uur ging piekeren of ik per se nu moest gaan. Of als ik dan al een keer de energie had gevonden naar de supermarkt te gaan, dat ik daar dan een uur ronddwaalde en alles pakte en weer terug legde en dan toch maar zonder iets de winkel weer verliet. Dat had ik ook in gesprekken. Ik kon geen keus maken in wat ik zou zeggen en hoe ik dat wilde formuleren. En dan ging ik maar janken
That makes wel sense inderdaad. Dat van de supermarkt is vooral gigantisch herkenbaar, al zeurde mijn eetstoornis daar ook mee in de keuze - dat hielp soms wel een keus te maken. Maar dat dat in gesprekken ook doorwerkt, is eigenlijk helemaal niet zo gek. Ik herken het wel, dat niet kunnen kiezen wat je zegt, omdat niks er ook eigenlijk toe doet.
Oud 09-01-2014, 09:27
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Iemand trek in een broodje asbest?
Oud 09-01-2014, 10:12
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik zou ook wel biografiegesprekken willen afnemen.
Ik ook ja. Ik wilde ook lang psychologe worden omdat het me wel iets leek als andere mensen je al hun geheimen en problemen zouden vertellen.
Oud 09-01-2014, 10:17
Verwijderd
Eerst mag ik mensen elke onbeleefde vraag stellen die je kunt verzinnen. En daarna mag ik ze vertellen wat ik denk dat het beste voor ze is en vaak luisteren ze daar ook nog naar
Mooi vak, dat vak van mij.
Oud 09-01-2014, 10:24
Verwijderd
Ja, is inderdaad mooi Je kunt alles vragen en mensen zeggen ook echt alles. Al vind ik het soms wel fijn dat ik het niet altijd op de persoon tegenover me hoef te richten, maar ouders persoonlijke vragen mag stellen in het belang van hun kind.
Oud 09-01-2014, 10:28
Verwijderd
Ik heb zojuist in mijn pyjama de deur open gedaan voor de UPS man.
Oud 09-01-2014, 10:50
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Of als ik dan al een keer de energie had gevonden naar de supermarkt te gaan, dat ik daar dan een uur ronddwaalde en alles pakte en weer terug legde en dan toch maar zonder iets de winkel weer verliet.
Heel herkenbaar dit ja. Een van de redenen dat ik zo dankbaar ben dat ik iemand heb die op die momenten soms gewoon de keuze voor mij kan maken.
Oud 09-01-2014, 11:38
Verwijderd
Is het normaal als nieuwe jeansleggings voelen alsof je steunkousen aan hebt? Worden ze vanzelf soepeler net zoals normale jeans?
Oud 09-01-2014, 11:41
Verwijderd
Hm, de niet-jeans leggings vsn hetzelfde merk zijn iets minder stug maar niet veel. Maat is M dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk dat ze maar terug moeten.
Oud 09-01-2014, 11:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik heb zojuist in mijn pyjama de deur open gedaan voor de UPS man.
We zijn trots op je
Citaat:
Is het normaal als nieuwe jeansleggings voelen alsof je steunkousen aan hebt? Worden ze vanzelf soepeler net zoals normale jeans?
Nee, kleding moet gelijk lekker zitten, zo niet, dan moet je er niet aan beginnen.
Oud 09-01-2014, 11:45
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
We zijn trots op je

Nee, kleding moet gelijk lekker zitten, zo niet, dan moet je er niet aan beginnen.
Eens.
Oud 09-01-2014, 11:45
Verwijderd
De bestelde onderhemdjes, in maat XS, knellen dan weer niet. Pieces maak je leggings eens van hetzelfde materiaal als je hemdjes en onderbroeken svp.
Oud 09-01-2014, 11:50
Verwijderd
Pff voor terugbrengen moet je het laten ophalen door UPS?! Wat klantonvriendelijk.
Oud 09-01-2014, 11:55
Verwijderd
Naar de winkel brengen is niet mogelijk.
Oud 09-01-2014, 12:02
Verwijderd
Vandaag tussen 16:00 en 19:00 komt de UPS man.
Oud 09-01-2014, 12:07
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Moet dat per se een man zijn?
Oud 09-01-2014, 12:13
Verwijderd
Ik moet nog boodschappen doen en wou vandaag nog wandelschoenen kopen maar dat vind ik niet relaxt als ik dan op tijd thuis moet zijn dus dat moet volgende week dan maar.
Oud 09-01-2014, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Moet dat per se een man zijn?
Toen hij het pakje kwam brengen was hij een man!
Oud 09-01-2014, 12:26
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Het kan natuurlijk best zijn dat dit keer iemand anders die dienst heeft!
Oud 09-01-2014, 13:09
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Oud 09-01-2014, 13:51
Verwijderd
We zijn de vriezer nu weer aan het vullen zonder ijsblokken die in de weg zitten We hebben nu een la vol viscuisine.
Oud 09-01-2014, 14:19
Miekje*
Miekje* is offline
Ik had me voorgenomen om niet te komen zeuren, maar ik doe het lekker toch even. Ik vind het niet tof dat mensen die ik normaliter graag mag hun afspraken niet nakomen en dat ik daardoor nu alleen naar de nieuwjaarsborrel op school toe 'moet'. Ik zou ook gewoon naar huis kunnen gaan, maar ik wil er eigenlijk wel naartoe (want lekker eten ). Het is niet verplicht ofzo, maar ik moet van mezelf werken aan het maken van contact, want dat vind ik lastig. Dus daar wil ik beter in worden. Maar wel onder begeleiding, alstublieft. Maar nu is er dus niemand die mee gaat Ach ja, in het diepe gegooid worden en niet verdrinken, ofzo.
Oud 09-01-2014, 14:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ach, misschien valt het harstikke mee en maak je wel contact met mensen die best leuk zijn. En mocht het niks zijn, dan heb je alsnog lekker eten en weet je dat jij in ieder geval geen lamme tak bent omdat jij wel op bent komen dagen.
Oud 09-01-2014, 14:33
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ach, misschien valt het harstikke mee en maak je wel contact met mensen die best leuk zijn. En mocht het niks zijn, dan heb je alsnog lekker eten en weet je dat jij in ieder geval geen lamme tak bent omdat jij wel op bent komen dagen.
Dat zat ik mee ook al te bedenken, idd En het is van al de lerarenopleidingen, dus ik verwacht dat de docenten van mijn instituut (exact) er ook wel zijn Als ik niemand kan vinden, ga ik daar wel gewoon mee lullen.
Oud 09-01-2014, 14:57
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik had me voorgenomen om niet te komen zeuren, maar ik doe het lekker toch even. Ik vind het niet tof dat mensen die ik normaliter graag mag hun afspraken niet nakomen en dat ik daardoor nu alleen naar de nieuwjaarsborrel op school toe 'moet'. Ik zou ook gewoon naar huis kunnen gaan, maar ik wil er eigenlijk wel naartoe (want lekker eten ). Het is niet verplicht ofzo, maar ik moet van mezelf werken aan het maken van contact, want dat vind ik lastig. Dus daar wil ik beter in worden. Maar wel onder begeleiding, alstublieft. Maar nu is er dus niemand die mee gaat Ach ja, in het diepe gegooid worden en niet verdrinken, ofzo.
Hadden we nu toch maar dat zeurtopic geopend Ga gewoon. Je hebt je voorgenomen dat je beter gaat worden in het maken van contact; dit is een uitstekende kans daarvoor.
Oud 09-01-2014, 14:58
Miekje*
Miekje* is offline
Oh maar ik ga wel, hoor En bovendien heb ik nog een uur om moed te verzamelen
Oud 09-01-2014, 15:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Alleen ergens heen gaan is juist enorm chill, omdat je dan lekker zelf kan bepalen wat je gaat doen, met wie en wanneer je weg wil. Er is altijd wel iemand om tegen te lullen. En anders neem je je zandkoekjes mee en kom je hier thee drinken
Oud 09-01-2014, 15:38
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn zandkoekjes zijn al op! Ik had er niet zo heel veel mee (ik ben namelijk nog op school). Maar als het saai is, wil ik best nog even thee komen drinken, hoor ^^ Als jou dat uit komt/ jij daar ook goesting naar hebt. Ik slaap toch in Delft, vanavond
Oud 09-01-2014, 15:40
Verwijderd
Wat is de shuttlerun toch een hell. Volgens mij word ik elk jaar zwakker/meh
Oud 09-01-2014, 17:02
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ja shuttlerun is altijd leuk
Oud 09-01-2014, 17:55
Verwijderd
Gelukkig kan je afhaken als je geen zin meer hebt na trap 6

Slechte instelling, maar boeiend. Gym heb ik officieel al afgesloten.
Oud 09-01-2014, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig kan je afhaken als je geen zin meer hebt na trap 6

Slechte instelling, maar boeiend. Gym heb ik officieel al afgesloten.
Wat? Na trap 6 een voldoende? Wauw. En Gym afsluiten... Wauw.

En de Shuttlerun is compleet walgelijk. Wat is het met scholen dat ze voor alle mentale toestandjes extra programma's verzinnen, maar dat iedereen fysiek maar allemaal even goed moet zijn? Als je mij tegen de rest liet zwemmen, liet ik ze allemaal achter me. Met mijn hypermobiliteit kon ik prima me in allerlei richtingen plooien. Basketballen kon ik prima in het net krijgen, ik presteerde geweldige reddingen met volleybal. Qua hardlopen en conditieshit buiten het water faalde ik teringtyfus hard. Bullshit.
Oud 09-01-2014, 18:04
Verwijderd
Zelfde voor die achterlijke coopertest.
Oud 09-01-2014, 18:07
Verwijderd
Meestal kun je onvoldoendes voor fysieke testen bij gym gewoon herkansen met een schriftelijke opdracht, zo lang je in eerste instantie niet aan het spijbelen was.
Oud 09-01-2014, 18:08
Verwijderd
Ja hier niet ^^
Oud 09-01-2014, 18:10
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wat? Na trap 6 een voldoende? Wauw. En Gym afsluiten... Wauw.

En de Shuttlerun is compleet walgelijk. Wat is het met scholen dat ze voor alle mentale toestandjes extra programma's verzinnen, maar dat iedereen fysiek maar allemaal even goed moet zijn? Als je mij tegen de rest liet zwemmen, liet ik ze allemaal achter me. Met mijn hypermobiliteit kon ik prima me in allerlei richtingen plooien. Basketballen kon ik prima in het net krijgen, ik presteerde geweldige reddingen met volleybal. Qua hardlopen en conditieshit buiten het water faalde ik teringtyfus hard. Bullshit.
veel succes met zwemmen als de zombieapocalypse uitbreekt

Regels voor berichten