Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2014, 18:10
Verwijderd
Tenminste, 15 jaar geleden niet. De reden dat ik me kapot heb gelopen op een Coopertest omdat ik geen onvoldoende wou op mijn rapport. Ik ben ingestort ter plekke en heb nog twee weken lang last gehad van een blafhoest

En ik had een 5. Met de gratie van de turnleraar. Omdat ik zo mijn best had gedaan, want eigenlijk was ik wat buiten de tijd, niet zo gek want 20 meter voor de finish ben ik door mijn knieën gezakt en doorgekropen.
Advertentie
Oud 09-01-2014, 18:11
Verwijderd
Citaat:
veel succes met zwemmen als de zombieapocalypse uitbreekt
Die overleef ik sowieso niet. En als het niet-zwemmende zombies zijn, heb ik meer kans op een eiland.
Oud 09-01-2014, 18:11
Carn
Carn is offline
volgens mij was "bij ons vroeger" trap 6 ook altijd een voldoende
Oud 09-01-2014, 18:12
Verwijderd
En als het over natuurlijke selectie moet gaan, dan was ik sowieso niet eens in leven, dus blabla.
Oud 09-01-2014, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Wat? Na trap 6 een voldoende? Wauw. En Gym afsluiten... Wauw.

En de Shuttlerun is compleet walgelijk. Wat is het met scholen dat ze voor alle mentale toestandjes extra programma's verzinnen, maar dat iedereen fysiek maar allemaal even goed moet zijn? Als je mij tegen de rest liet zwemmen, liet ik ze allemaal achter me. Met mijn hypermobiliteit kon ik prima me in allerlei richtingen plooien. Basketballen kon ik prima in het net krijgen, ik presteerde geweldige reddingen met volleybal. Qua hardlopen en conditieshit buiten het water faalde ik teringtyfus hard. Bullshit.

Trap 6 is een 6. wij hebben nooit zwemmen gehad.
Basketbal is leuk, omdat het makkelijk is.
Citaat:
Meestal kun je onvoldoendes voor fysieke testen bij gym gewoon herkansen met een schriftelijke opdracht, zo lang je in eerste instantie niet aan het spijbelen was.
Bij ons niet. Je kan wel een inzetcijfer halen die vaker meetelt dan het werkelijke cijfer voor een onderdeel.
Oud 09-01-2014, 18:14
Verwijderd
Wij moesten ooit lay ups doen voor een cijfer. Vijf pogingen, twee ballen in het net was een Voldoende, drie een Ruim Voldoende, vier een Goed en vijf een Uitstekend. Ik kon dat niet, dus ik ging de middag van te voren een uur oefenen met een klasgenoot die er goed in was, en waarempel, bij de test gooi ik er vier in. Waarna de gymlerares zegt: oh sorry Sarah ik zat niet op te letten, maar ik geef je een voldoende. En erbij keek alsof dat heel gul van haar was.
Oud 09-01-2014, 18:15
Verwijderd
Mijn gymleraar wilt wel mij altijd gebruiken om iets voor te doen. Hij zoekt ook altijd de foute bewegingen bij me. Hij mag best eens een andere klasgenoot lastigvallen
Verwijderd
Ja, wij hadden ook geen zwemmen op de middelbare, wel op de lagere. Helaas. En basketbal was ik wel goed in, ik speelde ook wedstrijden, maar kwam tekort op conditie om zoveel rond te rennen. Tja. Zelfde met volleybal, maar dat was net iets minder rondrennen. En voetbal, meer
Verwijderd
Citaat:
Wij moesten ooit lay ups doen voor een cijfer. Vijf pogingen, twee ballen in het net was een Voldoende, drie een Ruim Voldoende, vier een Goed en vijf een Uitstekend. Ik kon dat niet, dus ik ging de middag van te voren een uur oefenen met een klasgenoot die er goed in was, en waarempel, bij de test gooi ik er vier in. Waarna de gymlerares zegt: oh sorry Sarah ik zat niet op te letten, maar ik geef je een voldoende. En erbij keek alsof dat heel gul van haar was.
Gadver.
Oud 09-01-2014, 18:16
Verwijderd
Rechts, links, rechts, been omhoog en gooi.
Oud 09-01-2014, 18:19
Verwijderd
Gelukkig hoef je vanaf de vierde niet meer te turnen, behalve ring zwaaien.
Oud 09-01-2014, 18:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
En basketbal was ik wel goed in, ik speelde ook wedstrijden, maar kwam tekort op conditie om zoveel rond te rennen. Tja.
ja, maar een tekort aan conditie is een doorgaans kwestie van trainen hè ;o Ik heb van nature ook een verschrikkelijke conditie, als kind/tiener amper gesport; ik merk zelf dat ik 'harder moet werken' om een beetje conditie op te bouwen dan iemand die z'n hele leven iig regelmatig gesport heeft.
Oud 09-01-2014, 18:25
Verwijderd
Ik had inspanningsastma en longproblemen Ik betwijfel of dat weg te trainen was. Ik woog destijds ook absoluut niet te veel ofzo (soms te weinig), maar ik kon dingen als rennen en duurloop gewoon niet, want mijn longen werden aan flarden gereten. Ik weet niet waarom ik zwemmen dan wel kon, maar daar heb ik dat gevoel nooit bij gehad, totale beweging, anders ofzo? Dingen zijn sowieso anders in het water.

Ik merk het nu nog overigens, ik heb moeten revalideren en opbouwen, als ik te ver ga, doen mijn longen echt pijn en ga ik 'blafhoesten;. In die periode met regelmatige sport op school heb ik ook verschillende onderzoeken en een bronchoscopie ondergaan.
Oud 09-01-2014, 18:31
Carn
Carn is offline
ach so, ja dan is het lastig ja. Wel apart dat zwemmen dan makkelijker ging, misschien een ademhalingsding dan (dat je daarbij veel bewuster met ademhalen bezig bent dan bij andere sporten).
Oud 09-01-2014, 18:35
Verwijderd
Ik weet het ook niet. Ik kan me bijvoorbeeld goed herinneren in de lagere dat ik voor elke teamsport zo'n beetje als laatste werd gekozen. En bij zwemmen vochten ze zo'n beetje om mij in het team te hebben.

Dus daarmee, ik heb een beetje een gevoel bij alle clubjes en hulpjes en extra uurtjes voor mensen die bijvoorbeeld dyslexie hebben. Maar fysiek zijn we natuurlijk allemaal gelijk! Ik vind dat zonde,,, Het maakt ook niet dat mensen sport graag gaan hebben ofzo, ik heb een tyfushekel aan beweging gehad en ik denk dat het hele gedwongen presteren op de middelbare daar heel veel invloed op heeft gehad. Tegenwoordig vind ik het fijn om mijn boodschappen op de fiets te doen, zonder dat het iets speciaals is (jeugdwerkactiviteit die ik leuk vind).
Oud 09-01-2014, 18:36
Verwijderd
Coopertest ging me altijd prima af. Shuttleruntest niet, zenuwachtig gedoe. Daar ging ik voor de voldoende en dan haakte ik af.
Oud 09-01-2014, 18:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Gym was het meest traumatische ding uit mijn hele leven. Of het nou ging om rennen of teamsporten, alles was kut. Ik ben er niet voor in de spreekwoordelijke wieg gelegd.
Oud 09-01-2014, 18:44
Carn
Carn is offline
overigens is dat ook weer een fitness-hype in de VS zag ik; trainen met met een dingetje in je bek waardoor je net wat minder zuurstof binnenkrijgt (en dat langzaam opschaalt naar steeds minder zuurstof), schijnt goed te werken om je longcapaciteit te vergroten (met als gevolg dat je dus meer zuurstof binnenkrijgt) en dat soort grappen. Soort hoogtetraining-effect. Maar ik vraag me af hoe gezond dat allemaal is, en volgens mij is het meer voor de meer serieuze sporters/fitnessfiguren.
Oud 09-01-2014, 18:47
Verwijderd
Coopertest en bosloop gaan bij mij prima, maar bij de shuttlerun haakte ik bij de 5 al af vandaag
Oud 09-01-2014, 18:48
Verwijderd
In de vijfde mochten we voor elke tien weken een andere sport kiezen en dan kreeg je daar echt les in vanaf beginnersniveau. Ik heb snorkelen, squash, tennis en judo gedaan. Dat was wel leuk en motiverend maar dat zal wel te duur zijn om elk jaar te doen.
Oud 09-01-2014, 18:49
Verwijderd
Citaat:
In de vijfde mochten we voor elke tien weken een andere sport kiezen en dan kreeg je daar echt les in vanaf beginnersniveau. Ik heb snorkelen, squash, tennis en judo gedaan. Dat was wel leuk en motiverend maar dat zal normaliter wel te duur zijn.
sport oriëntatie krijg ik ook over 3 weken
Oud 09-01-2014, 18:52
Carn
Carn is offline
oh, zo'n feest was het bij ons niet. het waren altijd de atletiek-dingen met als gangmaker hoogspringen, gewisseld met het oh zo leuke slagbal ( braak ), voetbal (waarvan natuurlijk 80% van de groep ook voetbalde, dus dat was ook niet geweldig), hockey ( braak ) en heel soms basketbal. Dat laatste was wel leuk. In een andere klas gaf een gymleraar wel ooit een keer 'boksles', maar die kreeg dankzij een vriend van me direct een bloedneus dus dat concept was volgens mij niet geslaagd.
Oud 09-01-2014, 18:56
Verwijderd
Citaat:
overigens is dat ook weer een fitness-hype in de VS zag ik; trainen met met een dingetje in je bek waardoor je net wat minder zuurstof binnenkrijgt (en dat langzaam opschaalt naar steeds minder zuurstof), schijnt goed te werken om je longcapaciteit te vergroten (met als gevolg dat je dus meer zuurstof binnenkrijgt) en dat soort grappen. Soort hoogtetraining-effect. Maar ik vraag me af hoe gezond dat allemaal is, en volgens mij is het meer voor de meer serieuze sporters/fitnessfiguren.
Ik denk dat ik daar voornamelijk van zou gaan panikeren. Hopsakee, nog minder zuurstof!
Oud 09-01-2014, 18:57
Verwijderd
Een klasgenootje begon al te panikeren 20 minuten voordat ze aan de beurt was. e viel flauw en mocht weg.
Oud 09-01-2014, 18:58
Carn
Carn is offline
ja ik vind het ook maar een raar concept, maar volgens mij is het ook echt voor al serieuze duursporters / fitnessmensen / gewichtheffers enzo die wat manieren zoeken om het rendement te verhogen in de al bestaande workout. Ik heb altijd het idee/gevoel dat als ik door mn neus adem dat ik al te weinig binnenkrijg ;o
Oud 09-01-2014, 18:59
Verwijderd
Wij deden vooral veel softbal en dat vond ik best leuk maar we kregen er gewoon een overdosis van. Verder hadden we in de vierde, vijfde en zesde klas ook een keuzeprogramma, waar ik meestal voor de echte meisjessporten koos Bewegen op muziek, ringenzwaaien, volleybal enzo. En discuswerpen natuurlijk want daar was ik goed in. En daarnaast dus ook nog wat verplichte dingen.
Oud 09-01-2014, 19:01
Verwijderd
Ik vind verkouden sporten ook echt verschrikkelijk. Piepend naar adem happen enzo. Dan heb ik het wel te doen met astmapatiënten ja.
Oud 09-01-2014, 19:01
Verwijderd
Dansen doen ze bij mij op school niet aan Ze hadden 1 les voor ckv gebruikt waar we gingen dansen. zo leuk was dat.

Mijn leraar haat trefbal, maar de klas vindt het geweldig. Hij wil liever basketballen leke les, maar dat vindt de klas stom. Elke week is er een discussie wat we gaan doen.
Oud 09-01-2014, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Ja, wij hadden ook geen zwemmen op de middelbare, wel op de lagere. Helaas. En basketbal was ik wel goed in, ik speelde ook wedstrijden, maar kwam tekort op conditie om zoveel rond te rennen. Tja. Zelfde met volleybal, maar dat was net iets minder rondrennen. En voetbal, meer
Ja, maar tegenwoordig is op de lagere school geen zwemmen meer, te duur
Oud 09-01-2014, 19:03
Carn
Carn is offline
volgens mij was gym bij ons tot en met 4de verplicht, maar keuzeprogrammas is volgens mij na mijn tijd
Oud 09-01-2014, 19:03
Verwijderd
OP mijn basisschool had groep 1,2,3 en 4 wel zwemles met school.
Oud 09-01-2014, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Dansen doen ze bij mij op school niet aan Ze hadden 1 les voor ckv gebruikt waar we gingen dansen. zo leuk was dat.

Mijn leraar haat trefbal, maar de klas vindt het geweldig. Hij wil liever basketballen leke les, maar dat vindt de klas stom. Elke week is er een discussie wat we gaan doen.
Doen ze niet meer aan PTA's en eindtermen?
Oud 09-01-2014, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Doen ze niet meer aan PTA's en eindtermen?
Jawel, maar bij gym is dat anders. Je moet alleen een voldoende staan om examen te mogen doen of over te gaan naar het volgende leerjaar.
Oud 09-01-2014, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar tegenwoordig is op de lagere school geen zwemmen meer, te duur
Sowieso, België, ander lesprogramma. In Nederland heb ik in de lagere ook zwemles buiten school om moeten nemen.

Maar zie, al die keuzes... En stom. We zijn een paar keer gaan fitnessen en ik kon qua kracht en tillen enzo wel echt meer gewicht hebben dan de rest. Maar dingen als mezelf omhoog hijsen met mijn hoofd boven een balk of aan ringen... totaal niet. Salto maken met de sprinkplank over de bok, ok, handstand hield ik een hele tijd vol, doorrollen, draaaamaaaaa. Pompen op de mannenmanier, nooit gekund.

Tja
Oud 09-01-2014, 19:12
Neko*
Neko* is offline
De enige dingen waar ik met gym ooit voldoendes voor gehaald heb waren speerwerpen en ringzwaaien.
Oud 09-01-2014, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Jawel, maar bij gym is dat anders. Je moet alleen een voldoende staan om examen te mogen doen of over te gaan naar het volgende leerjaar.
Maar de docent mag dus helemaal zelf weten wat de inhoud van de lessen wordt?
Oud 09-01-2014, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Maar de docent mag dus helemaal zelf weten wat de inhoud van de lessen wordt?
Oud 09-01-2014, 19:20
Verwijderd
RRrRrRaaAAAarRRRrrR.
Oud 09-01-2014, 19:20
Verwijderd
Tja, rare school rare regels
Oud 09-01-2014, 19:29
Verwijderd
Alleen bepaalde onderdelen worden elk jaar opnieuw weer gegeven, maar er staat niets vast volgens mij. Tenminste nog niet tegenkomen.
Oud 09-01-2014, 19:32
Carn
Carn is offline
Citaat:
RRrRrRaaAAAarRRRrrR.
nou ja, dat was bij ons dus ook je moest dus ook vaak maar net mazzel hebben qua docent; sommigen deden echt elke les hetzelfde
Oud 09-01-2014, 19:36
Verwijderd
Wij kozen dus voor een programma waar dan de best passende docent bij hoorde. Een docent die goed was in die onderdelen. Ik had dan ook meestal een gymjuf
Oud 09-01-2014, 19:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Gym moeten ze natuurlijk meteen afschaffen. We zijn toch geen Amerikanen, dat we balletjes gooien belangrijker vinden dan geniale natuurkundige ontdekkingen doen!
Oud 09-01-2014, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Gym moeten ze natuurlijk meteen afschaffen. We zijn toch geen Amerikanen, dat we balletjes gooien belangrijker vinden dan geniale natuurkundige ontdekkingen doen!
Ja, krijgen we die discussie weer. Typische reactie van altijd dezelfde personen ook.
Oud 09-01-2014, 20:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja, het zou gek zijn als de posities van die zelfde personen iedere keer veranderen!
Oud 09-01-2014, 20:03
Verwijderd
Mja ach, ik hoopte dat we deze keer die discussie konden overslaan als we het gewoon over de inhoud van gymlessen hebben
Oud 09-01-2014, 20:14
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Pff, natuurkunde. ZO lame.
Oud 09-01-2014, 20:16
Verwijderd
Wij hebben maar 1 gymjuf en voor de rest mannen. En de helft van de gymleraren is belg
Oud 09-01-2014, 20:31
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh Christ, Catfish is weer op tv en ditmaal een meisje die zich voordeed als iemand anders en verzon dat ze kanker had.
Nu vertelt ze dat ze wel mensen in haar familie had die eraan zijn overleden, en ineens begint de jongen die ze heeft misleid te huilen en zegt hij 'My father...has recently been diagnosed.......with diabetes. '.
Diabetes is toch geen kanker, gekke jongen!
Oud 09-01-2014, 21:01
Verwijderd
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten