Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2014, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Anne-Wil Pijpe.
Mien Billekes-Jeuken.
Advertentie
Oud 14-01-2014, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Mien Billekes-Jeuken.

Die van mij was serieus!
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Fuck, ik was mijn CV aan het schrijven en dacht waarschijnlijk ergens in het proces 'fuck deze shit' en ben toen even iets anders gaan doen.
Maar daar ben ik toen niet op teruggekomen en toen heb ik die half-affe CV gister naar iemand opgestuurd. Kreeg net de vraag of ik alstjeblieft ook even mijn geboortedatum, telefoonnummer en adres wil doorgeven.
Maar dat ze dat vragen geeft dan wel weer hoop dat ik uitgenodigd ga worden voor de auditie.
Verwijderd
Citaat:
Na vorig jaar in een kinderrijke, maar verder arme wijk te hebben gewerkt kan ik de meeste van de "sorry, hoe?" namen wel uitspreken.
Ik leer het na duizenden verschillende basisschoolkinderen uit Tiel en Culemborg nog niet
Oud 14-01-2014, 15:25
Carn
Carn is offline
ah, er is ook een Vlaamse variant:
http://www.vernoeming.nl/bizarre-vlaamse-voornamen-2013
Verwijderd
Citaat:

Die van mij was serieus!
Die van mij niet dan?
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Er staan ook gewoon halve zinnen in
'...waaronder de Zweite Dame in Die Zauberflöte o.l.v. en de eerste nimf in Rusalka...'

geen dirigent geen componist niks AIII
Oud 14-01-2014, 15:27
Verwijderd
http://www.vernoeming.nl/schaamnaam

Ik mis Aart Bol in het lijstje van 2013.
Oud 14-01-2014, 15:28
Verwijderd
In het dorp van mijn ouders woont een stel die beiden Henny heten. Man Henny en Vrouw Henny.

Laatst gewijzigd op 14-01-2014 om 15:43.
Oud 14-01-2014, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Die van mij niet dan?
Leek me niet nee wel dan?
Oud 14-01-2014, 15:29
Verwijderd
Citaat:
'...waaronder de Zweite Dame in Die Zauberflöte o.l.v. en de eerste nimf in Rusalka...'

Ik zou zo snel mogelijk het CV af maken en dan terugmailen "excuus dat was de verkeerde versie" met de goede erbij!
Oud 14-01-2014, 15:29
Turk February
Turk February is offline
Citaat:

Afkortingen als 'o.l.v.' zijn ook niet zo netjes.
Oud 14-01-2014, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Ik zou zo snel mogelijk het CV af maken en dan terugmailen "excuus dat was de verkeerde versie" met de goede erbij!
Idd!
Oud 14-01-2014, 15:30
Verwijderd
Mevrouw Plu-in ‘t Hol
Oud 14-01-2014, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Leek me niet nee wel dan?
Ach, het kan natuurlijk altijd nog een Broodje Aap-verhaal zijn, maar de naam stond in menig "bestaat echt omg!!"-lijstje.
Oud 14-01-2014, 15:33
Verwijderd
Befke Pijpers en Constant Hobbelen weet ik echt via (bijna) directe weg dat ze bestaan.
Oud 14-01-2014, 15:34
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ach, het kan natuurlijk altijd nog een Broodje Aap-verhaal zijn, maar de naam stond in menig "bestaat echt omg!!"-lijstje.
Volgens mij had mijn oma haar overlijdensadvertentie uitgeknipt en bewaard, dus het zal wel echt zijn.
Oud 14-01-2014, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij had mijn oma haar overlijdensadvertentie uitgeknipt en bewaard, dus het zal wel echt zijn.
Oh, kijk aan!
Oud 14-01-2014, 15:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oh dat kan ook natuurlijk!

Citaat:
Afkortingen als 'o.l.v.' zijn ook niet zo netjes.
Je gaat toch niet uitschrijven 'met x als dirigent' of 'onder leiding van'?
Oud 14-01-2014, 15:40
Carn
Carn is offline
toch altijd fascinerend hoe vervormend de Mercatorprojectie is t.o.v. de ware grote van bijvoorbeeld Afrika. Gall-Peters projectie

Oud 14-01-2014, 15:42
Verwijderd
Mijn oud-huisgenootje is zwanger en heeft nu voor de tweede keer een echoplaatje op haar Facebook gezet, lijkt me passend. En voor de tweede keer krijgt ze daar veel reacties op, lijkt me te verwachten. Maar wáárom zegt nu, net zoals de vorige keer, de helft van die reacties "lekker genieten"?! En ook letterlijk dat, bijna alsof ze uit eten gaan.
Oud 14-01-2014, 15:43
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Je gaat toch niet uitschrijven 'met x als dirigent' of 'onder leiding van'?
Waarom niet? Ik weet niet hoe de gebruiken in jouw wereld zijn, maar in CV's en brieven wordt het over het algemeen als ongepast gezien om dergelijke afkortingen te gebruiken.
Oud 14-01-2014, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Oh dat kan ook natuurlijk!
Het is zeg maar technisch niet liegen maar wel een beetje creatief met de waarheid maar dat wordt van je verwacht bij sollicitaties.
Oud 14-01-2014, 15:44
Turk February
Turk February is offline
Hoewel het, als je een flinke lijst maakt, een stuk minder ernstig zal zijn. In de lopende tekst zou ik het in ieder geval nooit doen.
Oud 14-01-2014, 15:46
Verwijderd
Andijvie en Klovorhop en Pip, zeiden mensen tegen jullie ook steeds "lekker genieten!" en wat vond je daar van?
Oud 14-01-2014, 15:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Waarom niet? Ik weet niet hoe de gebruiken in jouw wereld zijn, maar in CV's en brieven wordt het over het algemeen als ongepast gezien om dergelijke afkortingen te gebruiken.
Ik weet het zelf ook niet

Citaat:
Het is zeg maar technisch niet liegen maar wel een beetje creatief met de waarheid maar dat wordt van je verwacht bij sollicitaties.
True, true.
Citaat:
Hoewel het, als je een flinke lijst maakt, een stuk minder ernstig zal zijn. In de lopende tekst zou ik het in ieder geval nooit doen.
Het is een lopende tekst en ik heb op zich pas twee volledige rollen gezongen
Oud 14-01-2014, 15:52
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het is een lopende tekst en ik heb op zich pas twee volledige rollen gezongen
Mja, dat laatste lijkt me niet zo relevant. Ik zou gewoon 'onder leiding van' schrijven.
Oud 14-01-2014, 15:52
Verwijderd
Ik ken een Tuba! Is een Turkse naam.
Oud 14-01-2014, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Andijvie en Klovorhop en Pip, zeiden mensen tegen jullie ook steeds "lekker genieten!" en wat vond je daar van?
Ik zeg het inmiddels zelf ook geloof ik
Oud 14-01-2014, 16:02
Verwijderd
Hoewel misschien niet letterlijk 'lekker genieten'... Maar wel iets met genieten...
Oud 14-01-2014, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Soms werkt dat niet goed, vooral als je tussendoor hebt uitgelogd en ingelogd.
Ik sta altijd ingelogd. ik log nooit uit
Oud 14-01-2014, 16:08
Verwijderd
Ik kwam net een huis tegen waar een meneer en mevrouw Spruit wonen
Oud 14-01-2014, 16:13
Verwijderd
En een vriendin heeft een vriend met Niels als voornaam en zij heeft dat als achternaam
Oud 14-01-2014, 16:14
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Ja, héél herkenbaar. Dat woord lijkt onlosmakelijk verbonden met zwanger zijn en verse baby's hebben. Ik krijg erge jeuk van het woord.
Klovorhop
Klovorhop is offline
"Geniet van je wondertje."
Klovorhop
Klovorhop is offline
Wondertje is een nog erger jeukwoord.
Oud 14-01-2014, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg ik gelukkig nooit
Oud 14-01-2014, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg het inmiddels zelf ook geloof ik
Citaat:
Hoewel misschien niet letterlijk 'lekker genieten'... Maar wel iets met genieten...
Ja "geniet ervan!" ofzo vind ik anders.
Oud 14-01-2014, 16:17
Verwijderd
Ai, wondertje is echt een braakwoord, ik heb een vieze nasmaak nu
Oud 14-01-2014, 16:18
Verwijderd
Citaat:
En een vriendin heeft een vriend met Niels als voornaam en zij heeft dat als achternaam
Oeh als ze ooit trouwen moet hij zo hard haar achternaam nemen
Oud 14-01-2014, 16:18
Klovorhop
Klovorhop is offline
Iemand zei dat een keer letterlijk tegen mij, en het was verder een heel leuk persoon. Toen deed ik "nee wat DOE je" van binnen.
Als het op zwangerschappen en baby's aankomt zijn er sowieso erg veel braakwoorden.
Oud 14-01-2014, 16:19
Verwijderd
Citaat:
ik krijg ook altijd jeuk van die gedichjes op dr geboortekaartjes.
Oud 14-01-2014, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Oeh als ze ooit trouwen moet hij zo hard haar achternaam nemen
Omg ja
Oud 14-01-2014, 16:20
Verwijderd
Citaat:
ik krijg ook altijd jeuk van die gedichjes op dr geboortekaartjes.
Wil je vingertjes en teentjes komen tellen? Dan moet je van te voren even bellen!
Oud 14-01-2014, 16:21
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Wil je vingertjes en teentjes komen tellen? Dan moet je van te voren even bellen!

"Kleertjes en beertjes heb ik genoeg, ik wil graag een centje in mijn spaarpot baroeg (zzz ik weet niet meer hoe de rijmende versie hiervan ging)"
Verwijderd
Brr
Verwijderd
Er zijn ook echt gedrochten van gedichtjes
Oud 14-01-2014, 16:23
Verwijderd
En dan onverwacht op de stoep staan "nee ik kom geen dingen tellen hoor, ik kom gewoon even jullie baby knuffelen"
Oud 14-01-2014, 16:24
Carn
Carn is offline
Citaat:
bijna alsof ze uit eten gaan.
Nou ja, "Succes met de bevalling, hopelijk hoeft je vagina niet opengeknipt te worden" is ook weer zo raar om te zeggen
Oud 14-01-2014, 16:24
Verwijderd
Als ik een baby krijg, dan komen er geen geboortekaartjes. Als je echt interesse hebt dan bel je maar op.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten