Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2014, 21:08
SparkeyZ
SparkeyZ is offline
Hallo,

Doe aub de moeite om deze lage text te lezen, ik weet dat het saai is maar ik zou het zeker apprecieren.

ik heb een probleem, een groot probleem. Ik heb een tijd geleden een ruzie gehad met mijn ouders. Niet zon gewone kleine ruzie, maar echt een ruzie waar ik mijn ouders pijn heb gedaan (niet fysiek). Hun hart gebroken. Waarom? Wel, er was een discussie over een brommer. Ik ben 16 jaar trouwens, en ik mocht die brommer nog niet hebben tot mijn verjaardag wat maanden later was terwijl mijn vrienden allemaal al een brommer hebben en ik met de fiets moest. Ik werd kwaad <--- (is waarom ik hier ben) en ik zei allerlei dingen wat mijn ouders pijn deden, bv op facebook posten "Wat een ouders heb ik, en mij dan nog niet verstaan ook" dan reageerde mijn moeder erop en werd het een hele ruzie op facebook (die ik direct heb verwijderd erna). Maar het ging veel te ver en mijn moeder lag in de zetel te huilen. Ze is 3 dagen kwaad geweest en na die 3 dagen vergaf iedereen het me...en ik kreeg uiteindelijk de brommer.

Maar nu, heb ik weer zon voorval gehad met mijn brommer, hij is kapot en moet dus worden binnengestoken bij een fietsenmaker (reparen brommers), ze beloofden dat ze het de volgende da gingen doen, er kwam dan iets tussen en is het uitgesteld naar de week erna. Mijn woede kwam weer boven en belde naar mijn moeder, nam niet op. Belde naar mijn vader, nam ook niet op. Mijn woede nam nog meer toe en stuurde naar mijn vader een bericht "Waarom nemen jullie niet op, kunnen jullie nu echt nooit tijd maar voor jullie zoon? Ik ben dit echt zat, kzal mijn brommer wel verkopen dan heb ik er meer aan dan nu!"...toen heb ik ze weer pijn gedaan. Ik kan mijn woede niet onder controle houden, het is net alsof er iemand mijn lichaam overneemt, dingens doe die ik nooit zou willen doen, terug uit mijn lichaam gaat en dan spijtgevoel achterlaten. Zo voelt dit...ik weet niet wat ik moet doen om mijn woede onder controle te houden. Ze zeggen "tel tot tien" maar als je kwaad bent maken die dingens allemaal niet meer uit. Ik zei nog dat ik het niet meende maar ze antwoorden alleen met "Je meende het wel". Ze praten nu wel nog tegen mij maar niet zoals het vroeger was. Hoe moet ik dit aanpakken? Mijn ouders zijn ook niet zo voor dat "Sorry" gedoe. Bedankt voor de aandacht. Een antwoord zou geweldig zijn.

Groetjes: Yoni
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2014, 21:17
Pluis
Pluis is offline
Leg het ze gewoon rustig uit als je gekalmeerd bent. Dat het je spijt dat je ze hebt gekwetst, en dat je in al je boosheid nogal hebt overdreven en dat je heel onredelijk was. Je ouders kennen je langer dan vandaag, dus ze weten wel wat voor jongen jij bent.
Die zelfbeheersing en het tot 10 tellen begint al vóór je over de rooie bent. Dus op het moment dat je ouders het repareren van je brommer uitstelden tot een week later. Want op het moment dat je dat boze berichtje stuurde zat je al in het rode, omdat je nog boos was van de week ervoor.
Denk eens na: hoe raak jij spanning kwijt? Even hard op je kussen rammen? Een rondje rennen? Of misschien wel juist een rustige ademhalingsoefening? Of muziek luisteren? Gebruik dat op het moment dat je een beginnetje van woede voelt opkomen, want dan heb je nog uitstekende controle over jezelf.
Oud 22-01-2014, 21:44
MrPutch
MrPutch is offline
Zoals pluis al zei: praat gewoon met je ouders, of laat hen deze thread zien. Dat hielp mij ook heel erg met mijn zelfmoordneigingen...

Veel succes en sterkte!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 21:49
SparkeyZ
SparkeyZ is offline
Bedankt voor de reacties, ik zal moren na school mijn best doen o het uit te leggen o.<
Met citaat reageren
Oud 25-01-2014, 08:58
Volk
Volk is offline
Je bent wel verwend zeg, geen wonder dat je je als een peuter gedraagt. Als je een brommer wil kun je ervoor sparen. Als er iets mis mee is kun je ook zelf aan het geld zien te komen voor reparatie in plaats van je handje op te houden en boos te worden als je er niet meteen iets in krijgt gelegd.

Je ouders zijn helemaal gek ook. Ik had je de brommer laten verkopen, leer maar dat acties consequenties hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2014, 09:32
feniks
feniks is offline
Een moeder die zich laat verleiden tot een ruzie op facebook? WAT?
Los daarvan ben ik het eens met Volk...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2014, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Je ouders zijn helemaal gek ook. Ik had je de brommer laten verkopen, leer maar dat acties consequenties hebben.
Fuck dat. Ik had hem ritueel in de sloot laten zinken samen met z'n fiets. Voortaan lekker lopen. Sowieso zijn brommers voor watjes, ga gewoon fietsen jonge.

Maargoed, het is vrij duidelijk dat je een emotioneel en verwaand kreng bent TS. Je oprechte excuses aanbieden en ervoor zorgen dat je je in het vervolg niet meer gedraagt als een zwakbegaafd kind van 6 is een stap in de goede richting. Verder is het handig als je niet boos gaat worden op je ouders over iets dat je zelf veroorzaakt hebt. Je hebt al een brommer gekregen, verwacht je nu ook echt dat je ouders er met een lapje over gaan wrijven tot hij glimt?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2014, 18:35
TheHunter
TheHunter is offline
Eens met Reverend.

Je komt verwend over door een hoop herrie te schoppen voor een brommer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten