Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2014, 15:45
NadeHAVO
Avatar van NadeHAVO
NadeHAVO is offline
Hoi,

Ik doe een werkstuk over Amerika als verzorgingsstaat. Want ik vroeg me af of je kunt spreken van een Amerikaanse verzorgingsstaat. Ik weet dat dit niet het eerste is waar je aan denkt als je het hebt over de Verenigde Staten, maar toch. Je hebt nu toch dat Obama Care en dus lijken er in Amerika toch zekere kenmerken te zijn met een verzorgingsstaat zoals wij die kennen.
De vraag die ik gesteld heb vind ik toch moeilijker dan gedacht, dus ik vroeg me af, zijn er mensen die hier meer van weten. Ik heb het al op Google gezocht, maar toch vallen de dingen die ik vind me een beetje tegen. Ik heb het idee dat ze niet echt gaan over een Amerika als verzorgingsstaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2014, 18:32
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Geen land in de wereld is een 'echte' verzorgingsstaat. Als je iets wilt zeggen over Amerika als verzorgingsstaat zal je eerst moeten weten wat een verzorgingsstaat inhoud (wat zijn de kenmerken) en welke andere vormen van economische en maatschappelijke inrichtingen er zijn.
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 15:01
weetniks
weetniks is offline
Om deze vraag te kunnen beantwoorden moet je inderdaad eerst andere vragen beantwoorden. Probeer de deelvragen op te stellen die tot een beantwoording kunnen leiden van je hoofdvraag "Is de VS een verzorgingsstaat?".
Voorbeelden van deelvragen bij deze deelvraag zijn:
- Wat is een verzorgingsstaat (vanuit verschillende standpunten)?
- Welke politieke stromingen zijn aanwezig in de VS?
- Welke sociale voorzieningen kent de VS?
- Vergelijkingen met andere (verzorgings)staten
Daarnaast is het wellicht ook nog belangrijk om te kijken naar de federale overheid en de macht van de staten op dit gebied. Het zou goed kunnen dat het sociale vangnet in de VS per staat verschilt. Dit weet ik echter niet zeker.

Bij deze vragen kan je waarschijnlijk beter bronnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2014, 20:56
NadeHAVO
Avatar van NadeHAVO
NadeHAVO is offline
Oke, heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
Hier kan ik vast wel wat mee!

Iemand anders nog tips?
Ik zit er nu bijvoorbeeld mee dat dit Obamacare weer in het nieuws is.
Dat het heel veel geld kost en dat ongeveer 2,5 miljoen mensen een werk er door verliezen.
Dit leidt mij dan heel erg af van het schrijven van mijn werkstuk.

Moet ik dat recente nieuws dan ook nog in mijn werkstuk verwerken? Of juist niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Multiculturele samenleving, kans of drama?
Verwijderd
88 13-05-2008 20:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Armen in Amerika net zo slecht af als in Zweden
Verwijderd
39 13-09-2006 19:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet
Verwijderd
491 16-05-2005 16:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Charlois wil verbod hoofddoekjes voor baliemedewerkers
Mirage2000
500 08-03-2005 11:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wie stemt D66
kenni
114 22-02-2005 13:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.