Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2001, 17:41
duracelkonijntje
duracelkonijntje is offline
Ik heb vanmiddag een nieuwe harddisk gekocht, om aan mijn computer toe te voegen (compaq pressario). In de winkel zeiden ze dat ik het jumpertje moest overzetten op slave, en hem dan aan de ide kabel van de oude HD moest zetten, stroom kabeltje eraan, en compu rebooten, en dan zou de HD z'n eigen vanzelf als D schijf hebben geinstalleerd.
zo gezegd zo gedaan, jumpertje overgezet, disk ingebouwd, alles aangesloten, gereboot, en dan komt er:
AUTOMATIC HARDWARE UPDATE
DISK 1: 12000mb
DISK 2: 30000mb (das dus de nieuwe!)
CD ROM MASTER
CD ROM SLAVE

ik helemaal blij, plug en play werkt een keer dachtik en na deze message reboot de compu automatisch, en krijg ik deze error:
DISK CONTROLLER FAILURE.
je kan dan kiezen om naar de setup van de comp te gaan, of om te booten. als je op F1 klikt (boot) dan boot de computer gewoon vanaf de oude HD, nix aan de hand, behalve dan dat de nieuwe HD nog steeds niet is geinstalleerd.

Wie weet wat ik verkeerd gedaan kan hebben wil ik deze error krijgen?
tnx+grz

duracelkonijntje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2001, 18:52
Verwijderd
Het eerste wat ik zou zeggen is: koop nooit een Compaq. Al die 'A-merken' zijn nogal kritisch als het gaat om nieuwe apparatuur. Dan heeft hun eigen apparatuur een bepaalde byte in de firmware (of iets dergelijks) waardoor-ie als 'Compaq' herkend word en dan werken andere harddisks dus niet.

Probeer gewoon een beetje te spelen met de apparatuur. Zet de nieuwe harddisk eens op de controller van de CD-ROM (speel eventueel wat met het master/slave jumpertje). Probeer eens wat er gebeurd als je die nieuwe HD master maakt en hem als Primary Master probeert te booten. Krijg je dan nog steeds Disk Controller Failure of een andere melding (in de zin van "Cannot boot - no besturingssysteem geïnstalleerd, snap je )

Da's eigenlijk het enige wat ik ervan kan zeggen...gewoon een beetje proberen, dan kom je er vaak vanzelf wel uit

Met citaat reageren
Oud 10-06-2001, 01:23
Verwijderd
phat! ik zie zojuist dat IE 6 merknamen als compaq in een willekeurige tekst onderstreept en dat je er dan op kunt klikken enzo.. tis wel sluikreclame, maar wel ontzetten koel!

anyway even on-topic..

ik heb geen idee, maar ik ga met nare man mee in dit verhaal dat men uit moet kijken met het kopen van A-merken, helemaal de presario-lijn van compaq.. die krengen kunnen en willen helemaal niets..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2001, 08:59
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
helemaal de presario-lijn van compaq.. die krengen kunnen en willen helemaal niets..

Onzin...
Ik heb er zelf een gekocht Augustus vorig jaar, en ik heb er al zo veel aan veranderd...
Geluidskaart,
Videokaart,
Netwerkkaart,
Pas geleden nog nieuwe DVD speler,
nieuwe CD-Rewriter...

Vroeger was dat zo, nu niet meer.
Ze moeten nu wel dat loslaten dat je er alleen maar Compaq-spul in kan duwen...
Anders maken ze gewoon groot verlies en kan Compaq stoppen met hun bedrijf...

Mijn collega heeft er pas geleden nog meer geheugen in gestopt in zijn Presario was ook geen compaq-geheugen en werkt perfect...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2001, 10:17
Verwijderd
Goed, maar vertel jij eens jouw ideeën over waarom het dan niet werkt?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2001, 13:31
duracelkonijntje
duracelkonijntje is offline
De compaq helpdesk gebeld.
Compaq is zowat de enige leverancier in de wereld die in de Compaq-Presario range geen master-slave principe hanteert.
Een en ander zit ingebakken in de firmware (stukje fabriekshardware op het moederboard).
Alle disks, zowel hard-disks als CD en DVD dienen in een Compaq Presario altijd op "Cable Select" te staan.
De PC zoekt dan zelf uit wat hem het beste lijkt.
De CD en DVD zijn eveneens bij deze Presario ingesteld als "Cable Select" ingesteld.
Andere Compaq PC's hanteren wel (zoals de rest van de wereld) het master-slave principe.

nou...xal het us proberen....daar gaan we weer...hele onding opeschroeve en dan prullen met al die kabeltjes...
je moet er wat voor over hebbe zeg...

Met citaat reageren
Oud 11-06-2001, 14:23
Br@inpower
Br@inpower is offline
Citaat:
Athlon schreef:
Onzin...
Ik heb er zelf een gekocht Augustus vorig jaar, en ik heb er al zo veel aan veranderd...
Geluidskaart,
Videokaart,
Netwerkkaart,
Pas geleden nog nieuwe DVD speler,
nieuwe CD-Rewriter...

Augustus gekocht en nu al die nieuwe hardware er al in?
Dat verlaart een hoop!

Br@in
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten