Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Anchorman 2 4/10
Zeer matig vervolg van het flauwe-maar-toch-leuke deel 1. Het is duidelijk dat ze veel moeite hebben gehad om de tijd te vullen en dus maar besloten hebben om er met hoge regelmaat (slechte) improvisaties en grappen die niets met het verhaal te maken hebben erdoorheen te gooien. Nu valt dat te verwachten in zo'n film maar bij deel 2 werd het af en toe toch wel een beetje te absurd. Toch is Will Ferell hier en daar weer grappig en is het een prima film om op te zetten als je met wat vrienden aan de drugs zit. |
![]() |
|
Snowpiercer - 7/10
"I know that babies taste best" De 2014-film waar ik het meest naar uitkeek. Ondanks de slechte CGI en een paar storende ongeloofwaardigheden, is hij best geslaagd. Misschien verdient hij wel een hoger cijfer na een herkijkje, want in vele opzichten is de film nogal, uhm, uniek.
Laatst gewijzigd op 31-03-2014 om 22:18. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Betekent helaas ook dat Steve Carrell nog meer als een mongool loopt te schreeuwen. ![]()
|
Harry Potter and the Half-Blood Prince
Herkijk. Met stip op één de slechtste film uit de hele reeks. Als kijker valt er zoals gewoonlijk weer niets van te snappen door de rommelige vertelling, maar als lezer facepalm je continu als je ziet wat voor belangrijke, relevante info wordt weggelaten en de film daardoor als een kaartenhuis in elkaar zakt. Heel veel zaken die belangrijk zijn voor het plot, komen slecht uit de verf, niet alleen omdat er veel weggelaten is, maar ook omdat door het slechte acteerwerk (danwel regie) veel emoties totaal niet goed overkomen. Daniel Radcliffe zou zich kapot moeten schamen voor zijn aandeel in het verneuken van wat een prima film had kunnen zijn. Michael Gambon als Dumbledore is ook matig; hij toont weinig emotie en passie voor zijn rol (wijlen Richard Harris was veel beter) en daarmee gaat een belangrijk element uit de reeks verloren, namelijk de vertrouwensband tussen Harry en Dumbledore. Hier voelt het afstandelijk, koud en weinig betekenisvol. De film heeft sowieso een gebrek aan gesproken tekst. Veel moet komen van suggestieve blikken en acties (die zoals gezegd door het houterige acteerwerk van Radcliffe niet duidelijk worden) en ook springt de film van de hak op de tak, waardoor je als niet-lezer totaal niet meer begrijpt waar het over gaat. Wat montage betreft dus ook een dikke onvoldoende. Enige pluspunten zijn de mooie setting, de sfeer van sommige shots (hoewel allemaal erg onderbelicht) en het acteerwerk van o.a. Rupert Grint en Jim Broadbent. 2,5/10
|
Bro's Before Ho's
Daniel Arends is wel grappig, en hoewel geen goed acteur, zorgt hij wel voor de leukste momenten, samen met Henry van Loon. Het begint allemaal nog wel oke, maar de tweede helft focust teveel op de seksueel gefrusteerde kutautisten. Tegen het einde toe wordt het nogal flauw en zijn ze blijkbaar erg gemakszuchtig geweest qua scenario, in de wetenschap dat het jonge publiek toch wel naar de bioscoop zou komen. Verder wel leuk vermaak voor op de zondag. 5,9/10
|
Snowpiercer 7.5/10
![]()
|
The Wolf of Wall Street
Scorsese laat met TWOW een wereld zien vol adrenaline, yuppen, drugs, hoeren en rijkdom, in de stijl die we van hem gewend zijn, met luchtige voice-over, veel fucks en vlotte montages. Alleen duurt de film veel te lang. Na twee uur vol adrenaline en groteske rijkdom was ik er eigenlijk wel alweer klaar mee. En dan moet je nog een uur. Hoewel het energieniveau van de film hoog blijft, gebeuren er niet wezenlijk veel nieuwe dingen; het is eigenlijk een herhaling van zetten. En langgerekte scènes die makkelijk korter hadden gekund. De verwachte downfall van Jordan Belfort is ook niet zo spectaculair en boeiend in beeld gebracht, beetje een anti-climax. Ook vond ik het jammer dat de film niet zoveel in ging op hoe Belfort is verworden van Wall Street-groentje naar Wolf. Maar goed, de film gaf zelf al aan in een grappig moment van zelfspot dat we als kijker niet zoveel hoeven te snappen over het hoe en wat; bottom line was dat ie rijk werd en succes had. Props voor de vertolking van Leonardo diCaprio. Hoe hij half gedrugged uit zijn dak kan gaan is prachtig om te zien. Veel leuker ook dan die saaie kutrollen als in The Aviator of The Great Gatsby. 7/10
Laatst gewijzigd op 13-04-2014 om 10:54. |
![]() |
|
Verwijderd
|
The Wolf of Wallstreet
Ik heb het veel vaker gezegd; nog nooit heb ik een film van drie uur gezien die zijn lengte kon rechtvaardigen. Ik denk dat Titanic nog het meeste in de buurt kwam. En ook deze film - al heb ik een aantal keer gelezen dat hij de volle speelduur leuk blijft - weet het wat mij betreft niet waar te maken. Na 2,5 uur hadden we het er zo erg mee gehad dat we 'm vandaag pas hebben afgekeken. En dat is iets wat ik zelden tot nooit doe. Maar goed, de lengte is vrijwel het enige minpunt. Voor de rest is het een sprankelend, humoristisch, vlot en gelikt geheel. Het moet gezegd dat Leonardo DiCaprio de rol van zijn leven speelt. Jammer dat de Oscar aan zijn neus voorbij is gegaan, want wat mij betreft heeft hij hem dik verdiend. Drie uur lang weet hij met een geweldige energie alle facetten van zijn rol perfect over te brengen. Uitzinnigheid, woede, humor, overtuigingskracht. Ik denk dat hij, na de dood van Philip Seymour Hoffman, de plek heeft ingenomen van mijn favoriete nog levende acteur. Maar jammer dus, dat een film die geweldig had kunnen zijn toch in zijn eigen staart bijt doordat het minstens een half uur te lang doorgaat. Plus dat dat half uur wat mij betreft ook wat rommelig en afgeraffeld uitgewerkt is, waardoor het uiteindelijk toch eindigt in een lichte anti-climax. 8/10 |
![]() |
|
12 Years a Slave
Aardige dramafilm met mooie beelden. Was niet altijd even boeiend en miste een spannende plotontwikkeling. Als kijker is er iets teveel afstand met de hoofdpersoon. Je leert Solomon wel een beetje kennen, maar je weet eigenlijk maar bar weinig van zijn verleden. Ja, hij is violist, en heeft een familie en is welgesteld, maar daarmee is alles wel gezegd. Er mist een emotionele band. En dat terwijl de hoofdrol prima geacteerd is. De slavendrijvers in de film waren grotendeels nogal stereotiep kwaadaardig en harteloos, iets wat me nogal aangedikt over kwam. Wederom goed gespeeld, door o.a. Michael Fassbender en Paul Dano, maar weinig verrassend. Ook niet zo goed uitgewerkt was de duur van Solomons slavernijtijd. Ik had maar weinig tijdsbesef tijdens de film. Wat in de film een periode van 12 jaar dient te bestrijken, was voor mijn gevoel niet langer dan 2 jaar. Personages werden niet ouder, de tijd leek stil te staan. Door het gebrek aan eerdergenoemde kijk op zijn verleden, was
Spoiler
Brad Pitt is ook even te zien in een kleine rol, maar dat is verder niet zo van belang. Hij speelt gewoon Brad Pitt, meer kan ie niet. 7,5/10
|
The Bling Ring
Alleen Sofia Coppola kan zulke gedrochten van films maken. Wat je ziet is een hoop flashy montages van een stel fancy huppelkutten die huizen van celebs raiden. Geen spanningsboog, geen interessant verhaal, niks. De climax wordt al vroeg weggegeven dus eigenlijk is het einde ook niet boeiend. Een beetje Spring Breakers, maar dan nog saaier. Ik zat met smart te wachten tot ze een keer een grote villa-orgie gingen houden met scharen en alles, maar nee. 3,5/10
|
De nieuwe wildernis (2013)
De Oostvaardersplassen worden prachtig in beeld gebracht, mooie schots van dieren en de natuur, alleen een wat ergerlijke voice-over die sterk doet verlangen naar David Attenborough. 7.5/10 Captain America: The First Avenger (2011) Mwah, redelijke proloog en natuurlijk een belangrijk verhaal voorafgaand aan The Avengers, maar hier had veel meer ingezeten lijkt me. Lastig om de volle aandacht er 2 uur bij te houden. Gelukkig genoeg actie om nog een voldoende te scoren. 7.0/10 Hotel Chevalier (2007) Erg leuke short die ik eigenlijk voorafgaand aan The Darjeeling Limited had moeten kijken. 7,2/10
|
Op Imagine:
Enemy Aardige arthousehorror. Loom, viezig, dromerig, geel. Cheap Thrills Ja, grijnzend gekeken, hoor. Mooie rol van David Koechner. The Babadook Eén van de beste horrorfilms van de laatste jaren, leent het één en ander van The Shining en vroege Cronenberg, maar met een wat optimistischer blik. Eng ook. Filth Lachen met die MacAvoy. The Raid 2 Alles kapotmaken. ![]()
|
Pump up the Volume
In deze typische eind-80's-teen angst/highschool-film heeft radiopiraatje Christian Slater een zender waar iedere scholier op afstemt, tot onvrede van ouders en de school zelf. De kritische woorden van Slater over de school en het 'systeem' hebben een nogal bevrijdend effect op de scholieren, en als scholieren beginnen in opstand te komen tegen ouders en de school, besluit de schoolleiding de etherpiraat op te sporen. Dat resulteert in een nogal warrig plot waar de politie en de feds bij worden gesleept, die een ware klopjacht op hem openen. Op zich wel een aardig idee, maar het wordt telkens onrealistischer en het is allemaal niet zo heel goed uitgewerkt. Vooral het einde is over the top en al helemaal het feit dat
Spoiler
5/10
|
Ik heb trouwens eindelijk de Türkisch für Anfänger film gezien. Heel vreemd om te kijken na 3 seizoenen TfA, want de film is heel raar als je er zo in rolt. Zodra ik het zag als 'wat als ze elkaar in de serie niet waren tegen gekomen', was het wel heel leuk, want dan vond het lot gewoon dat ze voor elkaar gemaakt waren
![]() Verder was de film niet zo heel boeiend, wel veel grappige momenten (met name dankzij Preuß) en een prima verhaal. Maar toch, een tikkeltje teleurstellend als je net uit de serie komt.
|
Verwijderd
|
25th Hour
Sterke film, zowel in vorm als in inhoud. Ondanks de speelduur weet de film moeiteloos heel de tijd te blijven boeien. Scènes lopen vloeiend, de dialogen kijken prettig weg en ondanks dat er eigenlijk weinig plot in zit blijft het wel heel de tijd interessant. De locaties en camerastandpunten zijn ook regelmatig sterk gekozen. 8,5/10 |
![]() |
|
The Blair Witch Project
Vorig jaar al eerder gezien, Gisteren weer maar die filmt blijft me verbazen zeker hoe die film je in zn greep houdt zonder dat je ook maar iets horror-achtigs ziet 9/10 Act of valor Wel leuke film maar matig van actie, Voor de bijna 2 uur die de film duurt mochten er wel meer gevechten zijn 7/10 New Kids Nitro Natuurlijk Nitro, suf gelachen om alles wat er gebeurt 9/10 Jackass 2 ![]() Scary movie Nu pas gezien maar wel een leuke grappige film soms een beetje saai en langdradig 6.8 Laatst gewijzigd op 27-04-2014 om 21:53. |
![]() |
|
The 25th Hour
Herkijk. Sterke film met prima hoofd- en bijrollen. Soms was de montage wat storend met dubbele shots, maar dat was een stijldingetje dat je moet bevallen. Enkele mooie beelden van Manhattan (en de Manhattan Bridge). Qua verhaal heeft het niet veel om het lijf, en sommige dingen komen wat minder uit de verf (de clichématige scene met de Russische/Oekraïense mafia, het subplotje met de student van PSH) maar overall kijkt het goed weg. 7,7/10
|
End of Watch
We volgen twee politieagenten (Jake Gyllenhaal en Michael Peña) tijdens hun dagelijkse belevenissen in een ghetto in South Central Los Angeles. Jake heeft een handcamera bij zich waarmee hij opnames maakt (voor een filmproject). Hierdoor krijgt de film een soort ruwe filmstijl (shaky cam en veel rommelige cuts) van hak-op-tak gebeurtenissen, bijv. dat ze samen in de auto zitten te geinen of van oproepen naar een brandend huis tot het oppakken van crimineel tuig. Een soort COPS/Politie op je hielen, maar dan in een filmjasje gegoten. De film probeert naast hun werk ook persoonlijke kanten van hun levens te laten zien; hun relaties, omgang met collega's en sociale contacten, maar heel goed komt dat niet uit de verf. Hun persoonlijkheden worden namelijk nergens voldoende uitgediept dus er was geen emotionele impact. Ook matig vond ik dat sommige gebeurtenissen worden gebracht alsof het relevant is voor de film (bijv. de vondst van een stel kapotgehakte lichamen in een huis), maar met die plotelementen gebeurt helemaal niets. Daarnaast is er ook een Mexicaanse bende in the picture, die de buurt terroriseert, maar die acteren zo slecht dat hun aanwezigheid alleen maar storend is. Verder dan wat ééndimensionaal gelul en gezwaai met wapens komen ze niet. Ze maken de film ook een stuk minder realistisch. Aan het eind van de film had ik geen flauw idee wat de film nou eigenlijk wilde vertellen. Wat was de boodschap? Dat er twee agenten zijn die af en toe worden opgeroepen naar crime scenes? Dat ze gevaarlijk werk hebben? Dat ze van vlees en bloed zijn? Een pluspunt: er wordt wel goed geacteerd door Gyllenhaal en Peña, maar daarmee redt de film het niet. 5,5/10
Laatst gewijzigd op 02-05-2014 om 00:07. |
![]() |
|
Mama
Ik vond dit echt een hele mooie film, Soms wat schrik momenten, Maar toch is het niet zomaar een Horrorfilm 9/10 The Descent Hele voorspelbare schrikmomenten maar schrok me soms de téring, Wel beetje raar soms 8/10 The Blair Witch 2 Ik kon het niet opbrengen om hem af te kijken want ik snap er weinig van 5/10 |
![]() |
|
Prisoners
Redelijk standaard who-dunnit politiethriller over een vermissing van twee jonge meisjes. Op zich is het mooi gemaakt; sfeervolle beelden, goede muziek en prima vertolkingen van Jake Gyllenhaal, Paul Dano, Melissa Leo en Hugh Jackman. De film is niet heel complex te noemen, maar er ontvouwt zich wel een wat apart en diepgaander plot dan je aanvankelijk verwacht, met meerdere 'verdachte' personen. Op zich wel meeslepend, maar later wordt het wat ongeloofwaardig en over the top, met name wanneer de vader van één van de meisjes het heft in eigen handen wil nemen. De ontknoping is ook wat vergezocht en hangt een beetje van toevalligheden aan elkaar. 6,8/10
|
Spijt!
Naar het boek van Carry Slee inderdaad. Voor zover ik me het boek kon herinneren, was dit een prima verfilming. Niet te veel van verwachten (vooral van de acteurs niet), dan is het een prima tijdverdrijf. Gravity Ik heb werkelijk geen idee wat ik ervan vind. Ik vind Sandra Bullock heel prettig (met name haar stem vind ik fijn), maar ik was telkens afgeleid door haar slechte facelift (of daar leek het op in ieder geval). Wat valt er van te vinden? Ik zat alleen de hele tijd te denken wanneer er nog meer shit de fan ging raken. Wel een goed filmidee, maar ik ben er nog niet helemaal uit, geloof ik.
|
Abel
Lang geleden, toen ik nog een 8-jarig ukkie was, heb ik deze oude film van Alex van Warmerdam gezien, en toen snapte ik er niet veel van. Ik kon me alleen nog vaag de achtervolging op het dak en het haring eten herinneren. Nu met de herkijk kan ik eindelijk eens een goed oordeel geven: het is een ontzettend droge en absurde film. Het is lang niet overal goed geacteerd (beetje te toneelstukachtig) maar het werkt wel in deze film. Vooral het eerste deel is leuk (bv. de hele scene dat Christine op bezoek komt), het tweede deel is de scherpte eraf, zakt het ietsje in en wordt het vaak onnodig kluchterig. Leuk was de aanwezigheid van een jonge Loes Luca, Peer Mascini en een slanke(!) Annet Malherbe. Wel met 80's okselhaar. 7/10
|
This is England
Lekker rauw drama over een 11-jarig jochie dat bevriend raakt met een groep oudere jongens, en via via in contact komt met een skinhead, die steeds meer als een soort vaderfiguur voor hem gaat fungeren. De hele setting, kledingstijl en kapsels zijn zeer goed en authentiek nagemaakt. Je waant je echt in de Britse pauperwijken van 1983. Het acteerwerk is naturel en ook de 14-jarige hoofdrolspeler is overtuigend. Jammer was dat de film uiteindelijk niet de climax had die ik hoopte. Voordat het een beetje lijkt te escaleren en de spanning een hoogtepunt bereikt, is het alweer voorbij. Ik verwachtte op zijn minst dat de hoofdrolspeler een wat nadrukkelijkere omwenteling zou maken van doorsnee jochie naar agressieve skinhead, maar de shock factor blijft uit. Toch een aanrader. 7,9/10
|
Alleen maar nette mensen (2012)
Ik heb mijn portie slechte/inhoudsloze films voor de komende tijd ook weer gehad ![]() 3,5/10
|
![]() |
|
|