Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier gaat het goed! Druk aan het klussen, dochter verhuist naar een grotere kamer, dus we zijn die nu aan het klaar maken. Ben nu bijna 23 weken zwanger, dus mooi over de helft al. Voel me nu ook een stuk beter dan de eerste maanden. Met de baby gaat alles ook prima
![]() Dochter is nu ruim 2, enorme kletskous, heel actief, wil eigenlijk permanent naar de speeltuin en klimt en klautert overal op, heel leuk om te zien! Ze zingt heel veel, fantaseert er op los, maakt grapjes ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier gaat het ook goed. Druk bezig met de voorbereidingen van de vijfde verjaardag van J. Extra bijzonder natuurlijk, omdat ze voor het eerst een echt kinderfeestje geeft met vriendinnen en een vriendje van school. Ze heeft er super veel zin is, dus erg leuk! Op school gaat het ook goed, ze vindt het erg leuk. Thuis is ze erg bezig met lezen en rekenen, school is vooral voor het spelen.
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou (kleine pakjes) appelsap halen, geloof ik... Wel 'zuiver' sap, dus zonder toegevoegde suikers en zonder zoetstoffen. En eventueel iets van rozijntjes of 'normale koekjes' ofzo (in de zin van dat roze koeken ed een beetje overdreven zijn voor peuters
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik was afgelopen zomer op vakantie met mensen die ook hun kinderen bij zich hadden en ik heb me echt verbaasd over een kind van een jaar of drie dat gewoon met de pot mee at en dan ook eten met chilisaus enzo er doorheen. Ik had nog gevraagd of ik iets apart moest houden voor haar maar dat hoefde niet. Het vlees was ook wel het meest populair en op vakantie met een groep volwassenen is natuurlijk ook fantastisch, al die aandacht
![]()
|
![]() |
J. eet de ene keer gewoon mee (vanavond nog indiase kofte, lekker pittig met rode peper en koriander, maar meneer eet alles op), maar gewoon pasta wil hij absoluut niet eten. Tussendoor geef ik idd ook gewoon een biscuitje en wat sap. Rozijntjes doen het ook altijd goed. Iets speciaal voor kinderen (dus nijntjekoekjes oid) in huis halen zou ik niet doen. Vaak neemt moeder toch wel ook wat mee voor de zekerheid.
Met J. gaat alles prima. Net zoals de andere 2-jarigen (hij is dan bijna 2), kletst hij de oren van mijn hoofd. Hij begint echt een beetje ondeugend te worden en heeft af en toe zelfs even een time-out op de gang nodig. Hij is erg van het slopen, schoppen, slaan en trekken (jongen he...), dus hij moet elke dag echt even uitrazen in de tuin of ergens anders buiten. Verder is hij geweldig en hij maakt enorm veel grappen. Noemt expres mensen bij de verkeerde naam bijvoorbeeld. Hij zingt ook graag met liedjes mee en als ik het dan niet goed doe, verbetert hij het. Lievelingsliedje is de koning van Siam ![]() Verder staat mijn hele woonkamer vol met auto's, hij kent alle namen van de figuurtjes van Cars en alles alles alles gaat om auto's. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
D. eet ook al heel lang met de pot mee. Vanaf dat ze zes maanden was de groenten en daarna steeds meer. Ze houdt alleen niet van 'smurrie'. We geven dus meestal alles apart, maar wel gewoon wat wij ook eten.
![]() ![]() Leuk om te lezen over een jongetje van (bijna) 2. ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Onze J is best gek op auto'tjes en treinen. Ze speelt heel veel met de Duplo treinbaan, de takelwagen is grote favoriet. Oh, en de politiemotor vindt ze ook super!
Maar vervolgens gaat de machinist op bezoek bij mama-poppetje en gaan ze samen de baby in bad doen enzo ![]() Ook buiten idd echt uitrazen, klimmen, rennen... en ze is dol op voetballen ![]() ![]() Ze slaapt sinds gisteren op haar nieuwe kamer, in een eenpersoonsbed. Gaat ontzettend goed! Ze vindt het zelf volgens mij ook niet zo boeiend waar ze slaapt, logeren was ook nooit een probleem. Wel gek hoor, ze is ineens zo groot en tegelijk toch nog zo klein. |
![]() |
||
Citaat:
15 maanden al zeg ... en zoon al 3 jaar! ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier inderdaad vanaf zes maanden Rapley gedaan. Ze at al heel snel wat wij aten, maar dan wat 'puurder' (dus alles apart op een bordje ipv gemengd bijvoorbeeld, maar zo eten wij zelf eigenlijk meestal ook) en sommige dingen nog niet (tot 1 jaar geen citrusvruchten, honing etc, tot 2 jaar geen lever etc). Nooit echt gepureerd of geprakt. Stukjes zijn nooit een probleem geweest, ze at stukken appel zonder tanden bijvoorbeeld, ging prima!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
D. (voor anderen dan Andijvie: de jongste
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vraag voor de moeders hier - ik heb atm best wel wat moeders in mijn omgeving (met kinderen variërend tussen de vier maanden en twee jaar) en de grootste overeenkomst is dat ze allemaal heel erg bezig lijken te zijn met afvallen. Ze hebben allemaal nog wat van hun zwangerschapsgewicht, en zijn allemaal heel druk bezig met afvallen en weer strak worden. Een collega is in december moeder is geworden, heeft het elke dienst over dat ze bezig is met afvallen en weer een strakke buik krijgen en dat haar buik nooit meer zo strak zal worden als dattie was etc. Hoe hebben jullie dit ervaren, is de kijk op je eigen lichaam heel erg verandert? Heb je veel last van kilo's die zijn blijven hangen of ben je daar helemaal niet mee bezig?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kwam bij mijn eerste zwangerschap 20 kg aan; 3 maanden na de bevalling was ik weer op mijn oude gewicht, en nog 3 maanden later zat ik er 10 kg onder en deed ik m'n uiterste best niet nog meer af te vallen. Nooit moeite voor hoeven doen, ging echt vanzelf.
Deze zwangerschap ook weer flink aangekomen al (12 kg nu, ben ruim 6 maanden zwanger), ben wel benieuwd hoe het straks na de bevalling zal gaan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zie in mijn omgeving ook vooral vaak moeders die juist onder hun eerdere gewicht komen door de combinatie van borstvoeding geven en het met baby+werk te druk hebben om buiten de maaltijden om te eten. Maargoed, ik weet door mijn werk ook dat dat in het algemeen niet zo gaat.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij J. ben ik 30 kg aangekomen, daarvan was er na een aantal maanden een groot deel weer vanaf, maar 4 kg is altijd blijven hangen. Bij D. ben ik geloof ik 25 kg aangekomen, daarvan is ook een kg of 4 blijven hangen. Ik krijg het er met geen mogelijkheid meer vanaf. Nu helpt mijn fysieke gezondheid daar ook niet echt aan mee, fanatiek sporten oid gaat niet, maar minder of gezonder eten zet helaas ook geen zoden aan de dijk...
|
![]() |
|
Beide keren ben ik ongeveer 12 kg aangekomen tijdens de zwangerschappen. Die gingen er gemakkelijk vanzelf weer af. Bij de oudste paste ik na een week alweer in mijn oude broeken.
Inmiddels ben ik 28 weken zwanger van nummertje drie en ben tot nu toe zo'n 8 kg aangekomen. Mijn buik is nooit strak geweest en dat zal hij ook nooit worden, maar het is niet veel erger geworden sinds de kinderen. Er is hoogstens wat striae bijgekomen, verder op dat gebied weinig verandering. En hoe dat straks is na nummertje drie, dat zien we dan wel weer.
|
![]() |
Tijdens mijn zwangerschap kwam ik 18 kilo aan, waarvan bijna 4,5 kilo kind. Na anderhalve week was ik al 12 kilo kwijt. Inmiddels ben ik bijna 30 kilo kwijt, maar daar heb ik ook wel wat voor gedieet. Ik heb het idee dat mijn stofwisseling wat veranderd is sinds ik zwanger ben geweest. Voordat ik zwanger was, had ik best wat moeite met mijn gewicht. Nu ben ik veel gaan sporten om mijn gewicht op peil te houden, maar kon niet meer zoveel blijven sporten omdat ik af bleef vallen. Soms is er een week dat ik zomaar een kilo afval, dan eet ik die week daarop de hele week toetjes. Dat had ik voor mijn zwangerschap nooit. Mijn buik js wel wat minder strak, maar dat is hij dan ook nooit geweest. Straie had ik erg, maar is bijna helemaal weggetrokken tot dunne streepjes. Gelukkig!
Hoe doen jullie kids het met de warmte? J. is veel langer actief en lag vanavond dus pas om half tien in bed. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zou willen dat ik dat had.
![]() ![]() ![]() J. vindt dit weer heerlijk. Lekker veel buiten spelen, met water, enz. D. heeft er meer moeite mee, maar ik merk dat ze het wel beter kan hebben dan vorig jaar. Qua slapen merk ik vooral bij haar verschil: ze slaapt met name overdag langer. Maar kan ook komen doordat ze natuurlijk actiever met buiten spelen ed... |
![]() |
|
|