Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2014, 20:50
JanDiederik420
JanDiederik420 is offline
Hey,

Ik moet dus huiswerk maken, met argumenten op deze vraag: "Waarom loopt de Arabische wereld NIET achter op de westerse wereld?“. Nu kan ik dus tig argumenten verzinnen die laten zien dat de Arabische wereld wel achterloopt, maar nu word er dus gevraagd waarom de Arabische wereld niet achterloopt. Ik weet helemaal geen enkel argument!

Kunnen jullie mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2014, 21:56
DAH
DAH is offline
Er is internet, ook daar? Ze doen (gedeeltelijk) mee in de wereldhandel? Ga op zoek naar overeenkomsten.
Oud 22-05-2014, 07:14
Verwijderd
Omdat oliecentjes.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2014, 19:10
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Er is internet, ook daar? Ze doen (gedeeltelijk) mee in de wereldhandel? Ga op zoek naar overeenkomsten.
Dan lopen ze gelijk, niet voor (wat je het liefst zou laten zien). Bovendien vrees ik dat je zal moeten motiveren dat primair fossiele brandstoffen gebruiken achterlopen is gezien opkomst van groene energie. Ook vrees ik dat een 56 kb inbel niet gelijkwaardig is aan de westerse glasvezel.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2014, 07:37
Verwijderd
Nee hoor, de vraag is waarom lopen ze niet achter. Niet waarom lopen ze voor. En het standpunt was niet de fossiele brandstoffen maar het geld dat ze daarmee verdienen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2014, 16:58
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Nee hoor, de vraag is waarom lopen ze niet achter. Niet waarom lopen ze voor.
Citaat:
Dan lopen ze gelijk, niet voor (wat je het liefst zou laten zien)
Citaat:
maar het geld dat ze daarmee verdienen.
Het hebben van geld betekend niet dat ze niet achterlopen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2014, 17:18
Verwijderd
Maar ik vind dat de Arabische wereld achterloopt ten opzichte van Nederland/Noord-West-Europa. Dat kan ik zelfs onderbouwen:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...elopment_Index

Die centjes helpen ze dan ook niet. Dat is echter niet een antwoord waar de TS iets mee kan. Die zoekt een antwoord waarom ze niet achterlopen. Ik kan daar geen goed antwoord op geven omdat ze wel achterlopen, dus het enige wat ik kan, is een slecht antwoord geven dat misschien geaccepteerd wordt. Geld is een gebrekkige indicator van ontwikkeling en daar scoren ze wel aardig:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...PP)_per_capita

Het ligt een beetje er aan welk oliestaatje je precies kiest, maar het komt al veel meer in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2014, 20:34
Verwijderd
Ze lopen niet achter door hun religie die wijsheid en compassie ademt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten