Advertentie | |
|
15-07-2014, 14:29 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik moet nu voor 't eerst BTW-aangifte doen en hoewel mijn vorige kwartaal wat dat betreft niet heel spannend was (vandaar ook 't zelf doen) sta ik er ongeveer zo tegenover: Specifiek zo: Dus ik ben erg blij dat ik iemand kan bellen als ik het niet snap. |
15-07-2014, 14:36 | |
Verwijderd
|
Nee ik snap het best voor jou is het iemand die nare klusjes doet als je iets financieels op kantoor doet, dan zijn accountants vaak mensen die binnenkomen of de jaarcijfers of zo te controleren en die gaan dan lastige vragen stellen waar je geen zin/tijd in/voor hebt. Het antwoord op de vragen is er wel, maar het is gedoe om ze te geven en vooral uit te leggen op een manier die niet tot meer vragen leidt
|
15-07-2014, 18:48 | |
mijn moeder is mijn back-up accountant Doe alles zelf (is ook niet zo moeilijk als je in loondienst bent ;o); maar zij doet ongeveer de gehele administratie van een logistiek bedrijf dus weet er doorgaans wel chocola van te maken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Laatst gewijzigd op 15-07-2014 om 19:08. |
15-07-2014, 19:25 | ||
Citaat:
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
|
16-07-2014, 10:38 | |
Ik ga binnenkort verhuizen en Pip heeft me bang gemaakt door te zeggen dat ze denkt dat ik wel 100 verhuisdozen nodig ga hebben om al mijn rotzooi mee te nemen. Ik heb ook uitzonderlijk veel boeken, DVDs en andere zooi. Ik ga van een huis met twee verdiepingen en vijf kamers naar een driekamerappartement. Hoe pakken jullie verhuizingen aan, qua opruimen en inpakken enzo? Ik heb alle tips nodig die ik kan krijgen
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
|
16-07-2014, 10:50 | |
Verwijderd
|
Mijn ouders hebben ergens 1004128904 verhuisdozen liggen en die haal ik dan op, ik begin paar dagen vantevoren met inpakken verhuisdozen, dat wil je niet op dag verhuizing zelf nog doen (behalve één doos met spullen die de laatste dag nog nodig waren). Doe niet in een doos alleen maar boeken of alleen maar handdoeken of zo, want dan krijg je een paar loeizware dozen en een paar superlichte dozen. Servies en glazen zo doe ik in handdoeken en kleding en zo wikkelen. Schrijf op de doos/een sticker wat er in zit en naar welke kamer in het nieuwe huis de doos moet. Denk eventueel aan een handige volgorde van verhuizen qua dozen - zijn er spullen die in een doos zitten en die je meteen in je nieuwe woning nodig hebt? Lampen bijvoorbeeld.
Haal zoveel mogelijk spullen al uit elkaar - kasten en meubels en zo - voor de verhuisdag zelf. Doe schroeven van een mebeulstuk in een plastic zakje en plak dat plastic zakje aan de kast/mebeul vast. Denk ook hier weer na over handige volgorde qua alles opbouwen. Kan me voorstellen dat een bed meer prio heeft dan het zolderkastje. Ik heb het idee dat dit echt ontzettend voor de hand liggende tips zijn overigens maar je zei dat alle tips nodig waren |
16-07-2014, 10:55 | |
Verwijderd
|
Als je voor 5 kamers spullen hebt en je gaat naar 3, moet je dus veel wegflikkeren. Als je iets aanraakt gelijk een keuze maken of je dat echt nodig hebt of dat het weg kan. Bij onze verhuizing hadden we allemaal briefjes aan de muur opgehangen met een selectie. Grofvuil, marktplaats/kringloop, vuilnis en mee. Dan hou je overzicht. In jouw geval zou ik per kamer beginnen met uitmesten.
|
16-07-2014, 11:00 | |
Ertur een vriendinnetje op Runkeeper wilde 100 km fietsen als goal (ik heb iedereen een beetje in m'n doelenmania meegetrokken geloof ik), toen dacht ik heuj ik wist helemaal niet dat zij fietst. Nu krijg ik 3x per dag een melding dat ze een cyclingactivity heeft gedaan. Steeds van 1 of 2 km. Elke keer als ze naar de supermarkt of een vriendin fietst zet ze Runkeeper aan
@Margot: ik heb geen tips, verhuizen is de hel |
16-07-2014, 11:03 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Is haar doel een rit van 100km of in totaal 100km? Wat wil jij gaan doen? Bij langere ritten moet je nadenken over eten hè. |
16-07-2014, 11:10 | |
Ja, ik zit ook op runkeeper voor hardlopen, maar je kunt al je sportactiviteiten er dus in bij houden. En ja boodschappenritjes zijn zeker not done, vandaar dat ik het meld Hahahaha in totaal, maar dat zag ik dus pas nadat ik 7 ritjes van 1 of 2 km voorbij zag komen Een snel rekensommetje leert me dat ik minimaal 200 km per maand fiets, dus het is ook echt echt echt een flutafstand
Ik ben nog niet aan 't wielrennen, streven is 3x per week hardlopen nog steeds, maar in de praktijk is dat gemiddeld 2x (1 week 3 a 4 keer jaaaaaaa IK BEN THE BOMMMM, week erna, hahaaha geen zin doeiiii, LAPZWANS HARDLOPEN, dus dan weer 3x and so on and so on ) 65 km is het doel deze maand. Net met een nieuwe schema begonnen voor 3x per week: 1x30 minuten 1xduurloop (opbouwend naar een uur en 10 minuten) 1xintervaltraining. |
16-07-2014, 11:13 | |
Verwijderd
|
mijn tip: begin ruim op tijd met uitmesten en meteen inpakken wat je niet meer nodig hebt. Op de eerste dag begin je nog vol goede moed, maar na een ochtend blijkt dat je amper merkt wat je hebt gedaan en dat je nog tering veel moet doen. Duurt veel langer dan je vooraf verwacht. Verder inderdaad veel weggooien, maar ik had ook een twijfeldoos met spullen waarvan ik nog geen afscheid kon nemen. wel maximaal 1 twijfeldoos, anders werkt het niet.
|
16-07-2014, 11:20 | ||
Citaat:
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
|
16-07-2014, 11:42 | ||
Citaat:
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
|
16-07-2014, 12:15 | |
Nooo Kat! Bij twijfel altijd hamsteren, je weet nooit wanneer je het weer nodig hebt Mijn pappa gooit ook kapotte dingen nooit weg, maar hij is heel handig en weet altijd weer nieuwe dingen te creëren uit oude meuk. Zo erg ben ik dan weer niet, maar goede dingen weggooien is zonde.
__________________
Lariekoek en apekool!
|
16-07-2014, 12:49 | |
Bedankt voor al jullie tips! Ik ga inderdaad echt héél erg veel weggooien, ook meubels enzo. Ik krijg bijna een rolberoerte als ik eraan denk hoeveel ik nog moet doen, maar gelukkig ga ik pas over twee weken verhuizen en heb ik een week van tevoren vakantie.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
|
16-07-2014, 12:52 | |
Wat ik vaak doe is dingen die ik rommel/onnodig vind in een aparte lade / kast bewaren; als ik dan na X-tijd het niet nodig heb gehad gooi/geef ik het ook net zo makkelijk weg.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
|
16-07-2014, 13:26 | ||
Citaat:
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
|
16-07-2014, 14:02 | ||
Citaat:
2. ??? 3. Profit! |
16-07-2014, 14:10 | |
Verwijderd
|
Wij zijn een half jaar van tevoren al begonnen met inpakken. Spullen die je wel nodig hebt, maar niet vaak gingen de dozen al snel in. Zoals kampeerspullen en kerstspullen.
En boeken, tierlantijntjes werden ook al ingepakt. Verhuizingen zijn perfecte momenten om rotzooi weg te gooien |
16-07-2014, 14:24 | |
Ik begin bij verhuizingen twee dagen van tevoren met inpakken Maar goed, van-kamer-naar-kamer-verhuizingen zijn ook niet zo boeiend. De meeste tijd gaat zitten in schilderen van de nieuwe woning. Bij de laatste verhuizing was ik wat langer bezig want toen moest ik ineens zelf gas, water en licht gaan betalen en dergelijken, ohja en meubels kopen en veel eigen keukengerei en wasmachine en meer van zulks. Maar t inpakken en verhuizen zelf is op zich niet zo tijdrovend.
__________________
Lariekoek en apekool!
|
|
|