Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2014, 23:32
Yozlem
Yozlem is offline
Hallo allemaal! Ik zit nu in mavo3 en ik wil volgend jaar(mavo4) overstappen naar havo4. Maar mijn mentor zei dat moeilijk is en meestal niet lukt. Beter als ik eerste mbo diploma hebt dan pas beginnen met hbo zei ze. Heeft misschien iemand van jullie dat gedaan? En is die echt moeilijk of lukt die wel? Wat moet ik extra doen voor?
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2014, 06:56
Elin3
Elin3 is offline
Misschien is het idee van je decaan zo gek nog niet. Of je maakt wat je nu doet af en stroomt dan in op de havo? Dan heb je al een diploma mocht havo echt te moeilijk zijn. En wat is nu één jaar extra op een heel mensenleven?
Oud 06-09-2014, 16:14
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Ik ben ook van 4 mavo naar 4havo gegaan, voor mij was het zeker niet makkelijk maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Bij mij ging het bijna de mist in maar op het eind wist ik het nog op te halen met alleen maar 8ens en 9ens
Daarna 5 havo ben ik gewoon geslaagd. Ik zou het in ieder geval proberen toch?

edit: bedoel je nou eerst mavo afmaken en daarna havo? dat begreep ik niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 07-09-2014, 15:52
Yozlem
Yozlem is offline
Citaat:
Ik ben ook van 4 mavo naar 4havo gegaan, voor mij was het zeker niet makkelijk maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Bij mij ging het bijna de mist in maar op het eind wist ik het nog op te halen met alleen maar 8ens en 9ens
Daarna 5 havo ben ik gewoon geslaagd. Ik zou het in ieder geval proberen toch?

edit: bedoel je nou eerst mavo afmaken en daarna havo? dat begreep ik niet helemaal
Dank je wel Ik wil ook proberen.. Ik bedoel na examen van mavo4 naar havo4. Eerder kan toch niet?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2014, 15:53
Yozlem
Yozlem is offline
Citaat:
Misschien is het idee van je decaan zo gek nog niet. Of je maakt wat je nu doet af en stroomt dan in op de havo? Dan heb je al een diploma mocht havo echt te moeilijk zijn. En wat is nu één jaar extra op een heel mensenleven?
Bedankt! Ja dat is ook waar.. Ik moet echt goed nadenken..
Met citaat reageren
Oud 07-09-2014, 16:33
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dank je wel Ik wil ook proberen.. Ik bedoel na examen van mavo4 naar havo4. Eerder kan toch niet?
Klopt! Pas als je je examen hebt gedaan, kun je verder naar de havo. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, wie niet waagt, wie niet wint! Overigens vind ik het wel een beetje raar van je mentor dat hij eraan twijfelt. Vooral als je nu al vrij goede cijfers haalt, moet het met een beetje extra werk zeker lukken!

Zelf heb ik na de mavo een MBO-opleiding gevolgd voordat ik naar het HBO ging. Ik had namelijk geen zin in nog twee jaar theorie en wilde iets doen wat ik leuk vond. Ik sta nog steeds achter mijn keuze van toen en had de opleiding zelf absoluut niet willen missen, maar het is maar net hoe je er zelf in staat.
Oud 07-09-2014, 18:34
Verwijderd
Het maakt ook uit of je al zeker weet wat je wil gaan studeren. Als je eerst mbo doet, moet je dit jaar al een keuze maken (omdat je niet zomaar van elke mbo opleiding naar elke hbo opleiding kunt) maar als je eerst havo doet, kun je daar nog even mee wachten.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2014, 22:10
Yozlem
Yozlem is offline
Citaat:
Klopt! Pas als je je examen hebt gedaan, kun je verder naar de havo. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, wie niet waagt, wie niet wint! Overigens vind ik het wel een beetje raar van je mentor dat hij eraan twijfelt. Vooral als je nu al vrij goede cijfers haalt, moet het met een beetje extra werk zeker lukken!

Zelf heb ik na de mavo een MBO-opleiding gevolgd voordat ik naar het HBO ging. Ik had namelijk geen zin in nog twee jaar theorie en wilde iets doen wat ik leuk vond. Ik sta nog steeds achter mijn keuze van toen en had de opleiding zelf absoluut niet willen missen, maar het is maar net hoe je er zelf in staat.
Hartelijk bedankt hoor! Doe ik ook.. Ik kan niet zien of dat ik kan of niet kan zonder proberen toch Vind ik ook raar dat mijn mentor zo twijfelt over. Ik heb misschien 5 keer gezegd dat ik naar havo gaan maar ja... Ik weet nog steeds niet wat ga ik studeren.. Maar ik weet nu wel
Met citaat reageren
Oud 07-09-2014, 22:12
Yozlem
Yozlem is offline
Citaat:
Het maakt ook uit of je al zeker weet wat je wil gaan studeren. Als je eerst mbo doet, moet je dit jaar al een keuze maken (omdat je niet zomaar van elke mbo opleiding naar elke hbo opleiding kunt) maar als je eerst havo doet, kun je daar nog even mee wachten.
Dank je wel Ik weet nog niet wat ga ik studeren.. ik ga nog kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten