Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2014, 21:02
boyke14
boyke14 is offline
In this world, there are a lot of people who have struggled in their lives. But there are also a lot of people who doesn’t know how much pain you gain when something bad happen. They don’t know how it feels, how it penetrate into your mind, how it slowly breaks you. When you are one of that kind of people, you must be very happy. Because you don’t have to worry about a thing. Everything stays the same. Every day over and over again. But for me, that’s not the case. I keep thinking of these things. And when I’m trying to sleep, all these bad memories are playing in my head. And if you think that’s terrible, try to mention how it feels like to wake up because you had a nightmare in which one of those bad things happend. Believe me, you don’t want to know. When you are talking to someone about something bad, they say that you have to move on with your life. But how ??? The answer to that question is where I’m looking for! That’s what I want! It’s the key to unlimited happiness.

Ik schrijf deze tekst omdat ik al voor een lange tijd met heel wat problemen zit en niet weet wat ik moet doen. Het zijn problemen waar ik onder lijd maar niemand van de buitenwereld van af weet ookal beïnvloed het men leven zeer sterk. Weet iemand raad ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2014, 22:50
Elin3
Elin3 is offline
De sleutel tot geluk, ik weet niet of die bestaat. Er is wel een mooie uitspraak die naar mijn idee wel kan helpen: Accepteer wat je niet kunt veranderen, verander wat je niet kunt accepteren.

Kun je je problemen aanpakken? Misschien iet direct, maar het zou kunnen helpen om er juist wel over te praten. Soms lucht dat alleen op,soms hebben andere mensen ook waardevolle inzichten.
Oud 06-11-2014, 04:38
RobertG
RobertG is offline
Om die sleutel te vinden, zul je eerst de deur moeten vinden alwaar jouw pijn achter verstopt zit. Die deur zul je eerst moeten openen met je sleutel tot geluk.
Zodat je je pijn (vrij algemeen beschreven in je vraag) zult moeten gaan aanpakken en een plaatsje geven.

Sommigen zeggen verwerken, maar niet alle pijn is te verwerken. Je kan er wel mee leren om gaan.

Sterk afhankelijk waar jij tegenaan loopt, zal dit een pittig proces kunnen zijn. Vanaf het moment je die deur open kan laten staan zonder dat de ellende de overmacht neemt pas dan kan je de volgende deur openen, met je key to happiness.

Je spreekt over 'these things' maar benoemt deze zaken niet. Hetzelfde betreffende je 'bad memories'. Ook deze worden niet benoemd. Je zult deze twee zaken eerst moeten benoemen zodat je deze, misschien met behulp van een gesprekspartner, kunt gaan aanpakken.

Ik weet niet wat je allemaal op je schouders meedraagt, en of je de ellende,van wereldwijd, ook met je meeneemt, zo klinkt het wel als ik het lees. Je hoeft geen Atlas te zijn in deze.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2014, 14:04
Verwijderd
Relativeren en shit.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2014, 21:21
kentuckyfriedsu
kentuckyfriedsu is offline
Je Engels is echt verschrikkelijk
Met citaat reageren
Oud 06-11-2014, 22:28
Pluis
Pluis is offline
Niemand is altijd blij of altijd gelukkig. Is ook helemaal niet leuk, want dan waardeer je de leuke dagen niet meer, dat wordt heel saai. Mensen komen in het algemeen over rottige gebeurtenissen heen door erover te praten. als je dingen deelt, leer je het een plekje geven, zodat het je leven niet meer zo beheerst. minder kut wordt zo'n herinnering niet, maar het wordt wel langzaamaan minder vervelend om eraan terug te denken.
Oud 07-11-2014, 22:35
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Cliché, maar waar: geluk zit in de kleine dingen. Voor de rest is beter om vaak kleine 'verdrietjes' te hebben, zodat je één groot verdriet sneller vermijdt. Althans, zo denk ik erover en ik ben over het algemeen best gelukkig.

Maar waar ik pisnijdig van word, is de hype die vanaf de jaren '90 steeds toeneemt: die vreselijke verengelsing. Het Nederlands is zo'n prachtige taal. En je Engels is niet eens correct.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2014, 20:24
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Het is een beetje een persoonlijksheidsfactor, of je laat je pijn doen door je verliezen en shit, of je ziet het als leermoment. Geluk is een keuze.

Laatst gewijzigd op 10-11-2014 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2014, 20:25
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Wederom @pluis, you're the best
Oud 09-11-2014, 21:10
Jus00
Jus00 is offline
Citaat:
Je Engels is echt verschrikkelijk
hihihihi idd
Met citaat reageren
Oud 09-11-2014, 22:01
boyke14
boyke14 is offline
bedankt voor de snelle reacties. Ik zal me er wel door kunnen jagen. En wat men engels betreft, ik weet dat het op niets trekt maar ik probeer het te minste.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2014, 22:03
Durian
Durian is offline
Citaat:
bedankt voor de snelle reacties. Ik zal me er wel door kunnen jagen. En wat men engels betreft, ik weet dat het op niets trekt maar ik probeer het te minste.
Gewoon lekker doen man oefening baart kunst
Oud 11-11-2014, 22:49
Robert-LHC
Robert-LHC is offline
Citaat:
In this world, there are a lot of people who have struggled in their lives. But there are also a lot of people who doesn’t know how much pain you gain when something bad happen. They don’t know how it feels, how it penetrate into your mind, how it slowly breaks you. When you are one of that kind of people, you must be very happy. Because you don’t have to worry about a thing. Everything stays the same. Every day over and over again. But for me, that’s not the case. I keep thinking of these things. And when I’m trying to sleep, all these bad memories are playing in my head. And if you think that’s terrible, try to mention how it feels like to wake up because you had a nightmare in which one of those bad things happend. Believe me, you don’t want to know. When you are talking to someone about something bad, they say that you have to move on with your life. But how ??? The answer to that question is where I’m looking for! That’s what I want! It’s the key to unlimited happiness.

Ik schrijf deze tekst omdat ik al voor een lange tijd met heel wat problemen zit en niet weet wat ik moet doen. Het zijn problemen waar ik onder lijd maar niemand van de buitenwereld van af weet ookal beïnvloed het men leven zeer sterk. Weet iemand raad ?
Je hoeft het niet te zeggen, maar waardoor voel je je zo? Welke gevoelens roept het bij je op? Heb je het idee dat je de controle hebt over de situatie, of voel je je compleet machteloos?

De spreuken hierboven zijn allemaal leuk en aardig, maar die zijn aan dovemans oren gericht wanneer iets zo diep in je zit, dat je er niet om heen kunt.

Ik heb in mijn leven ook heel veel zooi meegemaakt, en als ik terug kijk op mijn leven sta ik wel eens versteld van het feit dat ik er zo goed mee kan omgaan.

Het klinkt heel cliché, maar deze dingen hebben mij gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Ik put er juist heel veel kracht uit, wetende dat ik die hele reeks van zooi heb doorstaan en zelfs nú nog zo krachtig kan zijn om positief in het leven te staan.

Ik snap je eerste reactie dat je liever hebt dat je je problemen nooit had meegemaakt, iedereen wil een gelukkig leven leiden zonder dingen die je afleiden en je rot laten voelen. Geloof me: hoe eerder jij leert omgaan met negatieve dingen in het leven, hoe beter je er in wordt en hoe zelfverzekerder jij gaat eindigen.

En om af te sluiten: welke dingen in je leven zijn wél positief?
Oud 14-11-2014, 12:30
Volk
Volk is offline
In mijn ogen is geluk een keuze. Nare dingen gebeuren, aan jou de keuze of je daar mee zit of je schouders ophaalt, je lessen er uit haalt en vrolijk doorgaat.

Denken dat Gelukkige mensen geen of minder zorgen hebben is behoorlijk naïef. Die mensen pakken het gewoon beter aan. Als je er zelf niet uit komt zoek dan hulp bij een psych of zo.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2014, 00:01
Verwijderd
Liefde is sleutel tot geluk, maar als het stopt kan het heel veel kapot maken, zeker als het niet van jou komt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2014, 18:47
boyke14
boyke14 is offline
Citaat:
Liefde is sleutel tot geluk, maar als het stopt kan het heel veel kapot maken, zeker als het niet van jou komt.
zeer mooi !
Met citaat reageren
Oud 06-12-2014, 18:18
Verwijderd
Kun je een (oppervlakkige) categorie geven? Dan kunnen we je misschien helpen.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2014, 18:52
-Marleen
-Marleen is offline
Soms moet je ook schijt hebben aan dingen (dat is serieus leuk) en gewoon minder om de dingen geven die je ongelukkig maken. Dit geldt vooral als mensen naren dingen tegen je zeggen (Ik zeg niet dat dat zo is). Als het iets anders is moet je zoals hier boven al gezegd veranderen wat je veranderen kan. Soms helpt het ook om afstand te nemen en dingen van een andere kant te bekijken.
iig,
Succes
Met citaat reageren
Oud 08-12-2014, 19:47
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
On this world are a lot of people who have struggled in their lives. At the same time a lot of people don't know how much pain you gain when something bad happens. They don’t know how it feels, how it penetrates your mind, how it slowly tears you apart. When you are one of those of people, you must be very happy. Because you don’t have to worry about a thing. Everything stays the same. Every day over and over again. But for me, that’s not the case. I keep thinking about these things. And when I’m trying to sleep, all I get are these bad memories playing in my head. If you think that’s terrible, try to imagine how it feels like to wake up because of a nightmare you had in which one of those terrible things happened. Believe me, you don’t want to know. When you are talking with someone about something bad, they say that you have to move on with your life. But how ??? The answer to that question is where I’m looking for! That’s what I want! It’s the key to unlimited happiness.

Ik schrijf deze tekst omdat ik al voor een lange tijd met heel wat problemen zit en niet weet wat ik moet doen. Het zijn problemen waar ik onder lijd maar niemand van de buitenwereld van af weet ook al beïnvloed het men leven zeer sterk. Weet iemand raad ?
Engelse gedeelte is nu wel grammaticaal goed goed
En nu mijn reactie

In dit stukje lijkt het alsof jij denkt dat geluk een absoluut iets is (unlimited happiness, how much pain). Als geluk absoluut zou zijn dan zouden economische modellen, zoals het communisme werken, men heeft dan altijd een bepaald inkomen nodig voor het meeste geluk. Geluk is echter een combinatie van relatieve ervaringen en vaste richtlijnen. Jij bepaald of wat jij hebt voldoende is. Als je vindt dat je niet voldoende hebt dat streef je naar meer of naar iets anders.

Als ik jouw stukje leest dan lijkt neig ik ernaar om tot de conclusie te komen dat jij je ver van het dagelijks leven verwijderd voelt. Het geheimhouden van problemen zorgt ervoor dat die afstand alleen maar groter wordt, want vrienden en familie behoren tot het dagelijks leven. Verder maak je hierdoor geen gebruik van praattherapie, dat werkelijk een effectief middel is om pijn eruit te laten. Pijn eruit laten is in deze context geen magisch proces, maar een proces van last delen. Degene die voor wie de last te zwaar was voelt zich verlicht terwijl degene die de last ontvangt zich vertrouwd voelt. Persoonlijk zie ik het als verdeling van werk waar beide partijen voordeel mee hebben. Nooit iets delen is een realiteit aanvaarden waarin je alles zelf moet oplossen en waar de enige feedback die je krijgt van jezelf komt, fouten in je denkproces worden nooit opgelost. De meeste mensen overleven zo'n realiteit niet.
Reageren

Regels voor berichten