Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2014, 17:51
Hazel
Hazel is offline
Q hoe gaat het met de spielerei?
Oud 15-12-2014, 17:53
Megatron
Megatron is offline
Volgens plan! Ik ga me wel meer focusen op cashgames, zowel op intarwebs als live. Afgelopen weekend draaide ik best lekker op live cashtafels
Oud 15-12-2014, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Pip heeft Anne wel eens een wond in haar mond opgelopen door te hete bitterballen?
Bij bijna alle keren dat ze iets heets eet gebeurt dit.
Oud 15-12-2014, 17:58
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Volgens plan! Ik ga me wel meer focusen op cashgames, zowel op intarwebs als live. Afgelopen weekend draaide ik best lekker op live cashtafels
Wat zijn cashgames? En wat is een live cashtafel?
Oud 15-12-2014, 18:06
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Wat zijn cashgames? En wat is een live cashtafel?
Toernooien zijn zero-sum; je koopt je in voor bedrag X en krijgt een Y-amount aan fiches daar voor. Soms kan je nog opnieuw inkopen of een add-on aanschaffen op een bepaald punt in het toernooi (voor de volledigheid) maar het blijft zero-sum. Wat je betaalt komt bij de prijzenpot.

Cashgames zijn, zoals de naam doet vermoeden, met cash. Je hebt alleen een maximale en minimale buy-in, afhankelijk van de grootte van de blinds en rebuys zolang je bankroll/discipline dat toestaat. Je speelt dus geen zero-sum. Eventuele verdiensten kan je meteen meenemen naar 'huis', waar je bij toernooien meestal bij de laatste tafel moet eindigen voor je überhaupt in de prijzen valt en dus soms tientallen/honderden/duizenden voorbij moet gaan. De speelstijlen zijn dan ook wel anders, ook omdat de blinds structureel omhoog gaan per tijdsunit in toernooien. In cashgames blijven de blinds altijd hetzelfde en je kan uitstappen wanneer je dat wil.

Live is niets anders dan 'in het echt'

Laatst gewijzigd op 15-12-2014 om 18:16.
Oud 15-12-2014, 18:18
Hazel
Hazel is offline
Als je naar zo'n live cashgame gaat hoeveel is dan doorgaans de minimale buy-in?
Oud 15-12-2014, 18:20
Megatron
Megatron is offline
Dat verschilt. Kan 'n paar euro zijn maar ook (veel) meer. 't Is net wat bij je bankroll past en waar je comfortabel mee kan spelen (lees: 'mag' verliezen, eventueel).
Oud 15-12-2014, 18:22
Hazel
Hazel is offline
En waar voel jij je comfortabel mee?
Oud 15-12-2014, 18:24
Megatron
Megatron is offline
Centjeswerk; in ben tamelijk onzeker en timide
Oud 15-12-2014, 18:57
Hazel
Hazel is offline
Centjeswerk? Hoeveel is "centjeswerk"?
Oud 15-12-2014, 18:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb mijn katjes vandaag ontvlooi- en ontwormspul gegeven. Ontwormingspasta vonden ze vet lekker ik had hele drama's verwacht en de eerste al in een handdoek gewikkeld om gekrab te voorkomen, maar niks van dat alles, ze likten zelfs de spuit schoon. Vlooienspul vonden ze iets minder prettig trouwens.
En ik had nieuw voer besteld om te proberen, dat viel ook gelijk in de smaak, beter zelfs dan de Whiskas Superblij dat ze zo makkelijk zijn.

Ook een vervoerstas besteld, daar gingen ze gelijk al in zitten, dus dat is mooi, kan die andere die ik heb ook direct weer op Marktplaats
Vrijdag een (gratis) eerste check up bij de dierenarts. Kunnen ze gelijk wennen aan de tas en de brommer

Slapen gaat ook steeds beter, ze komen in ieder geval niet meer om 5 uur 's ochtends spinnend op mijn hoofd zitten en ze komen nu zelfs in bed slapen, itt de wasmand waar ze de afgelopen week in hebben gelegen.

En Rooie ligt nu languit op het dekentje op de kachel en Zwarte ligt opgerold op de bankleuning, zo fucking cute ik ben echt gek op ze!
Oud 15-12-2014, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Althans, kan wel zijn dat hij alsnog te vroeg was.
Dat iedereen zich zo druk kon maken om een duizendste topic

Hoewel, nu ook nog maar 70 topics voordat.... Maar hoe langzaam dat nu gaat doet saai er wel een paar jaar over
Oud 15-12-2014, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Dat iedereen zich zo druk kon maken om een duizendste topic

Hoewel, nu ook nog maar 70 topics voordat.... Maar hoe langzaam dat nu gaat doet saai er wel een paar jaar over
Op zich maakte niemand zich druk om het duizendste topic op zichzelf, maar meer om de eigenaardige aankondiging "na het duizendste topic heffen we de saaireeks op want offtopic"
Oud 15-12-2014, 20:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Awww ja, toen we 999.1 gingen doen en alles
Oud 15-12-2014, 20:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Onze telling klopt voor geen moer meer, we zijn de 2000 volgens mij al wel voorbij.
Oud 15-12-2014, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Op zich maakte niemand zich druk om het duizendste topic op zichzelf, maar meer om de eigenaardige aankondiging "na het duizendste topic heffen we de saaireeks op want offtopic"
Ohhh ik had maar een paar posts gelezen en toen deze conclusie gemaakt.
Oud 15-12-2014, 22:05
Verwijderd
Ja, Dittrich's betere werk
Oud 15-12-2014, 23:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik moet en ga slapen! Kusjes
Oud 15-12-2014, 23:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Fucking kwart over 11, als je een jaar geleden had gezegd dat ik om kwart over 11 naar bed zou gaan, had ik je uitgelachen
Oud 15-12-2014, 23:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
En dat kwart over 11 eigenlijk te laat is, had ik nog harder gelachen
Oud 15-12-2014, 23:28
Verwijderd
Dat gedoe in Sydney, ik was de avond ervoor bij een vriend bbqen die op vijf minuutjes lopen daarvandaan woont. En nu iets in Mechelen, daar woont familie van mij. Komt allemaal erg dichtbij zo dichterbij dan MH17 bijvoorbeeld
Oud 15-12-2014, 23:59
ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Ja, Dittrich's betere werk

Citaat:
Ohhh ik had maar een paar posts gelezen en toen deze conclusie gemaakt.
wel n beetje hoor

Citaat:
Ik moet en ga slapen! Kusjes
truste
Oud 16-12-2014, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Dat gedoe in Sydney, ik was de avond ervoor bij een vriend bbqen die op vijf minuutjes lopen daarvandaan woont. En nu iets in Mechelen, daar woont familie van mij. Komt allemaal erg dichtbij zo dichterbij dan MH17 bijvoorbeeld
En toen bleek het in België gewoon een luie buitenlander te zijn die niet wist dat het een algemene staking was in plaats van een algemene beldepolitieenzegietsdoms-dag.
Oud 16-12-2014, 00:27
Verwijderd
Ja kan niets meer terugvinden over Mechelen inderdaad . Ok ik ga eens douchen, vandaag staat op het programma: niets doen. Gisteren 80 km gefietst in 35 graden en volle zon, ik kan goed tegen warmte maar dat was toch wel zwaar
Oud 16-12-2014, 01:06
Verwijderd
Ja misschien vooral omdat het in Gent was
Oud 16-12-2014, 01:16
Verwijderd
Ja nee hier op het nieuws was Mechelen. Ik heb familie in Mechelen, dat verwar ik niet met Gent. Maar ze melden er nu niets meer van dus ik gok dat ze gewoon een berichtje over de staking, toevallig uit Mechelen, totaal verkeerd uitgelegd hebben of vermengd met het gentding iig
Oud 16-12-2014, 04:16
df
df is offline
Q betaal jij belasting over je online pokerwinsten? Of is t 'meh valt ze toch nooit op/bedrag is te klein'?
Oud 16-12-2014, 17:24
Hazel
Hazel is offline
Goeie vraag. Als je professioneel gaat pokeren moet je dat dan opgeven aan de belasting? Wat als je professioneel gaat pokeren en een uitkering krijgt?
Oud 16-12-2014, 17:26
Verwijderd
Ja. Dan raak je die kwijt als je ze erachter komen want het is fraude.
Oud 16-12-2014, 17:40
Megatron
Megatron is offline
Tot een bepaald bedrag hoef jij je geen zorgen te maken, de precieze hoeveelheid weet ik niet uit mijn hoofd. Wel is mij verteld dat je eenmaal daarboven zit je ook verliezen kan aftrekken van de belasting. Als ik lieg, lieg ik in gemeenschap.
Oud 16-12-2014, 17:40
Verwijderd
je mag bijverdiensten hebben maar dat moet je dan opgeven. Als je teveel verdient wordt je gekort in je uitkering of krijg je niks meer.
Oud 16-12-2014, 17:41
Verwijderd
je doet wel vaag over hoeveel knaken het nou gaat hoor kwintiano
Oud 16-12-2014, 17:42
Megatron
Megatron is offline
Oud 16-12-2014, 17:57
Verwijderd
Vijf euro.
Oud 16-12-2014, 18:03
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ja. Dan raak je die kwijt als je ze erachter komen want het is fraude.
Ja dat lijkt me ook

Citaat:
Tot een bepaald bedrag hoef jij je geen zorgen te maken, de precieze hoeveelheid weet ik niet uit mijn hoofd. Wel is mij verteld dat je eenmaal daarboven zit je ook verliezen kan aftrekken van de belasting. Als ik lieg, lieg ik in gemeenschap.
Ik maak me geen zorgen, ik ben wel benieuwd hoeveel dat bedrag dan is Wat bedoel je met liegen in gemeenschap? Verliezen door poker aftrekken van de belasting klinkt mij een beetje te mooi om waar te zijn
Oud 16-12-2014, 18:07
Megatron
Megatron is offline
http://nl.pokernews.com/nieuws/2014/...uatie-5428.htm

En nu ja, het fijne weet ik er ook niet van, ik heb links en rechts wat gehoord van mensen die zich wel met die materie bezig houden (of hebben gehouden).
Oud 16-12-2014, 18:15
Hazel
Hazel is offline
Je wilde van pokeren toch je beroep maken? Vind je dit dan geen interessant onderwerp?
Oud 16-12-2014, 18:16
Megatron
Megatron is offline
Jawel hoor. Ik begreep dat er nog het één en ander aan zit te komen qua duidelijkheid en jurisprudentie.

Ik begrijp dat 't hier minder spannend ende leuk is, maar de spotlight mag nu wel uit.
Oud 16-12-2014, 18:17
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Jawel hoor. Ik begreep dat er nog het één en ander aan zit te komen qua duidelijkheid en jurisprudentie.

Ik begrijp dat 't hier minder spannend ende leuk is, maar de spotlight mag nu wel uit.
Ja, dat zal best, maar als je van pokeren je beroept maakt zijn dit toch wel dingen die je zelf ook wilt weten? En wat het spotlight betreft, je geeft zulke mysterieuze antwoorden, I'm intrigued
Oud 16-12-2014, 18:19
Megatron
Megatron is offline
Dat effect heb ik wel vaker
Oud 16-12-2014, 18:20
Carn
Carn is offline
belastingdienst naamzoek
Oud 16-12-2014, 18:23
Hazel
Hazel is offline
Ik hoop in ieder geval dat je snel flink binnenloopt met het pokeren. Zodra dat een beetje lukt wordt het misschien tijd om het eens te hebben over de kinderalimentatie voor je zoon die inmiddels ook alweer bijna 5 maanden oud is
Oud 16-12-2014, 18:23
Megatron
Megatron is offline
Daar ging mijn beverage bijna over het toetsenbord
Oud 16-12-2014, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop in ieder geval dat je snel flink binnenloopt met het pokeren. Zodra dat een beetje lukt wordt het misschien tijd om het eens te hebben over de kinderalimentatie voor je zoon die inmiddels ook alweer bijna 5 maanden oud is
Die van mij is al 2 en ik heb ook nog geen stuiver gezien
Oud 16-12-2014, 19:03
Hazel
Hazel is offline
Ik hoop dat ik dit jaar wel een winterjasje voor hem kan kopen met de bijstand alleen red ik het gewoon niet.
Oud 16-12-2014, 19:07
Verwijderd
Ik heb nog wel een zak met oude kleding van mijn Delano-Jay, interesse?
Oud 16-12-2014, 19:10
Verwijderd
Zo'n mini nichelsonjasje met bontkraag heb ik voor je eventueel . Zitten wel een paar brandgaatjes op, die boef had vuurwerk weten te pakken en in een brandende kaars gedaan. Maar je ziet het nauwelijks hoor.
Oud 16-12-2014, 22:10
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Die van mij is al 2 en ik heb ook nog geen stuiver gezien
Speaking of which; ik heb hier nog een boek van je liggen

Citaat:
Ik hoop dat ik dit jaar wel een winterjasje voor hem kan kopen met de bijstand alleen red ik het gewoon niet.
Had je maar een vák moeten leren
Oud 16-12-2014, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Speaking of which; ik heb hier nog een boek van je liggen

Had je maar een vák moeten leren
Weet ik! Laatst had ik het er nog over (het boek zelf) met iemand. Mag ik je ekkies geven dat je 'm opstuurt?
Oud 16-12-2014, 22:59
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Weet ik! Laatst had ik het er nog over (het boek zelf) met iemand. Mag ik je ekkies geven dat je 'm opstuurt?
Nah, PM/WA/FB je adresgegevens maar. Komt wel goed.

Regels voor berichten