Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2015, 22:20
tomtom123
tomtom123 is offline
Hallo,

Als er hier mensen zijn die Technische Wiskunde of Econometrie studeren of gestudeerd hebben of er toevallig wat vanaf weten, zou het erg fijn zijn als die wat vragen beantwoorden.
Ik twijfel nog tussen deze studies, Wiskunde aan de TU Eindhoven of Econometrie aan Tilburg University.

Mijn vragen:
- Mijn lievelingsvak is wiskunde, dus een studie Wiskunde zou best wel voor de hand liggen. Maar hoeveel wiskunde heb je eigenlijk bij econometrie? Wat is de verhouding wiskunde/economie?
- Wat is het verschil tussen 'gewoon' wiskunde en technische wiskunde?
- Ik wil graag nog brede toekomstmogelijkheden, welke studie kan ik dan het beste kiezen?
- Welk (positief of negatief) commentaar hebben jullie op de TU Eindhoven of Tilburg University?
- Ik wil veel uitdaging, dat is volgens mij bij beide studies wel aanwezig?

Als iemand een van deze vragen kan en wil beantwoorden, zou dat erg fijn zijn!
Alle overige informatie over deze opleidingen die misschien wel nuttig kan zijn, is natuurlijk ook van harte welkom!
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2015, 09:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Over econometrie weet ik niet zo veel, over technische wiskunde een beetje omdat ik technische natuurkunde heb gestudeerd. Volgens mij is het voornaamste verschil tussen technische wiskunde en wiskunde dat er bij technische wiskunde meer nadruk ligt op numerieke wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 16:31
MaartenTilburgU
MaartenTilburgU is offline
Dag tomtom123,

Op de website van Tilburg University kun je vragen stellen aan een huidige student van de opleiding Econometrie (zie: https://www.tilburguniversity.edu/nl...nnick-van-ool/ ) . Annick kan waarschijnlijk al je vragen over Econometrie in Tilburg beantwoorden, misschien staat er in haar interview al wat relevante informatie voor je.

Ik ga er even van uit dat je al op de open dagen van de TU/e en Tilburg University bent geweest. Mocht dat niet zo zijn dan is er op 28 februari een open dag van Tilburg University waar studenten en docenten van Econometrie aanwezig zijn om je vragen te beantwoorden. In maart is er ook nog een proefstudeerdag van Econometrie in Tilburg.

Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen. Veel succes met je studiekeuze!

Met vriendelijke groet,
Maarten
Tilburg University
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 16:22
tomtom123
tomtom123 is offline
Oké, bedankt voor jullie hulp!
Maar ik ben vooral benieuwd naar een vergelijking tussen econometrie en technische wiskunde.. Ik heb inmiddels over beide studies afzonderlijk redelijk veel info gevonden. Op open dagen hoor ik alleen maar dingen die ik al wist...
Heeft iemand tips wanneer ik beter voor de een of de ander zou kunnen kiezen?
Welke studie is over het algemeen het moeilijkst? En met welke studie heb je de meeste mogelijkheden?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 17:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat voor soort mogelijkheden zoek je? Denk je aan het bedrijfsleven dan is econometrie misschien beter, voor wetenschap wiskunde. Maar met beide studies kun je prima een baan vinden hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2015, 14:00
tomtom123
tomtom123 is offline
Wetenschap staat me opzich meer aan dan het bedrijfsleven, maar hier ben ik nog niet helemaal uit. Dit zou dus meer neigen naar technische wiskunde..
Bovendien vind ik het minst interessante bij wiskunde kansrekening. Volgens mij is dit meer aanwezig bij econometrie en wat minder bij technische wiskunde?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2015, 14:03
tomtom123
tomtom123 is offline
En is het trouwens ook mogelijk om eerst een bachelor technische wiskunde te doen, en daarna een master econometrie? Volgens mij is andersom moeilijker, dus als ik twijfel kan ik het beste voor technische wiskunde kiezen?
Klopt deze redenering?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 15:25
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wetenschap staat me opzich meer aan dan het bedrijfsleven, maar hier ben ik nog niet helemaal uit. Dit zou dus meer neigen naar technische wiskunde..
Bovendien vind ik het minst interessante bij wiskunde kansrekening. Volgens mij is dit meer aanwezig bij econometrie en wat minder bij technische wiskunde?
Kansrekening is een onderdeel van een studie wiskunde, maar de manier waarop het behandeld wordt is niet echt te vergelijken met wat je op het vwo krijgt.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 15:37
MasterY115
MasterY115 is offline
Ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen, en waarom.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten