Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2014, 21:42
pindakaas10
pindakaas10 is offline
Hey allemaal,

Ik probeer mijn ouders te overtuigen van mijn tattoo. Ik denk dat ik mijn moeder wel zover kan krijgen. Alleen mijn vader is een probleem. IK ben 15 jaar en word 16 in december, ja dit is wat jong. De tattoo die ik wil is niet groot, 4 bij 5 cm (zoiets) op mn pols. Het is een tribal vlinder. Ik weet zeker dat ik hier geen spijt van ga krijgen, Ik hoor jullie al denken'' Jaja dat zeg je nu' Ja dat zeg ik nu ja, ik weet het zeker. Ik weet het zeker omdat de vlinder symbool staar voor het afsluiten van een hoofdstuk in mn leven. Een niet bepaald fijn hoofdstuk, gescheiden ouder, hertrouwen van ouders, scheidingen van hertouwde ouders, laag zelfbeeld.. zelfbeschadiging.. loverboys etc etc. Dus de tattoo is echt wel iets dat echt wel ergens voor staat. Ik wil met de tattoo littekens wegwerken. Ja ik weet het.. hij staat er voor altijd,maar littekens ook dus kan ik er beter wat moois van maken toch ? Maargoed. als iemand nog tips heeft om ouders over te halen, dan zijn die zeker welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2014, 23:24
Robert-LHC
Robert-LHC is offline
Je wilt alles wat je hebt meegemaakt 'tastbaar' maken door het zetten van een tattoo, begrijp ik je dan goed?

Ik vind het lastig om met argumenten te komen om je ouders te overtuigen. Uit je verhaal haal ik dat je nog niet met hen hebt gesproken over het willen van een tattoo?
Oud 12-11-2014, 04:15
Verwijderd
Als je toch zeker weet dat je deze tattoo de rest van je leven zult willen, waarom zou je dan niet tot je 18e wachten met zetten? Waarom moet het nu? Dáár zul je redenen voor moeten bedenken, wil je een kans hebben om je ouders te overtuigen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2014, 12:53
Verwijderd
Tattoo's zijn lelijk en tribal tattoo's zijn het allerlelijkst, zeker als je blank bent. Littekens zijn veel cooler.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2014, 15:23
pindakaas10
pindakaas10 is offline
Citaat:
Je wilt alles wat je hebt meegemaakt 'tastbaar' maken door het zetten van een tattoo, begrijp ik je dan goed?

Ik vind het lastig om met argumenten te komen om je ouders te overtuigen. Uit je verhaal haal ik dat je nog niet met hen hebt gesproken over het willen van een tattoo?

Hey, ja nouja. Ik wil van iets "lelijks" (littekens) iets moois maken. Ik weet niet of je wel eens gehoord hebt van de butterfly project ? In ieder geval. Dit is een projectje dat je een vlinder op je lijf tekent en als je toch jezelf beschadigd dan gaat ie dood. Klinkt stom maar hielp me wel. Daarom wil ik een tattoo van een vlinder zodat ie er voor altijd staat en mezelf dus niet meer kan beschadigen, nooit meer. Ik heb hier al met mijn moeder over gesproken. Van haar mag het als het van mn vader ook mag. Me vader zit nu voor zijn werk in het buitenland. Hij zegt altijd dat als ik een tattoo neem voor me 18e dat een de kaasschaaf pakt en hem eraf schaaft ( doet hij niet echt maar dit geeft wel aan dat hij er tegen is) Ik wil de tattoo zo graag. Ik wil dit hoofdstuk in me leven zo snel mogelijk afsluiten zodat ik door kan gaan en een nieuw hoofdstuk kan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2014, 16:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je vader er tegen is zit er weinig anders op dan het zonder zijn toestemming doen of wachten tot je 18 bent. Het lijkt me sterk dat je hem kunt overtuigen toch in te stemmen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2014, 16:09
Verwijderd
Je kan geen hoofdstuk in je leven afsluiten door tekeningetjes te maken op je lichaam. Als je daadwerkelijk denkt dat dat het geval is ben je inderdaad nog te jong voor tattoo's.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2014, 16:36
Barbaard
Barbaard is offline
Als je het idee achter de tattoo goed aan je vader uitlegd, gaat hij er misschien wel anders over denken.
En anders 2 jaartjes wachten (geduld wordt beloond)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2014, 20:57
Robert-LHC
Robert-LHC is offline
Citaat:
Hey, ja nouja. Ik wil van iets "lelijks" (littekens) iets moois maken. Ik weet niet of je wel eens gehoord hebt van de butterfly project ? In ieder geval. Dit is een projectje dat je een vlinder op je lijf tekent en als je toch jezelf beschadigd dan gaat ie dood. Klinkt stom maar hielp me wel. Daarom wil ik een tattoo van een vlinder zodat ie er voor altijd staat en mezelf dus niet meer kan beschadigen, nooit meer. Ik heb hier al met mijn moeder over gesproken. Van haar mag het als het van mn vader ook mag. Me vader zit nu voor zijn werk in het buitenland. Hij zegt altijd dat als ik een tattoo neem voor me 18e dat een de kaasschaaf pakt en hem eraf schaaft ( doet hij niet echt maar dit geeft wel aan dat hij er tegen is) Ik wil de tattoo zo graag. Ik wil dit hoofdstuk in me leven zo snel mogelijk afsluiten zodat ik door kan gaan en een nieuw hoofdstuk kan beginnen.
Mijn permissie heb je.

Mijn vriendin heeft ook een vlinder op haar zij laten tatoeëren, erg mooi!

Ik zou het eerst voorleggen aan je vader. Hij zal de eerste keer misschien niet er mee instemmen, maar dan weet hij in ieder geval van je plannen om een tattoo te zetten.
Oud 26-02-2015, 23:39
vloertegel
vloertegel is offline
Ik snap je wel, ik wil zelf ook een tattoo gaan laten zetten en ik ben ook 16. Waar je alleen wel heel erg rekening mee moet houden is dat je met een tattoo op een zichtbare plek(lees: nek, hoofd,onderarmen) voor een hele hoop beroepen een grote kans heb dat je alleen daarvoor al niet wordt aangenomen.
Een vriend van mij zit bij defensie en daar was hij bijna niet bijgekomen vanwege een tattoo op zijn bovenarm die, als hij een t-shirt draagt, ongeveer 1,5 cm uitsteekt, dat bewijst maar hoe streng sommige mensen daarover denken.
Ik snap ook wel dat het iets moet gaan bedekken, dat betekent dat je hem niet zomaar ergens anders kan zetten, maar(ik weet natuurlijk niet wat je van plan bent qua beroepskeuze) je moet echt rekening houden met je toekomstige werk.

Dat alles gezegd hebbende, iik denk dat je je vader gewoon moet zeggen dat je het echt heel graag wilt en dat je er goed over hebt nagedacht en dat je het echt héél zeker weet.

Succes!

Groetjes, vloertegel
P.S. trek je niks aan van wat Reverend zegt. Die kerel heeft geen idee waar hij het over heeft en kickt erop om mensen af te zeiken....
Met citaat reageren
Oud 27-02-2015, 12:09
Verwijderd
Integendeel. Ik ben de enige hier die echt probeert te helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten