Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2015, 12:55
Knuffelbeer1210
Knuffelbeer1210 is offline
Beste,

Sinds enige tijd ben ik met een groep jongvolwassen (18 tot 25/30) bezig met een project dat op ter mijn een betere financiele positie kan bewerkstelligen, dan wel financiele vrijheid in het geheel.

Echter merken wij dat er vrij weinig mensen zijn die hier over na denken, dan wel iets mee doen.

Nu is dus mijn vraag:
Wie van jullie heeft er wel eens nagedacht om financieel vrij te zijn? en zo ja, hoe zou je dit willen bewerkstelligen?
En wat zou jij doen met financiele vrijheid (als geld weinig tot geen rol meer speelt voor jouw leven). Wat zou je willen?

Ben benieuwd!

Laatst gewijzigd op 03-03-2015 om 23:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2015, 14:52
Verwijderd
Wat betekent "werkt"? Wat is jullie definitie van financiële vrijheid?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2015, 23:47
Knuffelbeer1210
aangepast, was niet helemaal wakker XD

en definitie? Laten we t zo stellen: je hoeft niet meer te werken, je mag werken. b.v. door middel van investeringen waardoor je een dusdanig rendement op bouwt waardoor je alle vrijheid hebt om te doen wat je wil.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2015, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Beste,

Sinds enige tijd ben ik met een groep jongvolwassen (18 tot 25/30) bezig met een project dat op ter mijn een betere financiele positie kan bewerkstelligen, dan wel financiele vrijheid in het geheel.

Echter merken wij dat er vrij weinig mensen zijn die hier over na denken, dan wel iets mee doen.

Nu is dus mijn vraag:
Wie van jullie heeft er wel eens nagedacht om financieel vrij te zijn? en zo ja, hoe zou je dit willen bewerkstelligen?
En wat zou jij doen met financiele vrijheid (als geld weinig tot geen rol meer speelt voor jouw leven). Wat zou je willen?

Ben benieuwd!
Ik, staatsloterij, parttime postbode en auteur en veel reizen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2015, 13:03
Pluis
Pluis is offline
Tja, natuurlijk denk ik daar wel eens over na. En dan bedenk ik me dat dat goed komt als ik klaar ben met mijn opleiding. Al moet ik dan natuurlijk wel werken, maar dat vind ik niet meer dan logisch.
Oud 04-03-2015, 13:19
Verwijderd
Ik zou geen fuck meer uitvoeren en gewoon lekker rondreizen en drugs gebruiken en shit.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2015, 16:06
Verwijderd
Hoe gebruik je shit?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Tja, natuurlijk denk ik daar wel eens over na. En dan bedenk ik me dat dat goed komt als ik klaar ben met mijn opleiding. Al moet ik dan natuurlijk wel werken, maar dat vind ik niet meer dan logisch.
Nu ja, ik heb niet voor niets eerst een vraag gesteld voor ik antwoordde, en blijkbaar wordt dus juist bedoeld dat je niet meer hoeft te werken.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2015, 02:34
Knuffelbeer1210
Citaat:
Nu ja, ik heb niet voor niets eerst een vraag gesteld voor ik antwoordde, en blijkbaar wordt dus juist bedoeld dat je niet meer hoeft te werken.
Correct, financieel vrij betekend ook echt vrij, dus niet afhankelijk van een baas of contract.

Zie het als een investering die dusdanig uitpakt op de langere termijn dat je standaard een 3000 per maand netto ontvangt, of meer.
Zie ik toch wel als behoorlijk finacieel vrij, en kunnen doen wat je wilt.

Ook al kan ik me voorstellen dat met zoveel vrije tijd je wel gaat werken om maar een daginvulling te hebben, echter je MAG dus werken. Het 'MOET' niet meer om maar in je dagelijkse kost te kunnen voorzien.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2015, 07:35
Pluis
Pluis is offline
Maar hoe wil je dat bereiken dan? Naar de beurs? Loterij winnen? Gratis geld bestaat niet.
Oud 06-03-2015, 15:24
Liezelizard
Liezelizard is offline
hey! interessant topic. Ik ben zelf student ergotherapie en verdien bij door voor ACN cliënten te werven voor producten van dagelijks gebruik via networkmarketing. Je krijgt er de mogelijkheid om een passief inkomen op te bouwen, hetgeen de meeste "rijken" doen. Natuurlijk is het geen wondermiddel, zeker niet in het begin, maar het is een stap in de goede richting.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2015, 10:17
Verwijderd
Acn is oplichting
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 18:49
Ivo
Ivo is offline
Ik hoef geen financiële vrijheid in de zin dat ik helemaal niet meer hoef te werken. Een leven helemaal zonder werk trekt me niet, ik zou me dood vervelen.

Wat mij wel heel veel rust geeft, is lage maandlasten. Als je een leuk inkomen hebt, maar je vaste lasten zijn zo laag dat je zonder grote aanpassingen rond kunt komen van elk willekeurig baantje met minimumloon hoef je je geen zorgen te maken over werkloosheid.

Stap twee is je lasten nog verder verlagen, zodanig dat je zo nu en dan een paar maanden geheel zonder inkomen kunt leven. Zodat je lekker kan reizen. De periode van reizen kun je dan verlengen door tijdens het reizen ook af en toe te werken in ruil voor geld of in ruil voor kost en inwoning.

Een en ander is te bereiken door een relatief goedkope woning te kopen van geld wat je over houdt de hypotheek af te lossen. Daarnaast kun je tegenwoordig relatief makkelijk je energierekening terugbrengen naar 3 tientjes per maand of lager.

Als je hier echt aan wil werken, dan kun je in 10 jaar tijd ver komen met het terugdringen van je lasten.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2015, 15:44
Heer Wil
Heer Wil is offline
'project dat op ter mijn een betere financiele positie kan bewerkstelligen, dan wel financiele vrijheid in het geheel'

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Wietplantage in de schuur?
De meesten zullen daar niet over nadenken omdat dat niet de juiste mentaliteit is. Je hebt een project, en als dat goed loopt wordt je rijk. Je bedenkt niet hoe rijk je wil worden om daar vervolgens een 'project' bij te verzinnen dat puur gericht is om financieel onafhankelijk te worden. Sterker nog, veel 'projecten' kosten ook veel geld dat vervolgens geleend moet worden bij financiële instellingen waardoor men uiteindelijk juist minder vrij wordt ondanks de grotere cashflows.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2015, 12:28
chiliconcode
chiliconcode is offline
Dit komt een beetje piramidespel-achtig op me over... financiële vrijheid: proberen de overheid af te schaffen Realistischer: leer iets nuttigs (programmeren ofzo) en blijf eigen baas (ZZP).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten