Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2015, 17:06
Verwijderd
Ik weet dat het voor iedereen anders is maar als je elke dag oefend duurt het dan weken, of maanden voor dat je verschild ziet?

Hoelang heb jij er over gedaan tot dat je het verschil niet zag tussen links en rechts?

Laatst gewijzigd op 16-03-2015 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2015, 17:49
Verwijderd
Ik denk dat de meeste mensen na een aantal weken al wel verbetering zien, maar dat het handschrift pas na maanden er normaal uit begint te zien. Maar zoals je zei kan het inderdaad erg verschillen, mensen die van nature eigenlijk al tweehandig zijn zullen het veel sneller leren dan mensen die van nature sterk links- of rechtshandig zijn, en mensen die al gewend zijn hun niet-voorkeurshand voor precisiewerk te gebruiken (bv gitaarspelers) zullen het ook sneller leren. En bij mensen die gewoon in het algemeen niet zo'n goede fijne motoriek hebben, kan het zijn dat ze het nooit zullen leren.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2015, 17:58
Verwijderd
Dat is voor iedereen anders.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2015, 22:41
Verwijderd
Je kan ook gewoon met viool rechts beginnen (omdat dat gewoon praktischer is in een orkest en dan de violen ook goedkoper zijn) terwijl je links bent.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2015, 08:05
Hawahaai
Hawahaai is offline
Na een paar weken kon ik met links (langzaam) leesbaar maar onhandig schrijven toen mijn rechterarm in een mitella moest.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2015, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Dat is voor iedereen anders.
Dat wist ik nog niet
Met citaat reageren
Oud 14-03-2015, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Na een paar weken kon ik met links (langzaam) leesbaar maar onhandig schrijven toen mijn rechterarm in een mitella moest.
Is het daarna nog verbeterd? of was het al weer tijd dat de mitella weg mocht?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2015, 16:11
Verwijderd
Ik heb het als tiener een tijd serieus geprobeerd, maar na een week of 8 schreef ik met links nog altijd langzaam en soms gewoon verkeerd (ik had de neiging om in spiegelbeeld te gaan schrijven). Toen heb ik het opgegeven
Met citaat reageren
Oud 14-03-2015, 18:55
-Marleen
-Marleen is offline
Ik zou het wel willen. Lijkt me wel vet. Ik kan wel met mijn linkerhand de bal vloeiend vangen en gooien
Met citaat reageren
Oud 14-03-2015, 19:34
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Is het daarna nog verbeterd? of was het al weer tijd dat de mitella weg mocht?
Gelukkig kon ik na een paar weken weer gewoon met rechts schrijven, en niet de behoefte gehad om het schrijven met links verder te oefenen .
Met citaat reageren
Oud 14-03-2015, 19:41
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb een tijdje met links geschreven toen ik last had van de gewrichten in mijn rechter pols en vingers. Na een paar weken kon ik dat wel leesbaar en redelijk vlot en hoefde ik niet meer bij elke letter na te denken of ik m niet in spiegelbeeld schreef. Nog steeds schrijf ik af en toe met links, als mijn rechterhand moe is. Het gaat net iets trager en het ziet er niet heel mooi uit, maar het is prima te doen en leesbaar.
Oud 14-03-2015, 20:24
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat je dan in spiegelbeeld schijft..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 13:01
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Met name over de 's' en de 'z' en een '2' moest ik nadenken.
Oud 15-03-2015, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het wel willen. Lijkt me wel vet. Ik kan wel met mijn linkerhand de bal vloeiend vangen en gooien
Dat word Oefenen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 09:51
Benj@min
Benj@min is offline
Ligt aan je leercurve, in principe is het ook mogelijk met je voet of met je mond te schrijven. Punt is dat het wel oefenen wordt en je handschriften zullen praktisch op elkaar lijken
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 10:46
Verwijderd
Ik kan mem alleen slecht voorstellen dat het net zo natuurlijk gaat voelen als met de voorkeurshand (in mij geval rechts voorkeurhand)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 20:51
Yannickje
Yannickje is offline
Citaat:
Gelukkig kon ik na een paar weken weer gewoon met rechts schrijven, en niet de behoefte gehad om het schrijven met links verder te oefenen .
Ik heb zo een twee maand met mijn rechterhand in het gips gezeten en het was veel gemakkelijker om in spiegelbeeld te schrijven. Hangt samen met ons hersensysteem.

Na twee weken kon ik gewoon met links schrijven, iets langzamer dan met rechts.
Oud 16-03-2015, 21:09
Elin3
Elin3 is offline
Ik kon het vroeger echt heel goed, maar ik denk dat ik het een beetje verleerd ben. Al hoewel ik het misschien snel weer oppak, omdat ik ook gitaar speel.
Oud 16-03-2015, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Ik kon het vroeger echt heel goed, maar ik denk dat ik het een beetje verleerd ben. Al hoewel ik het misschien snel weer oppak, omdat ik ook gitaar speel.
Hoe heb je dat geleerd, gewoon een briefje pakken en schrijven of letters overtrekken?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 21:29
-Marleen
-Marleen is offline
Ik kan met Links schrijven, het is moeilijk leesbaar en een beetje bibberig handschrift. Ook schrijf ik heel licht en een beetje drukken en schrijven is vaak al lastig .
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 21:33
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoe heb je dat geleerd, gewoon een briefje pakken en schrijven of letters overtrekken?
Mijn moeder zij altijd dat ik links was en dat ze me rechts heeft opgevoed. Weet niet of het waar is, maar ik was altijd al wel handig met links. Ik schrijf standaard rechts, maar heel veel dingen die mensen rechts doen (zoals op de fiets opstappen) deed ik ook jaren moeiteloos aan beide kanten, terwijl mijn moeder dat echt niet kon.
Oud 16-03-2015, 22:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn moeder is links en kon me veel dingen niet rechtshandig leren dus ik schijn linkshandig veters te strikken en nog een aantal dingen.

Regels voor berichten