Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2015, 21:51
Cici1996
Cici1996 is offline
Hey mensen ik heb een probleem..
Neem de tijd om het te lezen..

Ik ben 18 jaar oud en heel erg onzeker ik heb geen zelfrespect en word vaak gebruikt door jongens.. De omgeving waar ik woon kent iedereen mij en vinden ze me maar vies. Ik heb geen vriendinnen alleen twee vrienden (jongens) maar zij hebben een vriendin dus meestal zijn ze daarmee bezig ikzie ze niet vaak.. Mijn ex waar het pas mee uit is was erg agressief hij sloeg me vaak en schold me alleen maar uit, ik raakte zwanger van hem en wou het heel graag houden maar toen ik het hem vertelde schreeuwe hij naar me dat ik het weg moest halen en anders ze leven zou verpesten. Ik was al 12 weken zwanger en heb de foetus toen met tegenzin weggehaalt.. Daarna heb ik me echt leeg gevoeld en alleen maar gehuild, hij maakte het uit met mij en had al gauw een nieuwe vriendin en ik zie ze altijd samen.. Ik ben zo jaloers het breekt me hart ook want ik wou hem zo graag en een gezin met hem. Maar ja nu is het dus al twee maanden geleden ong. Hij woont bij me in de buurt en dat meisje komt waarschijnlijk uit een andere stad ofzo. Ik kom nu niet meer buiten en sluit mezelf eig op.. Ik zat op instagram en een jongen sprak mij daarzo aan we wisselde elkaar nummer en we gingen appen, ik dacht waarom niet iemand die me niet kent geen vooroordeel heeft over mij en mij ECHT leert kennen.. Hij begon een beetje vies te praten op app over sex enz en ik was dom om mee te praten, hij stuurde naaktfotos en ik ook hij gaf me complimentjes over me lichaam en dt vond ik gewoon leuk de verkeerde aandacht dat was ik gewend dus het ging vanzelf.. Hij vertelde dat hij me perfect vond en mij als ze vrouwtje wou en blabla.. Twee weken erna spraken we af ik had twee uur voor hem gereist in de trein hi haalde me op en we gingen in zijn auto naar een plekje. Waar hij zonder pardon aan mij ging zitten ik zei stop en toe stopte hij even daarna ging hij weer door duwde me naar achter en deed ze hand in me broek en duuwde ze vinger er heel ruw in met ze nagel scheurde hij iets in me kut en er kwam bloed uit hij zo ben je ongesteld ik zei weet ik niet me kut doet pijn dus hj stopte ermee en deed ze broek open haalde ze lul eruit en trok aan me haar ik was aan het tegen werken maar het had geen nut. Toen hij klaar was spoot hij in me gezicht en spiugde ook in me gezicht daarna zei hij ga me auto maar uit bitch. Ik schrok heel erg en stapte gelijk uit hij reed keihard weg en liet mij achter nu ik het zo typ lijkt het niet zo erg geval want het had erger gekunt.. Maar als je het meemaakt zal je het miss begrijpen. Ik pakte een bus naar station en toen me trein naar huis. Toen ik thuis aankwam heb ik heel erg veel gehuild en nu denk ik alleen maar niemand wilt je echt ik voel me heel erg gebruikt en ben teleurgesteld hij heeft me nooit meer geappt ik heb een nieuw nr genomen en heb m verwijderd van alles. Ik ga niet meer naar school zit alleen maar thuis ik wil graag verhuizen om opnieuw te beginnen ergens waar niemand me kent maar zo makkelijk gaat dat niet echt heb namelijk geen inkomen en kan het niet alleen het liefst wil ik me ex terug ookal was hij erg agressief hij was tegelijkertijd ook heel lief me vader is zes maanden geleden overleden aan hersenkanker en hij steunde mij toen heel erg en was er ook echt voorme.. Ik denk dat hij me nu gewoon zat is maar ik wil hem zo graag terug😭😞 wat kan ik het best doen???
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 00:05
Axel11
Axel11 is offline
Je bent verkracht, doe ten eerste eens aangifte...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 02:11
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Je bent verkracht, doe ten eerste eens aangifte...
^Dat kun je zeker doen, alhoewel jij wel vrijwillig met een jongen zich in zijn auto begeeft, en er waarschijnlijk ook al wel wat 'spannend' contact tussen jullie beide is geweest, je kan het proberen maar ik denk dat je er uiteindelijk niets mee zult bereiken helaas.

Verder life's a bitch, maar er komen altijd betere tijden. Verder zou ik je juist NIET aanraden om binnen te blijven, maar juist die stap te zetten om naar school of ergens heen te gaan en wat sociaal contact te hebben, anders word de stap alleen maar groter...Wie weet kom je zo een stel leuke vrienden/vriendinnen tegen die jou waarderen om wie je bent
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 08:12
Elin3
Elin3 is offline
Jij verdient heel veel beter dan je ex of die jongen waar je nu een keer mee afgesproken hebt! Probeer met iemand over je problemen te praten. Je vader verliezen is niet niks, dat kan je zelfvertrouwen al behoorlijk beschadigen, maar het is niet de bedoeling dat anderen daar misbruik van gaan maken! Misschien kan je een keer bij de huisarts je verhaal doen? Het lijkt me goed om dingen te gaan verwerken i.p.v. te vluchten en op verkeerde manieren weer bevestiging en aandacht te zoeken.
Oud 05-04-2015, 12:03
Dion0315
Dion0315 is offline
Citaat:
^Dat kun je zeker doen, alhoewel jij wel vrijwillig met een jongen zich in zijn auto begeeft, en er waarschijnlijk ook al wel wat 'spannend' contact tussen jullie beide is geweest, je kan het proberen maar ik denk dat je er uiteindelijk niets mee zult bereiken helaas.
Dit is onzin. Ook al stap je vrijwillig met iemand in een auto; als iemand seks met je heeft als je aangeeft dat je het niet wil dat is dat verkrachting.

Ik zou zeker aangifte doen, alleen al omdat je niet moet leven met de gedachten dat mensen misbruik van je maken en ze er mee weg komen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 13:45
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Dit is onzin. Ook al stap je vrijwillig met iemand in een auto; als iemand seks met je heeft als je aangeeft dat je het niet wil dat is dat verkrachting.
Ja en dan? Dan checkt de politie het contact tussen betrokkenen, als daar al geile uitspraken en dingen naar elkaar gedaan worden, werkt dat niet in je voordeel.

En dan alsnog, stel dat ze het serieus zouden nemen en hij ontkent, dan is het meestal zo dat er bij seks geen getuigen aanwezig zijn... Dus een hoop gedoe met jou woord tegen zijn woord als maximale uitkomst, als je daar op zit te wachten ja dan go ahead en doe aangifte.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 13:49
Elin3
Elin3 is offline
Aangifte doen kan haar ook een stuk helpen in de verwerking. Deze persoon heeft haar iets aangedaan wat niet had mogen gebeuren. Ze heeft zelf misschien ook geen hele slimme beslissingen genomen, maar dat rechtvaardigt zijn daad niet. Aangifte doen kan juist helpen als bevestiging dat hij fout zat. Accepteren wat er gebeurd is en dan verwerken. Niet wegstoppen, want dan blijf je er in principe mee lopen.
Oud 05-04-2015, 14:17
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Aangifte doen kan juist helpen als bevestiging dat hij fout zat.
Ja en dan vraagt de politie waarom jij geile dingen naar die persoon stuurt met hem een 'seks?'-afspraakje maakt en in zijn auto gaat zitten. Lekkere bevestiging zul je krijgen.

Verder zoals ik zei het gaat je veel meer gedoe opleveren en die jongen zal er nooit terecht voor komen te staan, dus ik raad het af maar doe wat jou het prettigst lijkt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 14:26
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja en dan vraagt de politie waarom jij geile dingen naar die persoon stuurt met hem een 'seks?'-afspraakje maakt en in zijn auto gaat zitten. Lekkere bevestiging zul je krijgen.

Verder zoals ik zei het gaat je veel meer gedoe opleveren en die jongen zal er nooit terecht voor komen te staan, dus ik raad het af maar doe wat jou het prettigst lijkt.
Jij hebt er echt geen (juridisch) verstand van. Ze laat in de auto duidelijk merken dat ze geen seks wil. Dan is het gewoon verkrachting. Voor dit soort dingen worden gewoon mensen veroordeeld in dit land.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 14:42
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Jij hebt er echt geen (juridisch) verstand van. Ze laat in de auto duidelijk merken dat ze geen seks wil. Dan is het gewoon verkrachting. Voor dit soort dingen worden gewoon mensen veroordeeld in dit land.
Zucht, ga is met het verhaal naar een juridisch forum ofzo en laat me de reacties weten.

Zijn woord tegen het hare, en hoe precies zou die jongen veroordeeld moeten/kunnen worden?

Dan nog is het feit dat jij een seks-afspraakje maakt, strong case man. Achter slot en grendel zeer wss, het nederlandse rechts-systeem kennende
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Voor dit soort dingen worden gewoon mensen veroordeeld in dit land.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 15:01
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zucht, ga is met het verhaal naar een juridisch forum ofzo en laat me de reacties weten.

Zijn woord tegen het hare, en hoe precies zou die jongen veroordeeld moeten/kunnen worden?

Dan nog is het feit dat jij een seks-afspraakje maakt, strong case man. Achter slot en grendel zeer wss, het nederlandse rechts-systeem kennende
Hoeft niet, ben zelf jurist

Je ziet regelmatig in dit soort gevallen dat de verdachte gewoon bekent in een verhoor of daar (zeer) ongeloofwaardig verklaart. En dan veroordeeld wordt. Iemand die ik ken is veroordeeld wegens seks met iemand onder de 16, daar was verder ook geen getuige van alleen het meisje zelf, maar hij heeft het bekend in een verhoor. Een van de vele voorbeelden.
Als iemand tegen jou aangifte doet wegens verkrachting, reken dan maar dat je op het politiebureau moet komen voor verhoor

Als het een seksafspraakje was, mag je gewoon altijd zeggen dat je niet meer wil, of dat je niet zo ver wil gaan. Het is jouw lichaam. Dat doet verder niets af aan de zaak.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 15:05
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Hoeft niet, ben zelf jurist
Wauw haha beetje laat he, tis alweer 5 april inmiddels.

Als dit serieus is heb je nog veel te leren, jij stuurt geile dingen, jij maakt een seksafspraakje, jij begeeft je vrijwillig in zijn auto.

Aan de hand van dit verhaal hoe groot acht jij dan de kans dat deze jongen gaat zeggen ja ik heb haar verkracht op het politie bureau? come on... be realistic.

Deze jongen komt hier gewoon mee weg.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 15:08
Axel11
Axel11 is offline
Cici1996, negeer 1337Gamer maar hoor, hij verkondigt overal onzin
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 15:12
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Cici1996, negeer 1337Gamer maar hoor, hij verkondigt overal onzin
Laf, verder ook vrij respectloos tegenover een andermans mening.

Verder heb ik hierboven ook al gezegd: "Verder zoals ik zei het gaat je veel meer gedoe opleveren en die jongen zal er nooit terecht voor komen te staan, dus ik raad het af maar doe wat jou het prettigst lijkt"

Ik zou zelf weinig zin hebben om tot in detail te gaan vertellen wat er precies gebeurd is aan oom agent, die vervolgens ook al je (fotos?) gesprekken in je telefoon zal willen zien met die jongen. Het gaat je 99% zeker niets opleveren.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 15:16
Elin3
Elin3 is offline
Misschien moeten we haar zelf laten beslissen of ze aangifte wil doen.

Als je geen aangifte doet weet je in elk geval zeker dat er mee weg komt en het misschien nog wel andere meisjes aandoet. Hij heeft duidelijk misbruik gemaakt van haar onzekerheid en is ver over haar grenzen gegaan.
Oud 05-04-2015, 15:18
Axel11
Axel11 is offline
Ze moet het zeker zelf bepalen of ze aangifte doet, maar wat 1337Gamer zegt over dat het 99% kans niets oplevert, is juridische bullshit. Dus daar moet ze haar keuze niet op baseren.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 15:20
hitz0r
hitz0r is offline
Citaat:
Toen hij klaar was spoot hij in me gezicht en spiugde ook in me gezicht daarna zei hij ga me auto maar uit bitch.
Minst geloofwaardige verhaal ooit.
Oud 05-04-2015, 15:22
1337Gamer
1337Gamer is offline
Ja axel optimistisch ben je iig wel, zou jij mij is willen vertellen dan hoe groot de kans is dat die jongen vrolijk bekend op het politie bureau? want dat is de enige manier waarop er een straf zou kunnen worden gegeven.

Ik ken de jongen in kwestie natuurlijk niet, maar afgaand op "Waar hij zonder pardon aan mij ging zitten" "Toen hij klaar was spoot hij in me gezicht en spiugde ook in me gezicht daarna zei hij ga me auto maar uit bitch."

acht ik die kans nihil. Lijkt erop dat hij dit gepland had, iemand met een eigen auto, totaal geen respect, lijkt me niet dat hij gaat bekennen op het bureau.

Ik wijs haar er alleen op dat je waarschijnlijk (naar mijn mening) meer gedoe krijgt dan dat het je wat oplevert helaas.

Verder sluit ik me geheel aan bij Elin3
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 15:23
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Minst geloofwaardige verhaal ooit.
Doet er niet toe, om hier ook nog is aan de topic-startster te gaan twijfelen gaat haar niets helpen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 15:24
Axel11
Axel11 is offline
Bekennende verklaring is zeker niet ondenkbaar. En zoals ik ook al zei hoeft een bekennende verklaring niet eens per se, maar ik ga hier maar geen college straf(proces)recht geven.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 15:26
1337Gamer
1337Gamer is offline
Wel zeer onwaarschijnlijk naar het verhaal hierboven denk je niet?

Nou ik ben wel erg nieuwschierig naar hoe jij anders iemand denkt te kunnen veroordelen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 15:33
Axel11
Axel11 is offline
Volgens de Hoge Raad kan een verklaring/aangifte van het slachtoffer gecombineerd met bijv. de chat waarin een afspraakje werd gemaakt voldoende zijn voor een veroordeling. Maar ook bijv. dagboekaantekeningen van het slachtoffer zijn wel voldoende geacht voor een veroordeling.

Zoals de Hoge Raad zegt: "De vraag of aan het bewijsminimum van art. 342, tweede lid, Sv is voldaan, laat zich niet in algemene zin beantwoorden." Met andere woorden: bijv. een bekennende verklaring of een getuige van de verkrachting is niet per se noodzakelijk.

Je kunt het er niet mee eens zijn natuurlijk, maar dit is wel de stand van het recht.

Laatst gewijzigd op 05-04-2015 om 15:40.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2015, 15:49
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Axel
Oud 05-04-2015, 16:05
1337Gamer
1337Gamer is offline
Ja.. zij zegt ik heb een afspraak gemaakt hij verkrachtte me hij zegt nee zou begon juist aan me te zitten en wou seks, ik geloof er niets van dat ze dan maar gewoon iemand geloven en de ander veroordelen.

Ik vraag me sterk af hoe vaak die situaties voorkomen, sporadisch waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2015, 08:49
Dion0315
Dion0315 is offline
Citaat:
Ja.. zij zegt ik heb een afspraak gemaakt hij verkrachtte me hij zegt nee zou begon juist aan me te zitten en wou seks, ik geloof er niets van dat ze dan maar gewoon iemand geloven en de ander veroordelen.

Ik vraag me sterk af hoe vaak die situaties voorkomen, sporadisch waarschijnlijk.
Een verkrachtingszaak is vaak zo, aangezien er zelden meer dan 2 mensen bij betrokken zijn die natuurlijk allebei het tegenovergestelde beweren. Dat betekent niet dat mensen die verkracht zijn opeens niet meer naar de politie moeten stappen.

(iemand wordt zelden in het openbaar, in het bijzijn van getuigen verkracht...)

Speciaal daarom worden zulke zaken ook extra zorgvuldig behandeld. Zo zullen er, in plaats van 1 rechter, altijd 3 rechters samen een uitspraak doen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2015, 15:12
1337Gamer
1337Gamer is offline
Oké... nou mocht je aangifte gaan doen houd ons op de hoogte, ben benieuwd wat het oplevert .
Met citaat reageren
Oud 06-04-2015, 20:39
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Axel
Met citaat reageren
Oud 17-04-2015, 11:26
JoMoDaNa
JoMoDaNa is offline
Citaat:
Natuurlijk is ze vrijwillig meegegaan, maar 'nee' is 'nee'. Zodra zij aangeeft niet(s) meer te willen, en hij doet het toch, is het verkrachting. Dus zeker aangifte doen! Ik neem aan dat je nog weet hoe hij heet, je weet waar je was, dus gewoon doen! Verkrachtingszaken worden niet licht opgepakt door de politie.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2015, 20:04
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Natuurlijk is ze vrijwillig meegegaan, maar 'nee' is 'nee'. Zodra zij aangeeft niet(s) meer te willen, en hij doet het toch, is het verkrachting. Dus zeker aangifte doen! Ik neem aan dat je nog weet hoe hij heet, je weet waar je was, dus gewoon doen! Verkrachtingszaken worden niet licht opgepakt door de politie.
Het vrijwillig meegaan en het spannende contact voorafgaand zal de zaak niet versterken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2015, 21:23
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Het vrijwillig meegaan en het spannende contact voorafgaand zal de zaak niet versterken.
We hebben je al eerder uitgelegd dat dat niets uitmaakt, en niet in haar nadeel werkt
Oud 17-04-2015, 21:25
1337Gamer
1337Gamer is offline
Dat zal zeker in haar nadeel werken . TS mag zelf de voor en na delen afwegen en maar beslissen wat zij wilt doen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2015, 21:45
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat zal zeker in haar nadeel werken .

We weten nu wel dat in jouw godsdienstige beleving verkrachting moet worden goedgepraat.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2015, 00:27
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:

We weten nu wel dat in jouw godsdienstige beleving verkrachting moet worden goedgepraat.
zo'n opmerking raakt echt kant noch wal.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2015, 04:51
Not for Sale
Not for Sale is offline
Shit wat een akelig verhaal! Ook ik raad je met klem aan aangifte te doen. Zowel tegen die vent die je misbruikt heeft als die ex die je sloeg en je intimideerde/bedreigde om abortus te plegen.

Je kunt je nare ervaringen helaas niet ongedaan maken, maar ik denk wel dat aangifte doen kan helpen met de verwerking en met je zelfvertrouwen. Plus daarbovenop nog het door iemand anders al genoemde argument dat het die vent zal stoppen om andere meisjes net zo te misbruiken.
Oud 18-04-2015, 15:10
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ik vraag me af tot wiens nadeel al die naaktfoto's eigenlijk gaan uitvallen. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat de Topicstarter zelf seksueel handelen uitlokte door deze te sturen, maar aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat die jongen juist behoorlijk misbruik maakt van haar afhankelijke gedrag en daarmee eigenlijk eerder een soort loverboygedrag veronderstelt.
Qua bewijs is dit natuurlijk wel een beetje slap, het is eigenlijk gewoon haar verhaal tegen het zijne, maar waarom zou je het daarvoor laten? Hij staat wel als verdachte geregistreerd in een zaak.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2015, 19:22
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Qua bewijs is dit natuurlijk wel een beetje slap, het is eigenlijk gewoon haar verhaal tegen het zijne, maar waarom zou je het daarvoor laten? Hij staat wel als verdachte geregistreerd in een zaak.
Mij lijkt het niet prettig er over te praten met oom agent en het verhaal tot in detail te zeggen , daarom (en de overweging dat het 95% zeker niets oplevert) zou ik het laten.

Maar nogmaals laat de TS maar doen was haar het fijnste lijkt
Met citaat reageren
Oud 18-04-2015, 19:35
Not for Sale
Not for Sale is offline
Je "overweging" is juridisch nergens op gebaseerd 1337Gamer, daar ben je al meerdere malen op gewezen door iemand die er wel degelijk veel meer verstand van heeft dan jij, en ervoor geleerd heeft. Hou je nou eens op?
Oud 18-04-2015, 23:38
1337Gamer
1337Gamer is offline
Zucht omdat iedereen hier zo stug volhoud, bekijk de cijfers van het CBS is.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...krachting.html
Met citaat reageren
Oud 18-04-2015, 23:52
Verwijderd
Citaat:

Volhoudt. EENS.

En verder maakt het natuurlijk geen kanker uit wat het CBS zegt over het oplospercentage. Het gaat erom dat er aangifte gedaan moet worden. Vies ventje ben je. Bah.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2015, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af tot wiens nadeel al die naaktfoto's eigenlijk gaan uitvallen. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat de Topicstarter zelf seksueel handelen uitlokte door deze te sturen, maar aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat die jongen juist behoorlijk misbruik maakt van haar afhankelijke gedrag en daarmee eigenlijk eerder een soort loverboygedrag veronderstelt.
Je lokt nooit de handelingen uit. Dat is juist het geniale in Nederland. Als ik jouw moeder een hoer noem en jij slaat mij dan ben jij strafbaar en ik niet. Zo werkt het gewoon en daarmee is de discussie af. Nou iedereen die loopt te zeiken moet verder in zijn bed blijven liggen want als je een uitspraak van de Hoge Raad naast je neerlegt omdat je er zelf andere denkbeelden op nahoudt dan heb je gewoon niet begrepen hoe rechtspraak in Nederland werkt. Basta.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 00:44
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:

Fijn dat je even aantoont dat je zelf verzonnen percentage van slechts 1% kans op veroordeling bullshit is!

Ten tweede, omdat je niet verder kunt denken dan je neus lang is en je het systeem niet snapt: als ik morgen naar de politie ga en zeg dat ik verkracht ben, dan komt dat zo in deze (aangifte)statistieken. Terwijl vervolgens na onderzoek blijkt dat het bijv. juridisch niet te kwalificeren/te bewijzen is als verkrachting, maar als aanranding of ontucht, waarvoor vervolgens wel een veroordeling volgt die je niet terugziet in deze statistieken. Ze zetten heel leuk dan vrijspraak van verkrachting erin (wat helemaal waar is), maar niet een veroordeling voor een ander seksueel delict.

Ten derde weet je blijkbaar niet dat het Openbaar Ministerie ook zelf, zonder tussenkomst van een rechter, straffen kan opleggen: dat zie je ook niet in deze statistieken terug.

Te vierde: dan hebben we nog de kwestie van valse of dubieuze aangiftes. Uiteraard ga ik er vanuit dat topicstarter hier vertelt wat er daadwerkelijk is gebeurd. Als we daar niet vanuit zouden gaan, hoef ik en hoeft niemand hier meer advies te geven anders dan "troll!!!!!!".

Tot slot vergeet je dat seksuele misdrijven tegen jongeren meer prioriteit hebben dan, iets wat je ook niet terugziet in de statistieken.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 01:05
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Volhoudt. EENS.

En verder maakt het natuurlijk geen kanker uit wat het CBS zegt over het oplospercentage. Het gaat erom dat er aangifte gedaan moet worden. Vies ventje ben je. Bah.
^En waar slaat dit op? Ik geef de TS informatie over hoeveel kans ze heeft dat haar aangifte ergens toe leid, dat staat vrij volgens mij? Tis uiteindelijk aan haar zelf?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 01:11
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Fijn dat je even aantoont dat je zelf verzonnen percentage van slechts 1% kans op veroordeling bullshit is!
Had je oprecht niet door dat 1% symbolisch was ?

Citaat:
Ten tweede, omdat je niet verder kunt denken dan je neus lang is en je het systeem niet snapt: als ik morgen naar de politie ga en zeg dat ik verkracht ben, dan komt dat zo in deze (aangifte)statistieken. Terwijl vervolgens na onderzoek blijkt dat het bijv. juridisch niet te kwalificeren/te bewijzen is als verkrachting, maar als aanranding of ontucht, waarvoor vervolgens wel een veroordeling volgt die je niet terugziet in deze statistieken. Ze zetten heel leuk dan vrijspraak van verkrachting erin (wat helemaal waar is), maar niet een veroordeling voor een ander seksueel delict.
Het gaat hier toch om verkrachting aan het verhaal te horen? Denk jij echt dat er veel meisjes op het politie bureau beweren verkracht te zijn terwijl ze dat niet zijn? Zullen er meer zijn die wel verkracht zijn en niet langskomen

Citaat:
Ten derde weet je blijkbaar niet dat het Openbaar Ministerie ook zelf, zonder tussenkomst van een rechter, straffen kan opleggen: dat zie je ook niet in deze statistieken terug.
En het gebeurt vaak dat het OM zonder dat er een rechter aan te pas komt in verkrachtingszaken de verdachte maar gewoon een straf op legt? Weinig.

Citaat:
Tot slot vergeet je dat seksuele misdrijven tegen jongeren meer prioriteit hebben dan, iets wat je ook niet terugziet in de statistieken.
Dat maakt het bewijs rondkrijgen niet veel eenvoudiger.

---NOGMAALS: dit zijn slechts statistieken en de redenen waarom IK geen aangifte zou doen, heb inmiddels ook al 3x gezegd dat de TS ZELF moet beslissen wat zij het fijnst vind.--
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 01:37
Verwijderd
Je snapt het echt niet eah
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 01:38
Verwijderd
Het is echt totaal niet relevant wie er wel en niet gepakt worden namelijk. Hou je advies bij je, is beter voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 02:14
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Het is echt totaal niet relevant wie er wel en niet gepakt worden namelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=YpuRcmPnSTM
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 02:29
Verwijderd
Dat denkt iedereen in deze topic ook van jou. Steek uw hand in eigen boezem zou ik zeggen. Als je echt niet snapt dat aangifte doen ontzettend belangrijk is en dat dat echt niet afhankelijk is van hoeveel daders er gepakt worden dan ben je echt de meest wereldvreemde idioot die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 03:21
Verwijderd
Citaat:
Dat denkt iedereen in deze topic ook van jou. Steek uw hand in eigen boezem zou ik zeggen. Als je echt niet snapt dat aangifte doen ontzettend belangrijk is en dat dat echt niet afhankelijk is van hoeveel daders er gepakt worden dan ben je echt de meest wereldvreemde idioot die er bestaat.
Laat toch lullen joh.. er komt zoveel onzin uit, dat we hem het beste met een vaatje zout kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 06:43
Elin3
Elin3 is offline
Jongens, aan al dat dit bekvechten heeft de topic starter niets. Aangifte doen van dergelijke zaken is altijd goed, er is haar namelijk iets aangedaan wat haar niet had mogen gebeuren. Aangifte kan ook helpen om te beseffen dat de jongen/ man te ver ging en dat de schuld niet puur ligt in haar naïeve gedrag. De kans dat hij ervoor veroordeelt wordt is misschien niet enorm, maar als je geen aangifte doet is die kans helemaal nihil.

De standpunten van iedereen zijn duidelijk, jullie gaan het vast niet eens worden, dus einde discussie.

Regels voor berichten