![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat is dan de taak van de forummoderators? is dat niet om te zorgen dat het forum hier normaal blijft? Mensen die 'Kankerbijbel' zeggen en weten dat ze daar mensen mee beledigen worden gewoon getolereerd? sommige zieke geesten snap ik echt niet, waarom zou je iemand zoiets aan willen doen...
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En verder kun je ook met deadlock in gesprek gaan. |
![]() |
||
Citaat:
Als je je beledigd voelt kan je ook gewoon normaal met deadlock in gesprek gaan, zeggen dat je het vervelend vindt en proberen er zelf op een respectvolle manier uit te komen/ je er overheen zetten.
|
Ik heb een beetje door deze discussie heen gescrolld en meestal hou ik me erbuiten, omdat het me echt ontzettend kwaad maakt en ik mensen met zulke meningen kapot wil slaan, maar ik vroeg me even wat af. Waarom wordt de Bijbel er altijd bij gehaald? Er staan wel meer dingen in de Bijbel waar iedereen lak aan heeft (geen seks met een vrouw die ongesteld is, geen seks voor het huwelijk, niet mogen scheiden, GIJ ZULT NIET OORDELEN) en daar hoor ik nooit iemand over.
Ik vind het prima dat je het er niet mee eens bent, dat zijn wel meer mensen. Ik begrijp het niet, maar dat is niet erg. Waarom kan dat niet wederzijds zijn? Je kan ook gewoon zeggen 'Oké, ik begrijp het niet/ik ben het er niet mee eens, maar jij bepaalt hoe jij jouw leven indeelt en met wie en daar heb ik verder niks over te zeggen. Als je maar gelukkig bent.' Draai het eens om. Wat als er tegen jou gezegd zou worden dat seks met iemand van het andere geslacht niet normaal is? Overal waar je komt. Je hoort telkens dat je niet normaal bent, niet 'op het rechte pad (van God)' bent, dat het onnatuurlijk is en er dan een tekst bijhalen van een boek dat 2000 jaar oud is, vol met andere regels waar iedereen schijt aan heeft. Zou jij dat serieus nemen? Zou je het leuk vinden als mensen zo met je omgaan? Zou je het een fijn gevoel vinden om als freak gezien te worden?
||
Citaat:
|
![]() |
kankerbijbel vind ik kwetsend, en ik heb het idee dat degene die het zei dat bewust deed om mij te beledigen.
Ik word hier gewoon doodmoe van, lees alles dan is goed door. Ik heb vanaf het begin gezegd dit is hoe IK erover denk ik zal nooit een homoseksueel wat aan doen of wat dan ook, ik keur hun gedrag en anale seks gewoon af. Vervolgens komt de een na de ander hier ja waarom dring jij je geloof op dit en dat bla bla... word ik een beetje moe van. Om nog terug te komen op axel, met betrekking tot koosjer heb ik vrij weinig, en weet niet zo goed waarom dat nu niet echt meer word toegepast. |
![]() |
||
Ja, je veroordeelt het gedrag van homo's, dat hebben we wel goed begrepen.
Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-04-2015 om 19:27. |
![]() |
|
Het koosjer-eten-argument probeert aan te geven dat jij precies uit de Bijbel serieus neemt wat jou uitkomt. Voedselregels niet en regels over seksueel gedrag blijkbaar wel.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij willen jullie het niet begrijpen, elke keer word er weer wat moois bij gehaald. Ik ben er zeker van dat we nog 10 paginas kunnen blijven discusieren, ik ga jullie niet overtuigen en jullie mij ook niet. Als samenvattende conclusie zal ik nog een keer zeggen wat ik precies denk en waarom, daar laat ik het bij. De anus is niet voor de snikkel bedoeld, dat word niet alleen opgemaakt uit de bijbel maar ook uit het feit dat er meerdere medische nadelen aan zitten (scheurtjes/infecties/bacterieën/incontinentie), dat alleen al zou bij mensen een belletje doen moeten rinkelen hee is dit eigenlijk wel de bedoeling. Zoals gezegd zal ik het hier bij laten, dit boven staande is wat IK vind ik. |
![]() |
||
Citaat:
Maar je bent het ook niet eens met twee vrouwen die seks hebben en dat is (over het algemeen) niet anaal. Dus daar gaat dat argument niet op. Ik ben benieuwd of het je dus wel echt alleen om anale seks en de eventuele gevolgen daarvan gaat. Want dan heb je gewoon problemen met anale seks en niet zozeer met homo's.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Waar die vreselijk extremistische gristenen zo goed in zijn is het negeren van een van die prachtige regels uit hun bijbel: Oordeel niet. En dat is verdomme het meest schijnheilige dat je maar kan doen. Lekker een beetje afgeven op homoseksualiteit, want dat is stout volgens dat kutboek. Vergeten dat je daarmee een oordeel velt, dat volgens datzelfde kutboek, alleen door god geveld zou moeten/mogen worden. En daarom zijn die gristenen ook totaal onhandelbaar in de moderne maatschappij. Compleet onaangepast. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Luister eens vriend, alleen omdat jij vindt dat iets niet hoort vanwege een of ander kankerboek uit het jaar 0 betekent niet dat anderen je mening dan maar moeten respecteren. En als je dat boek zo letterlijk neemt zijn er trouwens heel veel redenen om je voor eeuwig op te sluiten. |
![]() |
|
Zeggen dat homoseksualiteit verwerpelijk is vind ik nogal bizar. Dan zeg je dus eigenlijk dat een bepaald deel van een persoon (waar die persoon niet zelf voor gekozen heeft) verwerpelijk is. Klinkt voor mij een beetje hetzelfde als zeggen dat het vrouwelijke geslacht verwerpelijk is.. of een blanke huidskleur bijvoorbeeld..
En dingen uitproberen met hetzelfde geslacht vind ik niks mee, zolang het vrijwillig is en niet slecht is voor de gezondheid of voor anderen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als 2 jongens of 2 meisjes met elkaar iets willen moeten ze dat lekker zelf weten.
Als iemand zulke praktijken " verwerpelijk" vindt dan hoeven ze dat natuurlijk niet ook te doen. Leven en laten leven. Als ik naar mezelf kijk : Ik zie mezelf niet als homo maar ik zou best weleens iets willen proberen met een andere jongen. Maar dan weer geen anale sex of zoenen met elkaar, daar walg IK weer van. (Meisjes die elkaar zoenen vind ik dan wel weer geil ,best wel tegenstrijdig eigenlijk). Maar dat wil niet zeggen dat ik anderen veroordeel die dat wel doen. En het geloof ? Daar ligt de kern van heel veel problemen( wat voor religie je ook beoefent). Dat gelovigen heilig geloven in iets wat woestijnvolkeren hebben opgeschreven duizenden jaren geleden moeten ze ook helemaal zelf weten. Het jammere is alleen dat ze " hun waarheid" ook aan anderen willen opdringen. En dan gaat het niet alleen over homo's te veroordelen omdat dat toevallig in Leviticus staat, de meeste oorlogen onstaan door het verschil ingeloof. Ikzelf ben vroeger ook gelovig opgevoed en ik weet een klein beetje van de denkwijzen. Tegenwoordig heb ik er niet zoveel mee. En nee, ik ben niet bang dat ik daardoor "voor eeuwig zal branden in de hel" . Vooral ook omdat ik respect voor andersdenkenden, en verder zo goed mogelijk probeer te leven ook al ga ik niet naar de kerk. En als er al een god is ziet die dat heus wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
God bestaat niet en het geloof is ontstaan uit mensen die hun mening op anderen wilden opdringen, een angst voor het onbekende hebben en om misbruik te maken van het volk om zo bijvoorbeeld geld te verdienen door mensen hun zonden af te laten kopen. Er is wat dat betreft verrassend weinig veranderd, geloven / gelovigen proberen nog steeds hun mening op te dringen aan anderen en zijn nog steeds bang voor alles wat anders of onbekend is, zoals homoseksuelen. Het is weinig anders dan kleuters die kinderen pesten omdat ze rood haar hebben en dus anders zijn.
En het is natuurlijk wel heel erg typisch om te zeggen dat god iedereen gecreëerd heeft, maar homoseksualiteit? Nee, dat dan weer niet, dat is buiten god om ontstaan. Ja, zo kan ik het ook, lekker creatief kiezen wat je het beste uitkomt. Als je stelt dat god almachtig is en iedereen gecreëerd heeft, dan heeft hij dus ook homoseksuelen gemaakt.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Misschien hebben we het experimenteren met de gelijke sexe wel over gehouden aan het feit dat Adam en Eva 3 zoons kregen en er dus qua sexuele experimentatie niet veel anders overbleef dan het kijken naar een jongen in dit geval.
En voor degene die gaat roepen, ze kregen ook nog dochters, dus meerdere kinderen. Dat is een door de Christenen gestolen verhaal uit een Joods boek genaamd Jubileeën. Kortom wanneer er iemand schuldig zou zijn aan onze 'gelijke sexen orientatie', waar overigens niets mis mee is ter verduidelijking, dan zijn het Adam en Eva zelve. Bovendien wordt dit gehele verhaal er niet fruitiger op wanneer je bedenkt dat die hele familie het met elkaar gedaan heeft, en dat wij daar de uitkomst van zijn. 6100 generaties inteeld. Vandaar dat het verklaarbaar is, dat er wel eens iets mis met je kan zijn (onzin). Wetenschappelijk te verklaren :-) Laatst gewijzigd op 10-04-2015 om 19:55. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Genesis 4: 16-17
Kain nam dus zijn zus...minachtend genaamd huisvrouw... God spreekt in Genesis in fijn detail over van alles en nog wat. En zou dan net het stukje vergeten dat hij Adam en Eva, EN Piet en Karel en Margreet en Truus geschapen heeft op een andere plek??? Dat is rechtpraten wat krom is. Om terug te komen op het onderwerp. Degene die het niet het rechte pad vinden, door zich te beroepen op een boek, geloof of wat dan ook, die moeten dat boek goed lezen, en dan zien ze vanzelf dat wij mannen geen andere keus hadden, dan de sexuele (r)evolutie met elkaar te ondervinden. Dat er niet eerder over andere mensen gesproken wordt, is de alwetende vergeten te vermelden, toevallig. Of de schriftgeleerde heeft het niet opgeschreven. Tenslotte is het boek pure inspiratie en iedere schrijver vergeet wel eens een hoofdstuk. Ik denk en meen dat er op basis van een 2000 jaar oud verhaaltje niet beoordeeld/veroordeeld mag worden. Tenslotte behandeld de dokter je ook niet meer hetzelfde als toendertijd. Daar hebben we ook van gezegd: Dit kan echt niet meer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1. Wat nou als anderen niet gelovig zijn, of in iets anders geloven? Dan telt jouw argument sowieso al niet. 2. Zoals wel vaker wordt gedaan door Christenen, worden delen van de Bijbel die hen niet aan staan een metafoor genoemd en delen die in hun voordeel spelen letterlijk genomen. Als God van ons allemaal houdt, en wil dat wij gelukkig zijn, waarom zou hij dan dingen waar niemand anders last van heeft verbieden? 3. Als je wilt kan ik je ook nog uitgebreid uit gaan leggen waarom de Bijbel überhaupt een leugen is, maar dat is een ander topic. |
![]() |
|
|