Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2003, 21:20
Eend
Eend is offline
Ik heb wel eens (zoals vandaag) dat ik in een droom oid blijf hangen. Soms is dat zo weer over, maar dat kan ook enkele dagen duren.
Vannacht had ik gedroomd dat een vriend van me zelfmoord had gepleegd. Ik kreeg alle emoties erbij, ik leek ze echt te voelen. Toen werd ik vannochtend wakker en voelde ik me heel kut, omdat ik morgen met die vriend afgesproken had, maar nog wel het gevoel had dat hij dood was.
Ik heb me de hele dag een beetje down gevoeld en het was echt heel raar.
Ik raakte ook best wel in de war toen hij me op belde, maar nadat we opgehangen hadden was ik echt zo blij! Hij leefde gewoon nog!
Nu betrap ik mezelf er op, dat ik denk van: He, hoe kan dat nou, hij was dood en dan belt hij me op!

Ik raak er echt van in de war, weet iemand misschien wat dit is of heeft er ervaring mee oid?

Liefs

Eendje
Oud 01-01-2003, 21:26
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Eend schreef:
Ik heb wel eens (zoals vandaag) dat ik in een droom oid blijf hangen. Soms is dat zo weer over, maar dat kan ook enkele dagen duren.
Vannacht had ik gedroomd dat een vriend van me zelfmoord had gepleegd. Ik kreeg alle emoties erbij, ik leek ze echt te voelen. Toen werd ik vannochtend wakker en voelde ik me heel kut, omdat ik morgen met die vriend afgesproken had, maar nog wel het gevoel had dat hij dood was.
Ik heb me de hele dag een beetje down gevoeld en het was echt heel raar.
Ik raakte ook best wel in de war toen hij me op belde, maar nadat we opgehangen hadden was ik echt zo blij! Hij leefde gewoon nog!
Nu betrap ik mezelf er op, dat ik denk van: He, hoe kan dat nou, hij was dood en dan belt hij me op!

Ik raak er echt van in de war, weet iemand misschien wat dit is of heeft er ervaring mee oid?

Liefs

Eendje
je kan je soms helemaal inleven in een droom dattie net echt lijkt, ik ben wel es luid jankend wakker geworen en toen ging ik na wat er was gebeurt in mijn droom en toen moest ik er als nog om janken. Was heel vaag!
Oud 01-01-2003, 21:29
Miracle
Miracle is offline
Dit heeft niet echt iets met dromen te maken, maar toch: Ik had laatst een film gekeken waarin het de hele tijd aan het regenen was. Toen ik naar buiten ging was ik zo in de war en dacht dat het nog steeds zou regenen... Net zoals wat jij zei blijft het je dan achtervolgen.. het klopt gewoon niet

Tja een verklaring heb ik ook niet.. misschien omdat je je zo hebt ingeleefd ofzow.. of omdat het zoiets ergs is, want dat vergeet je niet zo snel

Naja iig ik hoop dat je niet vaker van die enge dingen droomt....
Oud 01-01-2003, 23:21
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik denk niet dat het iets is waar je je zorgen om hoeft te maken.
Dit kan bij zeer ingrijpende dromen wel vaker voorkomen, en tja, omdat je niet vantevoren weet wat je gaat dromen kun je je er (natuurlijk) ook niet op voorbereiden... maar vervelend ist wel..

Liefs,

Laura
Oud 02-01-2003, 09:22
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
denk dat je hallucineert in je slaap.. k heb t zelf ook, elke nacht.
Nouwja, kan ook zijn dat je migraine hebt. Maarja, dan moet je ook andere verschijnselen hebben... 1 op de 100 mensen heeft t dus t kan wel. Ik heb t ook, maar dan chronische veel ergere variant (oftewel constante migraine)..
verder gewoon, als je zo n droom hebt moet je t nietr proberen te vergeten.. De droom probeert je wat te vertellen... Dat je blijer met je vrienden meot zijn in dit geval denk k.. Maarja, weet t verder ook niet echt.. Probeer in elk geval niet aan je droom toe te geven.. Blijf tegen jezelf zeggen dat t niet echt is, ookal is t nog zo moeilijk.. verder probeer je dromen niet je leven laten leiden, blijf niet de hele dag denken dat hij dood is, ookal is t nog zo moeilijk..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 14:06
Andora
Andora is offline
heb ik ook wel eens gehad. Dacht ik dat ik ruzie met iemand had, gewoon omdat ik ut gedroomd had

syl
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 21:57
Rah Digga
Rah Digga is offline
Ja dat herken ik ook heel erg. Ik kan de hele dag bang zijn,
omdat ik droomde dat er ingebroken werd of heel lang boos zijn/
blijven op iemand omdat diegene erg lullig tegen me deed in
een droom.
Ik heb geen idee of het "normaal" is, maar je weet nu iig dat
je niet de enige bent!!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 11:49
Verwijderd
ja dat ken ik!
ik had een keer gedroomd dat ik allemaal onvoldoendes op mun rapport had, ik werd wakker en ik voelde me zo klote, achterlijk en dom! een uur later keek ik op de kalender en daar stond dat ik de volgende dag mun rapport op moest halen en daar raakte ik echt van in de war! ik heb me ook wel es een aantal dagen zo klote en schuldig gevoeld omdat ik dacht dat ik 7 mensen vermoord had...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 12:00
Verwijderd
Niet aan de hand van dromen, maar ik fantaseer overdag heel veel en denk veel na, en dan ga ik soms dingen geloven die ik zelf bedenk en raak dan ook heel geemotioneerd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten