Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2015, 10:18
df
df is offline
“Duitsland heeft nooit betaald aan Griekenland, dus waar hebben we het over?” Met die harde stellingname opent oom Theo (70) zijn monoloog tijdens de verjaardag van neefje Kevin (5). Niemand reageert. Oom Theo laat zich niet van de wijs brengen. Hij heeft niet voor niets vanochtend vluchtig een artikel doorgelezen. Zonder ook maar enig verstand van zaken te hebben, is hij de Mathijs Bouman van de familie.
Oud 02-07-2015, 10:20
Carn
Carn is offline
funny because it's true.
Oud 02-07-2015, 10:33
df
df is offline
Hehe idd

Dat was trouwens de verkorte versie van facebook, op speld.nl de volledige:

“Duitsland heeft nooit betaald aan Griekenland, dus waar hebben we het over?” Met die harde stellingname opent oom Theo (70) zijn monoloog tijdens de verjaardag van neefje Kevin (5). Niemand reageert.

Oom Theo laat zich niet van de wijs brengen. Hij heeft niet voor niets vanochtend vluchtig een artikel doorgelezen. De opgedane kennis moet en zal verspreid worden in dit gezelschap van mensen die net zo weinig verstand hebben van het onderwerp als hij en bovendien geen enkele interesse hebben in de gelegenheidsmening die hij deze ochtend heeft gevormd.

Oom Theo veegt een stukje frambozenkwarktaart uit zijn mondhoek, schraapt zijn keel, en waagt een nieuwe poging. Hij denkt terug aan de oneliners van verschillende experts in het artikel. Een bundeling van vaak tegenstrijdige opvattingen, die in zijn hoofd een coherente visie vormen. Een visie die hij zonder enige gêne als zijn eigen mening verkoopt. Hij neemt opnieuw het woord.

“Leg mij dan eens uit waarom arme Slovenen en Esten het pensioen van rijke Grieken zouden moeten betalen”, voegt hij Kevin toe. “Is dat solidair?” Hij laat een betekenisvolle stilte vallen en neemt een slok van zijn gember-vanille-thee. De andere aanwezigen beginnen over iets anders, voor oom Theo het teken dat zijn missie is volbracht. Zonder ook maar enig verstand van zaken te hebben, is hij de Mathijs Bouman van de familie.

In de auto op weg naar huis legt hij zijn hand even op de arm van zijn vrouw. “Dat was nog eens een interessante discussie. Die Kevin is een pienter ventje. Hij is nog wat onbevangen als het om dit soort grote onderwerpen gaat, maar hij komt er wel. De nieuwe generatie, daar moeten we het toch van hebben. Wees maar blij dat de vergrijzing in Nederland minder hard toeslaat dan in Griekenland, Ria.”
Oud 02-07-2015, 10:39
zeehond23
zeehond23 is offline
Doet me denken aan Laudo.nl
Oud 19-12-2015, 11:52
Sjeord
Sjeord is offline
Jongeren die net van de crèche komen, kiezen steeds vaker voor een gap year in het buitenland. Veel drie- tot vijfjarigen willen eerst backpacken om iets van de wereld zien, voordat ze beginnen aan de basisschool. Vooral Australië en Thailand zijn populaire locaties.

Teun Hogekamp (4) vertrekt volgende week voor tien maanden naar Maleisië. Hij moet er niet aan denken om nu al naar de basisschool te moeten: “Ik zie mezelf echt nog niet in de schoolbankjes zitten. Eerst wil ik weten wie ik ben en wat ik wil met m’n leven. Dat kan alleen door meer van de wereld te zien en unieke ervaringen op te doen. Uiteindelijk neem je die bagage ook weer mee naar groep 1.”

De vijfjarige Lizzy de Waal sluit zich daarbij aan. Ze trok na haar kinderdagverblijftijd een jaar door de bossen van Thailand: “Ik zit nu in groep 1 en merk echt een verschil in levenservaring met klasgenoten die geen tussenjaar hebben gehad. Dan kun je wel trots zeggen dat je bijna in groep 2 zit, maar feitelijk weet je dan nog niks van de wereld.”
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten