Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2015, 15:48
Sara87
Sara87 is offline
Hallo,

Hoe kom ik achter een ipadres van een emailadres afkomstig van hotnail.. ik wil namelijk 2 emailadressen vergelijken..

Kan iemand me aub helpen!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2015, 15:51
Elin3
Elin3 is offline
Ik denk niet dat je daar als gewone gebruiker zomaar achter kunt komen.
Ook is niet elk hotmailadres gekoppeld aan één IP adres. Wanneer ik mijn hotmail bijvoorbeeld thuis en op school gebruik staan er al twee verschillende IP adressen waarop ik dat hotmail account gebruikt heb.
Oud 17-07-2015, 15:55
Sara87
Sara87 is offline
Nee dat begrijp ik maar in dit geval weet ik 80% procent zeker dat het van 1 adres komt maar ik moet een bevestiging hebben..
Het moet toch wel op 1 of ander manier mogelijk zijn..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2015, 19:24
freyk
freyk is offline
door mailheaders met elkaar te vergelijken.
Maar dan krijg je een emailadres van microsoft te zien.
Oud 18-07-2015, 22:26
Dat is geheim..
Dat is geheim.. is offline
Een IP is gekoppeld aan een WiFi netwerk of apparaat, niet aan een email, wil je die IP's vergelijken moet je niet naar de hotmail kijken maar naar de PC of laptop
Met citaat reageren
Oud 18-07-2015, 23:54
Sara87
Sara87 is offline
Citaat:
door mailheaders met elkaar te vergelijken.
Maar dan krijg je een emailadres van microsoft te zien.
Hoe doe ik dat? Heb totaal geen verstand van 😦
Met citaat reageren
Oud 18-07-2015, 23:55
Sara87
Sara87 is offline
Citaat:
Een IP is gekoppeld aan een WiFi netwerk of apparaat, niet aan een email, wil je die IP's vergelijken moet je niet naar de hotmail kijken maar naar de PC of laptop
Klopt.. maar ik weet dat het van 1 netwerk afkomt.. dus hoe kom ik erachter?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2015, 10:51
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Klopt.. maar ik weet dat het van 1 netwerk afkomt.. dus hoe kom ik erachter?
Als gewone gebruiker kan je dat volgens mij niet zien. Misschien kan je de persoon "neppen" door bijv. te doen of je onderzoek doet naar het een of ander. Je kunt dan een korte enquête doorsturen, waar je vraagt naar het email adres en ip adres. Al kan je natuurlijk niemand verplicht dat (naar waarheid) in te vullen.
Oud 19-07-2015, 11:14
Sara87
Sara87 is offline
Ik ben aan een aantal Ip-adressen achter gekomen maar de laatste 2 cijfers verschillen.. kan dat? Betekebt dat het gewoon 1 Ip-adres is..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2015, 11:15
Sara87
Sara87 is offline
Citaat:
Als gewone gebruiker kan je dat volgens mij niet zien. Misschien kan je de persoon "neppen" door bijv. te doen of je onderzoek doet naar het een of ander. Je kunt dan een korte enquête doorsturen, waar je vraagt naar het email adres en ip adres. Al kan je natuurlijk niemand verplicht dat (naar waarheid) in te vullen.
Nee dat gaat helaas niet werken..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2015, 11:35
Elin3
Elin3 is offline
Waarom is het zo belangrijk te achterhalen of deze email adressen bij dezelfde persoon horen?

Wat je ook zou kunnen proberen is inloggen met hun mailadres (wat jij natuurlijk niet kan), klik dan op wachtwoord vergeten. Bij sommige mailservices zie je dan een secundair email adres waar een code voor "vergeten wachtwoord" heen gestuurd kan worden.
Oud 19-07-2015, 11:49
Sara87
Sara87 is offline
Citaat:
Waarom is het zo belangrijk te achterhalen of deze email adressen bij dezelfde persoon horen?

Wat je ook zou kunnen proberen is inloggen met hun mailadres (wat jij natuurlijk niet kan), klik dan op wachtwoord vergeten. Bij sommige mailservices zie je dan een secundair email adres waar een code voor "vergeten wachtwoord" heen gestuurd kan worden.
Heb ik al geprobeerd maar komt me niet bekend voor.. wat me niet verbaasd.. het is omdat iemand mij lastig valt en ik bewijs wil hebben..

Ik ben nu achter een ip-adres gekomen maar de laatste 2 cijfers verschillen steeds terwijl ze van hetzelfde emailadres komen...weet jij daar meer van?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2015, 12:18
freyk
freyk is offline
Heb je nog meer gegevens van de persoon?
Bijvoorbeeld een naam, telefoonnummer, enz.
Want met alleen een ip-adres van een persoon kan je niet veel.
Voor meer informatie zie: artikel "telecomgegevens-gebruiken-voor-opsporing" op rijksoverheid.nl

Dus ook niet met ip-adressen die in de mailheader staan afkomstig van een hotmail- live.nl- emailadres. Want die verwijzeren allemaal naar de emailservers van microsoft)
Je zou microsoft kunnen vragen, maar ik neem aan dat het ipadres van de persoon niet geven.

Heb je zijn "echte" ip-adres dan kan je deze traceren tot aan de internet provider.
En ik neem aan dat de internet provider geen persoonlijke gegevens aan jou geeft.

Laatst gewijzigd op 19-07-2015 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2015, 23:49
Dat is geheim..
Dat is geheim.. is offline
Als het IP veranderd heeft het persoon een soort fake-IP, dat is een IP wat kan veranderen of nep is...
Als dit het geval is kun je weinig doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten