| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Dekaloog naamzoek:
https://www.behance.net/gallery/24401665/Relais fijne kleuren! Topic openen / emailrits met mooie vondsten? Ik heb al maanden geen facebook meer, anders zou ik er een groep voor aanmaken. |
|
|
|
|
|
Heb je wel eens ello gebruikt? Ik had er een uitnodiging voor gehad en heb een account aangemaakt, maar ik heb niet veel boeiends te delen. Het is wel een goede website voor kunstenaars die hun dingen willen delen.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Oh! Ik had Ello wel een paar maanden geleden, maar ik hou dus echt niet van sociaal media. Vind deze paar maanden zonder facebook juist een verademing dus denk niet dat ik iets met Ello zal doen! Over het kunstenaarsgedeelte, ik kijk wel wat rond naar wat andere mensen maken op flickr, behance en dribble maar ik voel ook niet echt de behoefte om zelf op die kanalen actief te zijn of zo. Ook als vanaf morgen niemand ooit mijn blog bezoekt laat dat op het moment me ook totaal koud! Hiermee hopende u voldoende te hebben geïnformeerd, hoogachtend etc, langdradigeecnelis
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik vind Ello wel leuk, mjah, er zit niemand op die ik ken.
Ik weet niet precies wat mijn eerste bewuste herinnering is; misschien dat mijn supertamme kip door de kat was vermoord, omdat m'n vader het kippenhok open had laten staan (het was geen kerst ). Maar misschien ook wel die keer dat ik super ongelukkig was doordat ik werd gepest en er niet zulke fijne gedachte op na hield en dat aan m'n vader vertelde. Okay, het zijn wel beide dingen die veel indruk op me hebben gemaakt; maar ik zou echt geen idee hebben hoe oud ik was.
|
|
|
|
|
Mijn eerste herinnering is dus van het consultatiebureau. Dat was bij ons in een soort zaaltje waar aankleedkussens enzo waren, en speelgoed. Ik weet niet precies hoe oud ik was, maar ik kon al wel goed lopen. Er stond een houten paard die ik heel leuk vond om mee te spelen (ik weet alleen nog dat die blank hout was met rode, geschilderde teugels). Het was geen hobbelpaard, maar je kon er wel op zitten en hem dan aan zijn houten manen vasthouden.
Enfin, ik rende op dat paard af om ermee te spelen, en vlak voordat ik op het paard wilde stappen (ik had de manen al vast), kwam er een ander kind die mij ruw opzij duwde en zelf op het paard ging zitten ![]() Ik geloof dat ik op de grond viel en heel hard huilend naar mijn moeder ben gerend, maar dat weet ik niet meer goed.
|
|
|
Verwijderd
|
Kinderen gaan tot ongeveer hun 4de naar het consultatiebureau, dus daar kun je best nog herinneringen aan hebben! Ik weet ook nog dat ik blokjes moest stapelen daar en een oogtestje moest doen.
Mijn eerste herinnering weet ik niet, maar ik heb wel wat herinneringen van toen ik een jaar of 2 was. Ik kan me bijvoorbeeld de peuterspeelzaal nog herinneren. En dat ik voorop de fiets bij mijn vader zat. |
|
|
|
|
Ik heb wel hele heldere herinneringen van toen ik drie jaar oud was, van de zoldertrap viel en mijn arm brak. Toen mijn arm in het gips zat commandeerde ik mijn buurjongen, omdat ik met één arm niet het deksel van de speelgoedkist kon openen, en speelgoed kon pakken. Gelukkig was mijn buurjongen heel lief en vond hij het niet erg dat ik in die periode heel erg liep te bitchen. Ik kan me ook nog herinneren dat het gips er af mocht, dat vond ik echt doodeng.
|
|
|
|
Ik was iets van drie, op gran canaria, was uit de box of bed geklommen en stond op het balkon te roepen dat ik wakker was naar mijn ouders die beneden aan het zwembad lagen.
Verder herinner ik me dat ik een draai om mijn oren kreeg omdat ik non-stop huilde in het vliegtuig maar ik had een oorontsteking. Toen mijn vader later voor het eerst in zijn leven een oorontsteking kreeg en merkte hoeveel pijn dat deed heeft hij nog zijn excuses aangeboden voor zijn draaiommijnoren. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Heb ook een aantal apps gekocht zodat ik meer functies kreeg/geen reclame meer heb/de ontwikkelaars wilde steunen: n7player -> beste muziekspeler voor Android die ik tot nu toe tegen ben gekomen (meer mogelijkheden, geen reclame meer) Nova App + Tesla plugin -> Lichtere skin voor telefoon (meer mogelijkheden) NavFree -> GPS/routeplanner (geen reclame meer) Quizduel Premium (geen reclame meer) En ik overweeg al een tijdje een lifetime abonnement voor Plex Pass En ik ben lid van de VARA, SP en heb een abonnement op de Donald Duck Extra
|
|
|
|
Er woont nu al een paar maanden een spin in de hoek van m'n kamer. Vorig jaar had ik er ook één en die was superchill, maar ineens was 'ie weg. De nieuwe wou ik eigenlijk het raam uit bonjouren, maar toen 'ie een vlieg ving waar ik me al een tijd aan ergerde dacht ik 'Okee, das tof van je, je mag blijven!'
Alleen is me nu opgevallen dat 'ie al een paar dagen druk bezig is en toen ik net keek zag ik dat 'ie een coconnetje heeft gebouwd. Er zit ook iets in, dus het zou kunnen dat het een gevangen beest is wat 'ie later lekker gaat oppeuzelen. Maar het zou ook nog kunnen dat de hij een zij is en dat ze lekker een nestje heeft gebouwd vol met eitjes, en ik heb dus echt geen zin in een huis vol met krioelende spinnenbaby's.
|
|
|
|
Het is een huisspin. Dichtbij kijken gaat lastig, aangezien íe in de hoek van m'n kamer zit en er in die hoek allerlei crap in de weg staat. Ik weet niet hoe spinneneitjes eruitzien, maar ik zag wel een zwart stippie. Mss is dat dan de vlieg? Weet jij hoe lang 't duurt voor een spin een beest heeft ingepakt en opgepeuzeld?
|
|
|
|
Ik weet niet meer wat mijn eerste bewuste herinnering was. Ik heb bijna geen hele bewuste herinneringen van op vroege leeftijd. Van de herinneringen die ik heb vraag ik me af of dat niet eigenlijk dingen zijn die ik een keer op video heb teruggezien. Is dat raar?
|
|
|
|
Ik zit trouwens ook met een winterjasdilemma. Ik wil een mooie lange winterjas, liefst van wol en met een mooie sluiting (dus geen lelijke grote knopen, liefst een soort trenchoat met een band) in een grote maat maar kan nergens iets moois vinden, zelfs niet bij asos
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Wtf, waarom weet iedereen het consultatiebureau nog.
Ik weet wel nog dingen van de peuterspeelzaal. O.a. dit: Ik droeg bretels en die waren losgegaan. Ik liep achter de juffrouw aan omdat ik wilde dat ze ze weer vastmaakte. De bretels sleepten achter me aan. Toen zag de juffrouw dat, en zei ze: kijk allemaal, Stefanie heeft een staartje!!! En toen moesten alle kinderen lachen. ![]() ![]() Het was waarschijnlijk de eerste keer in mijn leven dat ik me voor lul voelde staan. |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
)
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Maar moet je naar boven met duisent trappen? ![]() Citaat:
|
|
|
|
Ik heb een nieuwe batterij in mijn thermometer gedaan en die geeft op dit moment 19,6 graden aan. Ik zit hier met een shirt, trui en badjas en ik heb het teringtyfuskoud. Axel naamzoek, hoe zat het met die regel/wet? En wat kan ik doen?
|
|
|
|
Wat een irritante dag op 't werk. Ik had een tekst geschreven en de baas zei: "Die is veel te kort. Hij moet veel langer. Hij moet net zo lang als deze, want dit is de layout die we gaan gebruiken."
Ik wilde zeggen, zo van, misschien niet eerst de layout maken en dan verwachten dat de tekst daar precies in gaat passen, of anders gewoon eerst vertellen hoe veel woorden het moeten zijn en niet als de tekst af is komen zeggen dat ie te kort is, maar goed, ik vroeg: "Wat moet er dan nog bij?" en ze zei: "Hij moet gewoon langer. Alles langer opschrijven. Het moet lang." Dus ik die tekst van 200 naar 500 woorden geschreven, werd kut natuurlijk. Zegt ze: "Ik snap niet waarom je dit doet. Je herhaalt jezelf en het is langdradig. En hij is nu ook veel te lang." Ik zei: "Hij is nog steeds iets korter dan de voorbeeldtekst die je liet zien. Die is vijftig woorden langer." "Daar geloof ik niks van." "Ik heb ze geteld." "Nou ja, je moet ook niet naar een aantal woorden toeschrijven. Je moet gewoon eerst zorgen dat de structuur goed is." Ja wat is deze.
|
|
|
|
Zit ik een beetje een prima bondige tekst langer te makken omdat ze zijn begonnen bij de layout. Alles in precies de verkeerde volgorde. Anders laat je het eerst allemaal drukken, doen we daarna de layout, schrijf ik daarna definitieve versie van de tekst, daarna de tweede versie en daarna de eerste. Dan ga ik me inlezen in het onderwerp. En dan heb ik morgen mijn sollicitatiegesprek.
|
|
|
|
"We laten het ook nog even aan Hannie lezen, want die kan er met frisse ogen naar kijken."
De frisse ogen van een mongool ja.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Overigens, fris zeggen als het koud is Maar goed, ik wil gewoon dat het in huis zo'n 23-25 graden is. Dat wordt het hier helaas nooit, maar dat vind ik wel ideaal. Citaat:
![]() ![]()
|
|
||
|
Citaat:
![]() Die baas van jou klinkt als een enorm domme kut. Maar misschien moet je ipv meer woorden gewoon langere woorden gebruiken. Woorden die heel duur en moeilijk klinken. En als ze daar commentaar op heeft gewoon doen alsof ze dom is.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Ik heb een paar kandidaten voor eerste herinnering:
- Ik zit op de grond te spelen. Naast me zitten allemaal grote mensen te praten, er zijn keukenstoelen in de woonkamer gezet. Mijn oudere buurmeisje komt naar me toe met een wit beertje en beweegt die heen en weer voor mijn gezicht tot ik hem pak. (waarschijnlijk derde verjaardag, toen kreeg ik Bera van de buren) - Ik zit net op de peuterspeelzaal. We gaan ergens naar toe lopen (gymzaal?) in tweetallen met handjes vast, het is spannend. Ik kom naast Tom te staan en dat is fijn want ik ken hem en hij gaat al véél langer naar de peuterspeelzaal dus hij weet hoe dat gaat. (Tweeënhalf, drie? De Tom in kwestie is trouwens maar twee maanden ouder dan ik) - We zijn op een grote parkeerplaats met grote gebouwen rondom, er staan letters op, ik kan nog niet lezen (meubelboulevard?) Ik zit in de buggy gegespt terwijl ik los wil. Mijn zus loopt naast me en is moe. Ik snap niet waarom we niet van plaats mogen ruilen. (twee, drie? achteraf snap ik het wel want ik liep altijd weg) |
|
|
|
|
Ik herinner me dat er een haan achter me aan zat. Hij pikte mij achter mijn oor. Ik heb er nog steeds een litteken van.
Ik herinner me ook dat er een grote zwarte blaffende hond achter me aan zat. Die heeft me niet te pakken gekregen.
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|