Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2015, 20:45
Holland Oates
Holland Oates is offline
Oud 22-09-2015, 20:45
Turk February
Turk February is offline
Oud 22-09-2015, 20:46
Elin3
Elin3 is offline
Ik dacht het. Maar ik wilde er niet tegenaan hoeven kijken

Snel volmaken dit topic!
Oud 22-09-2015, 20:47
Turk February
Turk February is offline
Ik dacht van, moet ik dat nou wel vertellen, en toen deed ik het maar omdat het grappig is en hoopte ik dat het snel naar de achtergrond zou verdwijnen, maar niks hoor.
Oud 22-09-2015, 20:49
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik dacht van, moet ik dat nou wel vertellen, en toen deed ik het maar omdat het grappig is en hoopte ik dat het snel naar de achtergrond zou verdwijnen, maar niks hoor.
Sorry, maar zo'n opmerking mag gewoon niet vergeten worden.

Die andere overigens ook niet. Marokkaans is toch helemaal geen ras! Gek mens. :')
Oud 22-09-2015, 20:53
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Sorry, maar zo'n opmerking mag gewoon niet vergeten worden.

Die andere overigens ook niet. Marokkaans is toch helemaal geen ras! Gek mens. :')
Ja, het was inderdaad een gek mens. Ik denk wel het gekste meisje met wie ik ooit een bed gedeeld heb. Ze dronk ook heel veel Fanta. Nou ja.
Oud 22-09-2015, 20:55
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik dacht het. Maar ik wilde er niet tegenaan hoeven kijken
Je wil vast wel een echt speciaal kusje van mij
Oud 22-09-2015, 21:10
Verwijderd
Wéér geen historische titel he!
Oud 22-09-2015, 21:11
Verwijderd
Vinden jullie de woordvoorspelfunctie van je telefoon ook zo'n leuk spelletje? Dat-ie gaat raden wat het volgende woord is.
Oud 22-09-2015, 21:12
Verwijderd
ik ben ook bij de overburen geweest en was heel erg veel meer wakker en hongerig maar had weer normale mensen met een boodschappenlijstje
Oud 22-09-2015, 21:13
Verwijderd
Dat zei ik niet, dat zei mijn telefoon!
Oud 22-09-2015, 21:15
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Oud 22-09-2015, 21:15
Verwijderd
Het gekke is dat ik nog nooit bij de overburen ben geweest.
Oud 22-09-2015, 21:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Van sommige dingen maakt mijn telefoon ook echt van die rare woorden.
Oud 22-09-2015, 21:17
Verwijderd
Van de auto en in de vaatwasser willen we ook niet meteen twee keer in drie dagen doen en niet met de auto ga ik ook bij de overburen

Wtf, wéér die overburen!
Oud 22-09-2015, 21:19
ecnelis
ecnelis is offline
Het is een plaats in de klote. Het is een plaats in het Nederlands elftal en stomme.

Die van mij maakt alleen maar heel erg negatieve zinnen!
Oud 22-09-2015, 21:20
ecnelis
ecnelis is offline
Sarah, mijn zus is echt een leuke dag gehad met meisje 👧.

Ehm.
Oud 22-09-2015, 21:37
Verwijderd
Ecnelis, van de kinderwagen vol stoppen met de transformator van de lichtblauwe stof en ik ben braaf
Oud 22-09-2015, 21:41
Verwijderd
Ik ben nu thuis en op de hoogte van de week

Wtf
Oud 22-09-2015, 21:43
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Ecnelis, van de kinderwagen vol stoppen met de transformator van de lichtblauwe stof en ik ben braaf
transformator
Oud 22-09-2015, 21:43
Verwijderd
Op de hoogte van de week
Oud 22-09-2015, 21:44
Verwijderd
Citaat:
transformator
Ja de transformator van onze woonkamerlamp is kapot dus ik weet tenminste hoe dat een suggestie is geworden!
Oud 22-09-2015, 21:48
Verwijderd
Het uitzicht hebben we een baby geboren in de gloria van mijn pensioenfonds
Oud 22-09-2015, 21:51
Holland Oates
Holland Oates is offline
Jezuïeten, Data!

Ik dachten dat in telefoon dat niet derde, maart blijkens wel.
Oud 22-09-2015, 21:54
Verwijderd
Die grammatica
Advertentie
Oud 22-09-2015, 22:09
ecnelis
ecnelis is offline
Blijkens
Oud 22-09-2015, 22:41
Holland Oates
Holland Oates is offline
Lijn telefoonsysteem helft Eén sjieker vocabularium.
Oud 22-09-2015, 23:31
Miekje*
Miekje* is offline
Wat een uhh, bijzondere date heb jij, Turk
Oud 22-09-2015, 23:43
ecnelis
ecnelis is offline
Dit is zo'n gezellig hoekje van het internet
Oud 22-09-2015, 23:53
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Vinden jullie de woordvoorspelfunctie van je telefoon ook zo'n leuk spelletje? Dat-ie gaat raden wat het volgende woord is.
ja
Citaat:
Dit is zo'n gezellig hoekje van het internet
ja
Oud 22-09-2015, 23:55
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ja ik heb een vraag over de vloer. De volgende dag in de les. Appen of smsen kan wel. Maar ik kan het niet vinden. De volgende dag in de les.

Apart.
Oud 23-09-2015, 00:01
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik ben mezelf Dvorak typen aan het aanleren. Het aanleren gaat makkelijker dan gedacht. Ik heb ongeveer 2 uur geoefend en ik kan de middelste rij al aardig snel, nu 100 woorden in 6 minuten (en ik begon met 14 min).

Het is een onderzochte methode om sneller en veel efficiënter te typen. QWERTY toetsenborden zijn afgesteld zodat je minder snel typt, omdat vroegah de pootjes van de typmachines met elkaar in de knoop kwamen als typisten te snel gingen, dus moest dat worden afgeremd door veel gebruikte letters van elkaar af te zetten. En dat is nooit meer veranderd. Terwijl Dvorak echt veel en veel sneller is en ook veel logischer. De linkerrij zijn alleen maar klinkers, dus je kan eigenlijk met je linkerhand in het midden nooit de fout in gaan. Ik moet wel wennen aan dat de S nu op de rechterpink zit, maar ik oefenen gewoon lekker verder en dan typ ik over een half jaar sneller dan ik praat.
Na dus 2 uurtjes oefenen zie ik al hoeveel efficiënter het is, hoe weinig je je vingers hoeft te bewegen. De E is denk ik de meest gebruikte letter en die zit onder je linkermiddelvinger, wat echt enorm logisch is.

http://learn.dvorak.nl/?lesson=1

ik ben bij les 4 gekomen, maar dat ga ik nu even heel vaak oefenen. Les 5 was teveel van het goeie op 1 dag.
Oud 23-09-2015, 00:21
Holland Oates
Holland Oates is offline
Oh, dat systeem kende ik helemaal niet joh. Ik probeerde 't net, maar ik was even vergeten dat mijn laptop echt superkut is en dat de boel vastslaat als ik te snel typ (Bij dit stukje tekst sloeg m'n letter-knipper-dingetje al 5 keer vast). Ik zal er op den uni wel es naar kijken, want daar hebben ze wel goede computers.

Effe wa anders: Ik vond net oude posts van mezelf (uit '04 ofzo) en er is echt vrijwel niks veranderd in m'n leven. Jezus, wat deprimerend.
Oud 23-09-2015, 02:19
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
ja het is best handig! Maar veel dingen moet ik nog even uitvogelen, zoals het maken van smileys want die toetsen zitten ook ergens anders. En copy paste enzo.

Nou, ik neem aan dat je wel degelijk gegroeid bent op geestelijk vlak?
Oud 23-09-2015, 02:21
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik deed een paar minuten over de tekst maar het gaat met de minuut beter.
Oud 23-09-2015, 03:19
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Nou, ik neem aan dat je wel degelijk gegroeid bent op geestelijk vlak?
Nope. Ik las dingen en dacht 'oh, ik hebt echt precies dezelfde problemen.'
Oud 23-09-2015, 06:18
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben mezelf Dvorak typen aan het aanleren. Het aanleren gaat makkelijker dan gedacht. Ik heb ongeveer 2 uur geoefend en ik kan de middelste rij al aardig snel, nu 100 woorden in 6 minuten (en ik begon met 14 min).

Het is een onderzochte methode om sneller en veel efficiënter te typen. QWERTY toetsenborden zijn afgesteld zodat je minder snel typt, omdat vroegah de pootjes van de typmachines met elkaar in de knoop kwamen als typisten te snel gingen, dus moest dat worden afgeremd door veel gebruikte letters van elkaar af te zetten. En dat is nooit meer veranderd. Terwijl Dvorak echt veel en veel sneller is en ook veel logischer. De linkerrij zijn alleen maar klinkers, dus je kan eigenlijk met je linkerhand in het midden nooit de fout in gaan. Ik moet wel wennen aan dat de S nu op de rechterpink zit, maar ik oefenen gewoon lekker verder en dan typ ik over een half jaar sneller dan ik praat.
Na dus 2 uurtjes oefenen zie ik al hoeveel efficiënter het is, hoe weinig je je vingers hoeft te bewegen. De E is denk ik de meest gebruikte letter en die zit onder je linkermiddelvinger, wat echt enorm logisch is.

http://learn.dvorak.nl/?lesson=1

ik ben bij les 4 gekomen, maar dat ga ik nu even heel vaak oefenen. Les 5 was teveel van het goeie op 1 dag.
Hé daar had ik laatst nog college over
Oud 23-09-2015, 07:24
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het is hier altijd lachen, gieren en brullen wanneer collega's iets proberen te typen op mijn computer, aangezien het een Scandinavisch toetsenbord is maar ik de toetsenbordinstellingen op VS internationaal heb gezet zodat ik fatsoenlijk Nederlands kan typen.
Oud 23-09-2015, 07:54
Verwijderd
Bij mij werd het ook in college genoemd en toen was het ja, mjah, het is nu eenmaal qwerty dus we laten het maar zo.
Oud 23-09-2015, 07:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kon in België al niet fatsoenlijk werken op een azerty toetsenbord. Vooral door die leestekens idd.
Oud 23-09-2015, 08:07
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bij mij werd het ook in college genoemd en toen was het ja, mjah, het is nu eenmaal qwerty dus we laten het maar zo.
Ik volg het vak Human Computer Interaction, en daar kwam het bij voorbij. We kijken ook video's over het gebruik van de eerste muis enzo.
Oud 23-09-2015, 08:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hebben op het werk een labelprinter met alfabetisch toetsenbord en hoewel het natuurlijk te begrijpen is, zoek je altijd op de verkeerde plek.
Oud 23-09-2015, 09:04
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
@Turk over date en chocola en @Sarah over de advertentie.

Waar had je die date opgeduikeld Turk?
Oud 23-09-2015, 10:28
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Het is hier altijd lachen, gieren en brullen wanneer collega's iets proberen te typen op mijn computer, aangezien het een Scandinavisch toetsenbord is maar ik de toetsenbordinstellingen op VS internationaal heb gezet zodat ik fatsoenlijk Nederlands kan typen.
Wat voor indeling heeft zo'n Scandinavisch toetsenbord? QWERTY? QWERTZ?
Oud 23-09-2015, 10:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Deze titel voelt een beetje geforceerd
Oud 23-09-2015, 10:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat voor indeling heeft zo'n Scandinavisch toetsenbord? QWERTY? QWERTZ?
Het is gewoon een qwerty-toetsenbord, maar de leestekens zitten anders en er zijn toetsen voor de ö, ä en å. De å wordt in het Fins niet gebruikt, maar ze hadden blijkbaar geen zin om een speciaal toetsenbord voor Finnen te maken.
Oud 23-09-2015, 12:39
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Ik volg het vak Human Computer Interaction, en daar kwam het bij voorbij. We kijken ook video's over het gebruik van de eerste muis enzo.
klinkt interessant!
Citaat:
Het is gewoon een qwerty-toetsenbord, maar de leestekens zitten anders en er zijn toetsen voor de ö, ä en å. De å wordt in het Fins niet gebruikt, maar ze hadden blijkbaar geen zin om een speciaal toetsenbord voor Finnen te maken.
nooit bij stilgestaan!
hebben Duitsers eigenlijk een toetsenbord met een standaard ß erop? Zal wel toch.
Oud 23-09-2015, 13:42
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
In Finland wordt toch ook wel Zweeds gesproken? Dus op zich is het dan niet zo gek.

Citaat:
nooit bij stilgestaan!
hebben Duitsers eigenlijk een toetsenbord met een standaard ß erop? Zal wel toch.
Ik weet even niet of er ook ergens apart een ß staat, maar het is wel een QWERTZ-indeling met losse toetsen voor Ö, Ä en Ü.
Oud 23-09-2015, 13:45
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
In Finland wordt toch ook wel Zweeds gesproken? Dus op zich is het dan niet zo gek.
In Finland wordt wel Zweeds gesproken, maar meer dan 90% van de Finnen heeft Fins als moedertaal.
Oud 23-09-2015, 14:55
Hazel
Hazel is offline
Ik heb ook ooit een stalker gehad en die is veroordeeld en heeft zelfs een tijdje in voorarrest in de gevangenis gezeten. Dat werd hem bij de uiteindelijke uitspraak als enige straf opgelegd omdat hij zijn leven net weer een beetje op de rit had, samen met nog wat voorwaardelijke zooi. Trouwens pas jaren nadat het echt gebeurd was. Hele rare gang van zaken.

Regels voor berichten