Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Als je geen condooms durft te kopen (in een fysieke winkel) ben je niet toe aan seks.
Mee eens. 9 23.08%
Mee oneens. 25 64.10%
Geen mening. 5 12.82%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2015, 19:26
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De ander kan ze ook kopen, je kunt ze van je ouders krijgen, je kunt ze ergens uit een automaat halen, online bestellen, etc.
Dan zijn er nog steeds ergens ooit een keer condooms gekocht
Oud 26-09-2015, 19:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Kortom: met "niet toe zijn aan seks" bedoel je dat je gewoon graag moraalridderig doet over "te jonge" jongeren die seks hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2015, 20:59
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dan zijn er nog steeds ergens ooit een keer condooms gekocht
Je kunt ze natuurlijk ook stelen.

De opmerking werd gemaakt dat als je geen condooms durfde te kopen in een winkel, je dus onveilige seks had en je toekomst riskeerde. Dat is onzin want er zijn nog tig manieren om aan condooms te komen. En tenzij je alle alternatieven ook niet durft, kun je wat mij betreft prima seks hebben.
Oud 26-09-2015, 21:20
Dekaloog
Dekaloog is offline
Precies, het ging over zelf condooms kopen in een fysieke winkel. Dat is een arbitraire grens. Waarom zou je ze niet mogen bestellen op internet?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2015, 18:41
rietjeex
rietjeex is offline
Ik zou ze iet durven kopen of ik eraan toe zou zijn of niet.
en dan nog n punt: Ik ben allergisch voor die dingen...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2015, 21:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar durf je wel latexvrije condooms te bestellen? Of de pil en een soatest te halen bij de dokter?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 16:49
rietjeex
rietjeex is offline
Citaat:
Maar durf je wel latexvrije condooms te bestellen? Of de pil en een soatest te halen bij de dokter?
Bestellen misschien wel maar echt halen durf ik niet. Maar ik vind mezelf ook nog wel n beetje te jong.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:45
Durian
Durian is offline
Hoe kan je eigenlijk oneens zijn met deze stelling, ik snap dat niet?
Oud 29-09-2015, 20:52
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Bestellen misschien wel maar echt halen durf ik niet. Maar ik vind mezelf ook nog wel n beetje te jong.
Dan moet je nog geen seks hebben.

Citaat:
Hoe kan je eigenlijk oneens zijn met deze stelling, ik snap dat niet?
Ik snap juist niet hoe je 't er wél mee eens kan zijn. Wat is er mis met condooms bestellen op bol.com? Waarom moet dat per se via de puber achter de Kruidvatkassa?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 21:23
Durian
Durian is offline
Citaat:
Dan moet je nog geen seks hebben.

Ik snap juist niet hoe je 't er wél mee eens kan zijn. Wat is er mis met condooms bestellen op bol.com? Waarom moet dat per se via de puber achter de Kruidvatkassa?
Niks, wat is er mis met condooms kopen in de Kruidvat?
Oud 29-09-2015, 21:52
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ook niks.

Maar waarom ben je klaar voor seks als je Kruitvat doet, en niet klaar voor seks als je bol.com doet?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 22:02
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ook niks.

Maar waarom ben je klaar voor seks als je Kruitvat doet, en niet klaar voor seks als je bol.com doet?
Mogelijke redenatie: Als je tegenover jezelf kunt verantwoorden dat je toe bent aan seks, zou het je niet meer moeten kunnen schelen wat het miepje bij de Kruidvat of de mensen in de rij denken, jij hebt namelijk genoeg reden om te vinden dat je er aan toe bent ongeacht wat de rest van de wereld daarvan denkt."
Oud 29-09-2015, 22:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ok maar ik ben toch wel redelijk volwassen, zelfdenkend en vol zelfvertrouwen en toch zijn er dingen die ik in de slaapkamer doe, die ik graag doe en mijn partner ook, en waarvan ik zeker weet dat ik ze wil doen, zonder dat ik wil dat mensen buiten ons twee ervan weten.
Vind je dat ik die dingen maar niet zou moeten doen omdat ik ze niet aan de kassajuf zou vertellen bij de kruitvat?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 22:57
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ok maar ik ben toch wel redelijk volwassen, zelfdenkend en vol zelfvertrouwen en toch zijn er dingen die ik in de slaapkamer doe, die ik graag doe en mijn partner ook, en waarvan ik zeker weet dat ik ze wil doen, zonder dat ik wil dat mensen buiten ons twee ervan weten.
Vind je dat ik die dingen maar niet zou moeten doen omdat ik ze niet aan de kassajuf zou vertellen bij de kruitvat?
Als je allemaal Fetisch-achtige dingen doet is de kassajuf je misschien wel dankbaar dat je dat niet deelt

Condooms kopen impliceert dat je seks hebt. Maar zou iemand die geen condooms durft te kopen bij Kruidvat, wel op straat met een zwangere buik of kind gezien willen worden? Dan weet ook iedereen dat je seks had...
Oud 29-09-2015, 23:14
Dekaloog
Dekaloog is offline
Maar je hoeft dus niet met zwangere buik over straat, want je kan op duizend andere manieren aan condooms komen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 23:24
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mogelijke redenatie: Als je tegenover jezelf kunt verantwoorden dat je toe bent aan seks, zou het je niet meer moeten kunnen schelen wat het miepje bij de Kruidvat of de mensen in de rij denken, jij hebt namelijk genoeg reden om te vinden dat je er aan toe bent ongeacht wat de rest van de wereld daarvan denkt."
Ik blijf er toch bij dat je dit dan moet doortrekken: als je tegenover jezelf kunt verantwoorden dat je bijv. seksspeeltjes gebruikt, dat je die dan ook bij de Etos zou moeten durven halen. Vervolgens kun je zeggen zoals je deed dat dat minder maatschappelijk geaccepteerd zou zijn dan condoomgebruik, maar dan haal je om te beginnen je hele punt onderuit dat het niet uitmaakt wat het miepje achter de kassa denkt...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 23:41
Dekaloog
Dekaloog is offline
Hoe zit het dan met voorlichtingscampagnes waarbij gratis condooms worden uitgedeeld?

Als je 't eens bent met de stelling, zijn die dan fout?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten