Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je weinig aan hebt, of iets lelijks of iets ongepast, boeit dat niet want het is donker in de zaal en zolang je niet voor het podium gaat staan dansen leid je daar niemand mee af. Deze ongeschreven regels zijn op heel andere dingen gebaseerd. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Een mannelijk pinguinpaar dat een verweesd ei samen uitbroedt produceert een ongelukkig pinguinkuiken? |
![]() |
|
Maar als je vindt dat vrouwen ook verplicht een lange broek aan moeten omdat je tegen elke "ongelijke" behandeling bent, dan zijn we het wel eens
![]() (Even als uitgangspunt genomen "benen moeten bedekt zijn". Een ander uitgangspunt kan natuurlijk ook, maar dan belanden we in een discussie over hoeveel bloot in de opera geoorloofd is ongeacht het geslacht, terwijl het juist ging om de verschillen die gemaakt worden tussen geslachten.) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Verder lees ik hier wel gewoon alleen mee, maar discussieer vooral verder! Toch nog wel een redelijk interessante discussie ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar ik ken eigenlijk geen meisjes die niet regelmatig vlucht- en veiligheidsstrategieën uitdenken. Het is geen primaire bezigheid ofzo, maar 't draait wel ergens op de achtergrond. Je fietst om zodat je niet langs het donkere park hoeft, je houdt rekening met kleding als je 's nachts terug moet ook-al-is-het-niet-jouw-schuld-als-er-wat-gebeurt, en als je op date gaat weet iemand dat. Als je casual of kinky seks van plan bent heb je 'n signaalsysteem met 'n vriendin zodat iemand de politie kan bellen en daar maak je hihaho grapjes over maar je weet ook dat 't op zich zomaar nodig kan zijn. En je houdt rekening met schoenkeuze. Misschien niet iedereen, maar als ik 't er met andere vrouwen over heb kijkt niemand raar op, beamen sommigen dat zij 't ook doen en soms krijg je een bizar verhaal als 'ja, na mijn verkrachting raakte ik ook nog 'ns hele leuke laarzen kwijt want die moest ik uitdoen om fatsoenlijk weg te rennen'. In mijn ervaring weten de meeste mannen niet dat dit een ding is. Ik vraag me wel af of mannen ook zulke dingen hebben! Niet qua schoenen natuurlijk, maar parallelwereld-dingen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind dat je supertof en bewonderenswaardig reageert op de dingen in dit topic! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 29-09-2015 om 14:14. |
![]() |
|
Meisje klaagt de man die haar redde van verdrinking aan voor verkrachting.
Ik hoop echt dat dit een slechte grap is. ![]()
|
Eigen verdienste eigen verdienste, meer een levensinstelling he! En daar kan je zelf voor kiezen. Andere keuze is bang zijn en omfietsen bij elk bosje, niet durven liften, geen drankje van vreemden aan durven nemen in de kroeg.
Lijkt me kut! Dus ik maak me er niet druk om, doe chill tegen vreemden en neem aan dat ze dat ook tegen mij (willen) doen. En dat ik ooit eens misschien eventueel slachtoffer wordt van deze instelling en de dood vindt ergens in het buitenland in een onguur straatje door toedoen van een vriendelijk uitziende man/vrouw, dat is een risico dat ik graag neem... Dat andere mensen dat niet doen so be it, maar dat ophangen aan de genderdiscussie vind ik eigenlijk niet kloppen.
||
Citaat:
![]() Vergelijk jouw reacties bijvoorbeeld ook met de reacties in dit topic van een jaar geleden. |
![]() |
|
En die escapeplannen hebben ze natuurlijk wel maar dan gewoon voor als de date saai is! Niet voor het geval ze verkracht dreigen te worden..
|||
Citaat:
![]() Dat is net zoiets als roepen dat je racisme maar onzin vindt want als je een keer op je ras aangesproken zou worden dan zou je dat niet zoveel uitmaken. Als blanke man in een land als Nederland is de gemiddelde kans dat je zoiets meemaakt aanzienlijk kleiner dan als je een ander geslacht / ras hebt of in een ander land woont. Ik heb even zitten zoeken, maar cijfers hierover zijn niet zo makkelijk te vinden, maar als voorbeeld: Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, nogmaals bedankt. Groetjes!
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Dat zwarte transvrouwen heel regelmatig vermoord worden is ook levensinstelling? Het komt niet gewoon doordat 'zwart', 'trans' en 'vrouw' labels zijn die vaker haat inspireren? Je hoort niet zo vaak dat blanke heteroseksuele cismannen vermoord worden door mensen die blanke cishet dudes haten. Puur daarom vermoord, dus, zonder dat er een andere reden is. Dat maakt hun leven niet automatisch ietsjes veiliger en makkelijker, denk je? Dat deze auteur onder 'n mannelijk pseudoniem 17 reacties kreeg van uitgevers, maar onder haar eigen naam slechts 2, en dat ze daar een beetje pissig van wordt, is dat ook verkeerde levensinstelling? Je denkt kortom niet dat 'levensinstelling' iets kan zijn wat voortkomt uit de maatschappelijke groep waarin je zit? |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien kan de opbrengst compenseren voor tijdelijk ongemak. Dat moeder hard studeert is nu misschien niet heel leuk voor de dochter, maar wel als ze straks zelf een financiële bijdrage aan haar studie krijgt.
||
Citaat:
Daarbij: de stelling dat men zich nu eenmaal op een doelgroep richt en dat het gewoon een marketingkeuze is -wat niemand ontkent- impliceert hier dat 1) er maar één manier is om je doelgroep aan te spreken en 2) dat reclamemakers precies weten wat die manier is. Beiden onjuist. Laatst gewijzigd op 29-09-2015 om 17:50. |
![]() |
|
Harvard study finds daughters of mothers in paid employment have better careers and more equal relationships.
Ga je nu van mening veranderen, Veroorzaker? |
![]() |
||
Citaat:
Ik zit er verder niet mee dat bruutheid en auto's uitsluitend worden gemarketetet aan mannen. Als ik 'n Mustang wil dan koop ik die inderdaad heus wel en dat de verkoper dan eerst mijn vriend aankijkt in plaats van mij dan lig ik daar ook niet wakker van. Maar veel dingen op die blog (ook die Mustang) bevestigen wel gendernormen en met gendernormen zit ik wel. Want ik wil bijvoorbeeld een invloedrijke toppositie in mijn werkveld, en dan zou 't schelen als de wereld automatisch associaties van kracht en leiderschap bij mij had, in plaats van associaties van lief en zorgzaam die ik moet ontkrachten. En andersom geldt dat ook, niet elke man zit te wachten op 'bruut' en een 'echte man' zijn. Laat mensen gewoon mensen zijn, dat is al moeilijk zat. Eén individueel marketingdingetje heeft geen invloed. Marketing in z'n geheel bepaalt ook niet per se jouw consumentkeuzes. Maar het totaal aan stereotypes in de wereld bepaalt wel hoe mensen jou zien. En aangezien we deze shit ook aan kinderen opdringen bepaalt het in 't ergste geval ook hoe je jezelf ziet. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb hem maar een kaasmuisknuffel cadeau gedaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()