Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2015, 09:38
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat maakt dat tot een feit?
Weet ik niet, wat maakt het tot een feit dat water nat is?

Citaat:
dat kinderen moeten worden opgevoed door de biologische ouders.
Wie zegt dat dan?

Citaat:
Net of biologische ouders altijd goede opvoeders zijn?
En 'goed af zijn' is ook niet geheel objectief.
Dat is niet zo relevant. Waarom denk je dat je een puppy pas na een aantal weken bij zijn moeder weg mag halen? Terwijl het met heel veel liefde en melk prima door mensen groot gebracht kan worden. Ik denk omdat we altijd het beste willen voor de puppy.
Oud 29-09-2015, 09:39
Carn
Carn is offline
Citaat:
Yes, de huidige verlaat me voor een baan in Dublin en ik zou het huis zelf kunnen betalen maar dit vind ik leuker
Goeie shit Zal Abs ook wel gezellig vinden, die is natuurlijk nu sociaal ontheemd
Oud 29-09-2015, 09:43
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Hahahaha aww <3 We zullen d'r liefdevol opvangen
Oud 29-09-2015, 10:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Stél mensen komen naar een optreden van jou kijken, maar ze praten er doorheen, ze worden daar op aangesproken, maar ze beroepen zich op het feit dat er nergens geschreven staat dat ze slechts dienen te luisteren en niet praten tijdens een concert, wat vind je daar dan van?

Is dat niet net zo goed een 'ongeschreven regel' of 'common curtesy' als dat je je gewoon een beetje fatsoenlijk aankleed als je naar een operahuis gaat?
Citaat:
Praten is toch heel anders dan hoe je gekleed bent? Behalve als je misschien duizend belletjes aan je kleren hebt.
Citaat:
Er gaat om het 'ongeschreven regel'-gedeelte, druif.
Maar de reden dat je niet praat tijdens een concert, is dat het kankerirritant is voor de andere mensen want die komen daar om naar de muziek te luisteren.
Als je weinig aan hebt, of iets lelijks of iets ongepast, boeit dat niet want het is donker in de zaal en zolang je niet voor het podium gaat staan dansen leid je daar niemand mee af. Deze ongeschreven regels zijn op heel andere dingen gebaseerd.
Citaat:

Even terzijde: Maaike en ik gaan samenwonen
supertof
Citaat:

Dat is niet zo relevant. Waarom denk je dat je een puppy pas na een aantal weken bij zijn moeder weg mag halen? Terwijl het met heel veel liefde en melk prima door mensen groot gebracht kan worden. Ik denk omdat we altijd het beste willen voor de puppy.
En als die moeder een adoptiemoeder is die het puppy liefdevol bij haar eigen kroost laat chillen en bij zich laat drinken, is dat allemaal niet meer relevant en kun je de puppy gewoon weghalen?
Een mannelijk pinguinpaar dat een verweesd ei samen uitbroedt produceert een ongelukkig pinguinkuiken?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 10:18
Axel11
Axel11 is offline
Mochten mannen wel een korte broek aan?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 10:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee, mannen mochten een lange broek aan, vrouwen een broek van minstens driekwart lengte, of een rok van ongeacht welke lengte
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 10:22
Axel11
Axel11 is offline
Eigenlijk worden mannen dus meer benadeeld
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 10:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dus?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 10:34
Axel11
Axel11 is offline
Dat vrouwen geen korte broek aan mochten, is geen ongelijke behandeling want mannen mogen dat ook niet
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 10:35
Axel11
Axel11 is offline
Dat vrouwen wel een (korte) rok mogen dragen is juist een voorrecht.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 10:37
Axel11
Axel11 is offline
Maar als je vindt dat vrouwen ook verplicht een lange broek aan moeten omdat je tegen elke "ongelijke" behandeling bent, dan zijn we het wel eens

(Even als uitgangspunt genomen "benen moeten bedekt zijn". Een ander uitgangspunt kan natuurlijk ook, maar dan belanden we in een discussie over hoeveel bloot in de opera geoorloofd is ongeacht het geslacht, terwijl het juist ging om de verschillen die gemaakt worden tussen geslachten.)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 10:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee ik vind dat iedereen gewoon moet aantrekken waar hij zin in heeft
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 10:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat vind ik geen voorrecht maar gewoon een recht
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 11:21
df
df is offline
Citaat:
Mannen denken bij 'n eerste date hoe ze 't meeste indruk kunnen maken. Vrouwen denken bij 'n eerste date aan welke vriendin stand-by moet staan om de politie te bellen.

Verder lees ik hier wel gewoon alleen mee, maar discussieer vooral verder! Toch nog wel een redelijk interessante discussie
Oud 29-09-2015, 11:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik durf niet meer te discusiëren nu ik weet dat jij meeluistert
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 11:39
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nee ik vind dat iedereen gewoon moet aantrekken waar hij zin in heeft
Ja, wel mee eens, maar wat je postte was dat je het schandalig vond dat vrouwen geen korte broek mochten dragen. Maar aangezien je vindt dat het ook mannen een korte broek (of een rok voor mijn part ) zouden moeten mogen dragen, ben ik weer blij
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 11:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja en vooral dat vrouwen geen korte broek maar wel een korte rók mogen dragen. En mannen dan weer niet. Omdat we in de eerste plaats naar de opera gaan zodat anderen een harde plasser kunnen krijgen.

Fijn dat je blij bent
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 13:07
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Helemaal niets maar eigenlijk ben ik een semi-intellectueel leeghoofd. Ik weet alleen dingen van computers. Megatron geen naamzoek.
Nou, in mijn geval valt ook dat laatste te betwijfelen
Oud 29-09-2015, 13:37
Dekaloog
Dekaloog is offline
Voorts iedereen naakt naar de opera!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 13:43
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:

Verder lees ik hier wel gewoon alleen mee, maar discussieer vooral verder! Toch nog wel een redelijk interessante discussie
Oke, dat was misschien een beetje kort door de bocht, excuses.

Maar ik ken eigenlijk geen meisjes die niet regelmatig vlucht- en veiligheidsstrategieën uitdenken. Het is geen primaire bezigheid ofzo, maar 't draait wel ergens op de achtergrond.

Je fietst om zodat je niet langs het donkere park hoeft, je houdt rekening met kleding als je 's nachts terug moet ook-al-is-het-niet-jouw-schuld-als-er-wat-gebeurt, en als je op date gaat weet iemand dat. Als je casual of kinky seks van plan bent heb je 'n signaalsysteem met 'n vriendin zodat iemand de politie kan bellen en daar maak je hihaho grapjes over maar je weet ook dat 't op zich zomaar nodig kan zijn. En je houdt rekening met schoenkeuze. Misschien niet iedereen, maar als ik 't er met andere vrouwen over heb kijkt niemand raar op, beamen sommigen dat zij 't ook doen en soms krijg je een bizar verhaal als 'ja, na mijn verkrachting raakte ik ook nog 'ns hele leuke laarzen kwijt want die moest ik uitdoen om fatsoenlijk weg te rennen'.

In mijn ervaring weten de meeste mannen niet dat dit een ding is.

Ik vraag me wel af of mannen ook zulke dingen hebben! Niet qua schoenen natuurlijk, maar parallelwereld-dingen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 13:47
df
df is offline
Weet niet, ik maak me eigenlijk nooit druk om dat soort dingen in ieder geval en dat bevalt me heel goed
Oud 29-09-2015, 13:48
df
df is offline
Citaat:
Als je casual of kinky seks van plan bent heb je 'n signaalsysteem met 'n vriendin zodat iemand de politie kan bellen en daar maak je hihaho grapjes over maar je weet ook dat 't op zich zomaar nodig kan zijn. En je houdt rekening met schoenkeuze. Misschien niet iedereen, maar als ik 't er met andere vrouwen over heb kijkt niemand raar op, beamen sommigen dat zij 't ook doen en soms krijg je een bizar verhaal als 'ja, na mijn verkrachting raakte ik ook nog 'ns hele leuke laarzen kwijt want die moest ik uitdoen om fatsoenlijk weg te rennen'.
en wtf
Oud 29-09-2015, 13:51
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Sorry, dit is me allemaal net iets te wollig op de vroege ochtend om fatsoenlijk op te reageren.
Het is ook wel 'n vaag verhaal, beetje hardop nadenken. Ik stelde die aanvankelijke vraag vooral omdat ik 'm laatst mezelf had gesteld en toen geen antwoord wist.

Ik vind dat je supertof en bewonderenswaardig reageert op de dingen in dit topic!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 14:03
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Het is ook wel 'n vaag verhaal, beetje hardop nadenken. Ik stelde die aanvankelijke vraag vooral omdat ik 'm laatst mezelf had gesteld en toen geen antwoord wist.

Ik vind dat je supertof en bewonderenswaardig reageert op de dingen in dit topic!
Ik snap dan weer even niet wat er bewonderenswaardig aan is, maar vooruit, bedankt.

Laatst gewijzigd op 29-09-2015 om 14:14.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 14:42
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Weet niet, ik maak me eigenlijk nooit druk om dat soort dingen in ieder geval en dat bevalt me heel goed
Lijkt me chill!

Vind je dat jouw eigen verdienste?

Citaat:
en wtf
Ik moedig je aan om eens naar escape-strategieën te vragen bij vriendinnen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 14:44
Tigerly
Tigerly is offline
Meisje klaagt de man die haar redde van verdrinking aan voor verkrachting.

Ik hoop echt dat dit een slechte grap is.
Oud 29-09-2015, 14:48
df
df is offline
Eigen verdienste eigen verdienste, meer een levensinstelling he! En daar kan je zelf voor kiezen. Andere keuze is bang zijn en omfietsen bij elk bosje, niet durven liften, geen drankje van vreemden aan durven nemen in de kroeg.

Lijkt me kut! Dus ik maak me er niet druk om, doe chill tegen vreemden en neem aan dat ze dat ook tegen mij (willen) doen. En dat ik ooit eens misschien eventueel slachtoffer wordt van deze instelling en de dood vindt ergens in het buitenland in een onguur straatje door toedoen van een vriendelijk uitziende man/vrouw, dat is een risico dat ik graag neem...

Dat andere mensen dat niet doen so be it, maar dat ophangen aan de genderdiscussie vind ik eigenlijk niet kloppen.
Oud 29-09-2015, 14:49
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik snap dan weer even niet wat er bewonderenswaardig aan is, maar vooruit, bedankt.
Nouja, zoals .sann al zei, dit is een vrij irritante discussie als je 't er niet mee eens bent. Voordat ik zelf van mening veranderde vond ik dat ook en destijds reageerde ik veel minder geduldig en redelijk. In plaats daarvan schreef ik op de universiteit papers over hoe vrouwen gewoon minder moesten zeuren enzo. :') Dus daarom bewonderenswaardig!

Vergelijk jouw reacties bijvoorbeeld ook met de reacties in dit topic van een jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 14:50
df
df is offline
En die escapeplannen hebben ze natuurlijk wel maar dan gewoon voor als de date saai is! Niet voor het geval ze verkracht dreigen te worden..
Oud 29-09-2015, 15:02
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Eigen verdienste eigen verdienste, meer een levensinstelling he! En daar kan je zelf voor kiezen. Andere keuze is bang zijn en omfietsen bij elk bosje, niet durven liften, geen drankje van vreemden aan durven nemen in de kroeg.

Lijkt me kut! Dus ik maak me er niet druk om, doe chill tegen vreemden en neem aan dat ze dat ook tegen mij (willen) doen. En dat ik ooit eens misschien eventueel slachtoffer wordt van deze instelling en de dood vindt ergens in het buitenland in een onguur straatje door toedoen van een vriendelijk uitziende man/vrouw, dat is een risico dat ik graag neem...

Dat andere mensen dat niet doen so be it, maar dat ophangen aan de genderdiscussie vind ik eigenlijk niet kloppen.

Dat is net zoiets als roepen dat je racisme maar onzin vindt want als je een keer op je ras aangesproken zou worden dan zou je dat niet zoveel uitmaken. Als blanke man in een land als Nederland is de gemiddelde kans dat je zoiets meemaakt aanzienlijk kleiner dan als je een ander geslacht / ras hebt of in een ander land woont. Ik heb even zitten zoeken, maar cijfers hierover zijn niet zo makkelijk te vinden, maar als voorbeeld:

Citaat:
https://www.movisie.nl/feiten-en-cij...eksueel-geweld

Cijfers over seksueel geweld zijn niet zo betrouwbaar, omdat er altijd sprake is van onderrapportage. Cijfers zijn dan ook schattingen. In een onderzoek van Rutgers Nisso Groep (De Haas, 2012) bleek dat ongeveer drie op de tien mannen en ongeveer de helft van de vrouwen één of meerdere vormen van niet-fysieke seksuele grensover-schrijding hebben meegemaakt. Respectievelijk 11% en 31% van de mannen en de vrouwen tussen de 15 en 25 jaar heeft ooit in zijn of haar leven fysieke seksuele grensoverschrijding meegemaakt. Bij mannen en vrouwen tussen de 25 en 71 jaar is dit respectievelijk 13% en 42%.
13% voor mannen, 42% voor vrouwen. Maar ja, dat je dat ophangen aan geslacht vind ik eigenlijk niet kloppen, die vrouwen zullen er wel gewoon veel vaker om gevraagd hebben.
Oud 29-09-2015, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Vergelijk jouw reacties bijvoorbeeld ook met de reacties in dit topic van een jaar geleden.
Maar die website is ook fucking kak. Je wil dingen verkopen dus je market het op die doelgroep, die Ford Mustang bijvoorbeeld die daar op redelijk bovenaan staat, ik snap gewoon niet wat daar seksistisch aan is, het is wat mij betreft gewoon een marketingkeuze en ik vind het achterlijk dat mensen er zo moeilijk over doen. Als je een vrouw bent dan koop je dat ding toch gewoon als je het een mooie auto vindt
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 15:03
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Nouja, zoals .sann al zei, dit is een vrij irritante discussie als je 't er niet mee eens bent. Voordat ik zelf van mening veranderde vond ik dat ook en destijds reageerde ik veel minder geduldig en redelijk. In plaats daarvan schreef ik op de universiteit papers over hoe vrouwen gewoon minder moesten zeuren enzo. :') Dus daarom bewonderenswaardig!

Je klinkt wel een beetje als een missionaris trouwens.

Maar goed, nogmaals bedankt.

Groetjes!
Oud 29-09-2015, 15:24
Dekaloog
Dekaloog is offline
Bron voor dit filmpje is The Stately Harold, dat is een satirische site.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 15:37
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ze doen ook artikelen met titels als 'Why male suicides do not matter as much as female ones' en 'Why it’s okay for women to cheat on their boyfriends'.

Clickbait. Verontwaardiging omzetten in dollars.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 16:01
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Citaat:
en wtf
Citaat:
Ik moedig je aan om eens naar escape-strategieën te vragen bij vriendinnen.
Weet je nog toen ik mindervalide was door m'n gips en jij een mackroket kwam brengen. En ik het snoer van de laptop precies tussen ons in had gelegd om af te bakenen waar jouw plek op de bank ophield. Dat was mijn veiligheidsstrategie.
Oud 29-09-2015, 16:25
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
En die escapeplannen hebben ze natuurlijk wel maar dan gewoon voor als de date saai is! Niet voor het geval ze verkracht dreigen te worden..
Vraag 't ze. Ik ben benieuwd.

Citaat:

Dat vrouwen statistisch gezien veel vaker verkracht worden is levensinstelling? Of bedoel je de voorzichtigheid die ze eraan overhouden, het zou ze sieren als ze dat niet hadden?

Dat zwarte transvrouwen heel regelmatig vermoord worden is ook levensinstelling? Het komt niet gewoon doordat 'zwart', 'trans' en 'vrouw' labels zijn die vaker haat inspireren? Je hoort niet zo vaak dat blanke heteroseksuele cismannen vermoord worden door mensen die blanke cishet dudes haten. Puur daarom vermoord, dus, zonder dat er een andere reden is. Dat maakt hun leven niet automatisch ietsjes veiliger en makkelijker, denk je?

Dat deze auteur onder 'n mannelijk pseudoniem 17 reacties kreeg van uitgevers, maar onder haar eigen naam slechts 2, en dat ze daar een beetje pissig van wordt, is dat ook verkeerde levensinstelling?

Je denkt kortom niet dat 'levensinstelling' iets kan zijn wat voortkomt uit de maatschappelijke groep waarin je zit?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 16:30
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Je klinkt wel een beetje als een missionaris trouwens.
Ik ben een autist die op 'n gegeven moment besluit dat iets goed is en dat dan tien jaar lang plichtsgetrouw gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 16:42
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Natuurlijk niet. We willen het beste dat in onze specifieke situatie mogelijk/redelijk is.

Bovendien kan de opbrengst compenseren voor tijdelijk ongemak. Dat moeder hard studeert is nu misschien niet heel leuk voor de dochter, maar wel als ze straks zelf een financiële bijdrage aan haar studie krijgt.
Oud 29-09-2015, 17:21
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Maar die website is ook fucking kak. Je wil dingen verkopen dus je market het op die doelgroep, die Ford Mustang bijvoorbeeld die daar op redelijk bovenaan staat, ik snap gewoon niet wat daar seksistisch aan is, het is wat mij betreft gewoon een marketingkeuze en ik vind het achterlijk dat mensen er zo moeilijk over doen. Als je een vrouw bent dan koop je dat ding toch gewoon als je het een mooie auto vindt
Het gaat om het cumulatieve effect van al die uitingen en wat dat zegt over de maatschappij, niet om één specifiek voorbeeld.
Daarbij: de stelling dat men zich nu eenmaal op een doelgroep richt en dat het gewoon een marketingkeuze is -wat niemand ontkent- impliceert hier dat 1) er maar één manier is om je doelgroep aan te spreken en 2) dat reclamemakers precies weten wat die manier is. Beiden onjuist.

Laatst gewijzigd op 29-09-2015 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 17:25
Dekaloog
Dekaloog is offline
Harvard study finds daughters of mothers in paid employment have better careers and more equal relationships.

Ga je nu van mening veranderen, Veroorzaker?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 19:04
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Goeie shit Zal Abs ook wel gezellig vinden, die is natuurlijk nu sociaal ontheemd
Jaaaa
Ik voel me verloren

Nee, ik vind het oprecht heel leuk, en ik denk dat Maaike en Sann in één huis de natte droom is van menig forumer Of is dat seksistisch om dat te denken?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 19:21
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ja, ik zou zulk soort dingen niet per se seksistisch noemen.

Ik zit er verder niet mee dat bruutheid en auto's uitsluitend worden gemarketetet aan mannen. Als ik 'n Mustang wil dan koop ik die inderdaad heus wel en dat de verkoper dan eerst mijn vriend aankijkt in plaats van mij dan lig ik daar ook niet wakker van. Maar veel dingen op die blog (ook die Mustang) bevestigen wel gendernormen en met gendernormen zit ik wel. Want ik wil bijvoorbeeld een invloedrijke toppositie in mijn werkveld, en dan zou 't schelen als de wereld automatisch associaties van kracht en leiderschap bij mij had, in plaats van associaties van lief en zorgzaam die ik moet ontkrachten. En andersom geldt dat ook, niet elke man zit te wachten op 'bruut' en een 'echte man' zijn. Laat mensen gewoon mensen zijn, dat is al moeilijk zat.

Eén individueel marketingdingetje heeft geen invloed. Marketing in z'n geheel bepaalt ook niet per se jouw consumentkeuzes. Maar het totaal aan stereotypes in de wereld bepaalt wel hoe mensen jou zien.

En aangezien we deze shit ook aan kinderen opdringen bepaalt het in 't ergste geval ook hoe je jezelf ziet.

Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 19:41
Verwijderd
Begrijp me niet verkeerd, als mijn kleine jongen in een jurkje naar school wil dan trek ik er zelf ook een aan en ga ik hem zo brengen. Maar het wordt overtrokken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 19:49
Tigerly
Tigerly is offline
Een kleine jongen van deadlock! Ik ga echt Bijna stuk van bij die gedachte!
Oud 29-09-2015, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Een kleine jongen van deadlock! Ik ga echt Bijna stuk van bij die gedachte!
Gisteren kwam er een excollega even koffie doen met haar 3-jarige zoontje en hij is best verlegen maar hij kent alle vrouwelijke collega's wel, en toen hij boven stond hoorde ik hem roepen; "Mama waar is ome Bas!?". Zijn ma zei dat ik beneden was, ik was ondertussen onderweg naar hen, trap op en hij wilde gelijk met me aan de hand naar beneden

Ik heb hem maar een kaasmuisknuffel cadeau gedaan
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 19:59
Verwijderd
"Ome Bas, ga je mee naar mijn mooie nieuwe fiets kijken?!?!?!" Staat daar echt de meest gave fiets EVERRRRRRR en ik moest natuurlijk Motherfucker draaien voor hem (Fire Water Burn) en Sessieasikdaaaans (Sexy als ik dans). En uiteraard mét dansens in het kantoor
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:08
Tigerly
Tigerly is offline
Dus nu rammelt er vanalles??
Oud 29-09-2015, 20:13
Verwijderd
Sowieso
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:14
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, als mijn kleine jongen in een jurkje naar school wil dan trek ik er zelf ook een aan en ga ik hem zo brengen. Maar het wordt overtrokken.
Door een minderheid, vast. Maar de overgrote meerderheid ondertrekt het.
Oud 29-09-2015, 20:22
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Dus nu rammelt er vanalles??
Stiekem al jaaaren toch. Ik hernner me nog goed dat hij het ineens had over 'als ik er ooit een heb' ik. moest mezelf even 3 kee knijpen om te checken of ik niet sliep of m heel hard tripte
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten