Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2015, 20:23
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2015, 20:23
Verwijderd
Het is wel weer minder hoor
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:24
Durian
Durian is offline
Barca leverkusen kijken maar moet hw maken
Oud 29-09-2015, 20:25
zoef de haas
zoef de haas is offline
Daarover gesproken, waarom stuur je me geen klapperende eierstokken foto's meer van dat heerlijke mormel van je broer en z'n chick of zal ik daar even in een ander topic over gaan zeuren?
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Barca leverkusen kijken maar moet hw maken
Verkeerde topic pop
Durian
Durian is offline
Citaat:
Het is wel weer minder hoor
Heb je al een mail terug ?
Oud 29-09-2015, 20:26
Durian
Durian is offline
Citaat:
Verkeerde topic pop
Oeps lol
Oud 29-09-2015, 20:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
Daarover gesproken, waarom stuur je me geen klapperende eierstokken foto's meer van dat heerlijke mormel van je broer en z'n chick of zal ik daar even in een ander topic over gaan zeuren?
Nee, doe maar hier. Ik vind kinderen doorgaans strontvervelend maar ik zie nu liever foto's van dat soort zaken dan nog meer zolderkamer-epistels over gelijke kansen in de maatschappij.
Oud 29-09-2015, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Zoals deze?

Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Heb je al een mail terug ?
Nee nog niet
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:32
Verwijderd
Interessant topic.
Nu met twee kinderen zie ik ook wel veel dingen. Stoere boeken voor jongens, glitterboekjes voor meisjes, etc etc. Maar tot nu toe trekt mijn oudste zich er niet erg veel van aan.

Mijn oudste dochter vertelde laatst aan iemand dat ze werkvrouw wil worden later. 'Oh, ga je dan bij mensen poetsen?' Dochter keek heel beledigd;'Nee! Ik ga met m'n moersleutels dingen repareren natuurlijk!'

Dat wou ik even kwijt Nu lees ik weer stilletjes mee
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:32
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Nee, doe maar hier. Ik vind kinderen doorgaans strontvervelend maar ik zie nu liever foto's van dat soort zaken dan nog meer zolderkamer-epistels over gelijke kansen in de maatschappij.
Oh
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:35
zoef de haas
zoef de haas is offline
Jaaaa die eerste
Oud 29-09-2015, 20:35
zoef de haas
zoef de haas is offline
En jap gaat dr zoveel over auto's leren
Oud 29-09-2015, 20:36
Verwijderd
Jaaaa En wat denk je van treinen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:37
Verwijderd
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat mijn nichtje (niet deze nichtje maar dochter van oom) ook nog steeds een paar keer per maand naar de spoorlijn fietst en daar met een klapstoel naast het spoor gaat zitten om treintjes te kijken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:38
zoef de haas
zoef de haas is offline
Heheh ja
Oud 29-09-2015, 20:42
Durian
Durian is offline
Wat is er zo fascinerend aan treinen deadlock?
Oud 29-09-2015, 20:45
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Mijn oudste dochter vertelde laatst aan iemand dat ze werkvrouw wil worden later. 'Oh, ga je dan bij mensen poetsen?' Dochter keek heel beledigd;'Nee! Ik ga met m'n moersleutels dingen repareren natuurlijk!'
Stoere dochter.

Laat haar Steven Universe zien, daar zit zowaar o.a. een vrouw in die shit kan repareren! En sowieso sterke vrouwelijke personages. Het is bovendien de best vormgegeven animatieserie die ik ken en het grote verhaal is ook spannend. De vijfjarige in mijn omgeving gaat er superhard op.

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, als mijn kleine jongen in een jurkje naar school wil dan trek ik er zelf ook een aan en ga ik hem zo brengen. Maar het wordt overtrokken.
Jij wordt wel een goeie vader, denk ik

Maar ik denk dat de meeste mensen meer moeite hebben met dwars door de gendernormen heen stampen. En in onze progressieve kringen is 't ook wel moeilijk te bevatten dat er ook kringen zijn waarin ze jou willen aangeven voor kindermishandeling als je je zoontje op zo'n manier zou steunen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:45
df
df is offline
Citaat:
Oud 29-09-2015, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Wat is er zo fascinerend aan treinen deadlock?
Ik ken denk ik geen kleine kinderen die niet enthousiast worden van dingen waar hun ouders enthousiast van worden, mijn opa is begonnen met deze hobby in 1952, mijn vader en zijn broer zijn er mee opgegroeid, modeltreinen zijn fucking mooi speelgoed en dat groeit er dan zo in. Bij de een wat meer dan bij de ander, mijn jongste broertje en ik zijn fan, mijn jongere broertje niet zo. Bij mij is de interesse tegenwoordig vooral het planologische en infrastructurele aspect dus hoe je zo efficiënt mogelijk reizigers kan vervoeren van a naar b. En daarnaast blijf ik zo'n bulderende diesel of zo'n een TGV met 20.000pk aan vermogen gewoon gigantisch gaaf vinden om nou jah, dingen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:48
Dekaloog
Dekaloog is offline
Arme Carn, er staan weer eens dingen op het internet die hij vervelend vindt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Jij wordt wel een goeie vader, denk ik
Thanks

Citaat:
Maar ik denk dat de meeste mensen meer moeite hebben met dwars door de gendernormen heen stampen. En in onze progressieve kringen is 't ook wel moeilijk te bevatten dat er ook kringen zijn waarin ze jou willen aangeven voor kindermishandeling als je je zoontje op zo'n manier zou steunen.
Is denk ik ook wel zo maar misschien ben ik wat makkelijker. Ik heb op dit moment gelakte teennagels. Rechtervoet alles blauw met glitters, linkervoet is een regenboog. Daar heb ik commentaar op gehad op het werk hoor (alhoewel ik betwijfel of het meer was dan een grap) maar fuck dat, ik was op Lowlands en mijn teennagels werden gelakt door 3 lekkere wijven en het ziet er nog fucking gaaf uit.

En ja ik hou naast van vagijnen ook van penii, misschien maakt dat het makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 20:50
Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik ken denk ik geen kleine kinderen die niet enthousiast worden van dingen waar hun ouders enthousiast van worden, mijn opa is begonnen met deze hobby in 1952, mijn vader en zijn broer zijn er mee opgegroeid, modeltreinen zijn fucking mooi speelgoed en dat groeit er dan zo in. Bij de een wat meer dan bij de ander, mijn jongste broertje en ik zijn fan, mijn jongere broertje niet zo. Bij mij is de interesse tegenwoordig vooral het planologische en infrastructurele aspect dus hoe je zo efficiënt mogelijk reizigers kan vervoeren van a naar b. En daarnaast blijf ik zo'n bulderende diesel of zo'n een TGV met 20.000pk aan vermogen gewoon gigantisch gaaf vinden om nou jah, dingen.
Ik ben wat dat betreft het tegenovergestelde van mijn vader.
Ik zie je punt.
Oud 29-09-2015, 20:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Gelukkig kan ik het een plaats geven.
Oud 29-09-2015, 21:08
df
df is offline
Citaat:
Oud 29-09-2015, 21:09
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Citaat:
Nou nou, jouw slachtofferrol is toch een stukkie groter. Maar geeft niks, daar ben je vrouw voor!
Oud 29-09-2015, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Oprah belde of we zowel Dr. Oz als Dr. Phil wilden hebben of dat we het met alleen Phil afkunnen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 21:14
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ja, ik zie er nog blauw van
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 21:25
Miekje*
Miekje* is offline
Wat ik stiekem niet zo goed snap is dat mensen aanstoot kunnen nemen aan typische meisjes/jongens, mannen/vrouwendingen. Zoals roze en blauwe truitjes, mannen/vrouwendoekjes, whatever. Als je dat zo erg vindt, dan doe je er toch gewoon niet aan mee? Persoonlijk heb ik er zelf niet zoveel moeite mee (dat het in de winkels ligt dan), want zelf koop ik het toch niet. En eerlijk gezegd ben ik ook nog nooit vrouwen tegengekomen die 'ontsnapschoenen' aandeden naar een date.

Misschien ben ik nu naïef of heb ik teveel vertrouwen in de mensheid (of allebei), maar ik kan het me gewoon slecht voorstellen. En ik woon toch ook gewoon in een grote stad in een gemengde wijk en loop 's nachts over straat zonder er van tevoren over na moest denken dat ik geen te kort rokje aan moest trekken, ofzo.

Laatst gewijzigd op 29-09-2015 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 21:28
Miekje*
Miekje* is offline
Ok, het is een heel onsamenhangende post geworden Maar het is een reactie op drie pagina's reacties lezen.
Oud 29-09-2015, 21:28
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Oud 29-09-2015, 21:31
df
df is offline
Citaat:
Nou nou, jouw slachtofferrol is toch een stukkie groter. Maar geeft niks, daar ben je vrouw voor!

wanneer gaan we weer eens zuipen lieverd? Neem ik m'n vriendin mee
Oud 29-09-2015, 21:33
Verwijderd
Als Miss.Jazz. haar vriendin nou ook meeneemt dan kunnen jullie kwartetten
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 21:43
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Is denk ik ook wel zo maar misschien ben ik wat makkelijker. Ik heb op dit moment gelakte teennagels. Rechtervoet alles blauw met glitters, linkervoet is een regenboog. Daar heb ik commentaar op gehad op het werk hoor (alhoewel ik betwijfel of het meer was dan een grap) maar fuck dat, ik was op Lowlands en mijn teennagels werden gelakt door 3 lekkere wijven en het ziet er nog fucking gaaf uit.

En ja ik hou naast van vagijnen ook van penii, misschien maakt dat het makkelijker.
Meer mensen zoals jij pls.

Citaat:
Ik hoor graag meningen en argumenten (voor/tegen) maar Carn heeft 'n handje van gewoon lekker afgeven vanuit een soort kleinzielige 'doe maar normaal'-mentaliteit. Niet mijn ding.

Kan me nog herinneren dat 'ie speciaal naar WSZ kwam, waar 'ie normaal nooit postte, om te klagen over content die iedereen daar wél interessant vond. :')

Citaat:
Je dingen afvragen bij verkrachtingscijfers is inderdaad veel zeurderiger en slachtofferiger dan zeuren over dat je iets stoms hebt gelezen op het internet.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 21:44
df
df is offline
Citaat:
Als Miss.Jazz. haar vriendin nou ook meeneemt dan kunnen jullie kwartetten
Oud 29-09-2015, 21:45
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wat ik stiekem niet zo goed snap is dat mensen aanstoot kunnen nemen aan typische meisjes/jongens, mannen/vrouwendingen. Zoals roze en blauwe truitjes, mannen/vrouwendoekjes, whatever. Als je dat zo erg vindt, dan doe je er toch gewoon niet aan mee?
Probleem is dat de wereld vol zit met mensen die je zullen veroordelen als je er 'gewoon' niet aan meedoet. Vaak genoeg aangetoond hoe schadelijk de gevolgen kunnen zijn van de behandeling die kinderen krijgen wanneer ze niet voldoen aan gendernormen. En vergeet niet dat 'typische mannen/vrouwendingen' een stuk verder gaat dan de arbitraire blauw/roze-verdeling; de voorbeelden van speelgoed die Dekaloog postte zijn geen uitzondering.

Wanneer je werkelijk gelooft dat het gemakkelijk is er 'gewoon niet aan mee te doen' en dat deze normen geen negatieve invloed op ons hebben, wat is dan je verklaring voor de hevige ondervertegenwoordiging van vrouwen in de wetenschap en politiek? Als je gelooft dat de samenleving egalitair is, geloof je blijkbaar dat mannen daar gewoon beter in zijn.
Oud 29-09-2015, 21:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik hoor graag meningen en argumenten (voor/tegen) maar Carn heeft 'n handje van gewoon lekker afgeven vanuit een soort kleinzielige 'doe maar normaal'-mentaliteit. Niet mijn ding.

Kan me nog herinneren dat 'ie speciaal naar WSZ kwam, waar 'ie normaal nooit postte, om te klagen over content die iedereen daar wél interessant vond. :')
Arme ziel toch. Vervelend dat het niet je ding is, maar gelukkig is dit Onzin en staan er geen spelregels vermeld; dus als ik een reeks posts omtrent wat voor onderwerp dan ook irritant vind dan heb ik er geen problemen mee om daar op mijn eigen geraffineerde manier iets van te zeggen, hoe 'kleinzielig' dat ook moge overkomen.

Ik vind het bewonderenswaardig hoe erg dit onderwerp je aangaat, daar niet van, maar misschien siert het je om op een gegeven moment van je moral fucking highground af te komen want zo'n wereld-verbeterende 'visie' is net als Greenpeace en de stichting Kinderpostzegels op een gegeven moment intens vermoeiend. Natuurlijk kan ik me daar gewoon niets van aantrekken, maar dat ideologisch gedram past haast meer bij een klein kind wat zijn/haar zin niet krijgt dan bij een rationeel volwassen persoon.
Oud 29-09-2015, 21:56
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik zal je mening noteren in mijn opschrijfboekje.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 22:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik zal je mening noteren in mijn opschrijfboekje.
Een wijze keuze . Wederom, het gaat mij niet om wat je probeert te vertellen (daar ben ik het vrijwel volledig mee eens), maar de manier hoe mag nog wel wat tlc gebruiken.
Oud 29-09-2015, 22:00
Turk February
Turk February is offline
Daar hebben we de toonpolitie.
Oud 29-09-2015, 22:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
Daar hebben we de toonpolitie.
Daar hebben we de back-up unit.
Oud 29-09-2015, 22:03
df
df is offline
Carn ik wil je kinderen. Helemaal mee eens.
Oud 29-09-2015, 22:04
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Citaat:
Je dingen afvragen bij verkrachtingscijfers is inderdaad veel zeurderiger en slachtofferiger dan zeuren over dat je iets stoms hebt gelezen op het internet.
Ik heb het over je gehele houding in dit topic, wat voor mij betiteld kan worden als : de ellende van het vrouw zijn.
Door je bewust anders te gaan gedragen en buiten de niche willen vallen, maakt juist dat je je aan de maatschappij wil aanpassen. Ben gewoon lekker jezelf (behalve als dat inclusief zoveel gezeur en gemauw is)
Je maakt t veel zwaarder dan het allemaal is.
Oud 29-09-2015, 22:07
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Een wijze keuze . Wederom, het gaat mij niet om wat je probeert te vertellen (daar ben ik het vrijwel volledig mee eens), maar de manier hoe mag nog wel wat tlc gebruiken.
Of anders doe ik 't op mijn manier, doet deadlock 't op zijn manier en doe jij 't op jouw manier. Als we toch dezelfde dingen vinden, dan is dat toch 'n aanzienlijk snellere manier om die ideale wereld te bereiken, waarin Axels penis vrij mag wapperen in de wind?

Ik snap verder wel dat mijn manier drammerig en irritant kan zijn. Maar er zijn ook genoeg mensen voor wie juist jouw toontje 't bloed onder de nagels haalt. Er is niet één ideale manier die 't beste werkt op iedereen.

Dus zeker als we 't over de inhoud eens zijn vind ik gesteggel over de vorm volkomen onproductief.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 22:10
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Interessant topic.
Nu met twee kinderen zie ik ook wel veel dingen. Stoere boeken voor jongens, glitterboekjes voor meisjes, etc etc. Maar tot nu toe trekt mijn oudste zich er niet erg veel van aan.

Dat wou ik even kwijt Nu lees ik weer stilletjes mee
Oud 29-09-2015, 22:11
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Daar hebben we de back-up unit.
Daar hebben we de 'mannen die feministisch zijn doen dat niet uit zichzelf'-trope.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 22:12
df
df is offline
Maar Jazz wanneer gaan we nou zuipen?? Tkb?,
Oud 29-09-2015, 22:13
Carn
Carn is offline
Citaat:
Daar hebben we de 'mannen die feministisch zijn doen dat niet uit zichzelf'-trope.
Noem je Turk nu gay?
Reageren

Regels voor berichten