Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2001, 14:40
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
oke een voorbeeld ff: ik heb een mengpaneel, maar wat kan ik er nou precies ermee? een nummer meer bas geven ofzo?
wie kan het me uitleggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2001, 14:50
mcsun
mcsun is offline
Allereerst zal het mogelijk zijn om 2 of meer sporen te mengen. Maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al begrepen
Wat er nog meer mogelijk is hangt af van het mengpaneel. Vaak staate bij de diverse schakelaars, knopjes en regelaars aangegeven waar ze voor dienen, dusseh...
Oud 30-08-2001, 15:39
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
oke een voorbeeld ff: ik heb een mengpaneel, maar wat kan ik er nou precies ermee? een nummer meer bas geven ofzo?
wie kan het me uitleggen?

uhhhhhhh.... mjha.. meer mid.. meer hoog.. meer aux.. *daar zit bv het galmgedoe aan* stereo regelen.. dempen.. meer bas.. enzovoort.. gwoon dat is de 'regiekamer' van de muziek dus.. alle draden lopen daarnaartoe en worden daar bijelkaar gegooid en op elkaar afgesteld zodat de bassen niet boven de zang uitkomt en dat de microfoon niet gaat piepen enzovoort!!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 16:06
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
als ik een paneel heb kan ik daarmee danzelf muziek mixen enz, (vb nummer van tiesto flight 643) kan je dat met een mengpaneel in elkaar knutselen??

wat ik wil weten is eigenlijk, als ik een mengpaneel heb of ik daarmee zelf muziek kan mixen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 16:12
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
als ik een paneel heb kan ik daarmee danzelf muziek mixen enz, (vb nummer van tiesto flight 643) kan je dat met een mengpaneel in elkaar knutselen??

wat ik wil weten is eigenlijk, als ik een mengpaneel heb of ik daarmee zelf muziek kan mixen.

Daarvoor heb je meer nodig dan alleen een mengpaneel.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 16:17
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:

daarvoor kan je beter software voor gebruiken, rebirth, recycle, reason, cooledit professional
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 16:22
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:

Daar heb je eigenlijk een meersporen recorder voor nodig. En dus centjes.

Oud 30-08-2001, 16:39
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:

Daarvoor heb je meer nodig dan alleen een mengpaneel.

zoals?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 16:41
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
daarvoor kan je beter software voor gebruiken, rebirth, recycle, reason, cooledit professional

i.p.v. een mengpaneel?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 17:02
predsletjee
predsletjee is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
i.p.v. een mengpaneel?

omg een vraagje... hoe oud ben je ? 8 ? 9 ?

als je iets wil mixen zal je platen moeten kunnen afspelen, wil je 2 platen door elkaar mixen betekent dat dus dat je 2 platenspelers moet aansluiten op je mengpaneel, en daarmee kan je mixen dan ja, maar dan zal je platenkennis moeten hebben, en waar wat begint op de plaat.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 17:31
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
predsletjee schreef:

omg een vraagje... hoe oud ben je ? 8 ? 9 ?

als je iets wil mixen zal je platen moeten kunnen afspelen, wil je 2 platen door elkaar mixen betekent dat dus dat je 2 platenspelers moet aansluiten op je mengpaneel, en daarmee kan je mixen dan ja, maar dan zal je platenkennis moeten hebben, en waar wat begint op de plaat.

ik ben 7, duuuuuh moet je een speler hebben maar (tnx voor je uitleg) ik vroeg of je rebirth bla bla bla als een mengpaneel kan gebruiken(zelfde mogelijkheden enz) tja..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 18:01
predsletjee
predsletjee is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
ik ben 7, duuuuuh moet je een speler hebben maar (tnx voor je uitleg) ik vroeg of je rebirth bla bla bla als een mengpaneel kan gebruiken(zelfde mogelijkheden enz) tja..

programma's zijn zowiezo kut, daar kan je gewoon niet mee mixen klaar.

Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 18:03
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
predsletjee schreef:
programma's zijn zowiezo kut, daar kan je gewoon niet mee mixen klaar.
oke.geen prog's dus..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 19:35
mcsun
mcsun is offline
Wat voor muziek wil je eigenlijk gaan maken? Voor Dance heb je bijvoorbeeld heel andere apparatuur nodig dan (pop)muziek met meerdere akoestische instrumenten.
Oud 30-08-2001, 22:14
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
i.p.v. een mengpaneel?

wel als een sampler en mengpaneel in een, je hoeft dan geen dure apparaten aan te schaffen en toch kan je veel bereiken
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 13:15
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Wat voor muziek wil je eigenlijk gaan maken? Voor Dance heb je bijvoorbeeld heel andere apparatuur nodig dan (pop)muziek met meerdere akoestische instrumenten.
eeh gewoon tiesto achtige trance liedjes.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 23:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
eeh gewoon tiesto achtige trance liedjes.
2 nummers aan mekaar mixen is heel wat anders dan een nummer from-scratch in mkeaar zetten. Voor het eerste heb je een mixer, 2 platen of CD spelers, en een versterker (+ boxen e.d.) nodig. Voor nieuwe nummers heb je dus een sampler, synth e.d. nodig.

Maar gezien je niveau zou ik het bij Magix Music Maker ofzo houden.

Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 23:25
NielZ
NielZ is offline
Het lijkt me gewoon dat je (bedroom) DJ wilt worden... *jaloers jaloers jaloers*. Dan moet je gewoon bij Google eens 'DJ tutorial' intypen, dan krijg je een shitload aan sites die je allemaal vertellen wat je nodig hebt, hoe het moet en hoe je verder gaat dan je eerste scratch-beweging. Succes ermee!
Oud 01-09-2001, 11:19
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Citaat:
NielZ schreef:
Het lijkt me gewoon dat je (bedroom) DJ wilt worden... *jaloers jaloers jaloers*. Dan moet je gewoon bij Google eens 'DJ tutorial' intypen, dan krijg je een shitload aan sites die je allemaal vertellen wat je nodig hebt, hoe het moet en hoe je verder gaat dan je eerste scratch-beweging. Succes ermee!
Heeejj thanks dat ga ik eens doen
mengpaneel heb ik al in huis en 1 sony lp-spelertje (niet om te DJen maar gewoon lp's draaien, belt-driven) en MD deck
's kijken wat ik daarmee kan doen

[Dit bericht is aangepast door Cybernetic Joosie (01-09-2001).]
Reageren

Regels voor berichten