| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() Overigens moet verder een dierenarts natuurlijk maar bepalen of amputatie de beste behandeloptie is. |
||
|
|
|
|
Interessante vraag. Misschien omdat je anders via die manier kan gaan mensensmokkelen? Met tien vrouwen trouwen en die hebben dan recht op een verblijfsvergunning? Of een residu uit de tijd van de christelijke waarden?
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Je hoeft geen sorry te zeggen, maar lijkt me zo lastig voor jezelf als je denkt dat dat soort dingen doodnormaal zouden zijn
![]() Misschien heb je gelezen dat ouderen gemiddeld minder vaak chemo krijgen? Deels doordat ze zelf eerder besluiten daar van af te zien, deels ook doordat bij ouderen de succeskans kleiner is en de bijwerkingen erger zijn - hoe ouder en zwakker je wordt, hoe groter die discrepantie en uiteindelijk wordt het daardoor medisch zinloos, maar dat is iets anders dan geen chemo geven alleen omdat iemand oud is. Verzekeraars hebben inderdaad wel vastgelegd hoeveel een levensjaar waard is en vergoeden op basis daarvan sommige nieuwe medicijnen voor auto-immuunziekten zoals reuma of Crohn niet, maar voorlopig hebben we dat opgelost doordat de ziekenhuizen het zelf betalen als een patiënt het toch echt nodig heeft, en hopelijk is dat vol te houden tot het patent eraf is en nemen dan de verzekeraars het weer over. |
|
|
|
|
Ik denk dat het in mijn hoofd zat doordat kennissen verteld hebben dat hun opa of oma kanker had en niet meer behandeld zou worden. Waarschijnlijk hebben die mensen daar zelf voor gekozen, omdat ze liever nog kort relatief gezond wilde leven, ipv hun lichaam te laten slopen door chemo voor een beetje extra tijd. Maar als het vaak genoeg verteld wordt verdwijnt het keuze-element uit zo'n verhaal en lijkt ouderdom de doorslaggevende factor om af te zien van behandeling.
![]() |
|
|