Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2015, 22:29
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En dan weer helemaal opnieuw beginnen met het proces en weer lekker met geld smijten.
Je ouders hebben geld zat
Advertentie
Oud 19-10-2015, 22:38
Macrador
Macrador is offline
En daarom moet je met geld smijten?
Oud 19-10-2015, 22:39
Axel11
Axel11 is offline
Ik hoef toch geen smileys uit te gaan schrijven hier...
Oud 19-10-2015, 22:40
Axel11
Axel11 is offline
Desalniettemin: als je een huisdier hebt, en ook nog eens het geld ervoor, dan laat je het dier toch niet aan zijn lot over?
Oud 19-10-2015, 22:46
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Desalniettemin: als je een huisdier hebt, en ook nog eens het geld ervoor, dan laat je het dier toch niet aan zijn lot over?
Er zijn ook wel uitgaven aan huisdieren die enorm buiten proportie zijn. Mijn kat heeft iets aan haar schildklier en mogelijke behandelmethoden waren een operatie of bestraling. Daarbij hoorde ik ook bedragen die mijn kat, hoe lief ze ook is, op haar bejaarde leeftijd, eigenlijk niet meer "waard" is. Dierenartskosten kunnen flink oplopen, dus ik snap de twijfel van Marleen best.
Oud 19-10-2015, 22:51
-Marleen
-Marleen is offline
Naja, wie zegt dat er geen probleem is als we de hele staart er af laten halen? En de staart er afhalen is op zich niet nodig en het staat ook voor geen meter.
Oud 19-10-2015, 22:51
-Marleen
-Marleen is offline
+ mijn ouders hebben de afgelopen maanden al genoeg geld uitgegeven aan die kat
Oud 19-10-2015, 22:52
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Er zijn ook wel uitgaven aan huisdieren die enorm buiten proportie zijn. Mijn kat heeft iets aan haar schildklier en mogelijke behandelmethoden waren een operatie of bestraling. Daarbij hoorde ik ook bedragen die mijn kat, hoe lief ze ook is, op haar bejaarde leeftijd, eigenlijk niet meer "waard" is. Dierenartskosten kunnen flink oplopen, dus ik snap de twijfel van Marleen best.
Je zou je kat ook gewond/bloedend rond laten lopen?
df
df is offline
Citaat:
Er zijn ook wel uitgaven aan huisdieren die enorm buiten proportie zijn. Daarbij hoorde ik ook bedragen die mijn kat, hoe lief ze ook is, op haar bejaarde leeftijd, eigenlijk niet meer "waard" is. Dierenartskosten kunnen flink oplopen, dus ik snap de twijfel van Marleen best.
ach nog even en we voeren deze discussie (of hij wordt voor ons gevoerd in de Tweede Kamer) over bejaarden
-Marleen
-Marleen is offline
We hebben de kat trouwens zonder iets om haar staart in een doos gestopt
Oud 19-10-2015, 22:54
Axel11
Axel11 is offline
Gelukkig is het maar een kat.
Oud 19-10-2015, 22:57
df
df is offline
Citaat:
Citaat:
Oud 19-10-2015, 22:59
Axel11
Axel11 is offline
Ik wilde niet te sarcastisch over komen, dus had de maar geschrapt. Niet heel verstandig achteraf gezien
Oud 19-10-2015, 22:59
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je zou je kat ook gewond/bloedend rond laten lopen?
Nee, ik vind wel dat je verantwoordelijkheid moet nemen voor je dier. Maar als meer amputeren (wat meer complicaties geeft in het gedrag en evenwicht van het dier) niet garant staat voor succes, is dat niet echt een oplossing.

Citaat:
ach nog even en we voeren deze discussie (of hij wordt voor ons gevoerd in de Tweede Kamer) over bejaarden
Is dat al niet een beetje zo, met ouderen die geen chemo meer krijgen bij kanker enzo? Ik dacht dat ik daar weleens wat over gehoord had, weet niet of het ook echt zo is.
Oud 19-10-2015, 23:04
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nee, ik vind wel dat je verantwoordelijkheid moet nemen voor je dier. Maar als meer amputeren (wat meer complicaties geeft in het gedrag en evenwicht van het dier) niet garant staat voor succes, is dat niet echt een oplossing.
Zoveel behandelingen bij mensen en dieren staan niet garant voor succes

Overigens moet verder een dierenarts natuurlijk maar bepalen of amputatie de beste behandeloptie is.
Oud 19-10-2015, 23:34
Verwijderd
Mijn hoofd zit vol snot en het is vervelend.
Oud 19-10-2015, 23:37
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Mijn hoofd zit vol snot en het is vervelend.
Ik heb het gevoel dat ik ook die kant op ga. Keelpijn en watjes.
Oud 19-10-2015, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het gevoel dat ik ook die kant op ga. Keelpijn en watjes.
*fruitmandje geeft*
Oud 19-10-2015, 23:40
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
mijn hoofd zit vol niets
Oud 19-10-2015, 23:48
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ronnie Flex maakt echt lekkere nummers.. Vooral als er een beat van Boaz in zit.
Oud 19-10-2015, 23:48
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Oud 19-10-2015, 23:49
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ga het luisteren, geloof me.
Oud 19-10-2015, 23:50
Verwijderd
Oud 19-10-2015, 23:53
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
nee dankje
Oud 19-10-2015, 23:56
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Jullie missen iets, maargoed jullie keus.
Oud 20-10-2015, 00:00
Verwijderd
Je mist zelf iets
Oud 20-10-2015, 00:06
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
smaak
Oud 20-10-2015, 00:08
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Je mist zelf iets
Terwijl jij, daarentegen, tamelijk normaal schijnt te zijn.
*over bol van sa aait*
Oud 20-10-2015, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Terwijl jij, daarentegen, tamelijk normaal schijnt te zijn.
*over bol van sa aait*
Waar haal je die onzin vandaan?

Prrrrr
Oud 20-10-2015, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Hey, ik wist niet dat Dittrich een nieuw account had!
Oud 20-10-2015, 00:34
Macrador
Macrador is offline
Waarom is het bij wet verboden om met meer dan 1 iemand te trouwen?
Oud 20-10-2015, 00:41
df
df is offline
Interessante vraag. Misschien omdat je anders via die manier kan gaan mensensmokkelen? Met tien vrouwen trouwen en die hebben dan recht op een verblijfsvergunning? Of een residu uit de tijd van de christelijke waarden?
Oud 20-10-2015, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Interessante vraag. Misschien omdat je anders via die manier kan gaan mensensmokkelen? Met tien vrouwen trouwen en die hebben dan recht op een verblijfsvergunning? Of een residu uit de tijd van de christelijke waarden?
Bijbel. Sowieso bijbel.
Oud 20-10-2015, 01:01
Verwijderd
Motherfocking 1 uur jonge!
Oud 20-10-2015, 01:10
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
oke
Oud 20-10-2015, 01:15
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Waar haal je die onzin vandaan?

Prrrrr
Lees eens wat Miss.Jazz. over je schreef bij Forumers die meevielen.
Oud 20-10-2015, 01:30
Verwijderd
Citaat:
Lees eens wat Miss.Jazz. over je schreef bij Forumers die meevielen.
Ja, dat las ik daarna pas.
Oud 20-10-2015, 02:08
Durian
Durian is offline
Citaat:
Motherfocking 1 uur jonge!
Motherfucking 2 uur jonge
Oud 20-10-2015, 02:48
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Motherfucking 2 uur jonge
Oei
Oud 20-10-2015, 03:34
bloodyb
bloodyb is offline
Motherfucking 3.34 uur jonguh!
Oud 20-10-2015, 03:40
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Motherfucking 3.34 uur jonguh!
Hallo
Oud 20-10-2015, 04:03
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
doei
Oud 20-10-2015, 05:55
Pr0xy
Pr0xy is offline
Bloei
Oud 20-10-2015, 06:52
Verwijderd
Citaat:
In Nederland geeft trouwen alléén geen recht op een verblijfsvergunning, je moet ook aantonen dat degene die hier al woonde genoeg verdient om de huwelijksimmigrant te onderhouden of dat er een baan voor de immigrant klaar staat.
Oud 20-10-2015, 06:57
Verwijderd
Citaat:

Is dat al niet een beetje zo, met ouderen die geen chemo meer krijgen bij kanker enzo? Ik dacht dat ik daar weleens wat over gehoord had, weet niet of het ook echt zo is.
Sommige ouderen vinden zelf chemo niet meer de moeite/het lijden waard, of bij gevorderde dementie vindt vaak de familie dat het meer kwaad dan goed doet; maar ouderen hebben gewoon recht op dezelfde medische zorg als niet-ouderen. Wat een eng en paranoïde idee om even zo nonchalant te noemen trouwens
Oud 20-10-2015, 08:28
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bijbel. Sowieso bijbel.
Enig idee hoeveel vrouwen koning David en Salomo er op nahielden?

Citaat:
Sommige ouderen vinden zelf chemo niet meer de moeite/het lijden waard, of bij gevorderde dementie vindt vaak de familie dat het meer kwaad dan goed doet; maar ouderen hebben gewoon recht op dezelfde medische zorg als niet-ouderen. Wat een eng en paranoïde idee om even zo nonchalant te noemen trouwens
Sorry. Ik dacht zoiets gehoord te hebben, maar ik wist niet meer precies in welke context. Ik heb ook ooit een artikel gelezen dat per land aangaf wat een mensenleven voor financiële waarde had en dat dat werd meegenomen bij ziekenhuisbehandelingen. Ook een bizar idee, met zelfs nog grote verschillen tussen landen.
Oud 20-10-2015, 08:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is er wel ooit geformuleerd hoeveel een levensjaar mag kosten maar ik weet niet hoe keihard dat is.
Oud 20-10-2015, 08:57
Verwijderd
Je hoeft geen sorry te zeggen, maar lijkt me zo lastig voor jezelf als je denkt dat dat soort dingen doodnormaal zouden zijn

Misschien heb je gelezen dat ouderen gemiddeld minder vaak chemo krijgen? Deels doordat ze zelf eerder besluiten daar van af te zien, deels ook doordat bij ouderen de succeskans kleiner is en de bijwerkingen erger zijn - hoe ouder en zwakker je wordt, hoe groter die discrepantie en uiteindelijk wordt het daardoor medisch zinloos, maar dat is iets anders dan geen chemo geven alleen omdat iemand oud is.

Verzekeraars hebben inderdaad wel vastgelegd hoeveel een levensjaar waard is en vergoeden op basis daarvan sommige nieuwe medicijnen voor auto-immuunziekten zoals reuma of Crohn niet, maar voorlopig hebben we dat opgelost doordat de ziekenhuizen het zelf betalen als een patiënt het toch echt nodig heeft, en hopelijk is dat vol te houden tot het patent eraf is en nemen dan de verzekeraars het weer over.
Oud 20-10-2015, 09:02
Elin3
Elin3 is offline
Ik denk dat het in mijn hoofd zat doordat kennissen verteld hebben dat hun opa of oma kanker had en niet meer behandeld zou worden. Waarschijnlijk hebben die mensen daar zelf voor gekozen, omdat ze liever nog kort relatief gezond wilde leven, ipv hun lichaam te laten slopen door chemo voor een beetje extra tijd. Maar als het vaak genoeg verteld wordt verdwijnt het keuze-element uit zo'n verhaal en lijkt ouderdom de doorslaggevende factor om af te zien van behandeling.
Oud 20-10-2015, 09:15
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hey, ik wist niet dat Dittrich een nieuw account had!
Ik zat al te wachten tot je zijn naam ging noemen, beetje uitlokking
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten