Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2015, 20:03
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
*gaap* natuurlijk is op elke regel een uitzondering, maar goed opgemerkt Axel11.
Ik denk dat zowel ik als deadlock eerder bedoelen dat wat jij zegt niet de regel is.
Advertentie
Oud 20-10-2015, 20:07
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Citaat:
Ik denk dat zowel ik als deadlock eerder bedoelen dat wat jij zegt niet de regel is.
okidoki Axel11
Oud 20-10-2015, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Degenen die dat wel doen moeten zich eens achter de oren krabben dan, want veel meer dan een beetje leerlingen pesten is het niet.
Docenten, a.k.a. klootjesvolk, denkt dat ze Heel Belangrijk zijn. Bij ons werken er ruim 3000 en het is net alsof je met 3000 aparte ondernemingen van doen hebt. Werkelijk.
Oud 20-10-2015, 20:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bestellen jullie wel eens op Amazon?
Soms maar al wel een tijdje geleden.
Oud 20-10-2015, 20:15
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Een vraagje aan de Apple-gebruikers onder ons, stel ik vergroot mijn iCloud abonnement, dan zijn daar kosten aan verbonden. Ik heb geen creditcard gekoppeld aan mijn Apple ID, hoe betaal ik die kosten dan? hmm
Oud 20-10-2015, 20:17
Macrador
Macrador is offline
Natura in de apple shop.
Oud 20-10-2015, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Een vraagje aan de Apple-gebruikers onder ons, stel ik vergroot mijn iCloud abonnement, dan zijn daar kosten aan verbonden. Ik heb geen creditcard gekoppeld aan mijn Apple ID, hoe betaal ik die kosten dan? hmm
Met zo'n iTunes kaart die je op iedere straathoek tegenwoordig kan kopen misschien? Ff kijken.
Oud 20-10-2015, 20:25
Verwijderd
Ja, die giftcards kan het ook mee.
Oud 20-10-2015, 20:30
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Soms maar al wel een tijdje geleden.
Mijn huisgenootje raadde mij net TheBookDepository aan en daar hadden ze het boek dat ik heel graag wilde net zomin als op Bol.com of Amazon maar wel wat andere boeken die ik ook wilde hebben
Oud 20-10-2015, 20:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend bestelde vaak studieboeken op amazon.com en in de tijd dat ik weg was van Nena bestelde ik cd's op amazon.de. Betalen met creditcard en altijd goed gegaan.
Oud 20-10-2015, 20:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Amazon.com en .co.uk enzo hebben wel een ander assortiment trouwens.
Oud 20-10-2015, 20:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dan ben ik over 3 jaar nog steeds aan het schrijven
Met de hand overschrijven helpt voor het onthouden.

In Onze Tijd deden we dat altijd met de hand.
Oud 20-10-2015, 20:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij maakten gewoon kaartjes met aan de ene kant het woord en aan de andere kant de vertaling.
Oud 20-10-2015, 21:10
zoef de haas
zoef de haas is offline
In mijn tijd hadden we doorzichtige rode kaarten in onze boeken en die kon je dan over de woordenlijsten heen leggen om ze te leren. Of gewoon de lijsten achterin het boek half afdekken
Oud 20-10-2015, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Wij maakten gewoon kaartjes met aan de ene kant het woord en aan de andere kant de vertaling.
De truc is dus dat je door het maken van de kaartjes de woorden overschrijft en het daardoor beter oppikt. De manier waarop is niet zo belangrijk, een lijstje overschrijven en op de WC hangen werkt ook.
Oud 20-10-2015, 21:16
Elin3
Elin3 is offline
De ouders van mijn beste vriendin leerde op ten duur Grieks of Hebreeuws en toen hing hun hele huis ook vol met kaartjes
Oud 20-10-2015, 21:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als ik een tekst moet leren of heel veel recitatieven hangt de wc ook vol briefjes
Oud 20-10-2015, 21:38
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
De ouders van mijn beste vriendin leerde op ten duur Grieks of Hebreeuws en toen hing hun hele huis ook vol met kaartjes
Op ten duur?
Oud 20-10-2015, 21:43
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Op ten duur?
Een tijdje geleden? Ik kom daar al in huis sinds ik kan lopen, en op ten duur ging één van hen theologie studeren. Of klopt gewoon de hele uitdrukking niet?
Oud 20-10-2015, 21:45
Verwijderd
Op den duur.
Oud 20-10-2015, 21:46
Verwijderd
Hier in de buurt zeggen heel veel mensen 'op een begeven moment'. Of 'dat ben ik niet nodig'.
Oud 20-10-2015, 21:48
-Marleen
-Marleen is offline
Gebruiken jullie wel een bekakt accent, anders klinkt het niet hoor
Oud 20-10-2015, 21:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
De truc is dus dat je door het maken van de kaartjes de woorden overschrijft en het daardoor beter oppikt. De manier waarop is niet zo belangrijk, een lijstje overschrijven en op de WC hangen werkt ook.
True maar als je er dan ook nog iets handigs aan overhoudt is dat natuurlijk meegenomen.
Oud 20-10-2015, 21:59
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Een tijdje geleden? Ik kom daar al in huis sinds ik kan lopen, en op ten duur ging één van hen theologie studeren. Of klopt gewoon de hele uitdrukking niet?
Citaat:
Op den duur.
Oud 20-10-2015, 22:00
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Hier in de buurt zeggen heel veel mensen 'op een begeven moment'. Of 'dat ben ik niet nodig'.
Mijn oma zei vaak iets als "iedereen vindt dat niet leuk", terwijl ze dan "niet iedereen vindt dat leuk" bedoelde. Klein verschilletje
Oud 20-10-2015, 22:09
Elin3
Elin3 is offline
Weer wat geleerd!
Oud 20-10-2015, 22:35
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Beetje speciaal.
Oud 20-10-2015, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Beetje speciaal.
België heeft West-Vlaanderen
Oud 20-10-2015, 22:38
Macrador
Macrador is offline
En Oost-Vlaanderen.
Oud 20-10-2015, 22:39
Macrador
Macrador is offline
Ik versta ze dus ook echt niet hè. Ik heb een kotgenoot die West-Vlaams is en soms moet ik 5 keer vragen wat die zegt.
Verwijderd
Ja maar dat accent is sexy.
Verwijderd
Citaat:
Ik versta ze dus ook echt niet hè. Ik heb een kotgenoot die West-Vlaams is en soms moet ik 5 keer vragen wat die zegt.
Ja snap ik. Ik heb minder moeite met Deens
Oud 20-10-2015, 22:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gelukkig dat jij dat ook hebt Ik had er ook één toen ik in Leuven woonde en dacht dat het aan mij lag
Oud 20-10-2015, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Amazon.com en .co.uk enzo hebben wel een ander assortiment trouwens.

Heb voor t eerst bij de Amerikaanse besteld omdat t bij de Britse uitverkocht was. Vandaag verzonden, ze regelen ook de douanedingen als t goed is. Ben benieuwd
Oud 20-10-2015, 22:54
Miekje*
Miekje* is offline
Ik schrijf nog steeds al mijn aantekeningen en samenvattingen voor tentamens met de hand. Dan onthoud ik het veel beter
Oud 20-10-2015, 22:55
Macrador
Macrador is offline
Ik ook ja. Anders lukt het niet. Ik kan niet leren van een computerscherm.
Oud 20-10-2015, 22:55
Elin3
Elin3 is offline
Spawn, had ik jou PM al beantwoord? Nog niet toch?
Oud 20-10-2015, 22:56
Verwijderd
Nee
Oud 20-10-2015, 22:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga jou ook nog terug pb'en hoor Eline

En wat schrijf ik wel en vooral niet in de kaart voor een meisje van de roeivereniging/vriendin/ze zit in de ploeg van mijn vriend van wie de moeder een uitgezaaid melanoom heeft, zaterdag halsoverkop getrouwd is en nu heel ernstig ziek in het ziekenhuis ligt?
Oud 20-10-2015, 23:02
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee
Ga ik nog doen!

Citaat:
Ik ga jou ook nog terug pb'en hoor Eline

En wat schrijf ik wel en vooral niet in de kaart voor een meisje van de roeivereniging/vriendin/ze zit in de ploeg van mijn vriend van wie de moeder een uitgezaaid melanoom heeft, zaterdag halsoverkop getrouwd is en nu heel ernstig ziek in het ziekenhuis ligt?
Veel sterkte wensen? Als ze gelovig is kan een Bijbeltekst ook veel steun geven - maar dan moet je zelf ook wel iets met het geloof hebben.

Is het meisje getrouwd? Of de moeder? En wie ligt nu in het ziekenhuis?
Oud 20-10-2015, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Ga ik nog doen!
Oud 20-10-2015, 23:04
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Oh, dat heb ik ook soms met Limburgers of bij allerlei dialecten/talen uit Noord-Nederland
Oud 20-10-2015, 23:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ga ik nog doen!

Veel sterkte wensen? Als ze gelovig is kan een Bijbeltekst ook veel steun geven - maar dan moet je zelf ook wel iets met het geloof hebben.

Is het meisje getrouwd? Of de moeder? En wie ligt nu in het ziekenhuis?
Sterkte sowieso en gelovig is ze volgens mij niet. Maak er wel wat moois van.

Haar moeder is getrouwd en ligt nu in het ziekenhuis. Beetje warrig, sorry
Oud 20-10-2015, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt mij geen bijzonder goed idee.
Oud 20-10-2015, 23:22
Verwijderd
Hallo
Oud 20-10-2015, 23:23
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat lijkt mij geen bijzonder goed idee.
Voor sommige mensen kan het wel steun geven. Mijn moeder vond het heel fijn om te weten dat er voor haar gebeden werd toen ze ziek was. Ik heb zelf de meeste steun gehad aan de condoleance kaart van de moeder van mijn ex, waarop ze een hele persoonlijke geloofsgetuigenis had geschreven.

Als je niet gelooft zal het je idd geen beter gevoel geven. En als gelovige zit je waarschijnlijk ook niet op een "God is goed" verhaal te wachten wanneer je leven hartstikke kut is. Maar delen in geloof kan wel degelijk veel steun geven.
Oud 20-10-2015, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Voor sommige mensen kan het wel steun geven. Mijn moeder vond het heel fijn om te weten dat er voor haar gebeden werd toen ze ziek was. Ik heb zelf de meeste steun gehad aan de condoleance kaart van de moeder van mijn ex, waarop ze een hele persoonlijke geloofsgetuigenis had geschreven.

Als je niet gelooft zal het je idd geen beter gevoel geven. En als gelovige zit je waarschijnlijk ook niet op een "God is goed" verhaal te wachten wanneer je leven hartstikke kut is. Maar delen in geloof kan wel degelijk veel steun geven.
Dat hangt denk ik heel erg van de denominatie af. Ik heb gemerkt dat evangelisten er niet zo mee zitten als ze dat van een ongelovige horen, ik krijg van een collega mailtjes met 'pas op met het gebruik van woorden als godzijdank'. En met mijn buurman heb ik dit eerder besproken en die zei als ouderling van een niet zo heel strenge kerk het idee van de persoon te waarderen maar dat het toch niet fijn voelt.
Oud 20-10-2015, 23:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zelf vaak ook wel wat aan van die spreuken/teksten die niet godsdienstig zijn maar je wel laten nadenken dus kan daar nog wel eens naar zoeken.
Oud 21-10-2015, 00:25
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
In mijn tijd hadden we doorzichtige rode kaarten in onze boeken en die kon je dan over de woordenlijsten heen leggen om ze te leren. Of gewoon de lijsten achterin het boek half afdekken
Omg ja.
Oud 21-10-2015, 00:29
Verwijderd
Zijn er nog aardige mensen?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten