![]() |
|
![]() |
Ik sta er een beetje versteld van...
Zo zou je dus niet meer goed de snelheid van de Athlon kunnen acterhalen... Wat vinden jullie ervan??? http://www.zdnet.nl/item.cfm?id=11807&mxp=32 |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb er geen problemen mee, zolang er ten alle tijden maar duidelijk is wat voor snelheid het écht is.. en winkeliers moeten ook opletten -- niet dat je weer advertenties ziet als 'pentium celeron' oid.. werkt alleen maar verwarrend..
aan de ene kant vind ik het trouwens niet eens zo'n geniaal idee, AMD die zich op deze manier aanpast aan Intel (want dat doen ze).. niet geheel onbegrijpelijk, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het zullen zien als teken van zwakte.. bijvoorbeeld het auto-verhaal wat ik las op t.net, stel dat een klant een shop binnenwandelt en naar het verschil vraagt tussen de mercedes e-serie en de BMW 7-serie.. 'nou mijnheer, die mercedes heeft 240 op de teller maar gaat eigenlijk 300, die BMW heeft 270 op de teller en that's it..' beetje verwarrend/argwaanwekkend lijkt me.. en dan heb ik het nog niet eens over de core-aanduidingen die het voor de leek er al helemaal niet makkelijker op maken.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en als ik daarop 'n auto moet kiezen kies ik liever 'n goedkope kale, maar luxe AMD, dan 'n helemaal in leer en chroom aangekleedde P4 ![]() |
![]() |
|
ok: de oplossing
je houdt gewoon mhz (ghz) aanduiding, maar wordt vergezeld van een indexcijfer, gemeten door een onafhankelijke benchmark, eerlijker kan toch niet... enige probleem, dan gaat intel denk ik falliet ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
volgens mij hebben we het over een utopie, intel en amd die allebei toestaan dat ze hun processoren moeten afstaan aan een wildvreemde om het vervolgens te laten indexeren.. no way dat dat eerlijk zal gaan verlopen, m.i. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|