Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2001, 10:04
Athlon
Athlon is offline
Ik sta er een beetje versteld van...

Zo zou je dus niet meer goed de snelheid van de Athlon kunnen acterhalen...

Wat vinden jullie ervan???
http://www.zdnet.nl/item.cfm?id=11807&mxp=32
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2001, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Zo zou een Athlon 1,5 GHz een Athlon 1800+ of 1900+ worden, afhankelijk van met welke P4 AMD de chip gelijkstelt.
Aaargh...niet wéér...het begon al met die waardeloze k*t-Cyrixen 'P166+' enz.enz. wat een gezeik...slechte stap van AMD!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 11:18
ick
ick is offline
ZWAAR DOMME MOVE!

datt hun 1500 even snel is als 'n P4 1900 moeten ze trots op zijn, en niet verneuken door 'n "P4 1,9 Equavilant"(leuk voor scrabble.... als ik 't teminste goed heb geschreven ) te noemen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 11:27
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
ick schreef:
ZWAAR DOMME MOVE!

datt hun 1500 even snel is als 'n P4 1900 moeten ze trots op zijn
Helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 12:07
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Oud nieuws, heb ik al gepost in een ander topic over AMD.

Mijn mening? Niet slecht, zo MOET Intel hun veel te hoge prijzen aan gaan passen, aangezien AMD weer een mooie marketingtruuk heeft! ( GOEDE ZET AMD!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 13:49
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Oud nieuws, heb ik al gepost in een ander topic over AMD.

Mijn mening? Niet slecht, zo MOET Intel hun veel te hoge prijzen aan gaan passen, aangezien AMD weer een mooie marketingtruuk heeft! ( GOEDE ZET AMD!

nee, ik vind dat ze trots moeten zijn, iedereen die iets van pc's weet (helaas de meeste verkopers niet) weten dat AMD gewoon beter is

Oud 03-09-2001, 18:03
Chimera
Chimera is offline
Het gaat er om dat voor een leek de MHz-rating alles is. Een leek wil een P4 omdat die 'sneller' is.

Het is allemaal marketing. Je BIOS laat toch wel zien op welke snelheid 'ie draait. Vind het best, moet Intel z'n prijzen omlaag gooien.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 18:50
Verwijderd
ik heb er geen problemen mee, zolang er ten alle tijden maar duidelijk is wat voor snelheid het écht is.. en winkeliers moeten ook opletten -- niet dat je weer advertenties ziet als 'pentium celeron' oid.. werkt alleen maar verwarrend..

aan de ene kant vind ik het trouwens niet eens zo'n geniaal idee, AMD die zich op deze manier aanpast aan Intel (want dat doen ze).. niet geheel onbegrijpelijk, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het zullen zien als teken van zwakte.. bijvoorbeeld het auto-verhaal wat ik las op t.net, stel dat een klant een shop binnenwandelt en naar het verschil vraagt tussen de mercedes e-serie en de BMW 7-serie.. 'nou mijnheer, die mercedes heeft 240 op de teller maar gaat eigenlijk 300, die BMW heeft 270 op de teller en that's it..' beetje verwarrend/argwaanwekkend lijkt me..

en dan heb ik het nog niet eens over de core-aanduidingen die het voor de leek er al helemaal niet makkelijker op maken..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 11:03
ick
ick is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
ik heb er geen problemen mee, zolang er ten alle tijden maar duidelijk is wat voor snelheid het écht is.. en winkeliers moeten ook opletten -- niet dat je weer advertenties ziet als 'pentium celeron' oid.. werkt alleen maar verwarrend..

aan de ene kant vind ik het trouwens niet eens zo'n geniaal idee, AMD die zich op deze manier aanpast aan Intel (want dat doen ze).. niet geheel onbegrijpelijk, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het zullen zien als teken van zwakte.. bijvoorbeeld het auto-verhaal wat ik las op t.net, stel dat een klant een shop binnenwandelt en naar het verschil vraagt tussen de mercedes e-serie en de BMW 7-serie.. 'nou mijnheer, die mercedes heeft 240 op de teller maar gaat eigenlijk 300, die BMW heeft 270 op de teller en that's it..' beetje verwarrend/argwaanwekkend lijkt me..

en dan heb ik het nog niet eens over de core-aanduidingen die het voor de leek er al helemaal niet makkelijker op maken..

nope... . dus moet je de leek eerst simpel uitleggen dat 't niet alleen om de TELLER gaat ('t aantal megahertzen) maar ook om om de acvcelleratie (FSB) en de luxe die je aan boord hebt (de performance)

en als ik daarop 'n auto moet kiezen kies ik liever 'n goedkope kale, maar luxe AMD, dan 'n helemaal in leer en chroom aangekleedde P4

Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 16:22
pietje63
pietje63 is offline
ok: de oplossing
je houdt gewoon mhz (ghz) aanduiding, maar wordt vergezeld van een indexcijfer, gemeten door een onafhankelijke benchmark, eerlijker kan toch niet... enige probleem, dan gaat intel denk ik falliet
Oud 05-09-2001, 04:38
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:
ok: de oplossing
je houdt gewoon mhz (ghz) aanduiding, maar wordt vergezeld van een indexcijfer, gemeten door een onafhankelijke benchmark, eerlijker kan toch niet... enige probleem, dan gaat intel denk ik falliet
ja, maar welk 3rd-party programma gaat dat worden? in de ene bench komt intel beter uit de verf dan in de andere.. same goes for AMD

Met citaat reageren
Oud 06-09-2001, 11:43
ick
ick is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
ja, maar welk 3rd-party programma gaat dat worden? in de ene bench komt intel beter uit de verf dan in de andere.. same goes for AMD

doe der 2.... 1 voor pure rekenkracht (priemgetallen onder de 1 muljard zoeken) en 1 voor performance (3d rendering/mpeg decoden over de CPU) die 2 samen, delen door 2 is indexcijfer......

Met citaat reageren
Oud 06-09-2001, 17:41
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:
doe der 2.... 1 voor pure rekenkracht (priemgetallen onder de 1 muljard zoeken) en 1 voor performance (3d rendering/mpeg decoden over de CPU) die 2 samen, delen door 2 is indexcijfer......
en dan nog kun je de in de bench de een er beter uit laten komen dan de ander lijkt me..

volgens mij hebben we het over een utopie, intel en amd die allebei toestaan dat ze hun processoren moeten afstaan aan een wildvreemde om het vervolgens te laten indexeren.. no way dat dat eerlijk zal gaan verlopen, m.i.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten