Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2015, 21:51
Cootje01
Cootje01 is offline
Citaat:
Al 1830 hoi-topics
1831 HOI
Oud 28-10-2015, 22:04
Verwijderd
Oud 28-10-2015, 22:05
Cootje01
Cootje01 is offline
LOL
Oud 28-10-2015, 22:19
Verwijderd
Oud 28-10-2015, 22:27
Regenboog
Regenboog is offline
Ik zit niet vanaf begin in hoi. Ik ben eigenlijk een hoi newbe. Ik zat ooit in het lettertjes topic. Dat was mijn hometown
Oud 28-10-2015, 22:27
Regenboog
Regenboog is offline
Ik ben geen hoi-er. Ik ben een lettertje <3
Oud 28-10-2015, 22:28
Verwijderd
Letterlijk?
Oud 28-10-2015, 22:37
Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik moet voor morgen allemaal woordjes leren, maar ik krijg je maar niet in mijn hoofd
Dat krijg je ervan als je mij okt!!!!
Oud 28-10-2015, 22:38
Durian
Durian is offline
Citaat:
Letterlijk?
Ja
Oud 28-10-2015, 22:57
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat is jouw omschrijving van 'het vergaan van de wereld'?
Ik vind het beeld dat C.S. Lewis schetst in The Last Battle (hoofdstuk 14 t/m 16) een heel mooi beeld van hoe het zou kunnen zijn. Naar mijn idee hoeft de aarde of het menselijk ras niet fysiek geheel kapot te gaan. Vanuit mijn christelijke achtergrond verwacht ik meer een punt waarop de tijd niet langer bestaat en Jezus terugkomt.
Oud 28-10-2015, 23:11
Durian
Durian is offline
Lolwut :')___
Oud 28-10-2015, 23:11
Durian
Durian is offline
hoe kan iets als tijd niet meer bestaan lol
Oud 28-10-2015, 23:15
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
hoe kan iets als tijd niet meer bestaan lol
Eeuwigheid. Het is ook wel een abstract concept, een periode zonder begin en einde - daardoor eigenlijk geen periode.
Oud 28-10-2015, 23:19
Cootje01
Cootje01 is offline
Oud 28-10-2015, 23:22
Verwijderd
Sticks and stones may break my bones but words will never hurt me.
Oud 28-10-2015, 23:29
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind het beeld dat C.S. Lewis schetst in The Last Battle (hoofdstuk 14 t/m 16) een heel mooi beeld van hoe het zou kunnen zijn. Naar mijn idee hoeft de aarde of het menselijk ras niet fysiek geheel kapot te gaan. Vanuit mijn christelijke achtergrond verwacht ik meer een punt waarop de tijd niet langer bestaat en Jezus terugkomt.
Ik denk dat juist alles goed komt zodra Frodo de Ring heeft vernietigd.
Oud 28-10-2015, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Oud 28-10-2015, 23:32
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat is jouw idee van "alles goed komt"?

Een deel van het beeld van Lewis kun je overigens vrij letterlijk naast Mattheüs 24 en 25 leggen.
Oud 28-10-2015, 23:33
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Wat is jouw idee van "alles goed komt"?

Een deel van het beeld van Lewis kun je overigens vrij letterlijk naast Mattheüs 24 en 25 leggen.
En dan is het waarheid natuurlijk.
Oud 28-10-2015, 23:36
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wanneer houdt de tijd dan op te bestaan? Wat is de "trigger"?
Oud 28-10-2015, 23:37
Carn
Carn is offline
Ja, maar het is geen geheim dat Lewis een behoorlijk gelovig persoon was en zich nogal graag liet inspireren.

Ik denk dat als de mensheid niet binnen X-aantal jaren van deze planeet af komt we allemaal dood gaan. En de natuur en de planeet zal daar geen snars om geven. En na misschien een paar miljard jaar is er een mensheid 2.0 met alle waanideeen die daarbij horen en begint het circus weer van voren af aan, als er dan nog wat over is van dit zonnestelsel.
Oud 28-10-2015, 23:50
Verwijderd
Over 800 miljoen jaar is het toch allemaal voorbij hiero: http://biogeosciences-discuss.net/2/...-1665-2005.pdf
Oud 28-10-2015, 23:56
Carn
Carn is offline
hehe, och, 'life will find a way', Het zal niet de eerste keer zijn de geschiedenis van deze planeet dat 99,999 procent van de levensvormen het loodje legt.
Oud 29-10-2015, 00:01
Verwijderd
Nee okay, maar dan is het meer "It's life Jim, but not as we know it"
Oud 29-10-2015, 00:10
Carn
Carn is offline
Ja, niets mis mee.

Citaat:
Besides, environmentalists don’t give a shit about the planet. They don’t care about the planet; not in the abstract they don’t. You know what they’re interested in? A clean place to live; their own habitat. They’re worried that someday in the future, they might be personally inconvenienced. Narrow, unenlightened self-interest doesn’t impress me.Besides, there is nothing wrong with the planet... nothing wrong with the planet. The planet is fine... the people are fucked! Difference! The planet is fine! Compared to the people, THE PLANET IS DOING GREAT: Been here four and a half billion years! Do you ever think about the arithmetic? The planet has been here four and a half billion years, we’ve been here what? 100,000? Maybe 200,000? And we’ve only been engaged in heavy industry for a little over 200 years. 200 years versus four and a half billion and we have the conceit to think that somehow, we’re a threat?
..
The planet will be here, we’ll be long gone; just another failed mutation; just another closed-end biological mistake; an evolutionary cul-de-sac. The planet will shake us off like a bad case of fleas, a surface nuisance. You wanna know how the planet’s doing? Ask those people in Pompeii who are frozen into position from volcanic ash how the planet’s doing. Wanna know if the planet’s all right? Ask those people in Mexico City or Armenia or a hundred other places buried under thousands of tons of earthquake rubble if they feel like a threat to the planet this week.
Oud 29-10-2015, 04:35
Pr0xy
Pr0xy is offline
*Kreeft in topic leg*
Oud 29-10-2015, 06:16
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En dan is het waarheid natuurlijk.
Ik hecht waarde aan de Bijbel (en veel mensen zullen meer waarde aan de Bijbel hechten dan aan een fantasy kinderboek, vandaar ook dat ik de inspiratiebron graag wilde noemen). Ik snap heel goed dat je als niet-gelovige geen waarde hecht aan een boek als de Bijbel.

Mijn vraagt naar mijn visie, die mag ik i.m.o. baseren op welke bronnen ik maar wil. Ik presenteer mijn visie dan ook niet als universele waarheid hè?

Citaat:
Wanneer houdt de tijd dan op te bestaan? Wat is de "trigger"?
Er zijn wel allemaal tekenen van de eindtijd (natuur rampen, oorlogen, valse profeten) maar ik weet ook niet wanneer God het dan genoeg zou vinden en min of meer de stekker er uit trekt. In de Bijbel wordt wel als "voorwaarde" genoemd dat alle volken op aarde over Jezus gehoord zouden moeten hebben.
Oud 29-10-2015, 06:22
Verwijderd
Oud 29-10-2015, 06:24
-Marleen
-Marleen is offline
Ik denk dat er een oorlog komt en de aarde dan vergaat of een of andere explosie waardoor de wereld vergaat of een ziekte
Oud 29-10-2015, 06:24
-Marleen
-Marleen is offline
Dat het menselijk ras uitsterft bedoel ik
Oud 29-10-2015, 06:29
Verwijderd
Mensheid is een soort, niet een ras.
Oud 29-10-2015, 07:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
Er zijn wel allemaal tekenen van de eindtijd (natuur rampen, oorlogen, valse profeten)
Maar die tekenen zijn er toch al duizenden jaren? Je zou zelfs kunnen stellen dat het momenteel een vrij rustige periode is.
Oud 29-10-2015, 08:24
Verwijderd
Ik moet 360 euro terugbetalen aan de belasting, mijn (ex) collega, al die tijd bij dezelfde werkgever gewerkt, moet 1140 terugbetalen. Kan dat?
Oud 29-10-2015, 08:32
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik moet 360 euro terugbetalen aan de belasting, mijn (ex) collega, al die tijd bij dezelfde werkgever gewerkt, moet 1140 terugbetalen. Kan dat?
Ja.

Maar ik zou het altijd narekenen: zetten ze in België geen berekening in de brief?
Oud 29-10-2015, 08:42
Knitten.
Knitten. is offline
Hoi hoe is het hier?
Oud 29-10-2015, 08:43
Verwijderd
Jawel, er staan wel berekeningen bij. Ik heb een jongerenvakantie gehad, waardoor ik 791 euro kreeg als uitkering. Normaal betaal je daar geen belasting over, maar als je dat dan optelt bij die 360 euro zou ik op 1151 euro uitkomen, wat dan wel weer naar haar belastingbrief neigt. Misschien is dat wel niet samen te vatten, ik weet het niet.
Ik heb mijn brief ingevuld via een document op de computer en alles nagezien, dat klopte allemaal wel met mijn gegevens dus ik neem aan dat het van mij klopt. Verder wonen zij en ik in dezelfde gemeente..
Oud 29-10-2015, 08:43
Verwijderd
Je betaalt hier trouwens echt tantoeveel belasting

Laatst gewijzigd op 29-10-2015 om 08:55.
Oud 29-10-2015, 08:52
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Jawel, er staan wel berekeningen bij. Ik heb een jongerenvakantie gehad, waardoor ik 791 euro kreeg als uitkering. Normaal betaal je daar geen belasting over, maar als je dat dan optelt bij die 360 euro zou ik op 1151 euro uitkomen, wat dan wel weer naar haar belastingbrief neigt. Misschien is dat wel niet samen te vatten, ik weet het niet.
Ik heb mijn brief ingevuld via een document op de computer en alles nagezien, dat klopte allemaal wel met mijn gegevens dus ik neem aan dat het van mij klopt. Verder wonen zij en ik in dezelfde gemeente..
Tsja, het zal wel kloppen bij jou dan
Oud 29-10-2015, 08:54
df
df is offline
Citaat:
Je betaald hier trouwens echt tantoeveel belasting
Ze zouden eens belasting op d/t-fouten moeten gaan heffen.
Oud 29-10-2015, 08:55
Verwijderd
Bij haar dan misschien ook in verband met het vakantiegeld, dat zal waarschijnlijk gewoon een serieus bedrag zijn aan belasting wat eraf gaat.. moet ik volgendjaar waarschijnlijk ook even rekening houden met zo'n belastingbrief
Oud 29-10-2015, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Ze zouden eens belasting op d/t-fouten moeten gaan heffen.
oei dan word ik echt uitgekleed
Oud 29-10-2015, 09:05
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Oud 29-10-2015, 09:08
Verwijderd
Oud 29-10-2015, 09:13
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik hecht waarde aan de Bijbel (en veel mensen zullen meer waarde aan de Bijbel hechten dan aan een fantasy kinderboek, vandaar ook dat ik de inspiratiebron graag wilde noemen). Ik snap heel goed dat je als niet-gelovige geen waarde hecht aan een boek als de Bijbel.

Mijn vraagt naar mijn visie, die mag ik i.m.o. baseren op welke bronnen ik maar wil. Ik presenteer mijn visie dan ook niet als universele waarheid hè?

Er zijn wel allemaal tekenen van de eindtijd (natuur rampen, oorlogen, valse profeten) maar ik weet ook niet wanneer God het dan genoeg zou vinden en min of meer de stekker er uit trekt. In de Bijbel wordt wel als "voorwaarde" genoemd dat alle volken op aarde over Jezus gehoord zouden moeten hebben.
Dus al die christendom-verspreiders zijn eigenlijk bezig de wereld kapot te maken? Ik stel voor dat we het vanaf nu gewoon nooit meer over Jezus hebben, we kunnen beter het zekere voor het onzekere nemen.
Oud 29-10-2015, 09:24
De Veroorzaker
Oud 29-10-2015, 09:26
De Veroorzaker
Citaat:
Sticks and stones may break my bones but words will never hurt me.
Oud 29-10-2015, 09:31
Carn
Carn is offline
"If you're offended by any word in any language, it's probably because your parents were unfit to raise a child."
Oud 29-10-2015, 11:04
Verwijderd
Mja, ik snap het plaatje wel hoor, want als De Veroorzaker gemene dingen tegen me zegt dan trek ik me dat waarschijnlijk wel aan, dat gebeurt gewoon als je een innige relatie met elkaar hebt. Maar van wat een of andere randdebiel zegt? Ga fietsen, boeit me niet.
Oud 29-10-2015, 11:22
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dus al die christendom-verspreiders zijn eigenlijk bezig de wereld kapot te maken? Ik stel voor dat we het vanaf nu gewoon nooit meer over Jezus hebben, we kunnen beter het zekere voor het onzekere nemen.
Als je toch niet gelooft dat er iets van waar is hoef je je er ook geen zorgen over te maken
Oud 29-10-2015, 11:24
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Als je toch niet gelooft dat er iets van waar is hoef je je er ook geen zorgen over te maken
Oh, gelukkig maar, ik maakte me al zorgen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten