Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Misschien kunnen we Eline wat tips geven om zich wat weerbaarder te voelen!
![]() Wat doen jullie wanneer je je niet gewaardeerd voelt, of onbegrepen, of wanneer je vindt dat anderen te veel druk op je leggen? En dan bedoel ik: bij jezelf, niet perse met handelingen om het gedrag van de ander te willen veranderen. Hoe put je dat uit jezelf?
|
Een van de beste dingen die ik geleerd heb van mijn ziek zijn is dat ik geen dingen meer doe die zogenaamd van me verwacht worden maar waar ik zelf helemaal niets in zie. Sommige dingen kan je natuurlijk echt niet onderuit maar vaker dan ooit ga ik gewoon niet meer. Ik vind het mijn energie niet waard om die aan dat soort dingen te besteden.
Verder probeer ik me niet meer zo druk te maken om wat anderen van me vinden, zeker mensen niet die verder van me afstaan. Ik kreeg soms zoveel 'goede ideeën' dat ik soms niet eens meer wist wat ik zelf ergens van vond.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Daar heb ik een anekdote over. Vorige week bestelden vriend en ik eten. Bij de menu's zit standaard rijst en friet. Vriend zou vragen om extra rijst in plaats van friet. Maar we kregen toch friet. Vriend verbaasd. Ik was minder verbaasd toen ik zag dat hij op het bestelformulier had gezet "er mag eventueel ook extra rijst bij in plaats van friet als dat kan". Wat moeten ze daar nou mee
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat is wel een erg omslachtige manier van formuleren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Gelukkig ben ik gezegend met een schoonfamilie die alles wel best vindt, ben ik er wel vinden ze het leuk, ben ik er niet ook best. Mijn eigen ouders zijn juist degene waar ik er moeite mee heb, waarschijnlijk omdat ik juist van hen verwacht datze het wel snappen terwijl dat niet zo is.
|
![]() |
Ik maak voor het eerst in mijn leven een serieuze montagevoorstelling (na heel veel tekstregies en korte montagepresentaties) en het is verdoeme lastig
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb jarenlang vooral heel braaf gedaan wat mijn moeder vroeg en ben eigenlijk pas op mijn achttiende een beetje gaan puberen toen ik ontdekte dat mama niet altijd het beste wist waar ik behoefte aan had. Dat zelfde jaar werd mama ziek en stierf ze. Ik ben daarna vooral bezig geweest met opruimen, oma opvangen en dingen regelen met de notaris en banken, i.p.v. mezelf te ontwikkelen en ontdekken wat en wie ik echt belangrijk vind. Ik denk dat ik wat dat betreft nog best een inhaalslag te maken heb
![]()
|
Als mensen veel druk op me leggen/naar doen dan klap ik dicht en zeg ik niks meer. En dat is gevaarlijk, want meestal ben ik echt een spraakwaterval
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik denk altijd je zoekt het zelf maar uit en reageer ook zo, maar soms raakt me iets ook wel echt. Maar dat probeer ik niet te laten merken. Daarnaast is het soms ook kut als je niet weet of iemand iets serieus bedoelt of niet. En als iets onterecht is ga ik altijd mijn stem verhogen en hoog praten enzo, wat ik dus eig niet moet doen
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Succes Marleen!
Sinterklaas vieren bij mijn beste vriendin was echt heel fijn. Haar vader had een gedicht geschreven over mijn drama-verbouwing en een soort trol voor me geknutseld als surprise - omdat ik graag Narnia en andere fantasy lees. ![]() Verder een mini-wasgij puzzel gehad, boggle kaartspel, voorraaddoos van de HEMA (dan kan ik er zelf nog een paar bij kopen ![]() Super gezellige avond en fijne cadeautjes. Hiep hoi ![]()
|
![]() |
|
|