Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2015, 13:55
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Natuurlijk heeft dat invloed. Maar ik krijg soms de indruk dat het er hier wel heel ongezond aan toe gaat. Aan de ene kant iemand die niet luistert naar andermans (serieuze) problemen en wensen en aan de andere kant iemand die goeie bedoelingen vaak niet herkent of erkent.
Maar laten we hopen dat ze er samen uit kunnen komen dan.
Ik ken de specifieke situatie van Eline te slecht om er uitspraken over te kunnen doen, maar er is wel iets dat ik herkenbaar vind. Toen ik zelf haar leeftijd had bleef ik altijd lang in relaties hangen waar voor mij niets inzat. Dat wilde ik toen zelf echt niet inzien, ook al zag iedereen het om me heen wel. Ik hield bijvoorbeeld wel veel van de persoon of ik wilde geen grote veranderingen in hoe ik mijn leven georganiseerd had. Die neiging heb ik nog steeds, ook al ben ik nu al echt heel oud. Ik denk dat het jaren kan duren voor je jezelf en je eigen wensen vooropstelt en/of belangrijk genoeg gaat vinden om afgewogen keuzes te maken.
Oud 06-12-2015, 14:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wij hebben voor onze housewarming het lelijkste kussen ooit gehad van Sharif, Sanne en Maaike. Ik vind hem fantastisch o En een muursticker met de tekst "Love is all you need" die ik maar bewaar voor een voorstelling ofzo
Oh ja, en ehm (iets met gender en neutraal) chocola voor mij in de vorm van makeup en voor Carn in de vorm van gereedschap

Maar goed, verschil hierbij is natuurlijk dat het ironische onzin-cadeautjes zijn en ik vind het hilarisch.
Maar dan is het juist ook heel bedacht uitgezocht met het idee haha dat past echt niet! 11. Dat is leuk.
Citaat:
Ik bedoel vooral dat het niet veel beter wordt als je haar alleen nog maar met fluwelen handschoen kan aanpakken. Maar dat heeft ze zelf ook wel door, geloof ik.
Ik denk dat ze dat wel snapt

Citaat:
Ik begrijp Abs prima. En ben het ook best met haar eens. Zachte heelmeesters en alles. Gezond tegenwicht aan de 'ahh sielug'-mijmelaars.
Ja maar ik bedoel dus dat wij haar heelmeesters niet zijn.
Oud 06-12-2015, 14:10
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ja maar ik bedoel dus dat wij haar heelmeesters niet zijn.
Dit dus.
Oud 06-12-2015, 14:19
Tigerly
Tigerly is offline
Misschien kunnen we Eline wat tips geven om zich wat weerbaarder te voelen!

Wat doen jullie wanneer je je niet gewaardeerd voelt, of onbegrepen, of wanneer je vindt dat anderen te veel druk op je leggen?

En dan bedoel ik: bij jezelf, niet perse met handelingen om het gedrag van de ander te willen veranderen. Hoe put je dat uit jezelf?
Oud 06-12-2015, 14:21
Hazel
Hazel is offline
Dan ga ik gewoon wat anders doen en zoek ik die persoon niet meer op. Als anderen teveel druk op me leggen neem ik afstand en ga ik iets doen waar ik wel zin in heb, bijvoorbeeld een boek lezen met een glas sterke drank
Oud 06-12-2015, 14:30
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dacht je aan zijn pa toen hij op je lag?
Goede vraag
Oud 06-12-2015, 14:45
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Maar dan is het juist ook heel bedacht uitgezocht met het idee haha dat past echt niet! 11. Dat is leuk.
Ik denk dat ze dat wel snapt
)
Je herhaalt gewoon wat ik zeg 2x
Oud 06-12-2015, 14:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een van de beste dingen die ik geleerd heb van mijn ziek zijn is dat ik geen dingen meer doe die zogenaamd van me verwacht worden maar waar ik zelf helemaal niets in zie. Sommige dingen kan je natuurlijk echt niet onderuit maar vaker dan ooit ga ik gewoon niet meer. Ik vind het mijn energie niet waard om die aan dat soort dingen te besteden.

Verder probeer ik me niet meer zo druk te maken om wat anderen van me vinden, zeker mensen niet die verder van me afstaan. Ik kreeg soms zoveel 'goede ideeën' dat ik soms niet eens meer wist wat ik zelf ergens van vond.
Oud 06-12-2015, 15:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Je herhaalt gewoon wat ik zeg 2x
1x. Ter bevestiging
Oud 06-12-2015, 15:09
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Een van de beste dingen die ik geleerd heb van mijn ziek zijn is dat ik geen dingen meer doe die zogenaamd van me verwacht worden maar waar ik zelf helemaal niets in zie. Sommige dingen kan je natuurlijk echt niet onderuit maar vaker dan ooit ga ik gewoon niet meer. Ik vind het mijn energie niet waard om die aan dat soort dingen te besteden.

Verder probeer ik me niet meer zo druk te maken om wat anderen van me vinden, zeker mensen niet die verder van me afstaan. Ik kreeg soms zoveel 'goede ideeën' dat ik soms niet eens meer wist wat ik zelf ergens van vond.
Allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, maar helemaal dit. Het lukt mij ook steeds beter en het is zoveel fijner als je gewoon een beetje meer aan jezelf denkt/voor jezelf zorgt.
Oud 06-12-2015, 15:10
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
1x. Ter bevestiging
Nee, lees nog maar eens goed Welke dan niet?
Oud 06-12-2015, 15:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb geleerd heel goed aan te geven wat ik nodig heb zonder schaamte. Of dat nou meer eten, vroeg slapen of iemand zeggen dat ik gebeft wil worden is.
Oud 06-12-2015, 15:13
Macrador
Macrador is offline
Ik denk dat iedereen dat wel moet leren.
Oud 06-12-2015, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geleerd heel goed aan te geven wat ik nodig heb zonder schaamte. Of dat nou meer eten, vroeg slapen of iemand zeggen dat ik gebeft wil worden is.
Oud 06-12-2015, 15:39
Verwijderd
Ik denk dat een belangrijke tip is om dingen vaker te formuleren als "ik wil graag ..." En niet "mag ik ... "
Oud 06-12-2015, 15:44
Verwijderd
Daar heb ik een anekdote over. Vorige week bestelden vriend en ik eten. Bij de menu's zit standaard rijst en friet. Vriend zou vragen om extra rijst in plaats van friet. Maar we kregen toch friet. Vriend verbaasd. Ik was minder verbaasd toen ik zag dat hij op het bestelformulier had gezet "er mag eventueel ook extra rijst bij in plaats van friet als dat kan". Wat moeten ze daar nou mee
Oud 06-12-2015, 15:48
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Daar heb ik een anekdote over. Vorige week bestelden vriend en ik eten. Bij de menu's zit standaard rijst en friet. Vriend zou vragen om extra rijst in plaats van friet. Maar we kregen toch friet. Vriend verbaasd. Ik was minder verbaasd toen ik zag dat hij op het bestelformulier had gezet "er mag eventueel ook extra rijst bij in plaats van friet als dat kan". Wat moeten ze daar nou mee

Dat is wel een erg omslachtige manier van formuleren
Oud 06-12-2015, 15:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, maar helemaal dit. Het lukt mij ook steeds beter en het is zoveel fijner als je gewoon een beetje meer aan jezelf denkt/voor jezelf zorgt.
Ja het lukt mij ook niet altijd maar het scheelt wel al als je zo kan denken.
Oud 06-12-2015, 16:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gelukkig ben ik gezegend met een schoonfamilie die alles wel best vindt, ben ik er wel vinden ze het leuk, ben ik er niet ook best. Mijn eigen ouders zijn juist degene waar ik er moeite mee heb, waarschijnlijk omdat ik juist van hen verwacht datze het wel snappen terwijl dat niet zo is.
Oud 06-12-2015, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Oud 06-12-2015, 16:06
Abby.
Abby. is offline
Ik maak voor het eerst in mijn leven een serieuze montagevoorstelling (na heel veel tekstregies en korte montagepresentaties) en het is verdoeme lastig Maar wel een toffe uitdaging. Alleen heb ik zoveel materiaal verzameld dat ik net 43 scènes telde en dat is wel een beetje erg veel
Oud 06-12-2015, 16:18
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Wat is een montagevoorstelling?
Oud 06-12-2015, 16:21
Megatron
Megatron is offline
Ikea-filmpjes
Oud 06-12-2015, 16:22
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Oud 06-12-2015, 16:29
Macrador
Macrador is offline
Jij blij met je voorstellingsvermogen.
Oud 06-12-2015, 16:35
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Wat is een montagevoorstelling?
Een niet-rechtlijnige voorstelling die bestaat uit los materiaal/losse onderdelen, die op een theatrale manier gemonteerd zijn, veelal rondom een thema. Zoiets
Oud 06-12-2015, 17:27
Elin3
Elin3 is offline
Ik heb jarenlang vooral heel braaf gedaan wat mijn moeder vroeg en ben eigenlijk pas op mijn achttiende een beetje gaan puberen toen ik ontdekte dat mama niet altijd het beste wist waar ik behoefte aan had. Dat zelfde jaar werd mama ziek en stierf ze. Ik ben daarna vooral bezig geweest met opruimen, oma opvangen en dingen regelen met de notaris en banken, i.p.v. mezelf te ontwikkelen en ontdekken wat en wie ik echt belangrijk vind. Ik denk dat ik wat dat betreft nog best een inhaalslag te maken heb Ik kan al wel veel beter voor mezelf grenzen stellen en accepteren dat ik niet alles kan, en zeker niet alles tegelijk, maar dat overbrengen vind ik soms nog behoorlijk lastig.
Oud 06-12-2015, 17:30
Abby.
Abby. is offline
Nou ja, een kwaliteit is dat je volgens mij wel al best goed weet wat je grenzen zijn, maar aangeven is inderdaad dan nog een dingetje.
Oud 06-12-2015, 17:30
Abby.
Abby. is offline
Rugpijn... Zoveel tekst te typen...
Oud 06-12-2015, 17:37
Miekje*
Miekje* is offline
Als mensen veel druk op me leggen/naar doen dan klap ik dicht en zeg ik niks meer. En dat is gevaarlijk, want meestal ben ik echt een spraakwaterval Geen handige strategie, maar ik ben er nog niet goed achter hoe ik op een andere manier kan reageren op dat soort dingen.
Oud 06-12-2015, 17:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik heb jarenlang vooral heel braaf gedaan wat mijn moeder vroeg en ben eigenlijk pas op mijn achttiende een beetje gaan puberen toen ik ontdekte dat mama niet altijd het beste wist waar ik behoefte aan had. Dat zelfde jaar werd mama ziek en stierf ze. Ik ben daarna vooral bezig geweest met opruimen, oma opvangen en dingen regelen met de notaris en banken, i.p.v. mezelf te ontwikkelen en ontdekken wat en wie ik echt belangrijk vind. Ik denk dat ik wat dat betreft nog best een inhaalslag te maken heb Ik kan al wel veel beter voor mezelf grenzen stellen en accepteren dat ik niet alles kan, en zeker niet alles tegelijk, maar dat overbrengen vind ik soms nog behoorlijk lastig.
Ik ben bijna 30, twee revalidaties en een lange ziekteperiode verder en nog steeds lukt het me niet altijd dus het is zeker niet vreemd dat je nog niet zover bent hoor
Oud 06-12-2015, 17:49
-Marleen
-Marleen is offline
Ik denk altijd je zoekt het zelf maar uit en reageer ook zo, maar soms raakt me iets ook wel echt. Maar dat probeer ik niet te laten merken. Daarnaast is het soms ook kut als je niet weet of iemand iets serieus bedoelt of niet. En als iets onterecht is ga ik altijd mijn stem verhogen en hoog praten enzo, wat ik dus eig niet moet doen
Oud 06-12-2015, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Als mensen veel druk op me leggen/naar doen dan klap ik dicht en zeg ik niks meer. En dat is gevaarlijk, want meestal ben ik echt een spraakwaterval Geen handige strategie, maar ik ben er nog niet goed achter hoe ik op een andere manier kan reageren op dat soort dingen.
Misschien moeten we dit gewoon een keer oefenen. Ik ben normaliter niet zo goed in overheersend zijn maar als ik een beetje mijn best doe.....
Oud 06-12-2015, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Echt wel
Oud 06-12-2015, 19:35
Verwijderd
Sinterklaas viering was leuuukkk En erna een uur gelegod
Oud 06-12-2015, 20:14
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Citaat:
Echt wel
Ja? Lekker de ontplofte mol van fizzle op je netvlies??
Oud 06-12-2015, 20:17
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Sinterklaas viering was leuuukkk En erna een uur gelegod
LEGO
Oud 06-12-2015, 20:31
Durian
Durian is offline
5 man to a zoot someone aint getting a took
Oud 06-12-2015, 20:47
Verwijderd
Hoii
Oud 06-12-2015, 20:53
Durian
Durian is offline
Citaat:
Hoii
Hallootjes
Oud 06-12-2015, 20:54
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Goede Sinterklaas cadeautjes gehad. Een boek, make up, bakblik en cashhhh.
Oud 06-12-2015, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Hallootjes
Helloo
Oud 06-12-2015, 21:06
-Marleen
-Marleen is offline
Hoi ik kom tijd tekort!!!
Oud 06-12-2015, 21:09
-Marleen
-Marleen is offline
En mijn knieholte doet pijn en ik kan niet meer normaal lopen en help!
Oud 06-12-2015, 21:10
-Marleen
-Marleen is offline
Ohja mijn hand/vinger doet ook pijn dus dingen oppakken doet ook pijn!
-Marleen
-Marleen is offline
En ben een wrak
-Marleen
-Marleen is offline
Nu ga ik heel snel wiskunde maken en mijn beschouwing herschrijven groetjes!
Oud 06-12-2015, 21:11
-Marleen
-Marleen is offline
En mijn kamer opruimen!!
Oud 06-12-2015, 21:17
Verwijderd
Wat heb jij het druk op zondagavond
Ik verveel me kapot
Oud 06-12-2015, 21:18
Elin3
Elin3 is offline
Succes Marleen!

Sinterklaas vieren bij mijn beste vriendin was echt heel fijn. Haar vader had een gedicht geschreven over mijn drama-verbouwing en een soort trol voor me geknutseld als surprise - omdat ik graag Narnia en andere fantasy lees.

Verder een mini-wasgij puzzel gehad, boggle kaartspel, voorraaddoos van de HEMA (dan kan ik er zelf nog een paar bij kopen ), dezelfde mooie theedoek als die ik van schoonoma had gekregen voor mijn verjaardag, hele mooie kerstballen en nog wat praktische dingen voor in de keuken zoals pollepels en een blikopener.
Super gezellige avond en fijne cadeautjes. Hiep hoi

Regels voor berichten