Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2015, 09:54
Axel11
Axel11 is offline
Want anders is de relatie niet goed/gezond?

Citaat:
Je bent haar vriendje en je mag niet eens een brief [uit haar verleden] lezen?
Citaat:
Wolter, wat voor kans van slagen heeft een relatie als de ene partij allemaal geheimen voor de andere heeft?
Citaat:
Wil zij niets vertellen, dan moet je je op den duur inderdaad gaan afvragen of die relatie de moeite waard is om in te investeren als openheid naar elkaar toe zo lastig is.
Citaat:
Als één van de twee moeite heeft met dingen vertellen, tijd voor zaken nodig heeft en dat ook aangeeft dan heeft de ander dat maar te accepteren.
Citaat:
Ik zie niet in waarom je per se allerlei details uit een brief van vroeger met je huidige partner zou moeten delen. Ze heeft wel degelijk verteld aan haar vriend dat ze vroeger depressief was en dat ze vroeger gepest werd. Dat ze niet alle details wil delen of wil delen wat ze destijds in paniek of als therapie heeft geschreven met iemand met wie ze net 4,5 maand een relatie heeft, vind ik niet zo gek
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2015, 09:56
WolterB
WolterB is offline
Als je mijn antwoord er al in zet hoef ik natuurlijk niet meer inhoudelijk te reageren
Oud 08-12-2015, 09:57
Elin3
Elin3 is offline
Ik hoef volgens mij niet elke scheet of angst of gedachte waar ik vroeger mee rond liep met mijn huidige partner te delen om een goede relatie te hebben. Ik wil een keuze hebben om dingen te kunnen delen of voor me te houden, zeker als die dingen geen direct verband met de relatie of mijn huidige mentale welzijn hebben.

Ik waardeer openheid, maar ik zou niet willen dat die afgedwongen wordt.
Oud 08-12-2015, 09:58
Abby.
Abby. is offline
Ik ken de situatie niet, maar ik ben het helemaal eens met de onderste posts van Axel en Wolter.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2015, 09:58
Verwijderd
Hmm, als het belangrijk is, en een issue in je relatie wordt dat je het niet vertelt, dan kun je het beter vertellen. Maar ieder mag wel een paar geheimpjes hebben vind ik, het verleden is het verleden.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2015, 10:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ken de situatie niet, maar ik ben het helemaal eens met de onderste posts van Axel en Wolter.
HEB JE WAT TE VERBERGEN OFZO!??1//1?!

ot: idem.
Oud 08-12-2015, 10:01
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Als je mijn antwoord er al in zet hoef ik natuurlijk niet meer inhoudelijk te reageren
Dat komt wel als feniks dit topic vindt
Met citaat reageren
Oud 08-12-2015, 10:06
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
HEB JE WAT TE VERBERGEN OFZO!??1//1?!

ot: idem.
Jij dan?!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2015, 10:16
Verwijderd
Ik denk dat je niet dingen van jezelf geheim moet willen houden voor de ander op de lange termijn, maar in een nieuwe relatie is het logisch dat je jezelf stap voor stap blootgeeft. En "dingen niet geheim houden" is niet hetzelfde als "alles dwangmatig vertellen".
En als je persoonlijke informatie van iemand anders in bewaring krijgt, kun je er niet zomaar van uit gaan dat je die ook met je partner mag delen; dus dat maakt het logisch om niet brieven, berichtjes, etc aan je partner te laten lezen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2015, 10:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben met Sarah.

Maar waarom heb je er behoefte aan om ALLES van iemand te weten, inclusief de dingen die de ander niet wil vertellen? Ik bedoel, mijn lief mag mijn hele telefoon ondersteboven halen en ik die van haar, maar we hebben daar niet zo'n behoefte aan, want de ander heeft toch ook recht op privacy. Ik hoef echt niet te weten met wie ze praat en waarover.

Maar goed, wij zitten ook wel op dat punt dat er nog weinig is dat we niet verteld hebben en dat het wel goed zit.
Oud 08-12-2015, 11:00
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
that'll be my little secret
Oud 08-12-2015, 11:41
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat je niet dingen van jezelf geheim moet willen houden voor de ander op de lange termijn, maar in een nieuwe relatie is het logisch dat je jezelf stap voor stap blootgeeft. En "dingen niet geheim houden" is niet hetzelfde als "alles dwangmatig vertellen".
En als je persoonlijke informatie van iemand anders in bewaring krijgt, kun je er niet zomaar van uit gaan dat je die ook met je partner mag delen; dus dat maakt het logisch om niet brieven, berichtjes, etc aan je partner te laten lezen.
Precies dit.
Oud 08-12-2015, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Jij dan?!
Hij heeft een micropenis.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2015, 11:54
Verwijderd
Ik heb wel eens een ex gehad die kwaad was dat ik niet over een andere ex verteld had die we tegenkwamen in de stad maar ik had er gewoon niet aan gedacht. Zij vond dat ik geheimen had
Met citaat reageren
Oud 08-12-2015, 14:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind vertrouwen en communicatie essentieel voor elke goede relatie. Toch vind ik het geheel normaal dat je niet elkaars post leest, ook niet van vroeger, niet elkaars dagboek leest niet elkaars telefoon opneemt etc. Als het goed is is dat niet moeilijk omdat je elkaar vertrouwt. Als je vingers jeuken om andermans dagboek te lezen zit er ook iets een beetje fout. Je blijft toch twee individuen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2015, 14:49
Elin3
Elin3 is offline
Telefoon opnemen vind ik dan weer geen issue, maar ik neem dan ook wel heel trouw op met "Met de telefoon van ..." als een bekende van mij mijn vriend belt, of hier in huis bij de huistelefoon "Met het huis van ..., met Eline". Soms kan ik een boodschap doorgeven, of weet ik ook antwoord op de gestelde vraag (zeker als een gezamenlijke kennis mijn vriend belt). Mijn vriend en ik nemen in de auto ook regelmatig elkaars telefoon op als de ander achter het stuur zit. Geen probleem, zolang het voor degene die belt maar duidelijk is wie hij aan de lijn heeft.
Oud 08-12-2015, 14:56
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Hij heeft een micropenis.
OMG en dat vertelt ie niet eens?!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2015, 15:17
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik heb wel eens een ex gehad die kwaad was dat ik niet over een andere ex verteld had die we tegenkwamen in de stad maar ik had er gewoon niet aan gedacht. Zij vond dat ik geheimen had
Was Sanne zo jaloers?
Oud 08-12-2015, 15:56
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik vind vertrouwen en communicatie essentieel voor elke goede relatie. Toch vind ik het geheel normaal dat je niet elkaars post leest, ook niet van vroeger, niet elkaars dagboek leest niet elkaars telefoon opneemt etc. Als het goed is is dat niet moeilijk omdat je elkaar vertrouwt. Als je vingers jeuken om andermans dagboek te lezen zit er ook iets een beetje fout. Je blijft toch twee individuen.
Hoera!!! Ik ben het met je eens!!!

Zo heb ik er, ondanks dat mijn jullie welbekende ex er om bekend stond dat hij minstens 3 vrouwen per week schaakte voor wij een relatie kregen die vier jaar duurde, echt nooit een seconde aan getwijfeld dat hij me trouw was toen we eenmaal exclusief waren. Ik heb het hem 1 x gevraagd en daarmee was de kous af. Vertrouwen is iets heel waardevols vind ik. En soms is het niet eenvoudig dat te voelen of te krijgen.
Oud 08-12-2015, 16:16
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Citaat:
HVertrouwen is iets heel waardevols vind ik. En soms is het niet eenvoudig dat te voelen of te krijgen.
Dit.
Oud 08-12-2015, 16:52
Durian
Durian is offline
Niet alles hoeft in detail maar het is belangrijk dat alle kanten van het verhaal worden belicht.
Oud 08-12-2015, 20:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Niet alles hoeft in detail maar het is belangrijk dat alle kanten van het verhaal worden belicht.
De hele tijd in elke situatie?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2015, 20:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb volgens mij niet bewust geheimen voor mijn vriend maar sluit niet uit dat ik nog niet alles uit mijn hele leven aan hem verteld heb.
Oud 08-12-2015, 22:31
Durian
Durian is offline
Citaat:
De hele tijd in elke situatie?
Nee, ik dacht dat het ging over problemen met de ex.
Oud 09-12-2015, 00:24
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Moet je alles aan degene met wie je een relatie hebt vertellen of laten lezen?
Nee
Oud 09-12-2015, 11:42
ikbenleuk12345
ikbenleuk12345 is offline
Citaat:
Ik hoef volgens mij niet elke scheet of angst of gedachte waar ik vroeger mee rond liep met mijn huidige partner te delen om een goede relatie te hebben. Ik wil een keuze hebben om dingen te kunnen delen of voor me te houden, zeker als die dingen geen direct verband met de relatie of mijn huidige mentale welzijn hebben.

Ik waardeer openheid, maar ik zou niet willen dat die afgedwongen wordt.
ik vind je hoofd een scheet.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2015, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Dit ja! En ik heb totaal geen problemen met alle dingen uit mijn verleden (of in het nu) aan hem te vertellen. Zelfs dingen waar ik me misschien enorm voor schaam. Omdat ik hem vertrouw en weet dat hij me er niet op zal veroordelen. Dat is, tot zover ik weet, andersom ook zo. En dat vind ik heel fijn.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2015, 19:42
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Was Sanne zo jaloers?

Spoiler
Oud 13-12-2015, 19:28
Verwijderd
Oh HELLLL no inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2015, 19:29
Verwijderd
Ook al ben je wel een jaloers kreng
Met citaat reageren
Oud 13-12-2015, 23:13
df
df is offline
Citaat:
Oh HELLLL no
Oud 14-12-2015, 07:35
zeehond23
zeehond23 is offline
Ik vertel helemaal nooit wat.
Oud 14-12-2015, 20:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En hoe is je relatie?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2015, 20:26
Verwijderd
Meestal wel goed.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2015, 23:19
Mr Soija
Mr Soija is offline
Eens met de verstandige meerderheid.
Oud 15-12-2015, 09:30
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
TS is gewoon een klootzak, en jij bent dat waarschijnlijk ook.
Citaat:
Oei om 0:36 scheld je de TS uit, en mij waarschijnlijk. Ik hoop dat je niet schuimbekkend van razernij de pc hebt uitgezet. Ik zou dat heel sneu voor je vinden.

Waarschijnlijk heb je gelijk. En ben ik een klootzak. Maar ach, jouw meninkje over mij is niet zo heel erg belangrijk. Dus ik hoop dat je toch een beetje lekker hebt geslapen.
lol
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 10:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Voelt zich niet aangevallen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 15:09
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
lol