Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik hoef volgens mij niet elke scheet of angst of gedachte waar ik vroeger mee rond liep met mijn huidige partner te delen om een goede relatie te hebben. Ik wil een keuze hebben om dingen te kunnen delen of voor me te houden, zeker als die dingen geen direct verband met de relatie of mijn huidige mentale welzijn hebben.
Ik waardeer openheid, maar ik zou niet willen dat die afgedwongen wordt.
||
Citaat:
ot: idem.
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je niet dingen van jezelf geheim moet willen houden voor de ander op de lange termijn, maar in een nieuwe relatie is het logisch dat je jezelf stap voor stap blootgeeft. En "dingen niet geheim houden" is niet hetzelfde als "alles dwangmatig vertellen".
En als je persoonlijke informatie van iemand anders in bewaring krijgt, kun je er niet zomaar van uit gaan dat je die ook met je partner mag delen; dus dat maakt het logisch om niet brieven, berichtjes, etc aan je partner te laten lezen. |
![]() |
|
Ik ben met Sarah.
Maar waarom heb je er behoefte aan om ALLES van iemand te weten, inclusief de dingen die de ander niet wil vertellen? Ik bedoel, mijn lief mag mijn hele telefoon ondersteboven halen en ik die van haar, maar we hebben daar niet zo'n behoefte aan, want de ander heeft toch ook recht op privacy. Ik hoef echt niet te weten met wie ze praat en waarover. Maar goed, wij zitten ook wel op dat punt dat er nog weinig is dat we niet verteld hebben en dat het wel goed zit.
|||
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind vertrouwen en communicatie essentieel voor elke goede relatie. Toch vind ik het geheel normaal dat je niet elkaars post leest, ook niet van vroeger, niet elkaars dagboek leest niet elkaars telefoon opneemt etc. Als het goed is is dat niet moeilijk omdat je elkaar vertrouwt. Als je vingers jeuken om andermans dagboek te lezen zit er ook iets een beetje fout. Je blijft toch twee individuen.
|
![]() |
|
Telefoon opnemen vind ik dan weer geen issue, maar ik neem dan ook wel heel trouw op met "Met de telefoon van ..." als een bekende van mij mijn vriend belt, of hier in huis bij de huistelefoon "Met het huis van ..., met Eline". Soms kan ik een boodschap doorgeven, of weet ik ook antwoord op de gestelde vraag (zeker als een gezamenlijke kennis mijn vriend belt). Mijn vriend en ik nemen in de auto ook regelmatig elkaars telefoon op als de ander achter het stuur zit. Geen probleem, zolang het voor degene die belt maar duidelijk is wie hij aan de lijn heeft.
||
Citaat:
![]() Zo heb ik er, ondanks dat mijn jullie welbekende ex er om bekend stond dat hij minstens 3 vrouwen per week schaakte voor wij een relatie kregen die vier jaar duurde, echt nooit een seconde aan getwijfeld dat hij me trouw was toen we eenmaal exclusief waren. Ik heb het hem 1 x gevraagd en daarmee was de kous af. Vertrouwen is iets heel waardevols vind ik. En soms is het niet eenvoudig dat te voelen of te krijgen.
|||
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb volgens mij niet bewust geheimen voor mijn vriend maar sluit niet uit dat ik nog niet alles uit mijn hele leven aan hem verteld heb.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |