Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2015, 20:15
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Ik ben een jongen van 19 en heb nog nooit gezoend of in echt dicht bij meisjes gekomen.
Ik ook van vele klasgenoten dat ze dat allang gedaan hebben en zelfs al verder zijn op dat gebied.

Ik vind het best wel erg dat ik 19 ben en nog niet ontgroent ben.
Soms zie ik wel een leuk meisje bij de bushalte ofzo maar ik vind het lastig en doe het eigenlijk nooit om ze aan te spreken.
Ook zat er op de middelbare een leuk meisje alleen op het voortgezet onderwij kom ik haar nog af en toe tegen in de trein. Zij is dan meestal met jongens. Ik heb haar wel op social media maar ik vind het een beetje eng/vreemd op random een gesprek te beginnen op bv twitter
Wat moet ik doen want ik ben toch wel erg laat.

Laatst gewijzigd op 27-12-2015 om 21:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2015, 21:25
Merle1997
Merle1997 is offline
Citaat:
Ik ben een jongen van 19 en heb nog nooit gezoend of in echt dicht bij meisjes gekomen.
Ik ook van vele klasgenoten dat ze dat allang gedaan hebben en zelfs al verder zijn op dat gebied.

Ik vind het best wel erg dat ik 19 ben en nog niet ontgroent ben.
Soms zie ik wel een leuk meisje bij de bushalte ofzo maar ik vind het lastig en doe het eigenlijk nooit om ze aan te spreken.
Ook zat er op de middelbare een leuk meisje alleen op het voortgezet onderwij kom ik haar nog af en toe tegen in de trein. Zij is dan meestal met jongens. Ik heb haar wel op social media maar ik vind het een beetje eng/vreemd op random een gesprek te beginnen op bv twitter
Wat moet ik doen want ik ben toch wel erg laat.
Aah.. ik snap je gevoel heel goed! Ik ben zelf 18 en heb ook nog nooit echt een lange relatie gehad. En 2 vriendinnen van mij zijn hetzelfde als mij, zij zijn 19 en 22. Die van 22 heeft nog nooit een relatie gehad en ook nog nooit gezoend. Dus ik wil maar zeggen dat je niet de enige bent en je je er niet voor hoeft te schamen.

Ik zou het in iedergeval niet overhaasten als ik jou was. Probeer het leuk te hebben met meisjes zonder echt op 'op zoek' te gaan en je weet nooit wat er gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 22:52
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Het vervelende is.
Buiten de bus/trein zie ik geen meisjes. Op school zitten wij op een apparte lokatie van het hoofdgebouw af in mijn klas zitten geen meisjes.
Ook ga ik nooit echt uit.

En in de trein/bus ga ik eigenlijk nooit iemand aanspreken als zij ee leuk uitziet
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 23:00
Merle1997
Merle1997 is offline
Citaat:
Het vervelende is.
Buiten de bus/trein zie ik geen meisjes. Op school zitten wij op een apparte lokatie van het hoofdgebouw af in mijn klas zitten geen meisjes.
Ook ga ik nooit echt uit.

En in de trein/bus ga ik eigenlijk nooit iemand aanspreken als zij ee leuk uitziet
Zitten in je klas geen meisjes? Oke, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Ik dacht dat alleen vroeger was dat jongens en meisjes gescheiden naar school gingen enzo.

Maar de bus of trein is niet meteen de eerste plek waar je meisjes aan zou spreken denk ik. Als ik naar mezelf kijk zijn de voornaamste plekken waar ik jongens ontmoet bijv. op school, in de klas, bij het uitgaan, op feestjes van vriendinnen, bij het sporten, via mijn bijbaantje of via tinder ofzo bijv
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 23:04
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Ja.
We hebben 4 klassen en daar zitten omgeveer 3 meisjes totaal in. Die zijn niet mijn smaak. Ik ga ook eigenlijk nooit uit
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 23:09
floris039
floris039 is offline
ik ben bijna 18 en heb precies t zelfde. al zit ik wel in de klas met meisjes...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 23:16
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Helaas zitten wij dus op een aparte lokatie. Weg van het hoofdgebouw waar wel veel meisjes zitten
Dus via school kom ik niet in contact met meisjes.
Ook ga ik niet echt uit.

Laatst gewijzigd op 27-12-2015 om 23:29.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 23:56
Elin3
Elin3 is offline
Kan je geen studenten of sportvereniging zoeken waar je je thuis bij voelt? Daar is het vaak vrij makkelijk om in elk geval vriendschappelijk contact te leggen.
Oud 28-12-2015, 00:04
floris039
floris039 is offline
als je slim bent ga je gwn een keertje met vrienden uit en miss werkt het wel!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2015, 00:31
Durian
Durian is offline
Citaat:
als je slim bent ga je gwn een keertje met vrienden uit en miss werkt het wel!
Ja of heb de ballen om een meisje aan te spreken op school/werk of in de bus/tram.

Topic starter geeft zelf aan geen ervaring te hebben. Na één meisje te hebben aangesproken zal je niet meteen casanova worden, tenzij je geluk hebt.

Je moet die sociale skills (omgaan/makkelijk praten met meisjes) echt jezelf aanleren en dat kan alleen door vaker met meisjes te praten.

Ik vind het zelf ook moeilijk om met random meisjes te praten, heb ook nog nooit een lange relatie gehad, wel gezoend maar nog steeds maagd.

Wanneer eenmaal de knoop doorgehakt is (meisje aanspreken), is het niet meer moeilijk om een leuk gesprek gaande te houden, als je dat met jongens kan, kan je dat ook met meisjes.

Dus wees niet bang om een blauwtje op te lopen en ga erop uit!

Dit klinkt raar maar ik heb bijvoorbeeld op een open dag twee meisjes aangesproken die naast me zaten en gepraat over al hun plannen en shit en hun school. Het gesprek was gewoon leuk en op het einde vroeg ik hun Facebook, eentje had geen FB de andere wel. Gewoon lekker gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Oud 28-12-2015, 08:19
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Dan ga ik toch een keer in het weekend uit.
Ik heb wel een paar leuke meisjejs op social media maar daar wordt het dus lastig om zo een gesprek aan te knopen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2015, 09:33
Durian
Durian is offline
Citaat:
Dan ga ik toch een keer in het weekend uit.
Ik heb wel een paar leuke meisjejs op social media maar daar wordt het dus lastig om zo een gesprek aan te knopen.
Hoezo is het via social media lastig?
Oud 28-12-2015, 10:07
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Citaat:
Hoezo is het via social media lastig?
Omdat ik hed best vreemd vind als iemand random een gesprek aanknoopt. Op fb die je al een tijdje niet hebt gezien
Met citaat reageren
Oud 28-12-2015, 10:50
Durian
Durian is offline
Citaat:
Omdat ik hed best vreemd vind als iemand random een gesprek aanknoopt. Op fb die je al een tijdje niet hebt gezien
Niet daarover nadenken lol.
Krijgen zij ook eens een berichtje via FB, vinden ze leuk
Oud 28-12-2015, 10:54
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Oke.
Ik ze echt niet weten hoe ik moet beginnen en wat ik moet zeggen. (Ja vind ik zelf ook heel vervelend)
En heb je dan niet juist kan dan ze je blokkeren?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2015, 14:22
Merle1997
Merle1997 is offline
Ja tuurlijk kan ze je blokkeren. Maar waarom zou ze dat doen, als ze geen interesse heeft kan ze dat gewoon zeggen. Wat heb je te verliezen...misschidn vind zd het wel leuk toch? Als je niets probeert gebeurt er ook niets.

En hoe vaker je praat meisjes hoe normaler het wordt. Ik ben zelf ook verlegen bij jongens, maar sommige jongens vinden dat niet erg en het wordt steeds ietsje makkelijker..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2015, 15:33
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Ik zou wel een gesprek willen beginnen.
Alleen ik zou echt niet weten hoe ik moet beginnen en waar ok het over mort hebben
Met citaat reageren
Oud 28-12-2015, 20:34
bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Zitten in je klas geen meisjes? Oke, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Ik dacht dat alleen vroeger was dat jongens en meisjes gescheiden naar school gingen enzo.

Maar de bus of trein is niet meteen de eerste plek waar je meisjes aan zou spreken denk ik. Als ik naar mezelf kijk zijn de voornaamste plekken waar ik jongens ontmoet bijv. op school, in de klas, bij het uitgaan, op feestjes van vriendinnen, bij het sporten, via mijn bijbaantje of via tinder ofzo bijv

ik had op mijn technische opleiding wel geteld 3 meiden op de hele school... dus niet iets van vroeger

maar idd tinder/badoo enz helpen wel met gesprekken beginnen en beetje ervaring op te doen met wat je moet zeggen of zelfs meer.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2015, 22:10
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Zelfs als ik bij tinder iedereen naar like swipe heb ik nog geen match. Dus dat werkt niet echt goed bij mij
Met citaat reageren
Oud 28-12-2015, 23:19
Merle1997
Merle1997 is offline
Oja dat kan ook bikinigek...ik zat steeds met middelbare school in mijn hoofd

@Tijdjes1234: volgens mij is tinder als meisje zijnde makkelijker, heb bijna altijd match komt denk ik dat jongens altijd alles liken dus kunnen wij kieskeurig zijn, niet helemaal eerlijk voor jullie.

En badoo dan? Mss kun je kijken naar de tekst of foto's die je erbij hebt? Je hoeft echt niet superknap ofzo te zijn, ik like die superknappe types vaak niet, bang dat het van die players zijn...dus uiterlijk is voor mij minder belangrijk, uitstraling dan wel weer, dus probeer daar naar te kijken? Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2015, 08:45
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Ik zou badoo kunnen doen.
Alleen dan heb je toch minder kans oo een meisje dan iemand die je al een paar jaar kende en daarna een tijdje niet.
Ik wil er wel aanspreken op twitrer bv. Alleen weet ik niet waar ik het over moet hebben. En wat niet.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 10:04
Verwijderd
Heb je een baantje? Ergnes waar je zaterdag werkt?
Ik ga ook niet heel veel uit, maar daar ben ik iemand tegen gekomen.

Na 3-4 maanden met haar hebben gewerkt, sprak ik haar op fb aan met "#datisdebestegrapooit" , waarop zij terug antwoordde "#welke grap". Eignelijk moest dit bericht naar iemand anders, maar ikd acht kan ook wel naar haar en kijken wat er van komt.

Dus hoe je iemand aanspreekt is niet belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 10:23
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Ik heb geen baantje.
En wat bedoel je met haar te hebben gewerkt
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 10:45
Verwijderd
ik werk daar nu niet meer, dus ik heb daar gewerkt. En toen heb ik dingen samen met haar gedaan.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 11:31
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Ik werk niet.

Dus dan zal ik toch een keer moeten uitgaan denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2015, 13:01
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik werk niet.

Dus dan zal ik toch een keer moeten uitgaan denk ik
Hoe sta je er tegenover om bij een vereniging te gaan? Als je een serieuze relatie wil, i.p.v. een eenmalige flirt is de kans daarop groter als je een meisje zo op een casual manier leert kennen, en niet bij het uitgaan.
Oud 30-12-2015, 14:36
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
En wat voor vereniging zou je dan bedoelen?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 17:18
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En wat voor vereniging zou je dan bedoelen?
Dat is al eerder gezegd: een studentenvereniging of een sportvereniging. Helaas heb je daar niet op gereageerd.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 17:23
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Ik denk dat ik daar over gelezen heb.

Ik ga is kijken of ik dat heb in mijn buurt
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 08:35
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Er zit niet echt een leuke sportvereniging in mijn buurt.

Ik heb nu in ieder geval wel een goed voornemen voor 2016
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 17:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoe had je het zelf precies voorgesteld? Dat er een meisje aanbelt en vraagt of je wil zoenen? Als je nooit wat doet kom je ook geen meisjes tegen hè slimmerik.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 18:18
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Nee dat niet.
Ik wil er best moeite voor doen.
Ik wil wel met meisjes praten ik vind het alleen lastig.

En een paar op fb alleen zelfs daar vind ik het aanspreken lastig
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 11:22
Verwijderd
Salsadansles is ook een goede plek om meisjes tegen te komen. Of een amateurtoneelvereniging, daar komen ze vaak mannen tekort. Of je kunt mee gaan doen aan een pubquiz, daar zijn vaak veel vaste gasten waardoor je rustiger iemand kunt leren kennen dan bij het uitgaan. Kies wel iets dat je zelf ook een beetje leuk vindt, als je er niets aan vindt maar het alleen voor de meisjes doet loop je het risico wanhopig over te komen.

En voordat je op Facebook een gesprek aanknoopt, kun je eerst een paar keer op statusupdates reageren. Dan is het niet zo "vanuit het niets" als je een chat opent.

Je kunt ook je vrienden vragen of zij geen meisjes kennen om je aan voor te stellen. Dan kun je een blind date regelen maar die vriend kan ook jou en haar en een paar anderen uitnodigen voor een film ofzo, waardoor het meer ongedwongen is.

Laatst gewijzigd op 02-01-2016 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 15:23
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
ik ga kijken van dat dansen.
Ik ga wel eerst ook post liken van haar als ze iets nieuws post.
een vriend van mij zij ook het is niet handig om op 1 januari iets te gaan zeggen op facebook.
Dan denkt ze misschien dat ik in 2016 een vriendin wil. en ik dat op de eerste dag gelijk wil proberen
En moet ook nog moet verzamelen om iets tegen haar te zeggen op facebook
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 06:09
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Ik ga vandaag of morgen een gesprekje beginnen met haar op fb.
Ik denk dat ik dit bericht stuur:
Hey[naam],lang niet gesproken. Wat doe je nu zoal?

Alleen ik weet dan niks meer op over te praten. Ik kan wel vragen naar hobbys enzo maar dan zou ik niks meer weten mocht het tot een eerste date komen.

Ook hoe zou je iemands nummer vragen op fb? Je gaat denk ik niet zeggen ik wil met je uit mag ik je nummer?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 07:39
Elin3
Elin3 is offline
"Het lijkt me wel leuk om je vaker te spreken, mag ik misschien je telefoonnummer?"
Oud 04-01-2016, 08:30
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Thx.

Ik vraag dan na een tijdje een telefoonummer denk ik en via de tel of whatsapp mee uitvragen? Of via facebook?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 10:08
Elin3
Elin3 is offline
Als je haar nummer hebt, app dan een paar keer en vraag haar dan mee uit. Als je haar toch via facebook mee uit wil vragen, hoef je haar nummer niet te hebben toch?

Maak het jezelf niet te moeilijk hè?
Oud 04-01-2016, 12:41
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Nou ik had het eerste bericht gestuurd.
Heyh, beetje laat maar nog gelukkig nieuwjaar* haha

Wat ik terugkrijg is een duim terug. Geen idee wat ik hierop moet gaan zeggen. Eigenlijk niks denk ik
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 12:44
Elin3
Elin3 is offline
"Heb je een leuke jaarwisseling gehad?" of "Heb je nog goede voornemens?"
Oud 04-01-2016, 13:25
RobertG
RobertG is offline
Je goede voornemens dit jaar zijn zeker afvallen?

Doet t altijd goed! gegarandeerd reactie terug.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 13:41
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Uhuh
Ben je daarna gelijk geblocked
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 18:44
Verwijderd
Mocht je via facebook een duimpje terug (die blauwe) kijken kan dit twee dingen betekenen:
1) vind ik leuk
2) oke, heb geen zin in dit gesprek / dit onderwerp
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 19:11
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Ik denk dan geen zin in dit onderwerp.
Anders had ze er toch ook wel iets bijgezecht?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 19:40
Axel11
Axel11 is offline
Je kunt hier dagen over gaan zitten nadenken en jezelf gek maken, maar je kunt ook gewoon het gesprek aanknopen zoals Elin3 al zei.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 04:59
bierkoning
bierkoning is offline
Stel een open vraag. Dus niet was je jaarwisseling leuk? Want dan krijg je weer alleen een duim of een ja.

Maar vraag bijv. Wat heb je gedaan met oudejaarsavond? Krijg je hier een beetje uitgebreid antwoord op kun je daar weer op doorvragen. Zegt ze bijv. Leuk ik was met vrienden. Dan heeft ze misschien gewoon niet echt Interesse.

Dan moet je misschien to the point komen en haar gewoon een keer mee uit vragen. Dan is het of nee en helaas of een ja.

Succes
Oud 05-01-2016, 07:58
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Citaat:
Stel een open vraag. Dus niet was je jaarwisseling leuk? Want dan krijg je weer alleen een duim of een ja.

Maar vraag bijv. Wat heb je gedaan met oudejaarsavond? Krijg je hier een beetje uitgebreid antwoord op kun je daar weer op doorvragen. Zegt ze bijv. Leuk ik was met vrienden. Dan heeft ze misschien gewoon niet echt Interesse.

Dan moet je misschien to the point komen en haar gewoon een keer mee uit vragen. Dan is het of nee en helaas of een ja.

Succes
Maar kan dat nu nog.
Aangezien een vriend van mij het gister beetje verkloot heeft door na die duim te zeggen: ben je altijd zo kortaf.
Dus dat werkt ook niet heel erg mee nu.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 08:19
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar kan dat nu nog.
Aangezien een vriend van mij het gister beetje verkloot heeft door na die duim te zeggen: ben je altijd zo kortaf.
Dus dat werkt ook niet heel erg mee nu.
Het is niet zo handig een vriend toe te staan voor jou te antwoorden

Niet geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 09:36
tijdjes1234
tijdjes1234 is offline
Dat is waar ik ga het gewoon proberen.

Mijn telefoon lag op tafel terwijl ik iemand aan het helpen was.
Toen heeft die het getypt
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 12:53
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat is waar ik ga het gewoon proberen.

Mijn telefoon lag op tafel terwijl ik iemand aan het helpen was.
Toen heeft die het getypt
Beter opletten volgende keer Ga er zelf achteraan, probeer een leuk gesprek om te starten en denk niet over elk bericht eerst een uur na, dat helpt ook niet bepaald om een spontaan gesprek te hebben.
Reageren

Regels voor berichten