Citaat:
dankje voor je reactie!
ik weet niet echt precies hoe close hij is met zijn zus... zal ik denk ik een beetje moeten uithoren.
@merle1997 maar zijn er ook nog andere dingen die je weet waar meisjes het graag over hebben? jij bent een meisje dus zal wel weten waar je het graag met jongens over hebt. en inderdaad die standaard dingen zullen wel werken maar als je een gesprek wilt hebben zul je wel verder moeten dan alle standaard vragen zoals weekend, kerst etc etc...
|
Nja, weet je, elk meisje is weer anders he

net zoals elke jongen anders is. Als ik me op mijn gemak voel bij een jongen of hem leuk vind, maakt het me weinig uit waarover we praten. Ik vind het vaak wel leuk als een jongen interesse toont (dus echte belangstelling, niet nep ofzo). Als iemand luistert is het ook leuk om dingen te vertellen enzo, en meisjes (of ik in iedergeval) vinden het leuk om dan te vertellen. Maar soms ben ik juist verlegen en vertel ik minder.
Naast de standaard dingetjes zoals hoe is het, weekendplannen, wat heb je gisteren gedaan, zijn leuke gespreksonderwerpen ook bijv. films, series, muziek, uitgaan, vrienden en vriendinnen, vrije tijd of hobby's, welke school of klas of bij mbo/hbo welke opleiding, waar je vandaan komt of woont (welke stad of wijk) etc. Soms maak ik me ook druk waar ik het over moet hebben met een jongen en dan merk ik dat het soms ook vanzelf wel loopt als je gewoon ergens begint..
En verder wat Elin zegt, vragen stellen en haar ruimte geven om te vertellen zijn goeie tips. Ik denk als je dan teveel bezig bent met hoe je overkomt of wat je gaat zeggen een beetje het spontane eraf is, dus probeer gewoon belangstelling te hebben en te luisteren en daar op in te haken enzo
Succes! En laat even weten hoe het ging he