Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Risotto is heel makkelijk, Abs. En zeer aan te raden, want duisentlekker. Gewoon dingen in een pan flikkeren en blijven roeren. Kaas en een klontje boter erdoor en nomnomnom. Ik kan je van harte rode wijnrisotto met paddestoelen aanbevelen.
|
Mijn ervaring is wel dat je minder zout moet leren eten wanneer je stopt met pakjes koken.
En ik kreeg van een vriendin en keer de tip om kookvocht van groente te bewaren en te gebruiken als basis voor bouillon. Werkt als een tiet ![]()
|
Verwijderd
|
Jos gebruikt vaak van die Honig maaltijdpoakketten. En mix met nasikruiden. Nu ik er over nadenk, kook ik eigenlijk nauwelijks uit pakjes. Ik gebruik wel nog vaak curry's enzo, telt dat ook als pakje? Ik eet soms wel nog kantenklaarmaaltijden, als we niks meer in de vriezer hebben liggen en ik laatr moet werken. Maar ik ben ook al best goed bezig met daarop letten, ik prop met enige regelmaat de vriezer vol met restjes.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb wel vaak als ik alles vers gebruik, dat ik dan allemaal onmogelijke restjes overhoudt waar ik niet zo snel een ander gerecht mee kan bedenken. Ik heb bij nog crème fraîche staan in de koelkast, want dat gebruik ik alleen in de preitaart, en mascarpone omdat mijn vriend hier tiramisu gemaakt heeft
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik ben ook helemaal niet zo gewend om te koken met zuivel/ crème fraîch, dat soort dingen. Mijn moeder gebruikte daar altijd melk voor (want dat stond toch wel in de koelkast - en zich maar afvragen waarom haar preitaart zo waterig was ![]() ![]() Ik gebruik crème fraîche in preitaart en op wraps, verder echt nooit ![]() Ik had altijd een hekel aan koken, dus ik deed het zo min mogelijk. Resultaat: ik heb nog een hoop te leren ![]()
|
![]() |
Ik ben ook heus geen keukenprinses, als in; ik kan best prima koken maar doe er liever niet al te lang over. Kookboeken van gewoonwateenstudentjesavondseet (al maakt zij stamppot dus met pakjespuree en dat gaat me wel echt te ver
![]() Crème fraiche is hier trouwens iets dat bijna altijd wel in de koelkast staat want altijd handig ![]() |
![]() |
|
Koken wordt ook eigenlijk pas een beetje leuk als dingen een paar keer goed gelukt zijn. Of niet, omdat je er gewoon niet van houdt. Kwestie van uitproberen
![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind koken heel erg leuk, maar kan niets zonder recept. Ik heb werkelijk geen flauw idee van wat ik zou moeten maken zonder recept buiten agv. Ik heb laatst voor het eerst een hartoge taart gemaakt zonder recept. Ik had m al een aantal keren gemaakt en dan durf ik het misschien wel aan. Maar dan bog vind ik dat moeilijk. Met recept maak ik alles, dan maakt het me niks uit - hoe ingewikkelder hoe leuker.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Favoriete alles-door-elkaar roerbak ding is wel altijd geïmproviseerd, omdat ik het recept bedacht voor 40 man en niet meer de hoeveelheden maak waar een hele fles chilisaus in een keer doorheen gaat. I.p.v. het recept op te schrijven heb ik nog ergens de boodschappen-bonnetjes als referentie ![]()
|
|