Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2016, 14:45
Verwijderd
Geloven jullie in gelaatkunde?
Dat je op basis van je gezicht iemands innerlijke kenmerken kan vinden, of is dit net zoals als een horoscoop wat wel grappig is om te lezen, maar er klopt vrij weinig van.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2016, 14:55
Durian
Durian is offline
Nee, daar geloof ik niet in. En jij?
Oud 10-01-2016, 19:46
Verwijderd
Ik weet dus niet of ik het moet geloven. De ene zegt dat het een bijgeloof is de andere zegt dat het pseudowetenschap is.

Vandaar dat ik het hier vraag en benieuwd ben naar jullie meningen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2016, 21:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je ziet aan iemands rimpels natuurlijk wat voor gezichtsuitdrukkingen en dus emoties die persoon vaak heeft. Dus zo heel ver gezocht is het niet. Maar iemand helemaal lezen kan volgensmij niet.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2016, 17:38
Inspire
Inspire is offline
Citaat:
Ik weet dus niet of ik het moet geloven. De ene zegt dat het een bijgeloof is de andere zegt dat het pseudowetenschap is.

Vandaar dat ik het hier vraag en benieuwd ben naar jullie meningen
Het is onzin natuurlijk. Sowieso is de grens tussen bijgeloof en pseudowetenschap nogal dun, en het is allebei niet verifieerbare nonsense.

Veel verder dan 'cold reading' op basis van deze kenmerken komt het niet.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2016, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Je ziet aan iemands rimpels natuurlijk wat voor gezichtsuitdrukkingen en dus emoties die persoon vaak heeft. Dus zo heel ver gezocht is het niet. Maar iemand helemaal lezen kan volgensmij niet.
Maar gelaatkunde zegt ook als je een lange neus hebt dat je dan "..." en bij een kleine ogen heb je".." , daar geloof jij dus niet in?

Citaat:
Het is onzin natuurlijk. Sowieso is de grens tussen bijgeloof en pseudowetenschap nogal dun, en het is allebei niet verifieerbare nonsense.

Veel verder dan 'cold reading' op basis van deze kenmerken komt het niet.
Denk wel dat het deze kant uitgaat, aangezien een kenmerk noemen bij een gezichtsaspect bij x aantal personen wel waar zou zijn. ZO heb ik dingen tussen die waar zijn, maar ook dingen die totaal niet kloppen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2016, 21:02
Inspire
Inspire is offline
Citaat:
Maar gelaatkunde zegt ook als je een lange neus hebt dat je dan "..." en bij een kleine ogen heb je".." , daar geloof jij dus niet in?

Denk wel dat het deze kant uitgaat, aangezien een kenmerk noemen bij een gezichtsaspect bij x aantal personen wel waar zou zijn. ZO heb ik dingen tussen die waar zijn, maar ook dingen die totaal niet kloppen.
Ja dat zijn Barnum stellingen, oftwel iets zeggen dat heel persoonlijk toepasbaar is, maar ook op heel veel mensen van toepassing is. Een zeer veel gebruikte techniek bij het cold readen, maar ook in horoscopen en mediums en dat soort dingen. Om die reden denk je bij sommige horoscopen ook wel eens, 'oh ja dat past wel bij mij! terwijl het eigenlijk stiekem op heel veel mensen van toepassing is.

Dat heeft dus niks me de verhoudingen van je gezicht te maken, maar enkel met de manier hoe het verwoord is. Het Barnum effect dus
Met citaat reageren
Oud 13-01-2016, 06:40
Verwijderd
Citaat:
Dat je het over "geloven" hebt zegt toch al genoeg joh.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2016, 17:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Mijn gelaat gaat facepalmen van mensen die in dit soort onzin geloven. Volgens mij zegt dit dat ik een no-nonsens-attitude heb en meer op de ratio dan op mijn gevoel afga.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2016, 20:26
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Mijn gelaat gaat facepalmen van mensen die in dit soort onzin geloven. Volgens mij zegt dit dat ik een no-nonsens-attitude heb en meer op de ratio dan op mijn gevoel afga.
Ik wíst dat je dit zou zeggen. Ik zag het aan je neus.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten