Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2001, 11:12
BBJ
BBJ is offline
Ja, het schijnt dus dat AMD financiele problemen heeft, iets waar ik (met denk ik vele anderen) niet echt blij mee ben. Volgens mijn idee: AMD RULEZ!
http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=2687

wat denken jullie hiervan?
Oud 27-09-2001, 13:17
MaakUt
MaakUt is offline
dat komt door die super prijzenstrijd die ze hebben (gehad) met Intel.. AMD maakt per verkochte processor heel weinig winst.. bij intel is dat veel hoger.. om dat bijna elke computer nog standaard met intel processor word geleverd.
Oud 27-09-2001, 13:30
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
zal wel meevallen, ze brengen nu eindelijk de Athlon XP's uit en de dual Athlon bordjes zijn er (Gigabyte, nieuwe Tyan: +-600 piek), dus ook de Athlon MP
Met citaat reageren
Oud 27-09-2001, 14:19
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
dat komt door die super prijzenstrijd die ze hebben (gehad) met Intel.. AMD maakt per verkochte processor heel weinig winst.. bij intel is dat veel hoger.. om dat bijna elke computer nog standaard met intel processor word geleverd.
Dat valt reuze mee, de processorafdeling is nog steeds winstgevend. Maar ze maken ook flash-geheugen, en díe tak lijd weer verlies. Niet dat de prijzenoorlog goed voor ze is, maar dat is ver van het hele verhaal.

AMD is volgens mij verre van uitgespeeld, maar dit nieuws is natuurlijk niet goed. AMD heeft niet genoeg kapitaal om een lange prijzenoorlog te voeren (dat is nu duidelijk), dus de prijs van (nieuwe) processors zal niet zo laag kunnen blijven. Nu zal dat niet direct het probleem zijn (ze zullen relatief goedkoop blijven in vergelijking met Intel denk ik) maar het is natuurlijk niet goed voor de concurrentiepositie. Intel houd het langer vol om hun prijzen laag te houden. Tot AMD weg is (als dat ooit gebeurd tenmiste), dan hebben ze weer een (bijna-)monopolie, dus dan kunnen ze weer de 'normale' prijzen invoeren...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten