Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2016, 13:51
Martiño
Martiño is offline
Lieve Lita en computermensen naamzoek naamlock,

Ik wil een laptop kopen en was al lange tijd van plan een Dell Inspiron 7559 te kopen en hier extra opslag en geheugen bij te plaatsen. Mijn ervaring met de verkoopafdeling van Dell is helaas teleurstellend en vandaag werd ik getipt over een aanbieding voor een Acer Aspire. Wel zo'n slordige 300 euro duurder, maar ook leuke extra's zoals een UHD-scherm, 7200 rpm hdd van 2 TB, plus dat ik dan niet bij die vervelende mensen van Dell hoef te bestellen (en zelf de SSD etc. moet installeren).
Zie http://tweakers.net/pricewatch/compare/468006;472655/ (Dell kost € 999,-, komt dan nog zo'n 140 euro bij voor een SSD van 250 GB en 8 GB ram).

Wat zouden jullie doen?

Groetjes,

Een onzekere besteller
Oud 15-01-2016, 13:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb betere ervaringen met de kwaliteit van Dell dan van Acer.
Oud 15-01-2016, 14:06
Carn
Carn is offline
Centralpoint was geen optie hè? (daar bestellen wij voor werk alles, naar tevredenheid).

For what it's worth: ik vind een UHD scherm voor een laptop vrij onnodig/overkill, en qua snelheid zou ik alsnog kiezen voor een SSD. Qua prijs zal je met minimaal 8gb ram en een fatsoenlijke CPU sowieso wel landen tussen de 1000/1300 euro gok ik, maar volgens mij zijn er best wat opties (als ik snel kijk zie ik wel wat aardige ASUSen).

Overigens is Intel geloof nog ik bezig met het uitrollen van de skylakes (en ook nog geupdate broadwells), dit kan prijstechnisch nog wel wat gevolgen hebben momenteel/de komende maanden; dus let goed op welke CPU er in je machine zit.
Oud 15-01-2016, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Wat zouden jullie doen?
Ik zou een topic op onzin aanmaken met een naamzoek voor Quintiano, Q., Dobermann, Carn, Deadlock et cetera.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2016, 14:14
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik zou een topic op onzin aanmaken met een naamzoek voor Quintiano, Q., Dobermann, Carn, Deadlock et cetera.
En niet een kusje op erturs hoofdje doen?
Oud 15-01-2016, 14:16
Verwijderd
Ik zou de Best Buy Guide 600 a 700,- Laptop van tweakers.net kopen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2016, 14:17
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Centralpoint was geen optie hè? (daar bestellen wij voor werk alles, naar tevredenheid).

For what it's worth: ik vind een UHD scherm voor een laptop vrij onnodig/overkill, en qua snelheid zou ik alsnog kiezen voor een SSD. Qua prijs zal je met minimaal 8gb ram en een fatsoenlijke CPU sowieso wel landen tussen de 1000/1300 euro gok ik, maar volgens mij zijn er best wat opties (als ik snel kijk zie ik wel wat aardige ASUSen).

Overigens is Intel geloof nog ik bezig met het uitrollen van de skylakes (en ook nog geupdate broadwells), dit kan prijstechnisch nog wel wat gevolgen hebben momenteel/de komende maanden; dus let goed op welke CPU er in je machine zit.
Nee centralpoint heeft deze modellen van Dell niet. Maar die SSD zet ik er zelf ook wel in. De pricewatch van Tweakers kan ik inmiddels dromen dus ik weet wel ongeveer wat er is en of het aan mijn wensen voldoet.

Het komt er meer op neer of ik 1139 euro bij die teringlijers van Dell ga besteden, of 340 euro extra bij een lief Limburgs familiebedrijf en daar dan een UHD en 2TB 7200rpm HDD voor terugkrijg.
Oud 15-01-2016, 14:18
Verwijderd
Bah, Limburgers

<-------
Met citaat reageren
Oud 15-01-2016, 14:19
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Bah, Limburgers

<-------
oh sinds wanneer is dat dan?

Het is overigens een webshop uit Heythuysen, das midden/noord Limburg dus dat telt voor jou sowieso al niet als Limburg besef ik me nu.
Oud 15-01-2016, 14:21
Verwijderd
Het is schertsend bedoeld, ik heb niet iets tegen limburgers. Wel tegen het kunstmatige gedrocht "Limburg" en de bijbehorende verenigde dorpsmentaliteit. Dat heb ik eigenlijk altijd al gehad.

Recente gebeurtenissen hebben er toe geleid dat ik deze mening wat harder roep dan voorheen; that's all.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2016, 14:23
Martiño
Martiño is offline
ben je aan het radicaliseren?
Oud 15-01-2016, 14:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik zou de Best Buy Guide 600 a 700,- Laptop van tweakers.net kopen.
ja maar ik wil een klein beetje gamen en een ssd
Oud 15-01-2016, 14:41
Verwijderd
Citaat:
ben je aan het radicaliseren?
Wellicht voor mijn gevoel is aan mijn mening niets veranderd; ik kom er alleen wat meer voor uit maar dat zegt vast iedere radicaliseerdenaar!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2016, 14:44
Verwijderd
Citaat:
ja maar ik wil een klein beetje gamen en een ssd
Welke games?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2016, 14:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wellicht voor mijn gevoel is aan mijn mening niets veranderd; ik kom er alleen wat meer voor uit maar dat zegt vast iedere radicaliseerdenaar!
Maar de recente gebeurtenissen dan die er voor zorgen dat je voor je mening uitkomt, wat zijn die dan?

En ja, dat denk ik ook. Toch vind ik je uiteindelijk ook wel leuk als je iets meer voor je mening uitkomt hoor.
Oud 15-01-2016, 14:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Welke games?
Star Wars Battlefront o.a., en dat schijnt met een GeForce GTX 960M wel te kunnen.
En ik wil ook een beetje toekomstbestendig zijn, ik ga t ding niet super intensief gebruiken maar ik wil er over een jaar of 5 nog wel redelijk mee uit de voeten kunnen, plus dat ik t ook gewoon kan veroorloven en mezelf een pleziertje wil doen.
Oud 15-01-2016, 14:48
Verwijderd
Voornamelijk de degradatie van Roda JC anderhalf jaar geleden en de bijbehorende brij aan jankverhalen van "de hele provincie die mee zou huilen" en dat het een ramp was voor "het limburgse voetbal". Nu vind ik al jaren dat iedereen die de woorden "het limburgse voetbal" in de mond neemt een nekschot moet krijgen, maar wat de sportliefhebber woonachtig in het administratieve kunstmatige gedrocht limburg over zich heen kreeg in die periode, was genoeg om deze jongen tot radicalijzenaar te laten worden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2016, 14:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Star Wars Battlefront o.a., en dat schijnt met een GeForce GTX 960M wel te kunnen.
En ik wil ook een beetje toekomstbestendig zijn, ik ga t ding niet super intensief gebruiken maar ik wil er over een jaar of 5 nog wel redelijk mee uit de voeten kunnen, plus dat ik t ook gewoon kan veroorloven en mezelf een pleziertje wil doen.
ik zou dan meer focussen op een nette i5 + degelijke GPU, i7 geeft vergeleken met de meerprijs doorgaans niet grote verbeteringen op (pas bij high-end GPUs, al dan niet SLI).

(Overigens vond ik Battlefront mwah want geen leuke singleplayer campaign )
Oud 15-01-2016, 14:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Voornamelijk de degradatie van Roda JC anderhalf jaar geleden en de bijbehorende brij aan jankverhalen van "de hele provincie die mee zou huilen" en dat het een ramp was voor "het limburgse voetbal". Nu vind ik al jaren dat iedereen die de woorden "het limburgse voetbal" in de mond neemt een nekschot moet krijgen, maar wat de sportliefhebber woonachtig in het administratieve kunstmatige gedrocht limburg over zich heen kreeg in die periode, was genoeg om deze jongen tot radicalijzenaar te laten worden.
ah.

dat is dus totaal aan mij voorbij gegaan.

En achja, uiteindelijk zijn wijk-, stads-, provincie-, lands- en continentale grenzen toch allemaal malle concepten die ontstaan zijn door onnavolgbare gedachtenkronkels van de mens waar men dan een volledig misplaatst gevoel van waarde aan koppelt dat geen enkel acht slaat op het feit dat die vage grenzen door de eeuwen heen duizenden keren zijn verlegd.
Oud 15-01-2016, 14:53
Carn
Carn is offline
is die Asus ROG-reeks niet interessant?
Oud 15-01-2016, 14:54
Martiño
Martiño is offline
ja nee ja dan heb je weer zo'n stom gamelaptoplogo op de achterkant en dat matcht niet met mijn inrichting /gay
Oud 15-01-2016, 17:06
Megatron
Megatron is offline
Op notebookcheck.net is een ziekelijke hoeveelheid benchmarks te vinden, o.a. grafische kaarten en games. Grote kans dat 'jouw' games daar tussen staan en zo niet heb je prima afgeleiden.

Verder is een SSD een must en heb ik voor zowel Asus als Dell een zwak. En neem tenminste 8GB aan RAM.
Oud 15-01-2016, 17:08
Verwijderd
Oh dus daarom hou je zoveel van me, omdat ik twee Asus'en en twee Dell's heb!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2016, 17:14
Megatron
Megatron is offline
Ik had twee Asus'en, eentje is deaud (zo'n EEE) en nu heb ik ook een hippe Dell

Maar ja dat is wel waarom ik zo verkikkerd op je ben. De haat in deze indrigerende haat/liefde-verhouding zit hem in je appeltjes
Oud 15-01-2016, 17:21
Verwijderd
Ik heb er één
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2016, 17:22
Verwijderd
Okay ik hád er drie maar de iPad heb ik aan een bejaarde natuurkundige die het FTP protocol heeft uitgevonden gegeven en de andere iPhone aan je gleufdier
Met citaat reageren
Oud 15-01-2016, 17:26
Megatron
Megatron is offline
Maar toch! Smet op je blazoen
Oud 15-01-2016, 17:26
Verwijderd
Ik zal jouw blazoen eens besmetten.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2016, 22:36
Queller
Queller is offline
Nooit meer een Dell. De twee die ik heb gehad zijn net te snel overleden. De laatste geheel onverklaarbaar aan bios piepjes...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2016, 17:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nooit meer een Dell. De twee die ik heb gehad zijn net te snel overleden. De laatste geheel onverklaarbaar aan bios piepjes...
Ik ben heel tevreden over Dell, mijn laptops en PCs zijn altijd van Dell geweest en m'n Inspiron 1720 heeft het ondanks intensief gebruik toch zo'n 8 jaar volgehouden.
Oud 18-01-2016, 17:57
Martiño
Martiño is offline
Alleen de mensen die bij Dell werken zijn nogal imbeciel en horkerig, maarja.
Oud 18-01-2016, 18:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar wanneer heb je die nodig?

Mijn Dell laptop was zeker zes jaar oud toen ie werd gestolen.
Oud 18-01-2016, 18:50
Elin3
Elin3 is offline
Ik heb ook jaren plezier gehad van een Toshiba laptop. Nooit problemen mee gehad, tot mijn vriend er een ander besturingssysteem op zette en er iets mis ging met de drivers van de geluidskaart.
Oud 18-01-2016, 19:16
Axel11
Axel11 is offline
Haha, die vriend van jou

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten