Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2016, 16:51
df
df is offline
Wij krijgen al een tijdje brieven van de belastingdienst gericht aan een exhuisgenoot. De laatste tijd komen daar ook brieven van deurwaarders bij zoals Intrum Justitia.

Mocht het nou ooit voorkomen dat er een knakker van die gasten voor de deur staat, dan is het handiger om niet open te doen toch? Voordat 'ie alles wat 'ie kan dragen meeneemt om de schuld van die exhuisgenoot af te lossen? Of kan je zo iemand rustig binnenlaten en bij de koffie uitleggen dat de betreffende schuldenaar hier al 5 jaar niet meer woont?
Oud 23-01-2016, 16:53
df
df is offline
En mag hij als we niet opendoen de tuin in lopen en een fiets meenemen?
Oud 23-01-2016, 16:56
Elin3
Elin3 is offline
Axel11 naamzoek!
Oud 23-01-2016, 17:19
bloodyb
bloodyb is offline
Hebben jullie die brieven geretourneerd naar afzender met de mededeling dat de betreffende persoon daar niet meer woont? En als ze beslag komen leggen zullen ze toch wel zien dat er meerdere personen in dat pand wonen?
Oud 23-01-2016, 17:31
Verwijderd
Ik maakte die brieven altijd open en beldr dan naar het desbetreffende kantoor om uit te leggen dat die mensen niet meer op dit adres woonden. Brieven hielden vanzelf op
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 18:15
ecnelis
ecnelis is offline
Een kennis van mij heeft dit gehad en is uiteindelijk zelf naar de gemeente gegaan om de desbetreffende persoon uit te laten schrijven geloof ik? Omdat hij gestoord werd van al het incassovolk voor de deur.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 18:22
Verwijderd
Ohja, inderdaad even (laten) checken of die flippo zich wel heeft uit laten schrijven. Buren van een vriendin die waren verhuisd naar een nieuwe woning en hadden zich inderdaad niet uitgeschrevne op dat adres. Hebben ze een hoop gezeik mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Voordat 'ie alles wat 'ie kan dragen meeneemt
Als het zover is (en daar gaat echt heel veel tijd overheen) dan komt er een deurwaarde met politiebegeleiding.

Al die andere chappies mogen niks behalve een beetje dreigen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 19:17
df
df is offline
Citaat:
Ik maakte die brieven altijd open
Mag dat überhaupt?
Oud 23-01-2016, 19:18
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Mag dat überhaupt?
Nee
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Mag dat überhaupt?
Weet ik niet, maar toen er elke week zo'n brief op de mat viel, was ik er wel klaar mee. Als er geen telefoonnummer op de envelop stond, maakte ik die open om te bellen. Ze vragen sowieso vaak om een referentienummer als je belt en dat staat.op die brief.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 19:23
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Weet ik niet, maar toen er elke week zo'n brief op de mat viel, was ik er wel klaar mee. Als er geen telefoonnummer op de envelop stond, maakte ik die open om te bellen. Ze vragen sowieso vaak om een referentienummer als je belt en dat staat.op die brief.
Dan alsnog hoor je niet andermans post open te maken. Dan hoor je diegene voor wie de post is te bellen en te zeggen dat die zijn post op moet halen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 19:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Van het programma over deurwaarders heb ik geleerd dat ze sowieso eerst komen kijken wat er te halen valt ed voor ze iets meenemen. Waarom zou je niet opendoen als je zelf niet betrokken bent bij de zaak?

Maar even bellen lijkt mij handiger ja. Eventueel naar de oud-bewoner en als die niet te bereiken is, een brief openen en de schuldeiser/deurwaarder bellen.
En bij de gemeente checken wie er op jouw adres in staat geschreven. Deed ik ook toen ik ineens post kreeg van andere mensen.
Oud 23-01-2016, 19:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dan alsnog hoor je niet andermans post open te maken. Dan hoor je diegene voor wie de post is te bellen en te zeggen dat die zijn post op moet halen.
Als diegene nou geen nummer of adres heeft achtergelaten?
Oud 23-01-2016, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat heb ik de eerste twee maanden gedaan. Elke week. Meerdere keren voicemail ingesproken. Maar als er geen reactie komt, houdt het toch echt op. Blijkbaar was dr vorige bewoonster ook schilder, want er stonden ook ineens twee schilderijen tegen de schutting met een briefje "bedankt voor het lenen" en van de buren hoorden we dat ze inderdaad schilderde. Die.dingen hebben hier een maand of drie in de schuur gestaan en we hebben meerdere berichtjes achter gelaten, maar kregen nooit reactie. Ergens houdt het op, kom nou.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 20:18
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Ja, dat heb ik de eerste twee maanden gedaan. Elke week. Meerdere keren voicemail ingesproken. Maar als er geen reactie komt, houdt het toch echt op. Blijkbaar was dr vorige bewoonster ook schilder, want er stonden ook ineens twee schilderijen tegen de schutting met een briefje "bedankt voor het lenen" en van de buren hoorden we dat ze inderdaad schilderde. Die.dingen hebben hier een maand of drie in de schuur gestaan en we hebben meerdere berichtjes achter gelaten, maar kregen nooit reactie. Ergens houdt het op, kom nou.
Dan snap ik dat je de post opent.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 20:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij kregen op een gegeven moment post geadresseerd aan 'de bewoners' ipv op naam en dat heb ik toen wel open gemaakt.
Oud 23-01-2016, 22:57
Positive mind
Positive mind is offline
Kun je dit niet aangeven bij jullie huisbaas zodat hij het kan gaan oplossen?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 23:11
Axel11
Axel11 is offline
Aangezien er (ook) post van de Belastingdienst binnenkomt, lijkt het erop dat deze voormalige bewoner nog steeds (ten onrechte) ingeschreven staat op dit adres. Handigste is om snel mogelijk een adresonderzoek aan te vragen bij je gemeente: https://app1.nijmegen.nl/Loket/prodc...ek%2Baanvragen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 23:23
Axel11
Axel11 is offline
Verder kun je het beste alles wat per PostNL of andere postbezorgers binnenkomt ongeopend retour afzender sturen, met de mededeling op de envelop geschreven dat deze persoon verhuisd is naar een onbekend adres.

Begint een deurwaarder persoonlijk brieven/stukken in jullie brievenbus te stoppen, zou ik hem/haar wel even bellen en de situatie uitleggen. En duidelijk maken dat het verder zijn/haar probleem is dat iemand onvindbaar is.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Mag dat überhaupt?
Nee, dat mag ab-so-luut niet. Briefgeheim.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 23:58
Axel11
Axel11 is offline
Een misverstand is dat het briefgeheim geldt tussen burgers onderling: dat is niet het geval. Het briefgeheim geldt tussen overheid en burger en tussen (professionele) postbezorger en burger.

Het openen van voor anderen bestemde post die bij jou bezorgd is, is niet strafbaar. Mogelijk valt juridisch wel te beargumenteren dat het niet is toegestaan, maar dan zonder dat daar een sanctie op staat.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 01:50
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Als diegene nou geen nummer of adres heeft achtergelaten?
Nog steeds Retour Afzender erop zetten, bij de posterijen mogen ze onder bepaalde voorwaarden dan de post openen volgens mij.
Oud 24-01-2016, 09:42
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nog steeds Retour Afzender erop zetten, bij de posterijen mogen ze onder bepaalde voorwaarden dan de post openen volgens mij.
Met toestemming van de rechtbank Den Haag wordt post zo nodig geopend om de afzender te achterhalen ja. Punt is dus dat een postbezorger/postbedrijf toestemming van de rechter nodig heeft om andermans post te openen en een burger niet
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 10:37
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik maakte die brieven altijd open en beldr dan naar het desbetreffende kantoor om uit te leggen dat die mensen niet meer op dit adres woonden. Brieven hielden vanzelf op
Advertentie
Oud 24-01-2016, 10:39
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Mag dat überhaupt?
Ja. Ik heb een keer gebeld met zo'n incassobureau en die zeiden zelf dat ik de brief moest openmaken.
Oud 24-01-2016, 10:41
WolterB
WolterB is offline
En verder wat hierboven gezegd wordt natuurlijk
Oud 25-01-2016, 00:57
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Met toestemming van de rechtbank Den Haag wordt post zo nodig geopend om de afzender te achterhalen ja. Punt is dus dat een postbezorger/postbedrijf toestemming van de rechter nodig heeft om andermans post te openen en een burger niet
Reageren

Regels voor berichten