Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Van het programma over deurwaarders heb ik geleerd dat ze sowieso eerst komen kijken wat er te halen valt ed voor ze iets meenemen. Waarom zou je niet opendoen als je zelf niet betrokken bent bij de zaak?
Maar even bellen lijkt mij handiger ja. Eventueel naar de oud-bewoner en als die niet te bereiken is, een brief openen en de schuldeiser/deurwaarder bellen. En bij de gemeente checken wie er op jouw adres in staat geschreven. Deed ik ook toen ik ineens post kreeg van andere mensen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Aangezien er (ook) post van de Belastingdienst binnenkomt, lijkt het erop dat deze voormalige bewoner nog steeds (ten onrechte) ingeschreven staat op dit adres. Handigste is om snel mogelijk een adresonderzoek aan te vragen bij je gemeente: https://app1.nijmegen.nl/Loket/prodc...ek%2Baanvragen
|
![]() |
|
Verder kun je het beste alles wat per PostNL of andere postbezorgers binnenkomt ongeopend retour afzender sturen, met de mededeling op de envelop geschreven dat deze persoon verhuisd is naar een onbekend adres.
Begint een deurwaarder persoonlijk brieven/stukken in jullie brievenbus te stoppen, zou ik hem/haar wel even bellen en de situatie uitleggen. En duidelijk maken dat het verder zijn/haar probleem is dat iemand onvindbaar is. |
![]() |
|
Een misverstand is dat het briefgeheim geldt tussen burgers onderling: dat is niet het geval. Het briefgeheim geldt tussen overheid en burger en tussen (professionele) postbezorger en burger.
Het openen van voor anderen bestemde post die bij jou bezorgd is, is niet strafbaar. Mogelijk valt juridisch wel te beargumenteren dat het niet is toegestaan, maar dan zonder dat daar een sanctie op staat. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||