Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2016, 18:04
zomaar een naam
zomaar een naam is offline
Hallo
ik volg elektromechanica maar ik krijg geen praktijk (dus ik leer niks) en ik wou eventueel van richting veranderen naar bouwtechnieken maar mijn vraag is welke beroepen kun je daarmee worden want metsen gaat voor mij moeilijk gaan want ik heb rug problemen. (de leerkrachten willen niet antwoorden)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2016, 22:33
Axel11
Axel11 is offline
Google het. Dat levert waarschijnlijk de meeste informatie op.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2016, 11:51
Tink*
Tink* is offline
Wist je van tevoren dat je zo weinig praktijk zou krijgen? Is dat ook gebruikelijk voor die richting?
Oud 10-02-2016, 11:43
zomaar een naam
Ik heb geprobeert te google maar niks en nee ik wist niks ze seiden me dat ik 6 tot 8 uur praktijk per week ging hebben
Met citaat reageren
Oud 10-02-2016, 12:26
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb geprobeert te google maar niks en nee ik wist niks ze seiden me dat ik 6 tot 8 uur praktijk per week ging hebben
Beter zoeken. De eerste hit als je op Google zoekt op "bouwtechniek" en "beroepen" levert een lijst met mogelijke beroepen op: www.vmbo-bwi.nl/leerlingen/beroepen-in-de-bouw

Als je vraag (die je niet hebt gesteld) is of je bij bouwtechniek meer praktijk krijgt: dat kan niemand beantwoorden, aangezien dat per school verschilt. Ze horen dit op jouw school te weten en het hoort ook in de schoolgids van je school te staan.

Laatst gewijzigd op 10-02-2016 om 12:35.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2016, 20:12
Tink*
Tink* is offline
Wie zei dat? Waar stond dat? Als je dat duidelijk hebt dan zou ik het aankaarten op je school.
Oud 12-02-2016, 22:55
zomaar een naam
Axel11 bedankt voor de link het heeft me geholpen.
En Tink de leerkrachten hebben dat op mijn school gezegt op de opendeurdag maar nu zeggen ze dat wij in een slecht jaar zitten en dat ze nog moeten zoeken hoe het precies moet
Met citaat reageren
Oud 13-02-2016, 08:48
Elin3
Elin3 is offline
Een slecht jaar wat betreft de organisatie of betreft jullie prestaties? Als jullie niveau te laag ligt kan ik me voorstellen dat de school het niet aandurft om jullie al praktijklessen te geven.
Zet je over het idee heen dat je bij theorie-lessen niets leert. Je leert daar juist de vaardigheden om veilig door je praktijkles heen te komen.

Nogmaals, kaart dit aan op school. Kom je er zelf niet uit, betrek dan eventueel je ouders er bij, zodat zij met de school kunnen praten.
Oud 13-02-2016, 16:20
zomaar een naam
Citaat:
Een slecht jaar wat betreft de organisatie of betreft jullie prestaties? Als jullie niveau te laag ligt kan ik me voorstellen dat de school het niet aandurft om jullie al praktijklessen te geven.
Zet je over het idee heen dat je bij theorie-lessen niets leert. Je leert daar juist de vaardigheden om veilig door je praktijkles heen te komen.

Nogmaals, kaart dit aan op school. Kom je er zelf niet uit, betrek dan eventueel je ouders er bij, zodat zij met de school kunnen praten.
ik heb de school en mijn ouders al gezegd van praktijk
En met slecht jaar bedoelen ze dat ze de praktijk lessen niet hebben voorbereid voor mijn klas dus krijgen ze het niet meer in het lessen pakket.
De reden waarom ik zei dat ik niks leer is omdat als ik later (na het middelbaar) wil gaan werken zal ik zowiezo moeten bijstuderen omdat ik geen praktijk heb gehad (normaal zal ik keuze moeten hebben direct werken of bijstuderen maar nu heb ik geen keus)
Met citaat reageren
Oud 13-02-2016, 17:14
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
De reden waarom ik zei dat ik niks leer is omdat als ik later (na het middelbaar) wil gaan werken zal ik zowiezo moeten bijstuderen omdat ik geen praktijk heb gehad (normaal zal ik keuze moeten hebben direct werken of bijstuderen maar nu heb ik geen keus)
Je kunt/mag in principe niet na het vmbo gaan werken (hooguit mbo bbl), dus ik snap dit punt niet direct? Of doe je geen vmbo of zit je in België op school?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2016, 22:44
zomaar een naam
Citaat:
Je kunt/mag in principe niet na het vmbo gaan werken (hooguit mbo bbl), dus ik snap dit punt niet direct? Of doe je geen vmbo of zit je in België op school?
Ik snap niet goed wat je bedoelt maar ja ik zit in belgië op school
Met citaat reageren
Oud 14-02-2016, 06:46
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik snap niet goed wat je bedoelt maar ja ik zit in belgië op school
In Nederland zijn er verschillende regels rondom leerplicht, waardoor je na het VMBO niet direct mag gaan werken. Dan is het doen van een vervolgopleiding verplicht.
Oud 14-02-2016, 17:49
zomaar een naam
Citaat:
In Nederland zijn er verschillende regels rondom leerplicht, waardoor je na het VMBO niet direct mag gaan werken. Dan is het doen van een vervolgopleiding verplicht.
Dus zo een beetje hetzelde als ASO TSO en BSO in belgië
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten