Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2016, 15:14
chemicals
chemicals is offline
Beste allemaal,

ik ben op het moment bezig met een viscositeit analyse naar verdikkers en fillers, nu is het zo dat ik hiervan een 1% oplossing moet maken met behulp van 1%KCl oplossing in Bidest.

De viscositeiten vallen echter ver buiten mijn range, zo ver zelfs dat het geen individuele uitschieters meer zijn volgens de dixon's formule.
Nu heb ik ook overleg gehad met het R&D en zij denken dan de KCl oplossing niet deugt, dus te veel of te weinig KCl.

De KCl wordt gebruikt om de binders en Filler complex te laten vormen, dus nu moet ik het gehalte van de KCl gaan bepalen.

De methode die wij meestal aanhouden hiervoor is Vlam A.A.S. ( voor de gene die niet weten wat het is, het is een fotometrische bepaling door een vlam heen) maar de A.A.S. is niet meer beschikbaar op dit lab.

ik hoor het graag!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2016, 16:36
Lotje1996
Lotje1996 is offline
AAS is natuurlijk de snelste manier. Maar apart dat die er niet meer is. Vaak is het handigst om als je twijfelt over de kwaliteit van het product, gewoon een nieuwe pot te bestellen. Dan weet je zeker dat het niet aan de pot ligt.

Anders maar de HPLC erbij pakken?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2016, 07:07
chemicals
chemicals is offline
Lotje, een nieuwe pot bestellen is helaas geen optie opdat wij de 1%KCl oplossing zelf op het lab bereiden uit zuivere KCl kristallen en Bidest, omdat dit de makkelijkste optie is

Terugkomend op de HPLC, deze mag niet gebruikt worden om solvents te meten en aangezien een 1%ge KCl oplossing bij ons onder de solvents valt is deze methode ook uitgesloten, het makkelijkst zou zijn iets in de richting van een titratie oid omdat dit vrij is voor gebruik, GC heb ik ook al geprobeerd en daarmee eindigde ik met een kapote tube....

Laatst gewijzigd op 16-03-2016 om 09:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten