|
|
|
||||||||
| Bekijk resultaten poll: Wat stem jij? | |||
| Voor |
|
3 | 7.32% |
| Tegen |
|
12 | 29.27% |
| Blanco |
|
0 | 0% |
| Ik ga wel stemmen, maar ik weet nog niet wat |
|
3 | 7.32% |
| Ik weet nog niet of ik ga stemmen |
|
5 | 12.20% |
| Ik mag wel stemmen, maar ga niet stemmen |
|
11 | 26.83% |
| Ik mag niet stemmen |
|
7 | 17.07% |
| Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze poll | |||
|
|
Topictools | Zoek in deze topic |
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Hoe moet de Tweede Kamer een 'nee' interpreteren? Je kan geen verschil zien tussen de nee-stemmen van mensen die op inhoudelijke gronden tegen dit verdrag zijn en de nee-stemmen van mensen die ontevreden zijn over de EU in de huidige vorm en daarom maar tegen dit verdrag stemmen, ondanks dat ze geen flauw benul hebben wat er precies in het verdrag staat.
Niet stemmen lijkt me mede hierom de beste optie.
|
|
|
|
Omgekeerd geldt natuurlijk ook dat veel 'ja'-stemmers geen idee hebben waar ze ja tegen zeggen.
Ook mede hierom: gewoon niet stemmen en Jan Roos de tyfus laten genieten.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Ook zonder financiële problemen was GeenPeil er wel heel snel gekomen denk ik
|
||
|
|
|
|
Ik heb het kieskompas gedaan maar val precies in het midden dus ik weet het echt niet. Ga net als Phoebe steeds heen en weer. Ik twijfel nu het meest tussen blanco of niet stemmen.
|
|
|
|
Ik heb dat kieskompas ook gedaan, maar vond hem wel heel erg sturend. Als ik het me goed herinner vragen ze zowel:
"De overeenkomst is goed voor de economie van Nederland" als "De overeenkomst is goed voor de economie van Oekraïne". Ik geloof dat het antwoord op beiden ja is, maar dat maakt mij niet ineens voorstander van het verdrag.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
1. Rekening houdend met de arbeidsmarktsituatie in de lidstaten, hun wetgeving en de voorschriften die in de lidstaten en in de EU gelden op het gebied van de mobiliteit van werknemers: a. dienen de door de lidstaten in het kader van bilaterale overeenkomsten verleende werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïense werknemers behouden te blijven en zo mogelijk te worden verbeterd; b. dienen de overige lidstaten de mogelijkheid van het sluiten van soortgelijke overeenkomsten te overwegen.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Ik ga bewust niet stemmen. Eerste keer dat ik de keuze maak om niet te gaan stemmen.
Ik vind dit niet iets waar je via een referendum over moet kunnen meebeslissen en hoe veel je er ook over hoort in het nieuws, het is nog steeds niet genoeg om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Hopelijk halen ze morgen de 30% niet.
|
|
|
|
Vanmiddag bij een debat op de uni hoorde ik een of andere hoogleraar staatsrecht zeggen dat het leeuwendeel van het verdrag (deel van de handel) no matter what doorgaat, omdat de macht dat soort verdragen te sluiten allang is afgeven aan de EU. Zou dus alleen gaan om de andere gedeeltes (mensenrechten, dierenwelzijn etc) wat 'tegengehouden' kan worden. Omdat daarvan de macht nog wel bij het nationale parlement ligt.
(Niet zo lekker verwoord allemaal, maar jullie snappen het vast wel) Klopt dit? Had het nog niet eerder gehoord, maarheb het debat verder niet zo gevolgd ook.
|
|
|
|
Ohja en we hebben sinds 1998 al eenzelfde soort verdrag met Oekraine, alleen is deze iets ambitieuzer. Zo vertelde de beste man ons. Dus tja.
|
|
||
|
Citaat:
Oh en welke media volg jij?
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|